Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Το ΕΒΕΠ και το υπ. Ναυτιλίας απλοποιούν τις εξαγωγές στα ναυπηγεία της Κορέας

Σε συνέχεια της συμμετοχής του Προέδρου του Ε.Β.Ε.Π., κου Βασίλη Κορκίδη, στην Επιχειρηματική Συνάντηση Ελλάδος-Κορέας με πρωτοβουλία του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου και στο πλαίσιο της Συμφωνίας για προώθηση της εξαγωγικής και εν γένει της ελληνικής επιχειρηματικής δραστηριότητας, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς προτίθεται να διευκολύνει και να απλοποιήσει τις διαδικασίες εξαγωγών στη Νότια Κορέα. 
Το Ε.Β.Ε.Π. εξακολουθεί να διατηρεί καταστάσεις του Ειδικού Μητρώου Εξαγωγέων, τις οποίες προτίθεται να αναβαθμίσει σε άδειες εγκεκριμένων εξαγωγέων-μελών του ("approved exporters") που αφορούν στους κατασκευαστές-εξαγωγείς και τους εφοδιαστές πλοίων, ώστε να συμπεριληφθούν στις λίστες προμηθευτών (“makers list” και “suppliers list”) των Ναυπηγείων της Κορέας, αλλά και της Κίνας.
Ως γνωστόν, από 1ης Ιουλίου 2011, ισχύει η Συμφωνία Ελεύθερων Συναλλαγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη Ν. Κορέα. Όμως, τα ελληνικά προϊόντα για να τύχουν των προβλεπόμενων απαλλαγών ή μείωσης δασμών πρέπει να συνοδεύονται από δήλωση καταγωγής ("origin declaration") την οποία μπορεί να αναλάβει να εκδίδει ηλεκτρονικά το Επιμελητήριο για λογαριασμό των εξαγωγικών επιχειρήσεων, σε συνεργασία με το ελληνικό cluster ΗΕΜΕΧΡΟ και την πρεσβεία της Ν. Κορέας.
Από την ημερομηνία εισαγωγής ελληνικών προϊόντων στη Νότια Κορέα, υπάρχει προθεσμία ενός έτους, εντός της οποίας μπορεί να υποβληθεί στις κορεάτικες τελωνειακές αρχές η δήλωση καταγωγής ώστε, εκ των υστέρων, να έχει αποκτήσει η επιχείρηση την άδεια εγκεκριμένου εξαγωγέα.
Η υπογραφή της σημαντικής συμφωνίας μεταξύ του Υπουργού Ναυτιλίας, κου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του ομολόγου του της Ν. Κορέας, κου Yoon Sang-Jick, μετά από προτροπή και την αμέριστη βοήθεια του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου, αποτελεί την απαρχή μιας προσπάθειας που πρέπει να συνεχιστεί με τα Κινέζικα Ναυπηγεία με την ευκαιρία της επίσκεψης του Κινέζου Πρωθυπουργού στη χώρα μας.

Ο ΣΕΜΕΠΠΕ οργάνωσε ημερίδα «Επανεκκίνηση στις μεταφορές καυσίμων»

O Σύνδεσμος Ελληνικών Μεταφορικών Επιχειρήσεων Προϊόντων Πετρελαιοειδών - ΣΕΜΕΠΠΕ ,  oργάνωσε , την Κυριακή 01.06.14 , εσπερίδα στα πλαίσια της Έκθεσης Επαγγελματικών Οχημάτων (TRANSPORT SHOW) στο MEC Παιανίας, με θέμα «Επανεκκίνηση στις μεταφορές καυσίμων».
Ο Πρόεδρος Άγγελος Φαλάρης, παρουσίασε σε μεγάλο ακροατήριο  από όλη την Ελλάδα, τις δράσεις και τις επιτυχίες του Συνδέσμου στους 4 μήνες της λειτουργίας του.
«Δημιουργήσαμε τον Σύνδεσμο, διότι πλέον η αξία δεν είναι στην κατοχή φορτηγού, αλλά στην μεταφορική επιχείρηση και στο έργο που εκτελεί», τόνισε ο κ. Α. Φαλάρης. «Στόχος του Συνδέσμου είναι να δημιουργήσουμε μια ανταγωνιστική αγορά από υγιείς επιχειρήσεις του κλάδου και να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες δημιουργώντας  τις προοπτικές στο νέο οικονομικό περιβάλλον».
Την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) στον νέο Σύνδεσμο, εξέφρασε στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του κ. Πέτρος Σκουλικίδης.
Μεγάλος χορηγός στην εκδήλωση ήταν η VOLVO της οποίας ο Δ/της Πωλήσεων κ. Φίλιππος Μενάγιας και ο Μηχανικός υποστήριξης κ. Κ. Φορίπης, παρουσίασαν τις τελευταίες τεχνολογίες και τις επιδράσεις τους στην οικονομία και στην ασφάλεια των οχημάτων.
Ο κ. Ντίνος Αλμπάνης, Δ/ντης Μάρκετινγκ της Goodyear, χορηγού της εκδήλωσης, παρουσίασε τα τελευταία μοντέλα  GOODYEAR KMAX – FUELMAX. 
Η επιμόρφωση των μεταφορέων συνεχίστηκε για θέματα ADR από τον Σύμβουλο Ασφάλειας κ. Τίμο Τσάμο, για συμβάσεις  μεταφοράς από την δικηγόρο-διαμεσολαβήτρια κ. Στ. Γαμβρέλλη και για τις τελευταίες αλλαγές στο φορολογικό από τον Φοροτεχνικό Σύμβουλο κ. Αλ. Σοφάκη.



