Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Τροχαία ατυχήματα και επικινδυνότητα: Ο χάρτης της Ελλάδας

Έρευνα σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα και την επικινδυνότητα των οδικών αξόνων ανά περιφερειακή ενότητα της Ελλάδας, εκπόνησε το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Ειδικότερα, η έρευνα με τίτλο «Εκτίμηση της επικινδυνότητας των περιφερειακών ενοτήτων της Ελλάδας με βάση τα τροχαία ατυχήματα το 2013», γνωστοποιεί ότι σημειώθηκε συγκυριακή και τυχαία μείωση των ατυχημάτων το 2013 σε σύγκριση με το 2012.
«Σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην κρίση. Με το που θα βρεθεί η χώρα πάλι σε τροχιά ανάπτυξης και κυκλοφορήσει ξανά ο κόσμος στους δρόμους, τα τροχαία πρόκειται να αυξηθούν», διατυπώνει η έρευνα.
Μερικοί από τους παράγοντες που συνέβαλαν στη μείωση των ατυχημάτων είναι:
  • Αυξημένη τιμή καυσίμων
  • Απαραίτητες μετακινήσεις των οδηγών
  • Μείωση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων
  • Μείωση της νυχτερινής διασκέδασης
  • Μείωση του μέσου όρου ταχύτητας για λόγους οικονομίας
  • Μείωση στόλου οχημάτων (κατάθεση πινακίδων)



Οι πιο επικίνδυνοι νομοί
Όπως αποκαλύπτει η έρευνα ανάμεσα στις πιο επικίνδυνες περιφερειακές ενότητες βρίσκονται οι νομοί Ηλείας, Ευρυτανίας, Αργολίδος, Πρέβεζας και Εύβοιας. Ακολουθεί φυσικά ο νομός Αττικής, Λευκάδας, Αρκαδίας, Κεφαλληνίας, Λακωνίας, Ροδόπης, Χαλκιδικής, Ημαθίας, Αιτωλοακαρνανίας και Βοιωτίας.
«Για κάθε περιφερειακή ενότητα γίνεται αναγωγή της συμμετοχής κάθε είδους τροχαίου ατυχήματος και παθόντων σε σχέση με το σύνολο της χώρας και εν συνεχεία συσχετισμός με στοιχεία όπως πληθυσμός, κυκλοφορούντα οχήματα, μήκος εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου», εξηγεί η έρευνα σχετικά με την υψηλή κατάταξη νομών με μικρό πληθυσμό.

Σημειώνεται ότι το ετήσιο κόστος των τροχαίων ατυχημάτων ανέρχεται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ.

Η έρευνα διενεργήθηκε από τους κ. Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη, καθηγητή Πολυτεχνείου Κρήτης, μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών Επιστημών της Ισπανίας και επισκέπτη καθηγητή του Audencia Nantes School of Management, τον κ. Μιχαήλ Νικολαράκη, διδάκτορα Πολυτεχνείου Κρήτης, τον κ. Μιχαήλ Δούμπο, αναπληρωτή καθηγητή Πολυτεχνείου Κρήτης και μέλος του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, και τον μεταπτυχιακό φοιτητή κ. Ανδρέα Δαριβιανάκη

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/1192-troxaia-atiximata-kai-epikindinotita-o-xartis-tis-elladas

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την 25η Μαρτίου

Την Παρασκευή, 21 Μαρτίου, το Σάββατο, 22 Μαρτίου καθώς και την Τρίτη, 25 Μαρτίου η κυκλοφορία των φορτηγών στις Εθνικές οδούς απαγορεύεται.

Διαβάστε αναλυτικά τις απαγορεύσεις που ανακοίνωσε η τροχαία, όσον αφορά την κυκλοφορία φορτηγών οχημάτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1.5 τόνου.
Απαγορεύεται η κυκλοφορία :
Την Παρασκευή 21 Μαρτίου για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 21:00 και το Σάββατο 22 Μαρτίου για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 08:00 έως 13:00
α) Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου, εξαιρούμενου του τμήματος από τη χ/θ 145 έως τη χ/θ 205+800 (κόμβος Ρίου).
β) Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (χ.θ. 365+400) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (χ.θ. 410).
γ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.
δ) Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300).

Για την Τρίτη 25 Μαρτίου για το ρεύμα εισόδου στα αστικά κέντρα και από ώρα 15:00 έως 21:00 θα ισχύσουν απαγορεύσεις:

α) Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου – Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας, εξαιρούμενου του τμήματος από τη Χ/Θ 145 έως τη Χ/Θ 205+800 (κόμβος Ρίου)
β) Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής, Σκοτίνας (χ.θ. 410) μέχρι τη Λάρισα (χ.θ. 365+400), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλου μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι).
γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ. μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.
δ) Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας – Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

Την Κυριακή 23 Μαρτίου δεν θα ισχύσουν απαγορεύσεις.

Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:
α) Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια (ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης), τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής Τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζώντα ζώα, παστεριωμένο γάλα, νωπά ψάρια, κρέας και ευπαθή προϊόντα, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
β) Τα φορτηγά αυτοκίνητα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
γ) Τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) και Φ.Ι.Χ. ψυγεία που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
δ) Τα φορτηγά που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
ε) Τα φορτηγά σιλοφόρα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) που μεταφέρουν έτοιμο σκυρόδεμα, στο τμήμα της Π.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών από τα διόδια Ρίου έως το Δρέπανο, στο ρεύμα προς Αθήνα.
στ)  Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκαταστάσεις εκτάκτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
ζ) Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
η) Τα φορτηγά οχήματα του εθελοντικού Οργανισμού «Το χαμόγελο του Παιδιού».
θ) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων.
ι) Τα φορτηγά οχήματα για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από σχετική απόφαση της τοπικής Δ/νσης Τροχαίας.
ια) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εκλογικό υλικό, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από παραστατικά έγγραφα.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/1186-apagoreusi-kikloforias-fortigon-thn-25-martiou

