Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

16 & 17/2 σεμινάριο με θέμα «Κανόνες ορθής διακίνησης εμπορευμάτων»

Σεμινάριο με θέμα «Κανόνες ορθής διακίνησης εμπορευμάτων» διοργανώνει ο Όμιλος MF Οικονομοτεχνική στις 16 και 17 Φεβρουαρίου, 17:00 – 22:00, στις αίθουσες εκπαίδευσης του στην οδό Πανεπιστημίου 58 στην Αθήνα. Ο εισηγητής του σεμιναρίου θα είναι ο κ. Ιωάννης Σιαμάς,  μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και πρόεδρος της Πανελλήνιας  Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ενημέρωση στελεχών επιχειρήσεων για την καλύτερη διαχείριση της διακίνησης εμπορευμάτων και η επίλυση προβλημάτων διακίνησης. Αναλύεται ο σταθερός προβληματισμός «ιδιόκτητα ή όχι οχήματα» και η σχέση τελικού προσωπικού παράδοσης κι εταιρείας.  Το σεμινάριο απευθύνεται σε υπεύθυνους διανομής & διαχείρισης στόλου, δρομολογητές και στελέχη επιχείρησης στα γραφεία κίνησης.
Μετά τη λήξη του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν μάθει:
  • Τρόπους διακίνησης σύμφωνα με τις πρόσφατες οικονομικές συνθήκες.
  • Τρόπους εξοικονόμησης κόστους και χρηματοοικονομικού οφέλους.
  • Οικονομικότερη διαχείριση εμπορευμάτων. 
Θεματολογία του προγράμματος
  • Οργάνωση δικτύου διανομής.
  • Μεταφορά.
  • Συστήματα Μεταφορών.
  • Σχέση αποθηκών με τα συστήματα μεταφορών.
  • Επιλογή μεταφορικού μέσου.
  • Ιδιόκτητα μέσα ή όχι;
  • Μείωση κόστους διανομής.
  • Σύνδεση εκπτώσεων με δίκτυο διανομής.
  • Αξιολογήσεις οδηγών.
  • Κανόνες δρομολόγησης - Πληρότητα φορτίου και οχήματος.
  • KPI παρακολούθησης διανομής.
  • Συμμετοχή διακίνησης στην κοστολόγηση.
  • Σύνδεση αποθήκης και διακίνησης.
  • Διαφοροποίηση επιστροφών και εμπορεύσιμων.
  • Διαχείριση εισερχόμενων στην αποθήκη
  • Διαχείριση επιστροφών.
  • Εισαγωγές και στοιχεία ελέγχου.
  • Εξυπηρέτηση πελατών (Customer Service).
  • Απόδοση κυκλώματος εξυπηρέτησης πελατών.
Πηγή: http://www.supply-chain.gr/articles.php?artic=4792#.VLWQF3u2TuM

Ενδείξεις για ομαλοποίηση της αγοράς logistics– μεταφορών το 2014 “βλέπει” η IBHS

