Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

Δημοπρατείται η παράκαμψη Χαλκίδας, μήκους 16,7 χλμ., με κόστος 179 εκατ.

Στην παρουσίαση του έργου «Παράκαμψη Χαλκίδας, τμήμα Ν. Λάμψακος - Ψαχνά» προχώρησε από τη Χαλκίδα, όπου βρέθηκε την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κώστα Μπακογιάννη, αντιπεριφερειαρχών των ΠΕ, βουλευτών, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και παραγωγικών φορέων, παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός του ΥΠΟΜΕΔΙ και συζητήθηκε η πορεία εκτέλεσης έργων στην περιοχή.
Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: «Το έργο θα ξεκινήσει άμεσα, δημοπρατείται τις επόμενες βδομάδες. Μετά τις γιορτές θα δημοσιευτεί η προκήρυξή του και υπολογίζεται, ότι το πρώτο εξάμηνο του 2015 θα αρχίσει να κατασκευάζεται.
Το έργο έχει μεγάλη αξία για την Εύβοια και την πόλη της Χαλκίδας, περιοχές χωρίς μεγάλες παρεμβάσεις εδώ και πολλά χρόνια. Αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα η δημιουργία υποδομών σε μία περιοχή, που τις έχει ανάγκη, που πλήττεται εδώ και πολλά χρόνια από κρίση. Δυστυχώς δεν υπήρξαν στοχευμένες πολιτικές, με αποτέλεσμα να υπάρχει υψηλή ανεργία και έλλειμμα ανάπτυξης».
Για το έργο της «Παράκαμψης Χαλκίδας, τμήμα Ν. Λάμψακος - Ψαχνά», μήκους 16,7 χλμ. και προϋπολογισμού 179.100.000 ευρώ, έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι και οι απαραίτητες για την κατασκευή και λειτουργία του μελέτες και έχει υποβληθεί τεχνικό δελτίο για την ένταξή του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η εμπροσθοβαρής αυτή ένταξη αποσκοπεί στην δημοπράτηση του έργου πριν ακόμη ενταχθεί στο ΣΕΣ, έτσι ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις.
Περιλαμβάνει την κατασκευή αυτοκινητόδρομου διπλού κλάδου μήκους 10,81χλμ. από τη Νέα Λάμψακο μέχρι  το Βατώντα (στο οποίο περιλαμβάνεται η σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 500μ., καθώς και 5 ανισόπεδοι κόμβοι), αρτηρία «κλειστού τύπου» μονού κλάδου, μήκους 5,86χλμ. από τον  Α.Κ. Ν. Αρτάκης (Βατώντα)  μέχρι τα Ψαχνά και σύνδεση της παραπάνω αρτηρίας με την υπάρχουσα Ε.Ο Χαλκίδας-Ψαχνών με δύο κλάδους.
Η Παράκαμψη Χαλκίδας αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και αναμένεται, πως θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας και της Ν. Αρτάκης, την τουριστική ανάπτυξη, τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την ενίσχυση των υφιστάμενων οικονομικών και εμπορικών δραστηριοτήτων της ευρύτερης περιοχής.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Χαλκίδα, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ενημερώθηκε και για την εξέλιξη των εργασιών συντήρησης της Παλαιάς κινητής Γέφυρας του Ευρίπου. Οι εργασίες, που αφορούν στην αντικατάσταση ή επισκευή δομικών και μηχανολογικών τμημάτων της έχουν ολοκληρωθεί και η γέφυρα θα δοθεί στη κυκλοφορία από τις 15-12-2014 έως τις 12-1-2015, ώστε να αποκατασταθεί η οδική επικοινωνία των δυο πλευρών της πόλης κατά την περίοδο των εορτών. Οι υπόλοιπες εργασίες συντήρησης, όπως ο εκσυγχρονισμός του συστήματος τηλεχειρισμού της γέφυρας, θα συνεχίσουν να εκτελούνται κανονικά, σύμφωνα με τα εγκεκριμένα Τεύχη Δημοπράτησης του έργου μετά την περίοδο των εορτών.
«Πρόκειται για σημαντικές εργασίες, που η ολοκλήρωσή τους θα συμβάλλει στην ασφαλή καθημερινή μετακίνηση των Χαλκιδαίων και των επισκεπτών της περιοχής», επεσήμανε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ και κατέληξε «Ως Υπουργείο έχουμε διαθέσει τα απαιτούμενα για τις μελέτες κονδύλια και για την αντιμετώπιση του φαινομένου των σπηλαιώσεων δίπλα στην παλαιά γέφυρα, έτσι ώστε με τεχνικούς τρόπους να καταστήσουμε ασφαλή όλη την ακτή, κατά μήκος της πόλης». 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9754-dimoprateitai-i-parakampsi-xalkidas-mikous-16-7-xlm-kai-kostous-179-ekat.html

