Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2015

Ιταλία: Νέα στοιχεία για την πυρκαγιά στο Norman Atlantic

«Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι στο Norman Atlantic μπορεί να τέθηκε σε λειτουργία το λάθος σύστημα πυρασφάλειας, σε λάθος γέφυρα του πλοίου», γράφει η εφημερίδα Il Fatto Quotidiano, αναφερόμενη στη ναυτική τραγωδία η οποία έλαβε χώρα στις 28 Δεκεμβρίου του 2014. Η πυρκαγιά στο Νorman Atlantic κόστισε την ζωή σε 11 ανθρώπους, ενώ οι αγνοούμενοι παραμένουν ακόμη 18 ενώ οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίστηκαν αδιάκοπα επί 34 ώρες.
Όπως γράφει η εφημερίδα, σύμφωνα με μια πρώτη έρευνα επιτροπής του ιταλικού υπουργείου Μεταφορών, η οποία δεν έχει καταλήξει ακόμη σε οριστικό συμπέρασμα, μπορεί να υπήρξε πρόβλημα στην ενεργοποίηση του συστήματος πυρασφάλειας του πλοίου. Και αυτό διότι βρέθηκαν ανοικτές οι βαλβίδες του συστήματος στην γέφυρα αριθμός τρία, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, όχι στην γέφυρα τέσσερα, όπου διαπιστώθηκε ότι ξέσπασε η πυρκαγιά.


«Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε επίσης να εξηγηθεί το γεγονός ότι ο κυβερνήτης Αρτζίλιο Τζακομάτσι, στις πιο δύσκολες, αρχικές στιγμές της όλης κινητοποίησης, ρωτά το πλήρωμα επτά φορές μέσα σε λίγα λεπτά, αν έχει τεθεί σε λειτουργία το σύστημα πυρασφάλειας», γράφει η Il Fatto Quotidiano.
«Πράγματι κάποιος έκανε λάθος την στιγμή που έπρεπε να ξεκινήσει να λειτουργεί το σύστημα που χρησιμεύει για να σβήσουν άμεσα οι φλόγες; Και το γεγονός αυτό μπορεί να επηρέασε την ταχύτητα με την οποία διαδόθηκε η πυρκαγιά;», διερωτάται η ιταλική εφημερίδα.
Παράλληλα, η Il Fatto αναφέρει ότι βάσει μαρτυριών των επιβατών «από τις μάνικες αντί για νερό έβγαινε καπνός», και υπενθυμίζει ότι πολλοί απόρησαν για ποιο λόγο το πλοίο ρυμουκλήθηκε μέχρι την Ιταλία, αντί να επιλεγεί ένα λιμάνι της Αλβανίας, οι ακτές της οποίας ήταν σε μικρή απόσταση από το σημείο στο οποίο βρισκόταν το πλοίο.
Σύμφωνα με τον συντάκτη, τέλος, μέλος του πληρώματος ανέφερε στην κατάθεσή του ότι «τα φορτηγά ήταν παρκαρισμένα, στα γκαράζ, σε υπερβολικά μικρή απόσταση, το ένα από το άλλο» και ότι δεν υπήρχαν, πιθανώς, αρκετές πρίζες για τα φορτηγά ψυγεία.
 

Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015

«Σύγκρουση» ΟΦΑΕ – ΓΕΠΟΕΤ για τα τουριστικά λεωφορεία

Το «άνοιγμα» της ΟΦΑΕ στις επιβατικές μεταφορές ήταν σίγουρο ότι θα προκαλούσε αντιδράσεις.
Έτσι, μετά τα ΚΤΕΛ και η ΓΕΠΟΕΤ «επιτέθηκε» κατά της ΟΦΑΕ, υποστηρίζοντας ότι διεκδικεί μερίδιο σε ένα κλάδο, με τον οποίο δεν σχετίζεται. Αντίθετη είναι η άποψη της ΟΦΑΕ.
Η διαμάχη των δυο πλευρών προκλήθηκε, έπειτα από την ανακοίνωση της ΟΦΑΕ περί 6μηνης παράτασης της διαδικασίας χορήγησης του ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος (Η.Α.Σ.) για τα τουριστικά λεωφορεία Δ.Χ.

