Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

BLUE HACATHON 2015 στο λιμάνι!

Ολοκληρώθηκε το BLUE HACATHON 2015, ένα διήμερο «μαραθώνιο» ταξίδι στα ναυτιλιακά ανοιχτά δεδομένα, που διοργάνωσαν τα Εργαστήρια Διοίκησης Ναυτιλιακών και Λιμενικών Επιχειρήσεων (ΕΔΙΝΑΛΕ), Νησιωτικής και Τοπικής Ανάπτυξης (ΕΤΝΑ) και Διαχείρισης Πληροφορίας (i4M Lab) του Πανεπιστήμιο Αιγαίου με την υποστήριξη της Μονάδας Αριστείας Ανοικτού Λογισμικού του Παν. Αιγαίου και τη συνεργασία με την ΕΛ/ΛΑΚ (Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα) και τη Forth-CRS.

Το Blue Hacathon 2015 έγινε στο Λιμάνι του Πειραιά, στους χώρους του πλοίου Blue Star 2 και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η δράση υποστηρίχτηκε καθοριστικά από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τις εταιρείες FORTHNET και Attica Group τον Δήμο Πειραιά, την Ένωση Λιμένων Ελλάδας και τον Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών.

Πήραν μέρος 20 ενδιαφερόμενοι/ες το παρακολούθησαν 30 άτομα και δημιουργήθηκαν 4 ομάδες.
Στο τέλος της διαδρομής διακρίθηκαν 2 ομάδες:
Η Blue Correlation team αποτελούμενη από τους Ευάγγελο Συμσάρη, Χριστίνα Παπαφιλιππάκη και τον Ιωάννη Κουρέτα , σχεδίασε μία βάση δεδομένων για την εις βάθος κατανόηση και ορθότερη διαχείριση των ανοιχτών δεδομένων που αφορούν την επιβατηγό ναυτιλία και τα νησιά έχοντας σαν στόχο να συνεισφέρουν στην Νησιωτική κοινωνία και στους αντίστοιχους λήπτες αποφάσεων, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν σημερινές αλλά και μελλοντικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την βιωσιμότητα Νησιών.
Η δυνατότητα που θα δοθεί από την βάση δεδομένων στην συσχέτιση των δεδομένων είναι το κλειδί γα τις ενέργειες που θα ακολουθήσουν. Τα impact indexes είναι δείκτες που έχουν στόχο την απεικόνιση του αντίκτυπου της τουριστικής κίνησης/ζήτησης των νησιών, ενώ σε ένα δεύτερο στάδιο μπορούν να συσχετιστούν και με άλλους παράγοντες όπως οι θαλάσσιες συγκοινωνίες, η ορθή λήψη αποφάσεων και η μελλοντική επιχειρηματική δραστηριότητα. Θα μπορουσε δε να επεκταθει η χρηστικότητα των δεδομένων στον τομέα της εκτίμησης αερίων θερμοκηπίου, στην παροχή ενέργειας, ύδρευσης και αποχέτευσης και στην εκτίμηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των νησιών. Τέλος, η ίδια βάση θα μπορούσε να δώσει ενδείξεις που θα ήταν χρήσιμες στον αποδοτικότερο σχεδιασμό των θαλάσσιων δρομολογίων και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη του κοινωνικού, οικονομικού και περιβαλλοντικού τομέα των νησιών.
Η δευτερη ομάδα που διακρίθηκε ήταν η Island hopping αποτελούμενη από τους K. Ζυμάρα, Χ. Μπαρνασά, E. Μπουγιουκλή, Κ. Ξύστρα, Ν. Τριανταφύλλου.
Island hopping είναι μια θαλάσσια διαδρομή αποτελουμενη από μια σειρά μικρότερων διαδρομών μεταξύ των νησιών, σε αντίθεση με ένα ταξιδι μονής διαδρομής απευθείας σε έναν προορισμό. Στην Ελλάδα, η πραγματοποίηση του ταξιδιού είναι η μισή περιπέτεια και το island hopping παραμένει ένα ουσιαστικό μέρος της ελληνικής εμπειρίας
Στόχος αυτής της πρότασης είναι η πλήρης καταγραφή και η αναλυτική απεικόνιση του Δικτύου και των συνδέσεων των νησιών ( Νήσοι = κόμβοι , Διαδρομές = άκρα), με έμφαση στις Κυκλάδες και προτεραιότητα στον εντοπισμό του επιπέδου συνδεσιμότητας και την καταταξη τους αναλογα με τις συνδεσεις
Στην δευτερη φαση με κριτηριο τη δυνατότητα πραγματοποισης ολοκληρωμενης κυκλικής διαδρομής σε ημερησία βαση,, θα μελετήσει επίσης τα νησιά που διαθέτουν υφιστάμενες γραμμές αλλά δεν επιτρέπουν στον επισκέπτη να πάει / και να επιστρεψει λογω ελλειψης χρονικου συντονισμού.
Αποτέλεσμα των προηγούμενων επεξεργασιών είναι να προκύψουν τα κενά του συστήματος (τα ελλείποντα δρομολόγια και ο χρονικός τους προγραμματισμός), ώστε το island hopping να γίνει ΕΦΙΚΤΟ!
Μια άλλη διασταση είναι η ομαλώτερη κατανομη της τουριστικής κινησης καθως με αυτόν τον τροπο είναι εφικτή η διάχυση της κίνησης από τους πολύ ελκυστικούς προορισμούς (κυρίως Ανατολικές Κυκλάδες) προς τους λιγότερο γνωστούς (Δ. Κυκλάδες).
Τέλος θα υπάρχει καθοριστική συμβολή στην ενίσχυση των συνδυασμενων μεταφορών.
Οι διακριθείσες ομάδες έτυχαν της επιβραβευσης από τους υποστηρικτες του BLUE HACATHON 2015.
Η ομάδα Blue Correlation επελέγη για να συμμετάσχει κατευθείαν στον διαγωνισμό BlueGrowth II και θα έχει 3 μήνες υποστήριξη και καθοδήγηση από τους μέντορες της πρωτοβουλίας Blue Growth.
Η ομάδα Island Hopping θα συμμετάσχει στην υλοποίηση σχετικού έργου από την Forth-CRS.

