Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Δωρεάν σεμινάρια σε ανέργους επαγγελματίες οδηγούς και αυτοκινητιστές από ΟΦΑΕ

H ΟΦΑΕ, επενδύοντας στον τομέα της επαγγελματικής πιστοποίησης και διαρκούς εκπαίδευσης των οδηγών που διενεργούν οδικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, λειτουργεί, εδώ και πολλά χρόνια, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σχολές πιστοποίησης επαγγελματιών οδηγών μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών. 
Πιο συγκεκριμένα, η ΟΦΑΕ έχοντας λάβει τις απαραίτητες προς τούτο εγκρίσεις λειτουργεί σχολές επαγγελματικής κατάρτισης μεταφορέων (ΣΕΚΑΜ) για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Επάρκειας (ΠΕΕ), το οποίο είναι προαπαιτούμενο για την απόκτηση της Άδειας Οδικού Μεταφορέα, καθώς επίσης και της σχολές ΣΕΚΟΟΜΕΕ για την απόκτηση του πιστοποιητικού μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR) και τέλος τις σχολές για την απόκτηση του πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) για κάθε επαγγελματία οδηγό.
Αναγνωρίζοντας τις δυσμενείς συνθήκες στον χώρο εύρεσης εργασίας με τα συνεχώς αυξανόμενα ποσοστά ανεργίας, και με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης απέναντι στους επαγγελματίες του κλάδου τον οποίο εκπροσωπεί η ΟΦΑΕ, επιθυμεί, αφ’ ενός μεν να παρέχει ΔΩΡΕΑΝ σεμινάρια επαγγελματικής  κατάρτισης στις σχολές ΠΕΙ και ΣΕΚΟΟΜΕΕ, που διαθέτει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και αφ’ ετέρου, να παρέχει ειδικές εκπτώσεις για την παρακολούθηση των σεμιναρίων σε επαγγελματίες οδηγούς και σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Δ.Χ., που αποδεδειγμένα έχουν πολύ χαμηλά εισοδήματα. 
Από τα τέλη Αυγούστου 2016 κάθε επαγγελματίας οδηγός θα μπορεί να δηλώσει συμμετοχή στα σεμινάρια για την απόκτηση ή ανανέωση του ΠΕΙ ή του ADR, τα οποία αποτελούν σημαντικά εφόδια για την εύρεση εργασίας στον χώρο της επαγγελματικής οδήγησης, και επιδεικνύοντας την ενεργή κάρτα ανεργίας του ΟΑΕΔ θα απαλλάσσεται πλήρως από κάθε υποχρέωση καταβολής διδάκτρων στην ΟΦΑΕ.
Στόχος της ΟΦΑΕ είναι να δώσει κατ’ αρχήν τη δυνατότητα δωρεάν παρακολούθησης σεμιναρίων κατάρτισης ελάχιστης διάρκειας 35 ωρών  σε 1.500 συνολικά επαγγελματίες οδηγούς και αυτοκινητιστές, εγγεγραμμένους στο μητρώο ανεργίας του ΟΑΕΔ που επιθυμούν να αποκτήσουν/ανανεώσουν το πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας επαγγελματία οδηγού και σε 1.500 συνολικά άνεργους επαγγελματίες που επιθυμούν να αποκτήσουν/ανανεώσουν πιστοποιητικό ADR για την μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων.
Με τον τρόπο αυτό η ΟΦΑΕ επιθυμεί να συμβάλει τόσο στην εξεύρεση εργασίας σε ανθρώπους που δεν έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν τα απαραίτητη πιστοποίηση για τη συνέχιση  άσκησης του επαγγέλματος τους, όσο και στην εξασφάλιση της οδικής και περιβαλλοντικής ασφάλειας στον τομέα των διεθνών και εθνικών μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων μέσω της ελαχιστοποίησης των ατυχημάτων.

