Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Απελευθερώνεται η αγορά των ταξί και των φορτηγών

Τι προβλέπεται σε νομοσχέδιο - σκούπα του υπουργείου Οικονομικών

Σημαντικές ρυθμίσεις για την απελευθέρωση της αγοράς τόσο των επιβατηγών δημοσίας χρήσης (ταξί), όσο και των φορτηγών δημοσίας, αλλά και ιδιωτικής χρήσης, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στο νομοσχέδιο - «σκούπα» του υπουργείου Οικονομικών με όλα τα προαπαιτούμενα της Τρόικας, που κατατίθεται άμεσα στη Βουλή.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», στο σχέδιο νόμου πέρασαν ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στην «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ και αναμένεται να πυροδοτήσουν την «έκρηξη» στις σχέσεις της κυβέρνησης και των αυτοκινητιστών, καθώς, μεταξύ άλλων, προβλέπουν:

- Περαιτέρω απορρύθμιση της αγοράς των φορτηγών δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης με άρση διαφόρων περιορισμών στις δραστηριότητές τους.

- Απελευθέρωση της δυνατότητας των ξενοδοχειακών μονάδων να χρησιμοποιούν ελεύθερα ενοικιαζόμενα οχήματα μετά οδηγού, ανάμεσα στα οποία δικυκλα και «γουρούνες».

- Άρση των περιορισμών στην δραστηριοποίηση των 9θέσιων οχημάτων, με απελευθέρωση διάφορων μορφών επιβατικού έργου που σήμερα ανήκει στα ταξί.  

- Τα ξενοδοχεία θα μπορούν να χρησιμοποιούν ελεύθερα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγούς καθώς και τα δίκυκλα που έχει επικρατήσει να τα αποκαλούμε ως ''γουρούνες''.

-δίνεται η δυνατότητα σε ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό να εκτελούν μεταφορές επιβατών με αυτοκίνητα κάτω των 1.500 κυβικών.
Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», οι περισσότερες από τις εν λόγω ρυθμίσεις εστάλησαν στο υπουργείο Οικονομικών από το υπουργείο Τουρισμού, ενώ οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών τελούν σε αναστάτωση.

Πηγές:
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=580217
http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=279065&catid=13
http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/1205-me-ti-diadikasia-katepeigontos-to-n-s-gia-farmakeia-taksi-fortiga

Έρχονται τα «πράσινα λάστιχα» στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους

Είναι δυνατό να οδηγούμε με πιο πράσινα, πιο οικολογικά δηλαδή, αλλά και πιο σταθερά ελαστικά φορτηγών που θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα; Κι όμως! Αυτό μας αποκαλύπτει μια βόλτα στην επιστήμη των ελαστικών του μέλλοντος, σύμφωνα με το euronews.
Το Fururis βρέθηκε στο Λουξεμβούργο για μια ταχύτατη δοκιμή, με μια συγκεκριμένη αποστολή. Σε αυτήν την έρευνα που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση οι επιστήμονες εργάζονται για να αναπτύξουν τη νέα γενιά των ελαστικών φορτηγών. Αυτά σχεδιάζονται με σκοπό να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα, μειώνοντας την τριβή αλλά αυξάνοντας την ασφάλεια.
“Δουλεύουμε με νέα υλικά και νέα πρότυπα σχεδιασμού του πέλματος. Επίσης, καινοτόμα είναι η προσέγγισή μας για μια καλύτερη κατανόηση της φυσικής συμπεριφοράς των ελαστικών, έτσι ώστε να μπορούμε να εγγυηθούμε καλύτερο φρενάρισμα. Για παράδειγμα, μελετούμε πώς τα υλικά συμπεριφέρονται μέσα στο εσωτερικό των ελαστικών”, εξηγεί ο Μπενό Νουέζ.
Σε αυτά τα εργαστήρια, οι ερευνητές χρησιμοποιούν νέες συνταγές για να… μαγειρέψουν αυτά τα καινοτόμα ελαστικά Συνήθη συστατικά όπως το φυσικό καουτσούκ και το θείο, εμπλουτίζονται με νέα μείγματα μαύρου άνθρακα ή τους προσφάτως ανακαλυφθέντες νανοσωλήνες άνθρακα.
“Για να εξασφαλιστεί μια καλή αντίσταση κύλισης, ένα καλό φρενάρισμα δηλαδή, πρέπει να χρησιμοποιούμε προϊόντα με ασθενή διάχυση της ενέργειας. Πρέπει επίσης να διασφαλίσουμε ότι τόσο το καουτσούκ όσο και οι άλλες πρώτες ύλες θα παρέχουν μεγαλύτερη αντοχή στην τριβή. Επομένως, το καουτσούκ εμπλουτίζεται με μαύρο άνθρακα σε σωστές αναλογίες…”, εξηγεί ο Τομ Λίνστερ, βιοχημικός μηχανικός που εργάζεται στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας της Goodyear.

