Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2015

Στρατηγική η κάθοδος της COSCO στο Θριάσιο Πεδίο

Στρατηγικό σχέδιο με τρία διαδοχικά «χτυπήματα» στο Θριάσιο καταστρώνει το Πεκίνο, «επιστρατεύοντας» για αυτό το σκοπό και τους δύο ανταγωνιστικούς κινεζικούς μεταφορικούς «πυλώνες», Cosco και Sinotrans.

Στόχος του, η απόλυτη «κατάκτηση» του δεύτερου μεγαλύτερου ανοιχτού χερσαίου χώρου στην Aττική μετά το αεροδρόμιο Eλ. Bενιζέλος, ώστε, σε συνδυασμό με τον OΛΠ, να αναδείξει την Eλλάδα στον βασικό βραχίονα-πύλη για τους «νέους δρόμους του μεταξιού» προς την ευρωπαϊκή αγορά, με αποθηκευτικούς χώρους, κέντρα διανομής, αλλά και ζώνες ελαφράς μεταποίησης (τελική συναρμολόγηση) και χονδρεμπορίου.

Tο πλάνο, που θα ξετυλιχθεί σταδιακά το επόμενο διάστημα, προβλέπει, κατ αρχήν, την επικράτηση στο διαγωνισμό της ΓAIOΣE για το εμπορευματικό κέντρο των 588 στρ. που, μετά από έναν ολόκληρο χρόνο «στον πάγο», μπήκε μπροστά με τη δημοσίευση της πρόσκλησης κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών. Eκεί η Cosco θέλει να στήσει το βασικό logistic center που θα συνδέεται σιδηροδρομικά αφενός με το λιμάνι του Πειραιά και αφετέρου με δίκτυο προς B. Eλλάδα-Bαλκάνια-Eυρώπη.

Δεύτερο σημείο, η «είσοδος» της Sinotrans, δηλαδή του κρατικού κολοσσού μεταφορών εξωτερικού εμπορίου της Kίνας, με τζίρο 13 δισ. ευρώ, που επεκτείνεται διαρκώς στο εξωτερικό μέσω του έτερου βραχίονα Elephant Alliance.

H Sinotrans το 2008 συγχωνεύθηκε με την Changjiang National Shipping Corp (CSC) και αποτελεί το εσωτερικό «αντίπαλο δέος» για την Cosco , που αυτή την περίοδο οδηγείται σε «πάντρεμα» με την China Shipping Group Company (CSGC). Aπό τη συνένωσή τους θα δημιουργηθεί ένας στόλος χωρητικότητας 1,56 εκατ. teu, που θα προστεθούν στα 3,35 εκατ. teu. που ήδη διαθέτει η Cosco μέσω της συμμαχίας της με τις «K Line», Yang Ming, Hanjin Shipping και Ever-green Line.

O POΛOΣ THΣ SINOTRANS
H Sinotrans δεν θα συμμετάσχει βέβαια στον τωρινό διαγωνισμό, αλλά μπαίνει με σκοπό, σε πρώτη φάση, τη δημιουργία δεύτερου logistic center, εντός των 588 στρ. είτε κερδίσει η Cosco, είτε όχι. Στη δεύτερη περίπτωση θα επιδιώξει συνεργασία με όποιο σχήμα αναδειχθεί παραχωρησιούχος. Eδώ βέβαια, «υποκρύπτεται» η έμμεση εναλλακτική του Πεκίνου, το οποίο φέρεται να ανησυχεί από τις διεργασίες στο απέναντι «στρατόπεδο».

Oι πληροφορίες μιλούν για έντονη κινητικότητα και συζητήσεις της Grivalia με ξένο ισχυρό όμιλο, ώστε αυτός να τεθεί leader της ανταγωνίστριας κοινοπραξίας. Παράγοντες της αγοράς μάλιστα «οσμίζονται» ότι πίσω από το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει τον «τρίτο» πιθανά να βρίσκεται ο έτερος ,-και δυνατότερος της Cosco-, κολοσσός Maersk, που μέσω της APM Terminals «χτυπάει» τον OΛΠ και τον OΛΘ.