Σε πτώση ο κλάδος των διαμεταφορών από το 2009, με εξαίρεση το 2014

αγορά των διαμεταφορών, από το 2009 κι έπειτα, κατέγραψε έντονα πτωτική πορεία, η οποία ανακόπηκε το 2014, χρονιά που εμφάνισε άνοδο του κύκλου εργασιών κατά 1,5%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ICAP, η συνολική αξία της αγοράς παρουσίασε, εκ νέου, μείωση το 2015, η οποία κυμάνθηκε μεταξύ 2% - 2,5%.
Όσον αφορά την κατανομή της αγοράς των υπηρεσιών διαμεταφοράς, ανά μεταφορικό μέσο, οι οδικές μεταφορές καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος αποσπώντας μερίδιο 60% περίπου, επί της συνολικής αξίας των παρεχόμενων υπηρεσιών το 2014. Ακολουθούν οι θαλάσσιες μεταφορές με 16%, οι αεροπορικές με 14%, οι σιδηροδρομικές με 7% και οι μικτές με 3%.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, ο κλάδος των υπηρεσιών Διαμεταφοράς ήταν, μέχρι και το 2008, ένας δυναμικά αναπτυσσόμενος κλάδος. Ωστόσο, η ανοδική πορεία ανακόπηκε τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης, που πλήττει τη χώρα.
Στον κλάδο δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, οι οποίες, είτε είναι (δια)μεταφορικές που παρέχουν παράλληλα και υπηρεσίες logistics, είτε αμιγείς επιχειρήσεις παροχής (δια)μεταφορικών υπηρεσιών. Οι μεταφορές, σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες logistics, αποτελούν για τη χώρα (λόγω και γεωγραφικής θέσης) μια πολύ σημαντική οικονομική δραστηριότητα.

Η Ελευθερία Παραμερίτη, Consultant της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, η οποία επιμελήθηκε της συγκεκριμένης μελέτης, αναφέρει σχετικά: «Αξιοσημείωτο είναι ότι η Ελλάδα διατήρησε την πρώτη θέση παγκοσμίως και το 2015 στο συνολικό αριθμό εμπορικών πλοίων, βάσει χωρητικότητας. 
Στο συνολικό αριθμό τόσο των εμπορευματικών αεροσκαφών όσο και στο αεροπορικό μεταφορικό έργο, την πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέχει η Γερμανία. Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στην Ε.Ε. διαθέτουν η Ισπανία και η Γαλλία, με το εκτενέστερο δίκτυο αυτοκινητόδρομων να ανήκει στην Ισπανία.
Η ζήτηση για υπηρεσίες διαμεταφοράς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές. Πέραν της εξέλιξης της βιομηχανικής και εμπορικής δραστηριότητας, άλλοι παράγοντες που επιδρούν στη ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές είναι το μέγεθος και η εξέλιξη των εισαγωγών και εξαγωγών εμπορευμάτων, το κόστος ναύλων και καυσίμων καθώς και των διαδικασιών εκτελωνισμού. Επίσης, οι υποδομές των μεταφορών της χώρας παίζουν καθοριστικό ρόλο στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Τα μεγέθη
Σχετικά με την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς, η Σταματίνα Παντελαίου, Διεύθυντρια Οικονομικών Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, αναφέρει ότι η συνολική εγχώρια αγορά υπηρεσιών διαμεταφοράς, σε αξία, παρουσίασε διαχρονική άνοδο καθ΄ όλη την περίοδο 2001-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 7,9%.