Τα νέα ελαστικά, που θα προκύψουν στη συνέχεια, θα δοκιμαστούν για να αξιολογηθεί η παραμόρφωσή τους, η αντίσταση κύλισης, η κόπωση και η συμπεριφορά σε τυχόν φθορές. Και δεδομένου ότι τα νέα υλικά είναι υπό αξιολόγηση, οι ερευνητές εργάζονται επίσης για να αναβαθμίσουν τις δοκιμαστικές μεθόδους τους.
“Η έρευνά μας εδώ είναι διττή. Από τη μία θέλουμε να επιβεβαιώσουμε την χρήση νέων υλικών που μπορούν να δείξουν τις πραγματικές δυνατότητές τους. Και επίσης αναζητούμε αν χρειαζόμαστε και αν μπορούμε να αναπτύξουμε νέες διαδικασίες για τη δοκιμή των ελαστικών που κατασκευάζονται με αυτά τα νέα υλικά” , λέει ο Στεφαν Βέστερμαν, φυσικός που επίσης εργάζεται για λογαριασμό της Goodyear.
Οι δοκιμές αυτές συμπληρώνονται με αναλύσεις που μοιάζουν με τις ιατροδικαστικές. Οι ερευνητές θέλουν να εισχωρήσουν μέσα και να καταλάβουν μέχρι την πιο μικροσκοπική λεπτομέρεια πώς λειτουργούν τα διαφορετικά συστατικά και ποιοι είναι οι καλύτεροι τρόποι για την περαιτέρω ενίσχυσης της αποτελεσματικότητάς τους.
“Κατά τη διάρκεια των μικροσκοπικών εξερευνήσεων των δειγμάτων, μπορούμε να εντοπίσουμε πού έχει πραγματοποιηθεί η πρώτη αποκόλληση ή πότε έχει ανοίξει μια διασύνδεση μεταξύ δύο διαφορετικών υλικών. Και αυτά είναι τα στοιχεία στα οποία μπορούμε να βασιστούμε για περαιτέρω βελτιώσεις, ακόμα και αν αυτές οι αποκολλήσεις μπορεί να έχουν συμβεί κατά τη διάρκεια ακραίων δοκιμασιών, όπου οι δυνάμεις είναι πολύ ισχυρότερες από αυτές που μπορεί να παρατηρήσουμε υπό φυσιολογικές συνθήκες στον δρόμο”, επισημαίνει η φυσικός Πέτρα Γουόλμπρινγκ.
Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι η ερευνητική τους προσπάθεια θα βοηθήσει στο τέλος τόσο τους κατασκευαστές φορτηγών, τους διαχειριστές στόλων φορτηγών και τους οδηγούς όσο και το περιβάλλον.
Ο Μπενό Ντουέζ καταλήγει: “Πέντε τοις εκατό εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου για κάθε όχημα για στόλους που μπορεί να έχουν εκατοντάδες φορτηγά σημαίνει μια τεράστια μείωση του κόστους για καύσιμα για τις οδικές μεταφορές στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Αυτό σημαίνει επίσης ότι μπορούμε να βελτιώσουμε το αποτύπωμα του άνθρακα στις οδικές μεταφορές”.
Αυτοί οι νέοι τύποι ελαστικών που μόλις έχουν σχεδιαστεί εκτιμάται ότι θα βγουν στο εμπόριο, αν όλα πάνε καλά, σε περίπου τρία χρόνια…