Η τοποθέτηση της ΟΦΑΕ
Στις 17 Δεκεμβρίου 2015 η Ο.Φ.Α.Ε., με δελτίο τύπου της, ενημέρωνε για την παράταση που δόθηκε μέχρι τις 30-6-2016 από τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Π. Σγουρίδη για την ολοκλήρωση της διαδικασίας χορήγησης του ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος (Η.Α.Σ.) για τα τουριστικά λεωφορεία Δ.Χ., σύμφωνα με ενημέρωση που είχε από τον ίδιο τον Υφυπουργό η Διοίκησή της την προηγούμενη ημέρα.
Εμφανώς ενοχλημένη, η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού, που διεκδικεί τη θέση του αποκλειστικού και πανελλήνιου φορέα διάθεσης του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος των τουριστικών λεωφορείων, ανακοινώνοντας και αυτή στις 21-12-2015 την παράταση, αφιερώνει το μισό περιεχόμενο του δελτίου τύπου σε μία απρόκλητη, απαράδεκτη και ανταγωνιστική επίθεση στην Ο.Φ.Α.Ε. και τον Αντιπρόεδρό της Μιχάλη Πεζίκογλου, τον οποίο δεν κατονομάζει, αλλά τον «φωτογραφίζει» και τον προσβάλλει, εκδηλώνοντας με τον πλέον έντονο τρόπο την ενόχλησή της για το γεγονός ότι ένας άλλος συνδικαλιστικός φορέας διεκδικεί την εκπροσώπηση του κλάδου των επιβατικών μεταφορών, της οποίας η ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ. θεωρεί τον εαυτό της μονοπωλιακό εκπρόσωπο, καλώντας μάλιστα την πολιτεία να μην συνδιαλέγεται με κανέναν άλλο φορέα παρά μόνο με την ίδια.
Η συνδικαλιστική δράση της Ο.Φ.Α.Ε., μετά την εξέλιξη του νομοθετικού καθεστώτος στο χώρο των μεταφορών (ν. 2887/2010), αποσκοπεί στην ενοποίηση και διεύρυνση των ορίων εκπροσώπησης του κλάδου των μεταφορών και όχι στον ανταγωνισμό, τις συκοφαντίες, τις προσωπικές επιθέσεις και τη μονοπωλιακή διεκδίκηση ρόλων, με αποκλεισμό των υπολοίπων συνδικαλιστικών φορέων.
Και επιτελεί, με συνέπεια και πληρότητα τη λειτουργία της ως μοναδικού εκπροσώπου των Ελλήνων μεταφορέων, εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών στους διεθνείς οργανισμούς και ομοσπονδίες αυτοκινηστών.
Για το λόγο αυτό, θεωρούμε απαράδεκτη την ανακοίνωση της ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ. και την επίθεσή της προς την Ο.Φ.Α.Ε. και τον Αντιπρόεδρό της.

