Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

Εφοδιαστική αλυσίδα και logistics στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης

Γονατισμένη εδώ και μια πενταετία από την έλλειψη ρευστότητας και από τις αντιαναπτυξιακές πολιτικές που επέβαλαν οι δανειστές, ασφυκτιούσα εσχάτως από την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων, η ελληνική οικονομία αναμένει μια αχτίδα αισιοδοξίας από τη νέα δανειακή σύμβαση για να ξανασταθεί στα πόδια της, σύμφωνα με το tovima.gr.
Στην πρώτη γραμμή της νέας αυτής προσπάθειας, που όλοι ελπίζουν ότι δεν θα αργήσει να ξεκινήσει, θα βρεθούν οι επιχειρηματικοί κλάδοι στους οποίους η χώρα διαθέτει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα.
Ενας απ' αυτούς τη σημαντική συμβολή του οποίου στη διαμόρφωση του ΑΕΠ ελάχιστοι Ελληνες γνωρίζουν, είναι ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας, των logistics και των μεταφορών.
Τις τελευταίες ημέρες βρέθηκε στην Αθήνα ο κ. Φρανκ Τίβιζεν, επικεφαλής συνεργάτης της EY (Ernst & Young) για την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή, στην Ινδία και στην Αφρική, ο οποίος μίλησε στο «Βήμα» και ανέλυσε με την αρωγή του επικεφαλής των υπηρεσιών αυτών στην Ελλάδα και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη κ. Θάνου Μαύρου, το εύρος της συμβολής και τις δυνατότητες που μπορεί ακόμη να αναπτύξει ο συγκεκριμένος κλάδος στη νέα προσπάθεια της Ελλάδας για την επιστροφή της σε μια οικονομική κανονικότητα πιο παραγωγική, πιο εξωστρεφή, πιο ανταγωνιστική και εν τέλει πιο σύγχρονη.
Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η Ελλάδα πιστεύετε ότι ο ιδιωτικός τομέας έχει τη δυνατότητα να δώσει ώθηση στην οικονομία;
Φρανκ Τίβιζεν: «Η παγκόσμια οικονομία αναπτύσσεται χάρη στην τόνωση της ζήτησης. Δεν έχετε πολλές εξαγωγές αλλά έχετε πολύ τουρισμό. Η τουριστική αγορά είναι μια σταθερή αγορά, που θα συμβάλει στην ανάπτυξη».
Θάνος Μαύρος: «Υπάρχει όμως και ο κλάδος λιανικής, τα logistics, η ναυτιλία...». Πιστεύετε δηλαδή ότι η Ελλάδα θα ξεπεράσει την κρίση;
Φ Τ.: «Απολύτως! Ολες οι χώρες κατά καιρούς αντιμετωπίζουν προβλήματα. Δεν νομίζω ότι η Ελλάδα αποτελεί διαφορετική περίπτωση.
Η Γερμανία μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο δεν είχε τίποτε και κατάφερε να ανακάμψει. Δεν θέλω να συγκρίνω τις δύο περιπτώσεις, αλλά να πω ότι δεν υπάρχει λόγος για να μην ξεπεράσει η Ελλάδα τις σημερινές δυσκολίες.
Εμείς σε ό,τι αφορά τη δραστηριοποίησή μας στην εφοδιαστική αλυσίδα είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε τους έλληνες πελάτες μας για να επιστρέψουν στις διεθνείς αγορές, για να μπορούν οι άνθρωποι σε κάθε γωνιά της Γης να έχουν πρόσβαση σε ελληνικά προϊόντα. Εχουμε την τεχνογνωσία, ξέρουμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη διαδικασία αυτή».
Θ.Μ.: «Δείτε την περίπτωση της Κύπρου. Μετά την επιβολή των capital controls το 2013 τα πράγματα ήταν δύσκολα. Αλλά 5-6 μήνες μετά και ο ιδιωτικός τομέας και ο δημόσιος άρχισαν να αναπτύσσονται. Σε ό,τι αφορά την ΕΥ, αλλά και τους ανταγωνιστές μας απ' όσο μπορώ να ξέρω, πέρυσι είχαμε μια εξαιρετική χρονιά.