Σε Airtrans Global Forwarding μετονομάζεται η Danzas Logistics

Αλλάζει όνομα η Danzas Logistics και μετονομάζεται σε Airtrans Global Forwarding (AGF), με απώτερο στόχο να αξιοποιήσει τις ολοκληρωμένες λύσεις logistics που προσέφερε ως τώρα και να ενοποιήσει την εταιρική ταυτότητά της με το φάσμα των προϊόντων και υπηρεσιών της. Το ιδιοκτησιακό καθεστώς και το προσωπικό δεν θα αλλάξουν.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Airtrans, Ανδρέας Χαραλάμπους δήλωσε: «Η Danzas Logistics επιδίωξε τη θεμελίωση μιας ισχυρής εταιρικής ταυτότητας που θα μπορούσε να παρουσιάσει πληρέστερα την εταιρεία και τις υπηρεσίες της σε υφιστάμενους και υποψήφιους πελάτες.
Είμαστε βέβαιοι ότι η μετονομασία της Danzas Logistics σε Airtrans Global Forwarding (AGF) θα αναβαθμίσει την παρουσίαση της σημαντικής δουλειάς που διεκπεραιώνουμε καθημερινά για τους πελάτες μας σε παγκόσμιο επίπεδο. Το όνομα της εταιρείας αλλάζει, ο πυρήνας της όμως παραμένει ο ίδιος. Επιδιώκουμε να εξασφαλίσουμε ότι το όνομα και η εικόνα μας θα αντικατοπτρίζουν πλήρως τις εργασίες που εκτελούμε».

Επί τάπητος η εμπορική ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κρήτης με την Κύπρο και το Ισραήλ

Με στόχο την ακτοπλοϊκή εμπορική διασύνδεση Κρήτης-Κύπρου-Ισραήλ, που θα ενισχύσει περαιτέρω τις Κρητικές εξαγωγές στις χώρες της Μέσης Ανατολής, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην Περιφέρεια Κρήτης. Στη σύσκεψη, ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης με την συμμετοχή του Αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου Ευριπίδη Κουκιαδάκη, της Αντιπεριφερειάρχη Κρήτης Θεανώς Βρέντζου, του Προέδρου του ΟΛΗ Γιάννη Μπρά, του αντιπροέδρου του Επιμελητήριου Ηρακλείου Θωμά Φορτετσανάκη, εξαγωγέων και συμβούλων επιχειρήσεων συζητήθηκαν οι προοπτικές που διαγράφονται προκειμένου να υπάρξει η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή διασύνδεση. Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης υπογράμμισε ότι κάθε κίνηση-ενέργεια που γίνεται για την εξωστρέφεια της Κρήτης που ενισχύουν την οικονομία του τόπου και τις εξαγωγές είναι ωφέλιμη. 
Σημειώνεται ότι σήμερα υπάρχει ναυτιλιακή εταιρεία που εκτελεί το δρομολόγιο Λαύριο, Κύπρος, Ισραήλ, γεγονός που αυξάνει ωστόσο το κόστος των Κρητικών εξαγωγών για το Ισραήλ και τις χώρες της Μ. Ανατολής ευρύτερα.
«Στόχος της σημερινής συνάντησης με τους φορείς, τα Επιμελητήρια, τους εξαγωγείς, είναι η εμπορική ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κρήτης με την Κύπρο και το Ισραήλ. Θα γίνουν αντίστοιχες επαφές με τα Επιμελητήρια Κύπρου, Ισραήλ αλλά και τους επιχειρηματίες, για να δούμε πως θα έχουμε ένα μικρότερο κόστος στη διακίνηση των προϊόντων μας, ώστε να  γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικά» ανέφερε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, και πρόσθεσε: «Οι επαφές θα συνεχιστούν ώστε να βρεθεί η «χρυσή» τομή και να γίνει εφικτή η ακτοπλοϊκή  σύνδεση Κρήτης Κύπρου και Ισραήλ. Σήμερα υπάρχει ναυτιλιακή εταιρεία που εκτελεί την εμπορική γραμμή Λαύριο-Κύπρος-Ισραήλ και αυτό που επιδιώκουμε είναι η γραμμή να επεκταθεί και στη Κρήτη πράγμα που θα ενισχύσει το εξαγωγικό μας εμπόριο, ενώ θα μειώσει και το κόστος μεταφοράς. Σήμερα, η Κρήτη κάνει  εξαγωγές στο Ισραήλ όπως νερό, οπωροκηπευτικά, λάδι κ.α. Με πρωτοβουλία της Περιφέρειας έχει ξεκινήσει το εξαγωγικό εμπόριο στο Ισραήλ που πρέπει να το ενισχύσουμε». 
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Γιάννης Μπράς ανέφερε: «Σήμερα ουσιαστικά γίνεται το πρώτο βήμα υπό την σκέπη της Περιφέρειας. Υπάρχει ενδιαφέρον για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κρήτης-Κύπρου-Ισραήλ. Οι συζητήσεις συνεχίζονται σε συνεργασία και με τον σύνδεσμο εξαγωγέων. Όποιες προσπάθειες εξωστρέφειας γίνονται με την βοήθεια της Περιφέρειας είναι θετικό για το νησί. Βεβαίως τα πάντα εξαρτώνται από τη ζήτηση, η ακτοπλοϊκή διασύνδεση είναι ευχή και στόχος που απαιτεί μεγάλη προετοιμασία και δουλειά».

