Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Με φθαρμένα ελαστικά σχεδόν το 50% των φορτηγών στην Κύπρο

Σχεδόν το 50% των φορτηγών που κυκλοφορούν στους δρόμους της Κύπρου έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΜΚΟ «REACTION Youth for the Prevention».
Αναλυτικότερα, το ποσοστό των φθαρμένων ελαστικών στα φορτηγά ανέρχεται σε ολόκληρη τη χώρα στο 46,7%, ενώ στη Λευκωσία εκτοξεύεται στο 69,3% και στην Πάφο στο 63,6%.
Σχολιάζοντας τα στοιχεία της έρευνας, ο πρόεδρος της REACTION Μάριος Σταύρου, είπε ότι πολλά ελαστικά τα οποία βρισκόταν σε τέτοια κατάσταση μπορούσαν να εκραγούν ανά πάσα στιγμή, με άσχημες συνέπειες. «Οι οδικές συγκρούσεις αποτελούν ένα καθημερινό φαινόμενο στους κυπριακούς δρόμους και στην πλειοψηφία εξ αυτών, ενεργό ρόλο έχουν και τα ελαστικά των εμπλεκόμενων οχημάτων».
Σταχυολογώντας τα κυριότερα σημεία της έκθεσης προκύπτουν τα εξής:
-Το 14% των επιβατικών οχημάτων που κυκλοφορεί στην Κύπρο έχει λανθασμένη πίεση σε τουλάχιστον ένα ελαστικό.
-Την πρώτη θέση στην λανθασμένη πίεση στα επιβατικά οχήματα κατέχει η Λεμεσό με 20,4% και ακολουθεί η Λευκωσία με 12,8%.
-Στα ημιφορτηγά οχήματα, το 15,9% είχε λανθασμένη πίεση σε τουλάχιστον ένα ελαστικό.
-Την πρώτη θέση στην λανθασμένη πίεση στα ημιφορτηγά κατέχουν η Λάρνακα και η Πάφος, με 20% έκαστη.
-Το 20,1% ή ένα στα πέντε επιβατικά οχήματα που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στην Κύπρο έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό.
Λάρνακα με ποσοστό 27,2% προηγείται και σε αυτή την κατηγορία, ενώ ακολουθεί η Λευκωσία με 21,7%.
-Σχεδόν το 33% των ημιφορτηγών έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό με την Λάρνακα να αγγίζει το 50% και η Λευκωσία το 38,4%.
-Καταγράφεται βαθμιαία μείωση στην λανθασμένη πίεση ελαστικών, αφού από το 30% περίπου το 2013, φέτος έχει μειωθεί στο 14%, λόγω της ευαισθητοποίησης του κοινού.
-Αύξηση, κοντά στο 3% παρουσιάζουν τα φθαρμένα ελαστικά στα φορτηγά σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2013.

Κάνοντας λόγο για τις συνέπειες της λανθασμένης πίεσης των ελαστικών ο κ. Σταύρου είπε ότι προκαλείται ασταθές κράτημα στο δρόμο και παρουσιάζεται αυξημένος κίνδυνος υδρολίσθησης ενώ απαιτείται περισσότερος χρόνος για την ακινητοποίηση του οχήματος μετά από φρενάρισμα. Επίσης, επεσήμανε ότι μειώνεται η αντοχή και αυξάνεται η φθορά των ελαστικών ενώ παρουσιάζεται κατά πολύ αυξημένη η κατανάλωση καυσίμων. Αναφέρθηκε εξάλλου στην ανάγκη κατάλληλης συντήρησης των ελαστικών, τα οποία μπορούν να διαρκέσουν από 40.000 έως και 80.000 χλμ, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και την κατάσταση των δρόμων.
Ο κ. Σταύρου σημείωσε ότι θα πρέπει να ελέγχεται η πίεση του αέρα στα ελαστικά τουλάχιστον μία φορά το μήνα ή πριν από διαδρομές σε υψηλές ταχύτητες.
Ας σημειωθεί ότι τα στοιχεία της έρευνας προήλθαν από τον εθελοντικό έλεγχο ελαστικών σε 5 χώρους, την περίοδο 2-9 Ιουνίου, σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου, σε ολόκληρη την Κύπρο, σε ένα τυχαίο δείγμα 670 οχημάτων.