Και φαίνεται ότι η εφετινή χρονιά θα είναι ακόμη καλύτερη. Ξέρετε, εμείς στην Ελλάδα εποπτεύουμε και στηρίζουμε ως ΕΥ τις δραστηριότητες του ομίλου στη Μολδαβία, στη Ρουμανία, στη Βουλγαρία, στην πΓΔΜ, στην Αλβανία, στο Κόσοβο, στην Κύπρο και στη Μάλτα».
Φ.Τ.: «Ως όμιλος η ΕΥ όταν ανιχνεύει ταλέντα τα στέλνει οπουδήποτε υπάρχει ανάγκη. Και έχουμε ανακαλύψει πολύ κόσμο εδώ στην Ελλάδα. Νέα παιδιά, με καλή εκπαίδευση και υψηλή επαγγελματική κατάρτιση σε πολλούς τομείς, από τα μαθηματικά και τη μηχανολογία μέχρι την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες, που έχουν τη βάση τους εδώ αλλά απασχολούνται ουσιαστικά σε άλλες αγορές, στη Μέση Ανατολή, στην Ινδία, στην Αφρική».
Η εφοδιαστική αλυσίδα τα τελευταία χρόνια θεωρείται όλο και πιο σημαντική συγκεντρώνοντας επενδύσεις.
Φ.Τ.: «Ας πάρουμε τα πράγματα από την πλευρά του καταναλωτή. Πριν από 50 χρόνια μπορούσες να αγοράσεις μία έκδοση αυτοκινήτου. Σήμερα μπορείς να διαλέξεις μεταξύ 50.000 συνδυασμών του ίδιου μοντέλου.
Αν παραγγείλεις κάτι από την Amazon μέσα σε 24 ώρες το παραλαμβάνεις στο σπίτι σου. Είναι όλα επιπτώσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας. Πώς κάνεις τον σχεδιασμό σου, πώς αποθηκεύεις το εμπόρευμα, πώς το διανέμεις, πώς το προωθείς στον καταναλωτή... Η εφοδιαστική αλυσίδα είναι το κλειδί, που μπορεί να έχει απίστευτες εφαρμογές».
Θ.Μ.: «Στην έννοια της supply chain περιλαμβάνεται και η διαδικασία της μεταφοράς, οπότε έχουμε logistics και μεταφορές. Σας θυμίζω ότι η Ενωση Logistics στην Ελλάδα εκτιμά ότι ο κλάδος συνεισφέρει κατά 10,8% στη διαμόρφωση του ΑΕΠ.
Είναι τεράστιο το ποσοστό. Λέμε ότι η Ελλάδα είναι μια τουριστική χώρα, ο τουρισμός συμβάλλει κατά 16% στο ΑΕΠ, αλλά βλέπετε τη συμβολή των logistics και των μεταφορών στην ανάπτυξη».
Φ.Τ.: «Το σημαντικό είναι ότι οι επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν ταχύτατη απόδοση. Οι περισσότερες επενδυτικές στρατηγικές απαιτούν 2 και 3 χρόνια για να αποδώσουν.
Αν επενδύσεις σε νέα φορτηγά ή σε αποθήκες για να βελτιστοποιήσεις την παραγωγή σου, τα αποτελέσματα θα τα δεις σε λίγες εβδομάδες.
Ξέρετε, εμείς ως εταιρεία συμβούλων λέμε ότι αν στις καλές εποχές οι πελάτες μας ανέχονται τους συμβούλους, στις δύσκολες εποχές τους χρειάζονται. Οταν πηγαίνει κανείς καλά και έχει χρήματα, το σκέπτεται να επενδύσει σε συμβούλους. Οταν δεν του περισσεύουν, τότε η επένδυση είναι περισσότερο αναγκαία». 
Θ.Μ.: «Τα πράγματα στην εφοδιαστική αλυσίδα είναι πιο απτά, πιο ρεαλιστικά. Εμείς δίνουμε χειροπιαστά αποτελέσματα στους πελάτες. Ο ετήσιος τζίρος μας από τον κλάδο είναι 7 δισ. δολ. Στην Ελλάδα ο κλάδος αναπτύσσεται με ετήσιο ρυθμό άνω του 40% τα τελευταία 7-8 χρόνια. Διότι εξυπηρετεί και αγορές εκτός Ελλάδος».
Φ.Τ.: «Αυτό συμβαίνει επειδή έχετε στελέχη με υψηλή εκπαιδευτική και επαγγελματική κατάρτιση, μια μορφωμένη νεολαία». 

