Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016

Έρχονται 4 νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό. Διαγωνισμός 6,9 εκατ. για την κατασκευή τους

Ενόψει της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού και σε συνέχεια σχετικής υπουργικής απόφασης του 2014, πρόκειται να κατασκευαστούν 4 νέοι σταθμοί διοδίων, σε πρώτη φάση, στον οδικό άξονα.
Στο πλαίσιο αυτό, η Εγνατία Οδός προκήρυξε διαγωνισμό για την κατασκευή σταθμών διοδίων σε  Παμβώτιδα, Ιεροπηγή (είσοδος από Αλβανία), Εύζωνοι (είσοδος από Σκόπια) και Μέστη (είσοδος από Τουρκία), ύψους 6,9 εκατ.
Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2014 αναμένεται να λειτουργήσουν, συνολικά, άλλοι 11, εκ των οποίων οι 6 πάνω στον άξονα. Οι 4 προαναφερθέντες υπολογίζονται την άνοιξη του 2017, οι οποίοι θα προστεθούν στους 7 σταθμούς που λειτουργούν σήμερα.   
Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την αξιοποίηση του αυτοκινητοδρόμου και των τριών καθέτων σε αυτόν αξόνων, μέσω της σύναψης σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή τους.
Ωστόσο, τα τεύχη δημοπράτησης θα κυκλοφορήσουν σε δεύτερο χρόνο, αφού ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις των ενδιαφερομένων. Οι τελευταίοι έχουν προθεσμία μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου για να εκδηλώσουν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που εγκρίθηκε, οι δεσμευτικές προσφορές των επενδυτών θα κατατεθούν μέχρι τον Νοέμβριο του 2017, ενώ η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του ίδιου έτους.

Θετική εισήγηση για την έναρξη του διαγωνισμού κατασκευής του ΒΟΑΚ έλαβε το υπ. Μεταφορών

Θετική εισήγηση για την έναρξη της διαδικασίας κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ) έλαβε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, από τη Διυπουργική Επιτροπή  για τον «Συντονισμό της Κυβερνητικής Πολιτικής για την Ανάπτυξη και τις Επενδύσεις»,  η οποία συνεδρίασε υπό την προεδρία του υπουργού Επικρατείας κ. Αλέξανδρου Φλαμπουράρη, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου.
Συγκεκριμένα, σε σχετική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε χθες, τα μέλη της Διυπουργικής Επιτροπής ενέκριναν τη σχετική εισήγηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, η οποία δίνει ελπίδες για την υλοποίηση του έργου.
Όσον αφορά στο θέμα της χρηματοδότησης του έργου, κατά τη διάρκεια της εισήγησής του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι «το έργο θα πραγματοποιηθεί με χρηματοδότηση της ΕτΕΠ και ταυτόχρονη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων.
Οι συζητήσεις με τους εκπροσώπους της Τράπεζας βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο και ταυτόχρονα οι αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών προωθούν ταχύτατα τη στρατηγική μελέτη.
Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2017 θα είμαστε έτοιμοι για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας».
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισαν να μην προχωρήσουν σε σποραδικές επεμβάσεις 4 – 5 χλμ., που δεν δίνουν συνολική απάντηση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα της Κρήτης. Στο πλαίσιο αυτό, διεξάγονται συζητήσεις, με την ΕΤΕπ και ιδιώτες, για τη χρηματοδότηση ενός μεγάλου τμήματος και όχι όλου του έργου.
Οι συζητήσεις αναφέρονται σε ένα τμήμα από 60 έως 100 χιλιομέτρων, που συνδέει μεγάλες πόλεις του νησιούΤο έργο θα κατασκευαστεί, είτε με σύμβαση παραχώρησης, είτε με ΣΔΙΤ, είτε με πληρωμές διαθεσιμότητας. Το τελευταίο σενάριο συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες για περίοδο 30-35 ετών.

Πηγή:  http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/15867-thetiki-eisigisi-gia-tin-enarksi-tou-diagonismoy-kataskevis-tou-voak-elave-to-yp-metaforon.html

Συνολικές προβολές σελίδας