Στο ψυγείο η πλήρης ανάβαθμιση του ΒΟΑΚ σε κλειστό αυτοκινητόδρομο

Στο ψυγείο φαίνεται ότι μπαίνει η ολοκλήρωση μετατροπής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σε αυτοκινητόδρομο τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια. Στο φόρουμ «επανεκκινώντας την Ανάπτυξη» που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τέθηκε ευθέως το ερώτημα από το ypodomes.com για την τύχη του βασικού οδικού άξονα της Κρήτης.

Η ερώτηση αφορούσε το πώς θα κατασκευαστεί ο άξονας και αν θα υπάρχει η σκέψη να προχωρήσει με την μέθοδο της παραχώρησης. Από την πλευρά του ο κος Αλεξάκης, Περιφερειακός Σύμβουλος της Περιφέρειας Κρήτης ανέφερε πως είναι ένα από τα μεγάλα θέματα που προβληματίζουν καθώς μέχρι τώρα δεν φαίνεται να υπάρχει δέσμευση για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ μέσα από το ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ 2014-2020).

Όπως είπε χαρακτηριστικά παρά το γεγονός πως η Κρήτη έχει το μεγαλύτερο τουριστικό ρεύμα στη χώρα, μεγάλη αγροτική παραγωγή και το δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο στην Ελλάδα (πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ) δεν έχει έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο.

Αναφορικά με την προσπάθεια να υπάρξει προώθηση για την ολοκλήρωση μετατροπής του άξονα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο είπε πως η Περιφέρεια Κρήτης στο παρελθόν είχε προσπαθήσει να «τρέξει» την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ με αυτοχρηματοδότηση, κίνηση που όμως τελικά δεν προχώρησε. Κλείνοντας την απάντηση του είπε πως η κατασκευή του δρόμου με παραχώρηση εξετάζεται από την Περιφέρεια δεν είναι όμως στις άμεσες προτεραιότητες της.

Από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών το θέμα της ολοκλήρωσης αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε κλειστό αυτοκινητόδρομο φαίνεται πως δεν είναι στις πρώτες προτεραιότητες και μάλιστα στο ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ 2014-2020) δεν πρόκειται να διατεθούν σημαντικά κονδύλια σε αυτοκινητόδρομους αλλά περισσότερο σε σιδηρόδρομο.

Σε σχέση με την προώθηση της κατασκευής του με την μέθοδο της παραχώρησης το Υπουργείο έχει εξετάσει την ιδέα αλλά προς το παρόν δεν φαίνεται να προχωρά είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο. Αρχική προτεραιότητα είναι η ομογενοποίηση των μελετών καθώς σήμερα ο ΒΟΑΚ δεν διαθέτει ολοκληρωμένες μελέτες για το συνολικό του μήκος. Να θυμίσουμε πως προ ημερών και ο κος Χρυσοχοϊδης μιλώντας για τον ΒΟΑΚ είχε πει μεταξύ άλλων πως "σκοπός μας είναι η ένταξη και κατασκευή ενός ολοκληρωμένου προγράμματος έργων στα πλαίσια των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, αναζητώντας όμως συγχρόνως και άλλους τρόπους χρηματοδότησης".

Τέλος αυτό που έγινε γνωστό είναι πως ο ΒΟΑΚ σχεδόν στο σύνολο του  θα αναβαθμιστεί με διαπλάτυνση του υπάρχοντος άξονα και μόνο σε κάποια μικρά τμήματα θα έχουμε νέα χάραξη. Ένα από τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν για την μελλοντική αναβάθμιση του δρόμου είναι οι πολύ ακριβές τιμές της γης, κάτι που σημαίνει πανάκριβες απαλλοτριώσεις.