Καλούμε το χώρο των μεταφορέων και αυτοκινητιστών επιβατικών μεταφορών να απομονώσει αυτές τις συμπεριφορές και να αναζητήσει τις πρακτικές εκείνες, οι οποίες πραγματικά ενώνουν τον κλάδο, προάγουν τις νόμιμες μεταφορές και αποδυναμώνουν τις παράνομες και να εμπιστευτεί τους συνδικαλιστικούς φορείς που εκφράζουν αυθεντικά τα συμφέροντά του, αντί να προτάσσουν τη δική τους συνδικαλιστική αυτοσυντήρηση υπεράνω του κοινού συμφέροντος.
Η τοποθέτηση της ΓΕΠΟΕΤ
Σε απάντηση φημών και λοιπών δηλώσεων οργανισμών που καμία σχέση δεν έχουν τόσο με τον τουριστικό κλάδο όσο και συγκεκριμένα με αυτόν των τουριστικών λεωφορείων και προς αποκατάσταση της αλήθειας, η ΓΕΠΟΕΤ επιθυμεί υπεύθυνα να ενημερώσει τους ιδιοκτήτες τουριστικών γραφείων και τουριστικών λεωφορείων και τον Τύπο για τα ακόλουθα:
Α) Η διάθεση του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος έχει ανατεθεί στη ΓΕΠΟΕΤ με σειρά νόμων και συνοδών υπουργικών αποφάσεων, οι οποίες παρατίθενται αναλυτικά στον ιστότοπο της Ομοσπονδίας www.gepoet.gr και είναι διαθέσιμες και προσβάσιμες από όλους, αποτελούν δε νόμο του Κράτους ήδη από το 2012 (Νόμος 4070/2012).
Β) Η καθιέρωση του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος επέχει θέση απογραφής των νομίμων τουριστικών λεωφορείων που κυκλοφορούν στη χώρα την οποία το Υπουργείο Μεταφορών ανέθεσε στη ΓΕΠΟΕΤ καθώς το ίδιο αδυνατούσε να την πραγματοποιήσει. Σχετική απογραφή και δημιουργία μητρώου έχει πραγματοποιηθεί για τα φορτηγά και τα ταξί, ουδέποτε όμως έγινε για τα τουριστικά λεωφορεία, όπου επί σειρά ετών υπήρξαν ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Ως εκ τούτου πρόθεση της ΓΕΠΟΕΤ και της Πολιτείας είναι Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ.
Γ) Οι υπουργικές αποφάσεις που συνοδεύουν την καθιέρωση του ΗΑΣ προβλέπουν συγκεκριμένα τεχνολογικά μέσα ελέγχου, τα οποία διατίθενται στις Δημόσιες Αρχές και τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας, όπως η νομοθεσία υποχρεώνει.
Η σχετική διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει με τις Περιφέρειες όλης της χώρας και η τεχνολογία που εφαρμόζεται είναι η πλέον έγκυρη παγκοσμίως. Κάθε αντίθετη πληροφόρηση διακινείται από σκοτεινά κέντρα που με κάθε μέσο επιβουλεύονται την ακύρωση του σήματος, προκειμένου ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ της χώρας, εξυπηρετώντας ενδεχομένως συμφέροντα.
Ως εκ τούτου οποιαδήποτε πρόθεση εκ των υστέρων αλλοίωσης των όρων και των προϋποθέσεων διάθεσης του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος κρίνεται εκ του πονηρού και εκ του περισσού, μας βρίσκει δε ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΥΣ.
Τέλος σε απάντηση του από 17-12-2015 Δελτίο Τύπου της ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος), στο οποίο ο οργανισμός αυτοαποκαλείται «εκπρόσωπος των αυτοκινητιστών ιδιοκτητών φορτηγών και τουριστικών λεωφορείων», η ΓΕΠΟΕΤ απαντά ότι οι ξένοι τουρίστες, μαθητές, εκδρομείς και εργαζόμενοι που μεταφέρονται με τα τουριστικά λεωφορεία είναι επιβάτες και όχι εμπορεύματα.
Καλό θα ήταν η ΟΦΑΕ να κοιτάξει να βάλει σε τάξη τον δικό της κλάδο των φορτηγών – την οποία ούτε καν εμπιστεύτηκε η Πολιτεία να αποτελεί τον φορέα χορήγησης του ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος του δικού της κλάδου – και να αφήσει τον τουρισμό από τον οποίο απέχει έτη φωτός στους επαγγελματίες.
Η προσάρτηση δε μεμονωμένου αυτοαποκαλούμενου «εκπροσώπου» των τουριστικών λεωφορείων της Βορείου Ελλάδος – ο οποίος αμφιβάλλουμε αν εκπροσωπεί κάποιον άλλο πέρα από τον εαυτό του, ούτε καν το περιορισμένης εμβέλειας σωματείο του, αναζητώντας επί σειρά ετών ρόλους και καρέκλες – σε καμία περίπτωση δεν δίνει τη νομιμοποίηση στην ΟΦΑΕ να μιλά εκ μέρους του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων.
Όσον αφορά δηλώσεις που περιλαμβάνονται στον εν λόγω Δελτίο Τύπου περί έλλειψης αντικειμενικότητας και διαφάνειας επιστρέφονται στο ακέραιο.
Τέλος, καλούμε την Πολιτεία να είναι προσεκτική στις επαφές της, από τη στιγμή μάλιστα που και γνωρίζει ποιος αντιπροσωπεύει τον κλάδο και στενή συνεργασία μαζί της υφίσταται.

Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015

78 αιτήσεις δέχτηκε το υπουργείο Μεταφορών για τις άδειες ΕΔΥΜ. Οι δικαιούχοι

Στο υπουργείο Μεταφορών υποβλήθηκαν 78 αιτήσεις για τις άδειες ΕΔΥΜ 2016, εκ των οποίων 67 εµπρόθεσµες (ηµεροµηνία αίτησης έως και 20-11-2015) και 11 εκπρόθεσµες.
Ως εκ τούτου, πραγµατοποιήθηκε µοριοδότηση για τις εµπρόθεσµες για την κατανοµή των αδειών, χωρίς εδαφικούς περιορισµούς ως προς τη χρήση τους.
Το υπουργείο Μεταφορών θα προχωρήσει στη χορήγηση, από 12-01-2016 µέχρι και 12-2-2016, των πολυµερών αδειών Ε∆ΥΜ 2016 στους δικαιούχους που περιλαµβάνονται στον συνηµµένο πίνακα, εφόσον προηγουµένως καταθέσουν τα βιβλία Ε∆ΥΜ 2015 και τα τυχόν ελλείποντα δικαιολογητικά.
Αναλυτικές πληροφορίες και οι δικαιούχοι στο επισυναπτόμενο αρχείο. 


Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

Μεταφορά Κυκλοφορίας σε Νέο Κλάδο στην περιοχή Κιάτου - Μελισσίου

Μεταφορά Κυκλοφορίας σε Νέο Κλάδο στην περιοχή Κιάτου - Μελισσίου από ΧΘ 107,8 έως ΧΘ 112,2 της ΝΕΟ Κορίνθου-Πατρών για εκτέλεση εργασιών κατασκευής
Η κυκλοφορία και των δύο ρευμάτων της υφιστάμενης Ν.Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών στο τμήμα της περιοχής Κιάτου - Μελισσίου από ΧΘ 107,8 έως ΧΘ 112,2 μεταφέρεται προσωρινά στο νεοκατασκευασμένο νότιο (αριστερό) κλάδο του νέου αυτοκινητόδρομου.

H κυκλοφορία στο ανωτέρω τμήμα, θα διεξάγεται σε μία λωρίδα πλάτους 3,75 μ. με ασφαλτοστρωμένο έρεισμα πλάτους 2,35μ. ανά κατεύθυνση, όπου οι δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας θα διαχωρίζονται μεταξύ τους με εύκαμπτους οριοδείκτες, με εξαίρεση το ενδιάμεσο τμήμα από ΧΘ 110,3 έως 111,2 όπου η κυκλοφορία θα διεξάγεται σε μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,25 μ., ενώ κατά τις περιόδους υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου θα δίδονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής.

Οι ανωτέρω ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν οι απαραίτητες εργασίες κατασκευής του βόρειου (δεξιού) κλάδου του νέου αυτοκινητοδρόμου καθώς και πλήθους τεχνικών (οχετών, κάτω διαβάσεων κλπ.) από τους αρμόδιους Κατασκευαστές (ΤΕΡΝΑ και ΟΛΥΜΠΙΑ JV, μέλη της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ) και προβλέπεται να διαρκέσουν από 22.12.2015 έως τις 30.06.2016.

Η Ολυμπία Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.


Ολυμπία Οδός Λειτουργία Α.Ε.
Κόμβος Νέας Περάμου, Νότιος Παράδρομος
190 06 Νέα Πέραμος Αττικής
Τηλ 22960 95400 Φαξ 22960 95494

Olympia Odos Operation S.A.
Nea Peramos Interchange, South Service Road,
190 06 Nea Peramos, Attika
Tel +30 22960 95400 Fax +30 22960 95494 
 

Σπίρτζης: Ολυμπία και Ιόνια Οδός ολοκληρώνονται τον Μάρτιο 2017

Tον Μάρτιο του 2017 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα σε Ολυμπία και Ιόνια Οδό, σύμφωνα με όσα είπε σήμερα, μιλώντας στην ΕΡΤ1, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.

Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα ο κ. Σπίρτζης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Παραλάβαμε έργα τα οποία ήταν σταματημένα, έργα που ήταν σε διάλυση, έργα που είχαν ρίξει τους ρυθμούς τους και μηδενική προετοιμασία για νέα έργα. Και μιλάω για τα έργα όχι γιατί είναι στο αντικείμενό μου, γιατί είναι μία από τις κύριες δράσεις που ιστορικά μπορούν να βγάλουν την οικονομία από την κρίση.

Αυτή τη στιγμή, παρότι τους προηγούμενους μήνες, κι εγώ δεν ξέρω τι είχαμε ακούσει, ότι σταματήσαμε όλα τα έργα, ότι δε θα γίνει τίποτα, ότι κινδυνεύουν να απενταχτούν, κι εγώ δεν ξέρω τι, έχουμε τέσσερις παραχωρήσεις που η διαπραγμάτευση είχε ολοκληρωθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση να τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα και να υπάρχουν πολύ έντονες εργασίες.

Το έργο του αυτοκινητοδρόμου του Μορέα το πήγαμε στη Βουλή και επανεκκινήθηκε, μέσα στη βδομάδα ελπίζω να ολοκληρωθούν εντέλει οι διαπραγματεύσεις και να ξεκινήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης, δημοπρατήθηκε το Θριάσιο, δημοπρατήθηκε το Καστέλι, δημοπρατείται, είμαστε σε αυτή τη φάση, και βγαίνουν τα πρώτα τμήματα του διαγωνισμού Πάτρα-Πύργος που είχαμε πει και ετοιμάζουμε μία σειρά πάρα πολλών έργων, δισεκατομμυρίων έργων, για να μπορέσουμε μέσα στο 2016 και τις επόμενες χρονιές να δώσουμε την ανάπτυξη που έχει ανάγκη ο τόπος.»

Ειδικότερα για τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών και την Ιόνια Οδό ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι «είχαμε προβλήματα και τα προβλήματα αυτά ήταν ότι εδώ και επί δέκα χρόνια δεν είχαν ολοκληρωθεί ούτε οι απαλλοτριώσεις, ούτε οι αδειοδοτήσεις οι περιβαλλοντικές, ούτε η ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών. Εχουμε κάνει μια πολύ στενή συνεργασία και με τους παραχωρησιούχους και με τους εργολήπτες προκειμένου να ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2017.

Γιατί το κάναμε αυτό; Αυτό το κάναμε γιατί τελειώνει η προγραμματική περίοδος του ΕΣΠΑ. Στο ΕΣΠΑ υπήρχαν 21 δισεκατομμύρια για υποδομές και δυστυχώς οι προηγούμενες Κυβερνήσεις με τη διαχείριση που είχαν δεν επέτρεψαν να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα. Κανονικά έπρεπε να ολοκληρωθούν 31 Δεκεμβρίου φέτος».

Οσον αφορά τον κίνδυνο να χαθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ για τα έργα, ο κ. Σπίρτζης ήταν κατηγορηματικός ότι «δε θα χαθεί ούτε ένα ευρώ». «Αυτό που κάναμε και το κάναμε με πλήρη συνείδηση, είναι να μην επιτρέψουμε τα λίγα χρήματα που η Κυβέρνηση Σαμαρά είχε για τις υποδομές από το νέο ΕΣΠΑ, τα 4,5 δις, να μην επιβαρυνθούν με 2,5 δις από τα παλιά έργα, να συνεχίζουν να χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και να ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2017.

Για να ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2017 είναι προφανές ότι όσοι εμπλέκονται σε αυτά τα έργα, είτε είναι Δημόσιες Υπηρεσίες, είτε είναι εργολήπτες και παραχωρησιούχοι, θα ζοριστούν. Να ζοριστούν. Δεν μπορεί για τα επόμενα έξι χρόνια να έχουμε μόνον 4,5 δις για υποδομές και τα 2,5 να είναι δεσμευμένα από παλιά έργα».