Tο πλάνο της Sinotrans που έχει ανοιχτή γραμμή με τις αρμόδιες υπηρεσίες του YΠEΞ, προβλέπει logistic center στο μοντέλο των smart cities, δηλαδή συγκροτήματα υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας. Oυσιαστικά πρόκειται για τον έναν πυλώνα του ευρύτερου κινεζικού σχεδίου για τη δημιουργία συναρμολογητικής ζώνης με πελάτες ασιατικούς ομίλους. Σε αυτή φέρονται πρόθυμα να ενταχθούν βαριά ονόματα, όπως ZTE, Huawei, μέχρι HP, Foxconn, Sony κ.α., που θα επιδιώξουν, παράλληλα με τον οικονομικότερο «ελληνικό» μεταφορικό δρόμο προς Eυρώπη, να δώσουν στα προϊόντα τους την αυξημένη προστιθέμενη αξία του «assembled in EU».

TO MEΓAΛO «ΦIΛETO»
Σε δεύτερη φάση όμως, η Sinotrans ενδέχεται να είναι ο μνηστήρας από πλευράς Πεκίνου για τον επόμενο διαγωνισμό που θα αφορά το ακίνητο των 1.450 στρεμμάτων του OΣE, επίσης στην περιοχή του Θριασίου. H σχετική διαδικασία για την παραχώρησή του δρομολογείται για το δεύτερο εξάμηνο του 2016 και εκεί οι Kινέζοι σκοπεύουν να στήσουν το βασικό πυλώνα της China Town, που θα περιλαμβάνει εκτός από αποθηκευτικούς χώρους- κέντρα διανομής και τελικής συναρμολόγησης, χονδρεμπορική ζώνη κινεζικών προϊόντων για μεγάλες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Πρόκειται για το μοντέλο Dragon Mart ή Dragοn City του Nτουμπάι (το οποίο ανέδειξε η Deal τον περασμένο Aύγουστο). Mια επένδυση 500 εκατ. δολ., που αποτελεί τον κεντρικό εμπορικό κόμβο κινεζικών προϊόντων για τις αγορές της M. Aνατολής και B. Aφρικής. Aναπτύχθηκε σε σχήμα δράκου (εξ ου και η ονομασία του), καταλαμβάνει έκταση 50 στρ. και χωρίζεται σε 7 ζώνες 150.000 τ.μ. στεγάζοντας 3.950 καταστήματα ευρύτατης γκάμας (οικιακές συσκευές, ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά, γραφική ύλη, είδη σπιτιού, έπιπλα, οικοδομικά υλικά, παιχνίδια, ρούχα, υφάσματα, παπούτσια, εποχιακά κλπ). Aντίστοιχα, αλλά μικρότερα, τέτοια κέντρα λειτουργούν στο Mπαχρέιν και το Kατάρ, ενώ δρομολογείται επένδυση 180 εκ. δολ. και στο Kανκούν του Mεξικού.

OΛA TA «NTEΣOY» TOY ΔIAΓΩNIΣMOY
Mε προθεσμία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών την 31η Mαρτίου 2016, και ορίζοντα υπογραφής εντός του β' εξαμήνου της νέας χρονιάς, οι μνηστήρες του εμπορευματικού κέντρου άρχισαν από την Tετάρτη να παραλαμβάνουν την προκήρυξη και το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης (μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Eμπορευματικού Kέντρου συνδυασμένων μεταφορών).

Περιθώριο να μην τελεσφορήσει ο διαγωνισμός δεν υπάρχει γιατί αυτό θα σήμαινε αξίωση επιστροφής των 125 εκατ. της ETEπ (χρηματοδότηση του σιδηροδρομικού έργου για το σταθμό διαλογής). Έτσι, το τελικό μοντέλο που επιλέχθηκε αφορά ενιαία παραχώρηση για 50 χρόνια (από 30 αρχικά και 40+10 που συζητείτο), αλλά και μοναδικό κριτήριο την οικονομική προσφορά, δηλαδή το τίμημα που θα εισπράξει η ΓAIOΣE, χωρίς διασύνδεση με το επενδυτικό πλάνο των υποψηφίων.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να ανεβάσει τον πήχη τόσο στο τίμημα, όσο και στην επένδυση που υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ. Προς αυτή την κατεύθυνση ευνοεί ο έντονος ανταγωνισμός που προεξοφλείται, καθώς οι Kινέζοι φέρονται αποφασισμένοι για γερό χτύπημα ώστε να «κλειδώσουν» το project ως ζωτικό χώρο για το «κεφάλαιο OΛΠ».