Συμπερασματικά το θέμα του ΒΟΑΚ φαίνεται πως οδεύει σε μεγάλες καθυστερήσεις  καθώς ο άξονας δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί εξ` ολοκλήρου με κάποιο χρηματοδοτικό  εργαλείο από το ΣΕΣ  και δεν πρόκειται να δούμε από τον Κίσσαμο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο ένα ολοκληρωμένο κλειστό ασφαλές αυτοκινητόδρομο, αφήνοντας την Κρήτη ίσως με τον χειρότερο οδικό άξονα της Ευρώπης.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: Η ΚΞ Πετρής-Αθωνική ανάδοχος στο τμήμα Πάνορμος-Εξάντης στο Ρέθυμνο

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε  η δημοπράτηση στις 4 Μαρτίου 2014 για το μεγάλο έργο μετατροπής σε αυτοκινητόδρομο το οδικό τμήμα Πάνορμος-Εξάντης στο Ρέθυμνο. Το τμήμα ανήκει στον βασικό οριζόντιο οδικό άξονα του ΒΟΑΚ στην Κρήτη. Προσσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η κοινοπραξία Κ/Ξ Γ. ΠΕΤΡΗΣ ΑΤΕ - ΑΘΩΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ με έκπτωση  35,55%. Φορέας Υλοποίησης είναι το Υπουργείο Υποδομών.

Πρόκειται για τμήμα που θα μετατραπεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με όριο ταχύτητας τα 120χλμ./ώρα. Το τμήμα αυτό φυσικά είναι σχετικά μικρό με μήκος 9.960 μέτρα και θα περιλαμβάνει την μετατροπή του τμήματος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με αρχή την υφιστάμενη γέφυρα Γεροποτάμου και ολοκλήρωση την περιοχή του οικισμού Εξάντης.

Το οδικό έργο «Πάνορμος – Εξάντης» του ΒΟΑΚ στον Ν. Ρεθύμνου, έχει προϋπολογισμό 64.500.000 Ευρώ και θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα φετινά έργα.  Η δημοπράτηση του έργου ορίστηκε για τις 4 Μαρτίου 2014 και η ολοκλήρωση του είναι 48 μήνες. Αν όλα πάνε καλά τα έργα θα ξεκινήσουν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2018 ή τις αρχές του 2019.

Το έργο αποτελεί την μοναδική του 2014 για τον ΒΟΑΚ και το μεγάλο αγκάθι είναι πως στον ορίζονται δεν φαίνεται να υπάρχει συνέχεια. Σαν έργο το τμήμα Πάνορμος-Εξάντης έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ καθώς χρηματοδοτείται από από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας».

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει :
-Διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού στο μεγαλύτερο μέρος της
-Παράπλευρο οδικό δίκτυο
-Τον Ανισόπεδο Κόμβο Πάνορμου
-Μία γέφυρα, επέκταση και κατασκευή νέων Κάτω Διαβάσεων, επεκτάσεις υφιστάμενων οχετών.
Στο έργο υπάρχει δικαιώμα προαίρεσης: για την κατασκευή του ημικόμβου Γεροποτάμου και του ημικόμβου Σκεπαστής προϋπολογισμού 1.219.512 ευρώ εκτός ΦΠΑ.

Ο ..ΡΙΓΜΕΝΟΣ ΒΟΑΚ
Το έργο του ΒΟΑΚ που εκτελείται εδώ και χρόνια έχει ουσιαστικά μείνει πίσω. Αν και το 2012 είχε αξιοθαύμαστη απόδοση χρημάτων  καθώς με 35εκ.ευρώ ήρθε 4ο σε απορροφητικότητα πίσω από Αττικό Μετρό, Εγνατία και ΕΡΓΟΣΕ ωστόσο τα νούμερα είναι μάλλον απογοητευτικά.

Σε σύνολο 310εκ.ευρώ μόλις τα 43 χιλιόμετρα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος ενώ ακόμα και έργα που εκτελούνται σήμερα όπως η παράκαμψη Μαλίων και το τμήμα Άγιος Νικόλαος-Καλό Χωριό δεν μετατρέπουν τα τμήματα αυτά σε αυτοκινητόδρομο. Ο λόγος είναι πως οι μελέτες με τις οποίες κατασκευάστηκαν αυτά τα τμήματα ήταν παλιές και για να μην χαθούν τα χρήματα από τα διάφορα ΚΠΣ κατασκευάστηκαν χωρίς όμως να αποτελούν την ορθή λύση που είναι η πλήρης μετατροπή του βασικού οδικού άξονα της Κρήτης σε αυτοκινητόδρομο.