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/ionia-odos/item/32933-%CF%83%CF%80%CE%AF%CF%81%CF%84%CE%B6%CE%B7%CF%82-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B9%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B9%CE%BF-2017

ΠΑΘΕ: Μειώσεις στις τιμές διοδίων από Αφίδνες μέχρι Μαλιακό

Με μικρές μειώσεις στις τιμές διοδίων θα υποδεχθούν το νέο έτος οι αυτοκινητόδρομοι Νέα Οδός και Κεντρική Οδός. Αυτό σημαίνει πως από τα διόδια Αφιδνών στην έξοδο της Αθήνας έως και τα διόδια Αγίας Μαρίνας στον Μαλιακό Κόλπο θα δείτε συνολική μία ελάφρυνση στο συνολικό ποσό.

ΝΕΑ ΟΔΟΣ
Η «Νέα Οδός Α.Ε.», που διαχειρίζεται το οδικό τμήμα του ΠΑΘΕ Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας ενημέρωσε πως την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 00:01, θα πραγματοποιηθεί η ετήσια τιμαριθμική προσαρμογή των διοδίων τελών.

Τα νέα μειωμένα τέλη εμφανίζονται αναλυτικά ανά σταθμό διοδίων και κατηγορία οχήματος στους παρακάτω πίνακες. Στις κατηγορίες 1 και 2 (δίκυκλα & Ι.Χ.) οι μειώσεις κυμαίνονται από 0.05€ έως και 0.10€ και στις κατηγορίες 3 και 4 (φορτηγά & λεωφορεία) από 0.05€ έως και 0.20€.  Προς διευκόλυνσή σας, αναφέρονται και τα ισχύοντα τέλη, ενώ με κόκκινο στη στήλη Τέλη Διοδίων 2016 έχουν επισημανθεί τα νέα μειωμένα τέλη.

Υπενθυμίζουμε ότι η Νέα Οδός, με όχημα την  υπηρεσία ηλεκτρονικής πληρωμής διοδίων Fast Pass και το εκπτωτικό πρόγραμμα Frequent, προσφέρει σε όλους τους οδηγούς Ι.Χ. (κατ. 2), κλιμακωτές εκπτώσεις έως και 50%, ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης από τους σταθμούς διοδίων Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων.



ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ
Η «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος A.E. Παραχώρησης», που διαχειρίζεται το τμήμα Σκάρφεια Φθιώτιδας-Ράχες Φθιώτιδας (και μελλοντικά τα διόδια στον Ε65) ανακοίνωσε ότι την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 00:01 , θα πραγματοποιηθεί η ετήσια τιμαριθμική προσαρμογή των διοδίων τελών.

Τα νέα μειωμένα τέλη παρουσιάζονται αναλυτικά ανά σταθμό διοδίων και κατηγορία οχήματος στους παρακάτω πίνακες. Οι μειώσεις κυμαίνονται από 0,05€ έως και 0,10€. Προς διευκόλυνσή σας, αναφέρονται και τα ισχύοντα τέλη, ενώ με κόκκινο στη στήλη Τέλη Διοδίων 2016 έχουν επισημανθεί τα νέα μειωμένα τέλη.

Υπενθυμίζουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν, χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε μετωπικό σταθμό να πληρώσει ξανά σε πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης , στο ίδιο ταξίδι. Αντιστοίχως, σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε πλευρικό σταθμό να πληρώσει και σε μετωπικό ή άλλον πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης, στο ίδιο ταξίδι.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/nea-odos/item/32934-%CF%80%CE%B1%CE%B8%CE%B5-%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B4%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C

«Χαστούκι» της ΕΕ για τις φοροαπαλλαγές των Ελλήνων εφοπλιστών. Έρευνα για τυχόν κρατικές ενισχύσεις

Στο στόχαστρο της ΕΕ «μπήκαν», για ακόμη μια φορά, οι Έλληνες εφοπλιστές. Η Επιτροπή ζητά από την Ελλάδα να στοχοθετήσει καλύτερα τον «φόρο χωρητικότητας» και άλλα σχετικά μέτρα στήριξης του ναυτιλιακού τομέα.
Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε στην Ελλάδα μια σειρά προτάσεων για να διασφαλίσει τη συμβατότητα των κρατικών ενισχύσεων, που χορηγούνται στον ναυτιλιακό τομέα, με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι ισχύουσες διατάξεις μπορεί να παραβιάζουν τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, καθώς παρέχουν τη δυνατότητα σε μετόχους ναυτιλιακών εταιρειών να επωφελούνται από ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση, η οποία θα έπρεπε να παρέχεται αποκλειστικά σε επιχειρήσεις θαλάσσιων μεταφορών.