Ωστόσο, η αγορά από το 2009 κι έπειτα κατέγραψε έντονα πτωτική πορεία, τάση η οποία ανακόπηκε το 2014, καθώς εκτιμάται ότι η αξία της αγοράς εμφάνισε άνοδο 1,5%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η συνολική αξία της αγοράς των υπηρεσιών διαμεταφοράς παρουσίασε, εκ νέου, μείωση το 2015 που κυμάνθηκε μεταξύ 2%-2,5%.
Όσον αφορά την κατανομή της αγοράς των υπηρεσιών διαμεταφοράς, ανά μεταφορικό μέσο, οι οδικές μεταφορές καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος αποσπώντας μερίδιο 60% περίπου, επί της συνολικής αξίας των παρεχόμενων υπηρεσιών το 2014. Ακολουθούν οι θαλάσσιες μεταφορές με 16%, οι αεροπορικές με 14%, οι σιδηροδρομικές με 7% και οι μικτές με 3%.
Οι προοπτικές
Όσον αφορά τις προοπτικές του κλάδου, η ανάκαμψή του θα επέλθει παράλληλα με την βελτίωση της ελληνικής οικονομίας. Η γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας τα τελευταία έτη σε συνδυασμό με τα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας οδήγησε ορισμένες επιχειρήσεις του κλάδου στη διακοπή της λειτουργίας τους. Με βάση τις ισχύουσες συνθήκες, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπάρξει περαιτέρω μείωση στον κλάδο των διαμεταφορών το 2016.
Στα πλαίσια της μελέτης πραγματοποιήθηκε χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου (βάσει αριθμοδεικτών), ενώ σχηματίστηκε και ομαδοποιημένος ισολογισμός με τη χρήση αντιπροσωπευτικού δείγματος 72 επιχειρήσεων για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία για το χρονικό διάστημα 2013-2014.

Όπως προκύπτει από τα σχετικά δεδομένα, το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών του δείγματος εμφάνισε οριακή αύξηση, 0,6% το 2014 σε σχέση με το 2013. Μικρή άνοδο 2,6% κατέγραψαν τα ίδια κεφάλαια, την ίδια περίοδο. Οι συνολικές πωλήσεις παρουσίασαν οριακή αύξηση (0,8%) το 2014/2013.
Τα μικτά κέρδη κατέγραψαν άνοδο 2,6%, ενώ τα λειτουργικά αποτελέσματα εμφάνισαν σημαντική βελτίωση, η οποία οφείλεται τόσο στην άνοδο των μικτών κερδών όσο και των λοιπών λειτουργικών εσόδων, σε συνδυασμό με τη μείωση των χρηματοοικονομικών δαπανών το 2014/13.
Τελικά, το καθαρό αποτέλεσμα των εταιρειών του δείγματος ήταν κερδοφόρο και τα δύο έτη, αυξημένο όμως σημαντικά το 2014 σε σχέση με το 2013. Τα κέρδη EBITDA των επιχειρήσεων του δείγματος αυξήθηκαν επίσης κατά 7,1% την ίδια χρονική περίοδο.

Εγκρίθηκαν τα τεύχη μεταβολών του διαγωνισμού για το Θριάσιο Ε/Κ. Για 60 χρόνια η παραχώρηση

Η ΓΑΙΑΟΣΕ γνωστοποίησε ότι εγκρίθηκαν τα τεύχη μεταβολών της προκήρυξης και του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης (τεύχη δημοπράτησης) του διαγωνισμού «Ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου».
Η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου για την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου, περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.
Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).
Στρατηγικός στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί η δημιουργία ενός «Εμπορευματικού Κέντρου Διεθνούς Εμβέλειας» που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης. Ο ανάδοχος που θα προκύψει από το διαγωνισμό θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού (Παραχωρησιούχος) που θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για εξήντα (60) έτη του Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. Επισημαίνεται ότι, το κριτήριο κατακύρωσης του διαγωνισμού είναι αποκλειστικά η συμφερότερη οικονομική προσφορά.
Τα τεύχη μεταβολών διατίθενται στους ενδιαφερόμενους από τα γραφεία της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. Λεωφ. Λιοσίων 301, 104 45, Αθήνα, από 15 Ιουνίου 2016 (ημέρα Τετάρτη) έως 24 Ιουνίου 2016 (ημέρα Παρασκευή) κατά την διάρκεια των ωρών από 10:00 πμ έως 16:00 μμ, μετά από έγγραφο αίτημα τους, στο οποίο θα δηλώνονται τα στοιχεία τους.

Συνολικές προβολές σελίδας