Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014

Το γερμανικό Spiegel «χτύπησε», εκ νέου, τους Έλληνες εφοπλιστές με δημοσίευμα

«Πλούτος και κρυψίνοια» είναι ο τίτλος άρθρου που δημοσιεύτηκε στην έκδοση του περιοδικού SPIEGEL και το οποίο έχει ως θέμα τις φορολογικές διευκολύνσεις που απολαμβάνουν οι Eλληνες εφοπλιστές, όπως αναδημοσιεύει η επίσης, γερμανική, DW.
Όπως διαπιστώνει το γερμανικό περιοδικό, οι Ελληνες εφοπλιστές παραγγέλνουν πλοία, σαν μην υπήρχε ποτέ κρίση στη ναυτιλία. Το σχετικό άρθρο αναφέρει ότι, το 2012, είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 καινούργιων πλοίων, αξίας 10 δις ευρώ και άλλα τόσα για την ανακαίνιση του στόλου τους.
Μόνον για τις πρώτες εβδομάδες του 2014, το κόστος για παραγγελίες καινούργιων πλοίων και αγορές μεταχειρισμένων ανέρχεται στα 5 δις ευρώ. Όπως δηλώνει στο περιοδικό ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, “τα χρήματα προέρχονται από τις δικές μας τσέπες.”
Αφορολόγητα…140 δις ευρώ
Ως μία από τις αιτίες για την υψηλή αυτή ρευστότητα που παρουσιάζουν οι Ελληνες εφοπλιστές, μεσούσης της κρίσης που επικρατεί στη διεθνή ναυσιπλοΐα, αναφέρεται το γεγονός ότι πληρώνουν ελάχιστους –σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας- φόρους.
Επικαλούμενο διεθνείς αναλύσεις, το SPIEGEL υποστηρίζει ότι, από το 2002 ως σήμερα, Ελληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δις ευρώ.

Αλλά και πέραν αυτού – βάση 58 ειδικών ρυθμίσεων, οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου, δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους. Όπως σημειώνεται, πουθενά αλλού στον κόσμο δεν προστατεύονται τόσο πολύ οι εφοπλιστές από οικονομικές επιβαρύνσεις, όπως στην Ελλάδα.
Αντιδρώντας σε αυτήν την παρατήρηση ο κ. Βενιάμης υποστηρίζει ότι οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους “ως ιδιώτες, όπως και άλλοι”.
Βασιζόμενο σε στοιχεία ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, το SPIEGEL γράφει ότι, το 2012, οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους 15 εκατ. ευρώ την ώρα, που οι Ελληνες ναυτικοί έχουν καταβάλει φόρους ύψους 55 εκατ. ευρώ.
Υποκύπτοντας στις πιέσεις που τους ασκήθηκαν, οι εφοπλιστές υποσχέθηκαν ως “εθελοντική συνεισφορά” τον διπλασιασμό του φόρου στο τονάζ των πλοίων για τα επόμενα τρία χρόνια.
Όπως όμως γράφει το γερμανικό περιοδικό, ενώ η κυβέρνηση αναμένει, από αυτό το διπλασιασμό, ετήσια έσοδα ύψους 140 εκατ. ευρώ, οι εφοπλιστές τα υπολογίζουν σε λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ.  

Επικυρώθηκε η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην ακτοπλοΐα από το ΥΝΑ

Την απόφαση με την οποία κυρώνεται η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων για το έτος 2014, υπέγραψε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Το κείμενο της σύμβασης είχε υπογραφεί τον Απρίλιο από τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, καθώς και κλαδικών οργανώσεων.
Με την υποβληθείσα νέα Σ.Σ.Ν.Ε, οι μηνιαίοι βασικοί μισθοί, επιδόματα και επιπρόσθετες αμοιβές δεν παρουσιάζουν αλλαγή παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με τους αντίστοιχους μισθούς και τα επιδόματα του 2013. Η ισχύς της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, αρχίζει την 1η Ιανουαρίου του 2014 και λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2014.
Σημειώνεται, ότι το κείμενο της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τη Ναυτική Εργασία καταρτίζεται κατόπιν ελεύθερης διαπραγμάτευσης των εκπροσώπων των πλοιοκτητών και των ναυτικών. 
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σε αυτήν την κατεύθυνση ενθαρρύνει τον κοινωνικό διάλογο με σκοπό την ενίσχυση της εργασιακής ειρήνης στις θαλάσσιες μεταφορές και την διασφάλιση της υγιούς λειτουργίας της ακτοπλοΐας.


Συνολικές προβολές σελίδας