EEΕ: Προστιθέμενη αξία για οικονομία και απασχόληση η ελληνόκτητος ναυτιλία

Η ελληνόκτητη ναυτιλία μπορεί να προσφέρει εργασία σε 200.000 Έλληνες εργαζόμενους, πέραν των 190.000 που ήδη άμεσα και έμμεσα απασχολεί, δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο πλαίσιο των «Ποσειδωνίων».
Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΕΕΕ αποκάλυψε ότι, σύμφωνα με μελέτη, αν επανδρώσουν Έλληνες ναυτικοί τα ελληνόκτητα πλοία το όφελος για την οικονομία θα είναι της τάξης των 2,8 δισ. και υπό το βέλτιστο θεωρητικό σενάριο, θα φτάσει και τα 5 δισ. ευρώ.
Όπως είπε, τα Ποσειδώνια βρήκαν τη ναυτιλία των Ελλήνων να διατηρεί την ηγετική της θέση στη διεθνή κατάταξη των ναυτιλιακών δυνάμεων, παρά τις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά.
Ειδικότερα, οι εντυπωσιακοί αριθμοί που αντιπροσωπεύει η ναυτιλία, που ελέγχεται από Έλληνες εφοπλιστές, είναι:
-3.669 πλοία με μέσο όρο ηλικίας 9,9 έτη
-16,16% του παγκόσμιου στόλου σε dwt
-46,72% του ευρωπαϊκού στόλου σε gt
-18,51% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς φορτίων χύδην σε dwt
-23,32% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου σε dwt
-13,81% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών/παραγώγων πετρελαίου
Οι αριθμοί αυτοί, σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, καταδεικνύουν τον ρόλο του ελληνόκτητου στόλου στα ναυτιλιακά δρώμενα και τη στρατηγική σημασία που κατέχει τόσο για τη χώρα μας όσο και για τους εμπορικούς μας εταίρους.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στη σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας για την Ελλάδα. Αναφερόμενος σε δύο μελέτες του 2013, με βασική θεματική για τη σημασία της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία -μια από το ΙΟΒΕ και μια από τη The Boston Consulting Group- ο κ. Βενιάμης δήλωσε ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας, με μεγάλο ποσοστό συμμετοχής του ναυτιλιακού κλάδου στο ΑΕΠ, το οποίο τα τελευταία δύο χρόνια αντιστοιχεί σε περισσότερο από 7% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας.
Οι δύο μελέτες τονίζουν την περαιτέρω δυναμική που έχει ο τομέας και τη δυνητική προσφορά του στην ελληνική οικονομία, μέσω της περαιτέρω προσέλκυσης εγκατάστασης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα και της αύξησης των θέσεων εργασίας των απασχολούμενων στους διάφορους τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Βασική προϋπόθεση που θέτουν είναι η ύπαρξη σταθερού και ανταγωνιστικού θεσμικού πλαισίου.
«Προς επίρρωση των ανωτέρω, προσφάτως το ΙΟΒΕ εκπόνησε νεότερη μελέτη, η οποία δεν έχει ακόμη λάβει δημοσιότητα, με θέμα την ενίσχυση των απασχολούμενων Ελλήνων στην ποντοπόρο ναυτιλία. Η εν λόγω μελέτη εκτιμά τα αναμενόμενα οφέλη για τη δημιουργία θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών, στην περίπτωση που Έλληνες ναυτικοί, τόσο αξιωματικοί όσο και κατώτερα πληρώματα, απασχοληθούν στην επάνδρωση του ελληνόκτητου στόλου, σε αντικατάσταση των αλλοδαπών. Στην περίπτωση αυτή θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας άμεσα επί των πλοίων αλλά και έμμεσα λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην οικονομία, και θα υπάρξει παράλληλα ενίσχυση του ετήσιου εθνικού εισοδήματος της τάξης των €2,8 δισ, έως, υπό το βέλτιστο θεωρητικό σενάριο, τα €5 δισ.