«Βολές» του Θ. Βενιάμη της ΕΕΕ κατά των συνδικαλιστών στα ναυπηγεία

Ο στόχος για μεγαλύτερη απορρόφηση Ελλήνων ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία μπορεί να επιτευχθεί σε μια τριετία, εφόσον όμως υπάρξουν ατομικές συμβάσεις εργασίας στα πληρώματα, με μισθούς που ισχύουν στα διεθνή πρότυπα, σταθερό νομικό πλαίσιο και κατάλληλη συνδρομή από την ελληνική Πολιτεία, ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, κατά τη διάρκεια των «Ποσειδωνίων».  
Μάλιστα, χαρακτήρισε… λανθασμένη την κίνηση πολιτικών, που έθεσαν επερωτήσεις στη Βουλή περί φοροελαφρύνσεων και παροχών στους εφοπλιστές, μιλώντας παράλληλα για υψηλό κόστος εργασίας στα ελληνικά ναυπηγεία, κατηγορώντας τα εργατικά συνδικάτα για παρεμβάσεις.
Ειδικότερα, μιλώντας στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου των Ποσειδωνίων, ο Θ. Βενιάμης ανέφερε ότι στην Ελλάδα ο εφοπλισμός είναι οικειοθελής και ότι αυτό που επιθυμεί η εφοπλιστική κοινότητα είναι να εφαρμόζονται τα νομίμως ισχύοντα, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό.
«Στην ελληνική αγορά εργασίας είναι αναγκαίο να επικρατήσουν οικονομικοί όροι, σύμφωνοι με τα νομίμως ισχύοντα στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας και τις σχετικές διεθνείς συμβάσεις. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το ελληνόκτητο πλοίο πρέπει να είναι ανταγωνιστικό για να επιβιώσει στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο», ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΕ.
Απαντώντας σε ερώτηση, εάν στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν κατασκευές ή επισκευές σε ελληνικά ναυπηγεία, υποστήριξε ότι «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο για έναν απλό λόγο: οι ίδιοι οι συνδικαλιστές έχουν καταστρέψει από μόνοι τους την οποιαδήποτε τόλμη συναδέλφων να έρθουν στην Ελλάδα για να κάνουν επισκευές».
Επιπροσθέτως, ο κ. Βενιάμης χαρακτήρισε υψηλό το κόστος εργασίας στα ελληνικά ναυπηγεία, όταν βρίσκεται στα 35 ευρώ την ώρα, την ίδια στιγμή που στην Τουρκία είναι κάτω από 5 δολάρια και στη γειτονική Βουλγαρία ίσως και 3 ευρώ.
Για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία ανέφερε ότι, πρόσφατα, το ελληνικό κοινοβούλιο επικύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας MLC του ΙΜΟ, που υποχρεώνει, όταν δεν υπάρχει συλλογική σύμβαση εργασίας, να εφαρμόζεται η ατομική. 
Πρόσθεσε, επίσης, ότι ακόμα υπάρχουν ορισμένες εκκρεμότητες με τα θέματα των ασφαλιστικών εισφορών, οι οποίες, το επόμενο διάστημα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας και Ναυτιλίας, θα επιλυθούν.
Αναφερόμενος στη φορολογία των αλλοδαπών πληρωμάτων στα πλοία υπό ελληνική σημαία, έκανε λόγο για «λάθη που γίνονται πολλές φορές από τις κυβερνήσεις», εκφράζοντας την ελπίδα ότι σύντομα θα διορθωθεί, καθώς το συγκεκριμένο καθεστώς δεν υπάρχει σε καμία χώρα στον πλανήτη. 

Συνολικές προβολές σελίδας