Ο εγχώριος κλάδος των μεταφορών & logistics εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της ΙΒΗS, σύμφωνα με την οποία η οικονομική ύφεση και τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης περιόρισαν σημαντικά την κατανάλωση, την παραγωγή και συνεπώς το εξαγωγικό και εισαγωγικό εμπόριο. Άμεση συνέπεια αποτέλεσε ο σημαντικός περιορισμός του μεταφορικού έργου και των υπηρεσιών logistics.
Η υποχώρηση είναι εμφανής και από την κάμψη του δείκτη κύκλου εργασιών που καταρτίζει η ΕΛΣΤΑΤ για την αποθήκευση και τις υποστηρικτικές δραστηριότητες: ο εν λόγω δείκτης το 2013 μειώθηκε κατά 7%, σημειώνοντας επιτάχυνση του ρυθμού κάμψης σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αντιθέτως, το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς έγιναν εμφανείς οι πρώτες ενδείξεις ανάκαμψης, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση 3,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η πτώση της αγοράς ξεκίνησε από το 2009, όταν και εκδηλώθηκε σημαντική μείωση στο εισαγωγικό εμπόριο λόγω της φθίνουσας κατανάλωσης. Η αξία των εισαγωγών τα τελευταία 5 χρόνια εμφάνισε υποχώρηση 10%, γεγονός που μεταφράστηκε σε χαμηλότερη ζήτηση για υπηρεσίες διαχείρισης.
Οι εταιρείες που βιώνουν μεγαλύτερα προβλήματα είναι αυτές που συνεργάζονται με πελάτες από τους κλάδους οικιακών συσκευών, ειδών ένδυσης / υπόδησης, αυτοκινήτων και οικοδομικών υλικών. Αντιθέτως, οι εταιρείες που μεταφέρουν και διαχειρίζονται τρόφιμα, φάρμακα και προϊόντα που έχουν να κάνουν με την πράσινη τεχνολογία επηρεάστηκαν λιγότερο.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Η βελτίωση των μακροοικονομικών συνθηκών της χώρας και η αναμενόμενη –έστω και οριακή- άνοδος του ΑΕΠ το 2014, μετά από 6 χρόνια συνεχούς ύφεσης, δημιουργεί προσδοκίες για ομαλοποίηση της αγοράς. Ο κλάδος θα ευνοηθεί από την οικονομική ανάπτυξη των ασιατικών χωρώn ενώ θα αναζητούν πύλες εισόδου για τα προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή αγορά, με την προϋπόθεση όμως ότι η Ελλάδα θα αυξήσει σημαντικά την ανασυναρμολόγηση ή μεταποίηση των διερχόμενων φορτίων, ώστε να λαμβάνει μέρος της υπεραξίας τους».
Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου
Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 246  επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται στα εξής:
  • Ο Κύκλος Εργασιών τo 2013 εμφάνισε άνοδο 1,8%, στα €1,04 δισ., λόγω κυρίως της εισόδου στην αγορά ορισμένων νέων επιχειρήσεων (εξαιρουμένων αυτών, προκύπτει οριακή κάμψη).
  • Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 12,8%, στα €68,81 εκ. Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν €2,53 εκ., έναντι ζημιών €1,62 εκ. το 2012.
  • Tο περιθώριο ΚΠΤΦΑ αυξήθηκε στο 7,3%, ενώ το περιθώριο ΚΠΦ ανέκαμψε στο 2,1%.
  • Η κεφαλαιακή μόχλευση βελτιώθηκε οριακά σε 1,6 προς 1.
  • Οι Απαιτήσεις την τελευταία τριετία εισπράττονται κάθε 4 μήνες.
  • Η αποδοτικότητα Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) αυξήθηκε στο 9%, έναντι 7% το προηγούμενο έτος.
Πηγή: http://www.supply-chain.gr/articles.php?artic=4750#.VLWP8Xu2TuM

Απόφαση για τη διευκόλυνση της μεταφοράς αθλητικού κι άλλου εξοπλισμού

Υπεγράφη από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, απόφαση η οποία εκδόθηκε, κατ΄ εξουσιοδότηση του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου, με την οποία τα ελαφρά ρυμουλκούμενα μικτού βάρους μέχρι 750 κιλά, καθώς και τα τροχόσπιτα, επιτρέπεται να έλκονται με επιβατικά αυτοκίνητα εκτός του ιδιοκτήτη και από άλλα πρόσωπα, με μια απλή υπεύθυνη δήλωση, με την οποία παραχωρεί ο ιδιοκτήτης, τα παραπάνω οχήματα.
Με τα ρυμουλκούμενα αυτά, επιτρέπεται η μεταφορά χωρίς κόμιστρο, πραγμάτων που ανήκουν στον ιδιοκτήτη ή στο πρόσωπο, στο οποίο έχει παραχωρηθεί η δυνατότητα έλξης (σκαφών κωπηλασίας των Αθλητικών Ομοσπονδιών, κυνηγετικά είδη, σκυλιά, άλογα, αγωνιστικές μοτοσικλέτες, βάρκες, και άλλα), εφόσον το αυτοκίνητο, το οποίο θα έλξει τα παραπάνω οχήματα, έχει την κατάλληλη ελκτική ικανότητα.
«Η ρύθμιση αυτή, η οποία σημειωτέον ισχύει σε όλη την Ευρώπη, εξυπηρετεί τόσο τους απλούς πολίτες, όσο και τις διάφορες αθλητικές οργανώσεις, οι οποίες με την γραφειοκρατία που ίσχυε, για να μεταφέρουν τα είδη, τα οποία ήταν απαραίτητα για την διεξαγωγή προπονήσεων ή αγώνων, έπρεπε να διαθέτουν αποκλειστικά ο καθένας δικό τους ρυμουλκούμενο», δήλωσε ο Υφυπουργός.

Συνολικές προβολές σελίδας