Ευτυχώς και το Γούρνες-Χερσόνησος που κατασκευάζεται και το Πάνορμος-Εξάντης είναι έργα σύγχρονα που μετατρέπουν αυτά τα τμήματα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο δύο λωρίδων με ΛΕΑ.

Ιόνια Οδός: Μαρς στα έργα και στόχος η ολοκλήρωση

Στην ολοκλήρωση του βασικού οδικού δικτύου της χώρας, με έργα σε Κρήτη, Ανατολική Μακεδονία και Δυτική Ελλάδα προχωρά το υπουργείο Υποδομών. Όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ κ. Νίκου Μωραΐτη, μέσα στο 2014 δημοπρατείται η σύνδεση της Λευκάδας με τον άξονα Άκτιο - Αμβρακία, ένας δρόμος 28 περίπου χλμ., που θα έρθει να προστεθεί στις άλλες ανοιχτές εργολαβίες στους άξονες της Δυτικής Ελλάδας.

Ορισμένες εξ αυτών, είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, «θα τελειώσουν μέχρι το 2014 - και ήδη κάποιες έχουν τελειώσει - και άλλες μέχρι το 2015», δημιουργώντας έναν «σύγχρονο και ασφαλή δρόμο στον δυτικό άξονα από την Πρέβεζα μέχρι την Ηγουμενίτσα».

Όλα τα εργοτάξια στην Ιόνια Οδό
Ο υπουργός Υποδομών τόνισε παράλληλα ότι στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο - Ιωάννινα) «έχουν στηθεί όλα τα εργοτάξια» και τους «επόμενους δύο με τρεις μήνες θα υπάρχει πλήρης εξέλιξη των έργων». «Ήδη αυτή τη στιγμή όλα τα εργοτάξια δουλεύουν με πάρα πολύ μεγάλη ένταση. Αυξάνεται συνεχώς η απασχόληση στην κατασκευή του δρόμου» είπε και συμπλήρωσε ότι ο αυτοκινητόδρομος θα είναι πραγματικότητα στο τέλος του 2015. Μάλιστα, σημείωσε ότι οι προθεσμίες κατασκευής «θα τηρηθούν με αυστηρότητα, διότι οι νόμοι που ψηφίστηκαν στη Βουλή προβλέπουν πάρα πολύ ασφυκτικές προθεσμίες και πάρα πολύ αυστηρές ποινικές ρήτρες σε περίπτωση μη εφαρμογής των συμβάσεων».

Ο κ. Χρυσοχοΐδης παραδέχθηκε ότι «μεταξύ Αμφιλοχίας και Ακτίου είναι ένας δρόμος με τεράστιες παγίδες και πολλά προβλήματα, που δημιουργούν θέματα ασφάλειας για τους οδηγούς και τα οχήματα», όμως τόνισε ότι στην υπό κατασκευή Αμβρακία Οδό «το επόμενο διάστημα πολύ γρήγορα θα τελειώσει το κομμάτι Βόνιτσα-Άκτιο, όπως επίσης και η παράκαμψη της Αμφιλοχίας».

Τι θα γίνει με το παλαιό δίκτυο
Αναφορικά με την τύχη του παλιού οδικού δικτύου, ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι γίνεται προσπάθεια για την ένταξη στο νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης 2014-2020 ενός ποσού για την εκπόνηση μελετών οδικής ασφάλειας. «Δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε τον δρόμο. Ο δρόμος αυτός θα υπάρχει και μετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και είναι προφανές ότι οι άνθρωποι για τις τοπικές μετακινήσεις θα χρησιμοποιούν αυτό τον δρόμο. Άρα δεν πρέπει να είναι αυτός ένας κατεστραμμένος δρόμος πάνω στον οποίο θα σκοτώνονται οι άνθρωποι» τόνισε.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επισήμανε ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη ένα εκτεταμένο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας και σε λίγους μήνες, μέχρι τον Ιούνιο, θα μας παραδοθεί, έτσι ώστε να αρχίσουμε τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων σε όλη τη χώρα».

Στην ερώτησή του, ο κ. Μωραΐτης χαρακτήρισε το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας ως παγίδα και καρμανιόλα, που δεν παρέχει την παραμικρή ασφάλεια στους οδηγούς, ενώ υπογράμμισε τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην παράδοση των οδικών έργων και ζήτησε συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/ionia-odos/item/24293-%CE%B9%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%87%CE%BF%CF%82-%CE%B7-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7

Συνολικές προβολές σελίδας