Τα ανωτέρω είναι εφικτά, εφόσον επικρατήσουν στην ελληνική αγορά εργασίας οικονομικοί όροι σύμφωνοι με τα νομίμως ισχύοντα στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας και τις σχετικές διεθνείς συμβάσεις. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το ελληνόκτητο πλοίο πρέπει να είναι ανταγωνιστικό για να επιβιώσει στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Επιπροσθέτως, η περιορισμένη αριθμητική δυνατότητα εισακτέων σπουδαστών στις υπάρχουσες ναυτικές ακαδημίες καθιστά αναγκαία την άμεση λειτουργία συστήματος ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης.
Η ανεργία είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία και η αντιμετώπισή του είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, μετά τα τελευταία έξι χρόνια συνεχούς οικονομικής ύφεσης. Η μελέτη αυτή επιβεβαιώνει ότι η ναυτιλία μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση της ανεργίας, δίνοντας επαγγελματικό διέξοδο και ελπίδα στους άνεργους νέους μας να εργασθούν για το δυναμικό αυτό κλάδο» είπε ο πρόεδρος της ΕΕΕ.
Και συνέχισε λέγοντας, «η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρέπει να είναι κεντρικός πυρήνας των οραμάτων της ευρωπαϊκής πολιτικής. Η διατήρηση ενός ανταγωνιστικού στόλου υπό τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι υψίστης σημασίας για την εξυπηρέτηση των οικονομικών, εμπορικών, ενεργειακών και στρατηγικών συμφερόντων της. Σε κάθε περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα του κοινοτικού στόλου είναι η διατήρηση των υφιστάμενων κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές, που αποτελούν επί πολλά χρόνια το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της κοινοτικής ναυτιλίας, έχοντας διαμορφώσει το αναγκαίο θεμιτό ανταγωνιστικό περιβάλλον για τις εθνικές ναυτιλίες των κρατών-μελών της ΕΕ».