Οι ακτοπλόοι αντιδρούν στην αύξηση χρεώσεων του λιμένα Ηγουμενίτσας

Αντιδρούν οι ακτοπλόοι στην αύξηση των χρεώσεων του λιμανιού Ηγουμενίτσας, το οποίο – σύμφωνα με όσα καταγγέλλει ο ΣΕΕΝ – προσέθεσε νέο «χαράτσι», με αποτέλεσμα την ανατίμηση των λιμενικών τελών 18%.
Όπως αναφέρει ο ΣΕΕΝ, «σχετικά με την έγκριση του ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ από 6/10/2014, έχουμε να παρατηρήσουμε ότι για μία ακόμα φορά αιφνιδιαζόμαστε από ειλημμένες αποφάσεις χωρίς την εκ των προτέρων διαβούλευση και χωρίς να μας δοθεί η ευκαιρία να σας ενημερώσουμε για τις συνέπειες αποφάσεων που αδικαιολόγητα επιβαρύνουν το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων μας.
Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Κανονισμού επιβάλλεται τέλος ISPS τόσο στους επιβάτες όσο και στα οχήματα με αποτέλεσμα την ουσιαστική αύξηση  των λιμενικών εξόδων κατά 18% και την επιβάρυνση των εταιρειών μας με ποσό που θα ξεπερνάει τις 750.000 € κάθε χρόνο.
Λαμβανομένης υπόψη της οικονομικής κρίσης και των συνεπειών της μεταξύ των οποίων και η μείωσης της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης στην γραμμή Ελλάδας Ιταλίας θεωρούμε την κατά 18% αύξηση των λιμενικών εξόδων του ΟΛΗ τουλάχιστον προκλητική και μάλιστα με την αιτιολογία της τήρησης του ISPS.
Η τήρηση του ISPS αποτελεί πάγια υποχρέωση των Οργανισμών Λιμένων που εφαρμόζεται από το 2005 και όχι κάποια υποχρέωση η οποία επεβλήθη το 2014 για να δικαιολογεί μία τόσο μεγάλη αύξηση των λιμενικών εξόδων.
Πιστεύουμε ότι η απόφαση έγκρισης του Κανονισμού είναι αποτέλεσμα της μονομερούς και ελλιπούς ενημέρωσης σας και για τον λόγο αυτό παρακαλούμε να επανεξετάσετε την σκοπιμότητα επιβολής του τέλους καθώς και την κατάργησή του».

Ε65: Συνάντηση Σκρέκα-Χρυσοχοϊδη και συμφωνία ένταξης του Τρίκαλα-Εγνατία στο ΣΕΣ 2014-2020

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κώστας Σκρέκας συναντήθηκε χθες με τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συμφωνήθηκε η ένταξη του έργου του βορείου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε – 65 στον κατάλογο των μεγάλων έργων του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών - Μεταφορών , Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη.

Το Βόρειο Τμήμα του Ε – 65 θα συνδέει τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα με την Εγνατία οδό. Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι κατά την επανυποβολή του προγράμματος τις αμέσως επόμενες ημέρες, ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κώστας Σκρέκας θα συμπεριλάβει το τμήμα Τρίκαλα, Καλαμπάκα, Εγνατία στον κατάλογο των μεγάλων οδικών έργων της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020.

Με αυτόν τον τρόπο ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας των Τρικάλων και ολόκληρης της Θεσσαλίας. Ο νέος οδικός άξονας θα συνδέει τη Νότια Ελλάδα, την Αθήνα και τη Δυτική Ελλάδα μέσω Τρικάλων και Καλαμπάκας.

Το έργο αναμένεται να δώσει νέα αναπτυξιακή πνοή σε ολόκληρη τη Θεσσαλία και ιδιαίτερα στον ορεινό όγκο των Τρικάλων, μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλους με μεγάλες τουριστικές προοπτικές, καθώς θα συντομεύσει κατά πολύ το χρόνο και θα βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια της οδικής μετακίνησης από και προς την Πρωτεύουσα.

Ταυτόχρονα το έργο έχει διεθνή διάσταση, αφού με την ολοκλήρωσή του, ο Ε – 65, που περιλαμβάνεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, θα συνδέει τη Νότια Ελλάδα, τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία με την Αλβανία, τα Δυτικά Βαλκάνια και κατ' επέκταση την Κεντρική Ευρώπη.

Με τον τρόπο αυτό ο Ε65 εντάσσεται στο στρατηγικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης και του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω ο ρόλος της χώρας μας ως νότια πύλη εισόδου της Ευρώπης και διακομετακομιστικός κόμβο ς για την ευρύτερη περιοχή.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/27909-%CE%B565-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CE%BA%CF%81%CE%AD%CE%BA%CE%B1-%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CE%BF%CF%87%CE%BF%CF%8A%CE%B4%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B1-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B5%CF%83-2014-2020

Συνολικές προβολές σελίδας