Επίσης, η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία ότι η ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση επεκτείνεται και σε ενδιάμεσους φορείς του ναυτιλιακού τομέα και εταιρείες εκμετάλλευσης πλοίων, που δεν παρέχουν υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών.
Το σκεπτικό της έρευνας, διορία 2 μηνών στην Ελλάδα
Η Επιτροπή αναγνωρίζει τη σημασία της διατήρησης ενός ανταγωνιστικού τομέα θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ. Η νομοθεσία της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις θεσπίζει κοινούς κανόνες για τον τρόπο με τον οποίο τα κράτη μέλη μπορούν να στηρίζουν τις επιχειρήσεις θαλάσσιων μεταφορών χωρίς να προκαλούν αδικαιολόγητη στρέβλωση του ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τιςκατευθυντήριες γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές, τα κράτη μέλη μπορούν να φορολογούν τις ναυτιλιακές εταιρείες βάσει της χωρητικότητας του στόλου που διαθέτουν (δηλαδή με βάση το μέγεθος του στόλου τους) και όχι βάσει των πραγματικών κερδών τους.
Τα μέτρα αυτά θεσπίστηκαν για να ενθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες της ΕΕ να νηολογούν τα πλοία τους και να αναπτύσσουν δραστηριότητες διαχείρισης πλοίων εντός της ΕΕ.
Ωστόσο, για να αποτραπούν οι αγώνες δρόμου για επιδοτήσεις μεταξύ των κρατών μελών και να περιοριστούν οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού που προκαλούν οι κρατικές ενισχύσεις, οι διατάξεις αυτές πρέπει να εφαρμόζονται με συνέπεια σε ολόκληρη την ΕΕ και να συμμορφώνονται με τους όρους που καθορίζονται στις κατευθυντήριες γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία της ότι το ελληνικό σύστημα του φόρου χωρητικότητας δεν είναι κατάλληλα στοχευμένο και ότι ευνοεί τους μετόχους ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς και επιχειρήσεις άλλες από τις επιχειρήσεις θαλάσσιων μεταφορών, πέραν των ορίων που επιτρέπονται βάσει των κατευθυντήριων γραμμών για τις θαλάσσιες μεταφορές.