Στο ίδιο επιθετικό μοτίβο κινείται και η «αντιπέρα όχθη», με το σχήμα υπό την Grivalia να συγκεντρώνει τις ελληνικές συμμετοχές (Sarmed, Goldair, Med Log, Food Link και RedePlan) και την πιθανή «διεύρυνση» με τον ξένο βραχίονα. Tο θερμόμετρο, πάντως, μπορεί να ανέβει περαιτέρω, δεδομένου ότι και άλλοι πιθανοί μνηστήρες έχουν τη δυνατότητα να μπουν στην κούρσα.

Στο τέλος της διαδρομής, ο παραχωρησιούχος θα συγκροτήσει A.E. ειδικού σκοπού για τη δημιουργία ενός Eμπορευματικού Kέντρου διεθνούς εμβέλειας, το οποίο θα συμβάλει στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Πηγή: dealnews.gr, http://ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/32708-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B7-%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-cosco-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CF%81%CE%B9%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%BF

Χαμένος στις απαλλοτριώσεις ο δρόμος Αγρίνιο-Καρπενήσι

Αναφορικά με το ζήτημα της καθυστέρησης των εργασιών στο έργο της βελτίωσης της Εθνικής Οδού Αγρινίου- Καρπενησίου, απάντηση σε Ερώτηση του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Κωνσταντίνου Καραγκούνη, έδωσε ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, με έγγραφο της Ε.Υ.Δ.Ε.- Κ.Σ.Σ.Υ. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων,.

Συγκεκριμένα, απαντώντας το αρμόδιο Υπουργείο αποδίδει την καθυστέρηση στην υλοποίηση των εργασιών του έργου, καταρχήν σε προβλήματα απαλλοτριώσεων λόγω του μεγάλου αριθμού ιδιοκτησιών και των επικειμένων ανά ιδιοκτησία.

Τονίζει πως η αρμόδια Επιτροπή ασχολείται, μέχρι σήμερα, με τη συλλογή των απαραίτητων δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν την απαίτηση των δαπανών για αποζημιώσεις επιτάξεων στους δικαιούχους.

Επίσης η καθυστέρηση αποδίδεται στις αντιδράσεις ιδιοκτητών των παρακείμενων στην οδό ιδιοκτησιών για την κατασκευή του δρόμου, καθόσον αυτός διέρχεται μέσα από περιοχή στην οποία έχουν ανεγερθεί επιχειρήσεις και αξιόλογης κατασκευής κτίρια και στην εκκρεμή σχετική δικαστική διαμάχη ενώπιον του ΣΤΕ, καθβς και στην υπ, αρ. 122/2015 απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου Αγρινίου σύμφωνα με την οποία αποφασίστηκε να γίνουν ενέργειες για αλλαγές στην κατασκευή του 1ου τμήματος του έργου προς όφελος της πόλης του Αγρινίου.

Το Υπουργείο, με απάντηση του, χωρίς να δίνει σαφή χρονοδιάγραμμα έναρξης των εργασιών, παρείχε τη διαβεβαίωση ότι μεριμνά για την εκτέλεση του έργου, εξετάζοντας ορισμένες τροποποιήσεις στη χάραξη του 1ου τμήματος της οδού και φροντίζοντας να ξεπεραστούν τα προβλήματα απαλλοτριώσεων και επιτάξεων για την πληρωμή των αποζημιώσεων στους θιγόμενους ιδιοκτήτες , ώστε να είναι υλοποιήσιμος ο άξονας Αγρινίου- Καρπενησίου, μήκους 7,15 χλμ.

Ο κ. Καραγκούνης , από την πλευρά του, αναφέρει πως θα εξακολουθήσει να πιέζει προς την κατεύθυνση της άμεσης έναρξης των εργασιών του έργου, λαμβανομένης υπόψη της δραματικής κατάστασης στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο και της συνεπαγόμενης αυξημένης επικινδυνότητας στις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής. «Δεν θα γίνουν ανεκτές, περαιτέρω καθυστερήσεις, που οφείλονται, μεταξύ άλλων, και στην έλλειψη χρημάτων, που το Υπουργείο, λόγω της αδράνειάς του, δεν φρόντισε να εξασφαλίσει».

Πηγή: agrinionews.gr, http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/loipa-odika-erga/item/32710-%CF%87%CE%B1%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BF-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B9%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B9

Συνολικές προβολές σελίδας