Scania: Απέρριψε την πρόταση εξαγοράς από την VW

Η ανεξάρτητη επιτροπή του Δ.Σ της σουηδικής κατασκευάστριας εταιρείας βαρέων οχημάτων, Scania, αποφάσισε να απορρίψει την πρόταση του γερμανού γίγαντα Volkswagen για εξαγορά έναντι 6.7 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, η κίνηση της VW για πλήρης εξαγορά της Scania χαρακτηρίστηκε από τους αναλυτές ως βεβιασμένη και επιθετική. Αν και ο γερμανικός όμιλος επιθυμεί τη στενότερη σχέση της ΜΑΝ με την Scania, άνθρωποι της αγοράς τονίζουν ότι η εν λόγω κίνηση αποτελεί προσπάθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας να «μεγαλώσει» εις βάρος των μετόχων τους.
Βέβαια, να σημειωθεί ότι άλλο ένα ζήτημα που προκύπτει από την εξαγορά είναι το κατά πόσο θα υπάρξουν απώλειες θέσεων εργασίας στη Σουδία για χάρη της Γερμανίας και εάν αυτό θα επηρεάσει και σε πολιτικό επίπεδο.
Μέχρι και τις 25 Απριλίου οι μέτοχοι μειοψηφίας της Scania θα μπορούν να αποφασίσουν υπέρ η κατά της πρότασης.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-of-the-world/item/1189-scania-aperripse-tin-protasi-eksagoras-tis-vw

Νέος άξονας Ναύπλιο-Επίδαυρος: Στην κυκλοφορία μέχρι το Πάσχα

Ο καινούριος οδικός άξονας που θα συνδέει το Ναύπλιο με την Επίδαυρο αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το Πάσχα, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Πέτρος Τατούλης.

Ειδικότερα, ο δρόμος ήταν σε εκκρεμότητα εδώ και μια δεκαετία και η ολοκλήρωσή του είναι σημαντική για ολόκληρη την Πελοπόννησο.
Η περιβαλλοντική μελέτη του τμήματος Αρκαδικού- Αγίας Ελεούσας υπογράφτηκε χθες από τον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ενώ, όπως τόνισε ο κ. Τατούλης, σε λίγες βδομάδες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και οι εργασίες στην παράκαμψη Βουτιάνων επί της Εθνικής Οδού Τρίπολης- Σπάρτης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόστιμο 1 δισ. ευρώ για καρτέλ στα... ρουλεμάν

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο σχεδόν 1 δισ. ευρώ, σε πέντε βιομηχανίες εξαρτημάτων αυτοκινήτων, για “συνωμοσία” χειραγώγησης τιμών των ρουλεμάν.
Η σουηδική SKF, Νο1 στον κόσμο στην κατασκευή ρουλεμάν και η γερμανική Schaeffler περιλαμβάνονται στις 5 επιχειρήσεις, που υπέστησαν συνολικό πρόστιμο 953,3 εκατ. ευρώ. Οι υπόλοιπες είναι ιαπωνικές επιχειρήσεις.
Πρόκειται για το πιο πρόσφατο, από την σειρά προστίμων, που επιβάλλει για την εξαφάνιση των καρτέλ χειραγώγησης τιμών η Κομισιόν, η οποία προειδοποίησε ότι θα ακολουθήσουν κι άλλα πρόστιμα.
Αντίστοιχα, στις ΗΠΑ έχουν επιβληθεί πρόστιμα άνω των 2 δισ. δολ. σε 20 κατασκευαστές εξαρτημάτων, στο πλαίσιο ερευνών για καρτέλ σε πάνω από 70 επιχειρήσεις.

Ποια έγγραφα πρέπει να υπάρχουν πάντα στο όχημά μας

Ως επαγγελματίες οδηγοί οφείλουμε να ακολουθούμε συγκεκριμένους κανόνες που ορίζονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα, θα πρέπει πάντα να έχουμε τα εξής έγγραφα στο όχημά μας
  • Άδεια κυκλοφορίας
  • Συμβόλαιο και βεβαίωση ασφαλίσεως (σήμα)
  • Σήμα τελών κυκλοφορίας και απόδειξη καταβολής τους
  • Άδεια οδήγησης
  • Δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ)
  • Κάρτα ελέγχου καυσαερίων
  • Ειδική άδεια οδήγησης οδηγού Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου
  • Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.)
  • Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Κατάρτισης Οδηγού Οχημάτων Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR) και τα λοιπά έγγραφα που απαιτεί η Συμφωνία ADR του ν.1741/1987 (Α΄225)
  • Βεβαίωση καλής λειτουργίας ταχογράφου
  • Βεβαίωση περιοριστή ταχύτητας και το σχετικό αυτοκόλλητο σήμα
  • Οποιαδήποτε άλλο έγγραφο, βεβαίωση, ή πιστοποιητικό απαιτείται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος από τις ειδικές διατάξεις
Υποχρεωτικός εξοπλισμός
  • Φαρμακείο αυτοκινήτου
  • Προειδοποιητικό τρίγωνο
  • Πυροσβεστήρας
  • Ρεζέρβα
  • Ένα δεύτερο ζευγάρι γυαλιά οράσεως, στην περίπτωση που στο δίπλωμα οδήγησης αναγράφεται ο κωδικός 01 που σημαίνει οδήγηση με γυαλιά (φακούς επαφής)
Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/component/k2/item/1191-poia-eggrafa-prepei-na-iparxoun-panta-sto-oxima-mas

Συνολικές προβολές σελίδας