Δυτική Ολυμπία Οδός: Ξεκινούν οι δημοπρατήσεις στο τμήμα Πάτρα-Πύργος

Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθεί ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργου, σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος σημείωσε σε πρόσφατη ραδιοφωνική συνέντευξη ότι τη σχετική απόφαση έχει ήδη υπογράψει ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης.

Ο οδικός άξονας αποτελεί κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα), αλλά αφαιρέθηκε βάσει του νόμου 4219/13 για την επανεκκίνηση των τεσσάρων οδικών έργων παραχώρησης. Το έργο  είναι προϋπολογισμού 443 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί κατά 25% και θα δημοπρατούνταν τον Ιούλιο του 2014 από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.





Ωστόσο, ο σχεδιασμός αυτός ανετράπη και η νέα διοίκηση του αρμόδιου υπουργείου έχει αποφασίσει να "σπάσει” τον οδικό άξονα, μήκους 75 χλμ, σε έως οκτώ τμήματα. Βέβαια, απαραίτητη προϋπόθεση για να καταστεί δυνατή η δημοπράτηση του άξονα είναι να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, το ΣΕΣ 2014-2020.

Με την κατάτμηση του έργου σε πολλές και διαφορετικές εργολαβίες, στο όνομα της μάχης με τα μεγάλα συμφέροντα που έχει κηρύξει ο Χρ. Σπίρτζης, διαφωνούν στελέχη των κατασκευών. Και αυτό επειδή θεωρούν ότι θα είναι προβληματικός ο έλεγχος της προόδου εργασιών οκτώ διαφορετικών κομματιών, ενδεχομένως από ισάριθμους διαφορετικούς αναδόχους. Και αυτό θα μπορούσε να καθυστερήσει σημαντικά την πρόοδο υλοποίηση του άξονα, όπως αναφέρουν.

Εκπέμπει sos η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Και τη στιγμή που το αρμόδιο υπουργείο εξαγγέλλει νέα έργα, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας εκπέμπει sos καθώς η κεντρική κυβέρνηση έχει παγώσει τη χρηματοδότηση των λογαριασμών των συγχρηματοδοτούμενων έργων ΕΣΠΑ και ΕΠΕΡΑΑ. Στο πλαίσιο αυτό, ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη, ζητά την άμεση αποκατάσταση της ροής χρηματοδότησης των λογαριασμών των συγχρηματοδοτούμενων έργων ΕΣΠΑ, ΕΠΕΡΑΑ, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων.

"Η Περιφέρεια βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο αδιέξοδο με την αντικειμενική αδυναμία αποπληρωμής οικονομικών υποχρεώσεων, λόγω σημαντικών καθυστερήσεων πίστωσης των λογαριασμών των συγχρηματοδοτούμενων έργων ΕΣΠΑ, ΕΠΕΡΑΑ, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων. Συνέπειες της ελλιπούς χρηματοδότησης είναι να παραμένουν απλήρωτοι οι εργολάβοι, να στενάζουν οι τοπικές οικονομίες και τα έργα να παραμένουν βαλτωμένα και ημιτελή" σημειώνει.

Επιπλέον, σύμφωνα με όσα αναφέρει, επιβαρύνεται η Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας και με εκατοντάδες χιλιάδες τόκους υπερημερίας, λόγω της καθυστέρησης καταβολής των χρημάτων χωρίς υπαιτιότητα του αναδόχου. "Τα οποία καλούμαστε "να πληρώσουμε από δικούς μας πόρους την καθυστέρηση της χρηματοδότησης. Και όταν λέμε δικούς μας πόρους εννοούμε τους ανύπαρκτους επενδυτικούς ΚΑΠ" εξηγεί.