Τι υποστηρίζουν τα κόμματα για το νομοσχέδιο για τα logistics. Οι αντιδράσεις

Την ανάπτυξη του κλάδου των επιχειρήσεων της "Εφοδιαστικής" αλυσίδας (logistics) και την ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο στη ΝΑ Μεσόγειο, επιχειρεί να υποβοηθήσει το νομοσχέδιο για τη "Ρύθμιση Θεμάτων Εφοδιαστικής", η επεξεργασία του οποίου ξεκίνησε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ. 
Όπως ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ, Γιώργος Κοντογιάννης, στην ανάπτυξη του κλάδου των logistics για τη μεταφορά, διαμεταφορά και αποθήκευση αγαθών και προϊόντων, Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας, του 2012, κατατάσσει την Ελλάδα στην 69η θέση παγκοσμίως, με δείκτη απόδοσης logistics 2,83, που αντιστοιχεί στο 58,6% της καλύτερης καταγεγραμμένης απόδοσης, καταδεικνύοντας τα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης του κλάδου.
Άλλο τόσο, ο κ. Κοντογιάννης, υπενθύμισε και τις πρόσφατες αναφορές του πρωθυπουργού για το αναπτυξιακό σχέδιο της Ελλάδας 2014-2020, όπου ο κ. Σαμαράς είχε εκτιμήσει ότι "τα logistics, το διαμετακομιστικό εμπόριο και οι συνδυασμένες μεταφορές μπορούν να δώσουν στην ελληνική οικονομία επιπλέον 2,5 δισεκατομμύρια ετησίως και 45.000 θέσεις εργασίας".
Αντιδρά ο ΣΥΡΙΖΑ στην ψήφιση του νομοσχεδίου
Κατά την πρώτη ημέρα συζήτησης επί της αρχής του νομοσχεδίου, μονάχα η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ υπερψήφισαν το νομοσχέδιο, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις που τον οδηγούν -κατά τη δήλωση του εισηγητή του Γ. Σταθάκη- σε καταψήφισή του.
Οι επιφυλάξεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αφορούσαν την ελλιπή κατά τον ΣΥΡΙΖΑ, ανάδειξη στο νομοσχέδιο, των δυνατοτήτων ανασυσκευασίας προϊόντων στο ελληνικό έδαφος -κάτι που αρνήθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης - αλλά και της κατοχύρωσης των "green logistics" - της ελαχιστοποίησης δηλαδή, των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των δραστηριοτήτων της Εφοδιαστικής.
Αλλα ζητήματα στα οποία στάθηκε η αξιωματική αντιπολίτευση, ήταν η έλλειψη αναφορών στην εργασιακή ασφάλεια -δεδομένων των συχνών εργατικών ατυχημάτων λόγω εντάσεως εργασίας σε τέτοιες επιχειρήσεις- και στην κατοχύρωση του ρόλου του κράτους στη δημιουργία ή τον έλεγχο των επιχειρηματικών πάρκων που θα δημιουργηθούν.
Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ, Θάνος Μωραΐτης, τόνισε πως η ανάπτυξη των logistics μπορεί να προσφέρει θετικά στο εγχώριο ΑΕΠ, λόγω και της μείωσης του κόστους των εξαγωγών - επεσήμανε ωστόσο παράλληλα, πως ο συγκεκριμένος κλάδος δεν θα μπορέσει να αναπτυχθεί σύμφωνα με τις δυνατότητές του, όσο υπάρχει "ανυπαρξία σιδηροδρόμου και κακό οδικό δίκτυο".
Ο κ. Μωραΐτης άσκησε κριτική τον παριστάμενο υπουργό Ανάπτυξης για το ότι δεν συμπεριελήφθη η Εφοδιαστική στον πρόσφατα ψηφισμένο νόμο για την απλοποίηση διαδικασιών της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Από πλευράς ΚΚΕ, ο Χρήστος Κατσώτης δήλωσε πως το κόμμα του θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, θεωρώντας μεταξύ άλλων, πως η ανάπτυξη της Εφοδιαστικής και η δυνατότητα συναρμολόγησης σε ελληνικό έδαφος, προϊόντων από τρίτες χώρες, υπονομεύει την παραγωγική βάση της ίδιας της χώρας.
Η ΔΗΜΑΡ έθεσε θέματα χωροταξικού σχεδιασμού και επιφυλάχθηκε να διευκρινίσει την ψήφο της σε κατοπινή συνεδρίαση - το ίδιο και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, οι οποίοι υποβάθμισαν τη σημασία του νομοθετήματος, τονίζοντας πως η κυβέρνηση άφησε αναξιοποίητο το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο είχε μόλις πρόσφατα (στις 30 Μαρτίου) τροποποιήσει.
Τέλος, η Χρυσή Αυγή επιφυλάχθηκε να πραγματοποιήσει εισήγηση επί του νομοσχεδίου, σε μελλοντική συνεδρίαση.
Κ. Χατζηδάκης: Τα logistics αντιστοιχούν στο 10% του ΑΕΠ
Στην ομιλία του, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε πως η Εφοδιαστική αντιπροσωπεύει άμεσα ή έμμεσα το 10% του ΑΕΠ της χώρας και πως σύμφωνα με μελέτες, αποτελεί έναν από τους 9-10 τομείς που μπορούν να αποτελέσουν συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα.
Με το νομοσχέδιο - σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης - αποσαφηνίζεται ο όρος των logistics, απλοποιούνται οι διαδικασίες αδειοδοτήσεων των αντίστοιχων επιχειρήσεων, καταργείται ο διαχωρισμός εμπορικής και βιομηχανικής αποθήκης, εισάγεται για πρώτη φορά το πλαίσιο για τη διανομή των εμπορευμάτων, προβλέπεται η δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων εθνικής εμβέλειας, προωθείται η τυποποίηση στα ελληνικά Logistics από το εθνικό σύστημα υποδομών ποιότητας (ΕΛΟΤ/ΕΣΥΠ).
Σε ό,τι αφορά τα εργασιακά ζητήματα, στις εν λόγω επιχειρήσεις θα ισχύει η υφιστάμενη εργατική νομοθεσία, ενώ η αστική και η "πράσινη" Εφοδιαστική, θα ρυθμιστεί με δευτερογενή νομοθεσία από τα αρμόδια υπουργεία - διευκρίνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.  

Συνολικές προβολές σελίδας