Ως εκ τούτου, η Επιτροπή ζήτησε από την Ελλάδα να επανεξετάσει ποια πλοία είναι επιλέξιμα για υπαγωγή στο σύστημα που εφαρμόζει και να εξαιρέσει από το προτιμησιακό καθεστώς τα αλιευτικά σκάφη, τα ρυμουλκά, καθώς και τα σκάφη αναψυχής (γιοτ) χωρίς πλήρωμα που ενοικιάζονται σε τουρίστες.  
Οι εταιρείες εκμετάλλευσης αυτών των πλοίων θα υπόκεινται στο μέλλον στον γενικό φόρο εισοδήματος.
Από την προτιμησιακή φορολογική μεταχείριση θα πρέπει επίσης να εξαιρεθούν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, οι ναυτιλιακοί πράκτορες και άλλοι ενδιάμεσοι φορείς του ναυτιλιακού τομέα, καθώς και οι μέτοχοι ναυτιλιακών εταιρειών - από τους οποίους κανένας δεν εκτελεί πραγματικές θαλάσσιες μεταφορές.
Τα αιτήματα της Επιτροπής δεν αφορούν τις κύριες δραστηριότητες της ελληνικής ναυτιλιακής οικονομίας, κυρίως την εκμετάλλευση φορτηγών πλοίων και δεξαμενόπλοιων. Οι δραστηριότητες αυτές θα εξακολουθήσουν να υπόκεινται σε φορολόγηση βάσει της χωρητικότητας αντί για φορολόγηση βάσει των κερδών, υπό την προϋπόθεση ότι οι εταιρείες εκμετάλλευσης αυτών των πλοίων θα διατηρούν αμετάβλητο το μερίδιο του στόλου τους υπό σημαίες ΕΕ/ΕΟΧ.
Η Ελλάδα πρέπει να ενημερώσει την Επιτροπή εντός προθεσμίας δύο μηνών για το αν συμφωνεί με τα προτεινόμενα μέτρα.
Στην περίπτωση αυτή, οφείλει να τροποποιήσει τους σχετικούς εθνικούς κανόνες, ώστε να αρχίσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2019 το αργότερο.
Η προθεσμία αυτή ευθυγραμμίζεται απολύτως με το μνημόνιο συνεννόησης που υπογράφηκε με την Ελλάδα τον Αύγουστο του 2015, το οποίο προβλέπει ότι οι ειδικές συνεισφορές των ναυτιλιακών εταιρειών και των μετόχων τους για την αντιμετώπιση της κρίσης θα διατηρηθούν μέχρι το τέλος του 2018.
Διαδικασία υφιστάμενης ενίσχυσης
Το ελληνικό καθεστώς ισχύει από το 1975, δηλαδή πριν από την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Συνεπώς, θεωρείται ως «υφιστάμενη ενίσχυση» και υπόκειται σε ειδική διαδικασία συνεργασίας. Η σημερινή απόφαση αποτελεί το δεύτερο στάδιο αυτής της διαδικασίας.
Το 2012, η Επιτροπή ξεκίνησε τη διαδικασία υφιστάμενης ενίσχυσης εκφράζοντας, σε υπηρεσιακή επιστολή, τις προκαταρκτικές ανησυχίες της σχετικά με τη συμβατότητα της ελληνικής νομοθεσίας με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις. Ακολούθησε ανταλλαγή αλληλογραφίας με τις ελληνικές αρχές.
Η Ελλάδα και η Επιτροπή προτίθενται τώρα να εξετάσουν από κοινού πώς να αναπροσαρμόσουν το ελληνικό καθεστώς φόρου χωρητικότητας, ώστε να εξαλειφθούν τυχόν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού εντός της ενιαίας αγοράς.
Η Ελλάδα έχει τώρα προθεσμία δύο μηνών για να ενημερώσει την Επιτροπή σχετικά με το αν συμφωνεί με τα προτεινόμενα μέτρα.

Αν η Ελλάδα δεχθεί τα προτεινόμενα μέτρα, η Επιτροπή θα το επιβεβαιώσει σε χωριστή απόφαση περί κρατικών ενισχύσεων. Αν δεν υπάρξει συμφωνία, η Επιτροπή μπορεί να κινήσει την επίσημη διαδικασία έρευνας για κρατικές ενισχύσεις.
Ιστορικό 
Η παρούσα απόφαση αφορά τον ελληνικό νόμο αριθ. 27/1975 περί φορολογίας πλοίων, επιβολής εισφοράς προς ανάπτυξη της εμπορικής ναυτιλίας, εγκαταστάσεως αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων.
Τον Αύγουστο του 2012, η Επιτροπή κίνησε τη διαδικασία υφιστάμενης ενίσχυσης σχετικά με τον προαναφερόμενο ελληνικό νόμο, στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειάς της να διασφαλίσει τη συμμόρφωση με τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις στον ναυτιλιακό τομέα.
Η Επιτροπή διερευνά επί του παρόντος τέτοιου είδους μέτρα σε ολόκληρη την ΕΕ προκειμένου να διασφαλίσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού στην εσωτερική αγορά. Αν επιβεβαιωθεί η ύπαρξη συναφών μέτρων σε άλλα κράτη μέλη, η Επιτροπή θα επιδιώξει να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα τροποποιηθεί επίσης η νομοθεσία αυτών των κρατών.
Η μη εμπιστευτική έκδοση αυτής της απόφασης θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα είναι διαθέσιμη με αριθμό υπόθεσης SA.33828 στο μητρώο κρατικών ενισχύσεων στον ιστότοπο της ΓΔ Ανταγωνισμούαφού διευθετηθούν τυχόν ζητήματα απορρήτου.
Οι νέες δημοσιεύσεις αποφάσεων περί κρατικών ενισχύσεων στο διαδίκτυο και την Επίσημη Εφημερίδα περιέχονται στο State Aid Weekly e-News (εβδομαδιαίο ηλεκτρονικό δελτίο για τις κρατικές ενισχύσεις).

Συνολικές προβολές σελίδας