"Είναι ανάγκη να εξοφληθούν οι επιχειρήσεις που έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους αλλά και την ανάγκη ολοκλήρωσης των ημιτελών έργων ώστε να μην έχουμε εγκαταλελειμμένα και ημιτελή έργα και τη δημιουργία νέου χρέους προκαλώντας συνθήκες ασφυξίας στην Περιφέρεια μας. Η αποκατάσταση της ροής χρηματοδότησης είναι άκρως επείγουσα επιτακτική και ζωτικής σημασίας για την συνέχιση της λειτουργίας μας " καταλήγει.

Δημ. Δελεβέγκος - capital.gr

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/31257-%CE%B4%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BE%CE%B5%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%80%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%BC%CE%AE%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CE%AC%CF%84%CF%81%CE%B1-%CF%80%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82

Τι αλλάζει στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα με τη νέα διώρυγα του Σουέζ

Ως ένα από τα σπουδαιότερα και σημαντικότερα έργα στον κόσμο, που θα αλλάξει τους χρόνους της παγκόσμιας εμπορευματικής κίνησης, χαρακτηρίζουν διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες, τη νέα διώρυγα του Σουέζ, τα εγκαίνια της οποίας πραγματοποιήθηκαν παρουσία του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι και δεκάδων ηγετών από όλον τον κόσμο, σύμφωνα με την "Hμερησία". 
Η νέα διώρυγα μήκους 72 χιλιομέτρων, που θα λειτουργεί με την ήδη υπάρχουσα, θα επιτρέψει τη δυνατότητα αμφίδρομης κυκλοφορίας των πλοίων, σε γρήγορο χρόνο, από 18 σε 11 ώρες, ενώ θα διπλασιάσει την τρέχουσα ημερήσια δυναμικότητα μεταφοράς εμπορευμάτων.
Τα έσοδα της διώρυγας από τέλη διέλευσης των πλοίων θα ανέλθουν σε 12,3 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, μέχρι το 2023, υπερδιπλασιάζοντας τα σημερινά έσοδα. Επίσης, θα δημιουργηθεί μια πλήρως αναπτυγμένη βιομηχανική περιοχή γνωστή ως η «ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ».
Η ζώνη θα αποτελεί βιομηχανική περιοχή και εφαλτήριο την προσφορά υπηρεσιών σε πολυάριθμους τομείς, όπως τον κατασκευαστικό κλάδο, τα logistics, την επισκευή πλοίων και πολλά άλλα. Στόχος είναι να παρέχει υπηρεσίες και πρόσβαση σε περισσότερους από 1,6 δισ. πελάτες από όλο τον κόσμο.
Ο Πρόεδρος Αλ Σίσι δήλωσε ότι ελπίζει πως η διώρυγα θα καταστεί σύμβολο της νέας Αιγύπτου, ένα δώρο που χαρίζει η χώρα του στον κόσμο, μια ένδειξη αποφασιστικότητας και αφοσίωσης του Αιγυπτιακού λαού.
Η νέα διώρυγα, που κατασκευάστηκε παράλληλα στην υφιστάμενη Διώρυγα του Σουέζ, αναμένεται να παρουσιάσει σχεδόν 50% αύξηση στην κυκλοφορία σκαφών έως το 2023, αυξάνοντας τον αριθμό των καθημερινών διελεύσεων από 49 σε 97.
Επιπλέον, ο χρόνος διέλευσης για τα σκάφη με κατεύθυνση το νότο θα μειωθεί, συνολικά, μέχρι και οκτώ ώρες. Παρ' όλο που αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι η ολοκλήρωση του έργου απαιτούσε τρία χρόνια, η συνεργασία περισσότερων από 43.000 εργαζομένων οδήγησε στην ολοκλήρωσή του εντός ενός έτους.

Συνολικές προβολές σελίδας