Πηγή: http://portnet.gr/main-article/3592-blue-hacathon-2015-sto-limani.html

Νέος πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ ο πρόεδρος του ΟΛΠ Ιωάννης Κούβαρης

Πραγματοποιήθηκαν χθες 12 Οκτωβρίου στα κεντρικά Γραφεία του ΟΛΠ Α.Ε., η τακτική γενική συνέλευση και το Δ.Σ της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε.), η οποία και αποδέχθηκε τις υποβληθείσες παραιτήσεις του προέδρου του Δ.Σ. κ. Γιώργου Ανωμερίτη και του Α΄ αντιπροέδρου κ. Στ. Αγγελούδη.
Μετά τον απολογισμό έργου της θητείας του Δ.Σ, που έγινε από τον απερχόμενο πρόεδρο κ. Γ. Ανωμερίτη, την έγκριση του οικονομικού απολογισμού 2014 και την αποδοχή ένταξης ως νέου μέλους-παρατηρητή στην Ε.ΛΙΜ.Ε., του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χίου, το νέο Δ.Σ. εξέλεξε:
α.: Ως νέο πρόεδρο της ΕΛΙΜΕ, τον κ. Ιωάννη Κούβαρη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, 
β.: Ως νέο Α΄ αντιπρόεδρο της ΕΛΙΜΕ τον κ. Δημήτρη Μακρή, διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ και
γ.: Ως Β΄ αντιπρόεδρο τον κ. Ι. Μπρά (πρόεδρο Ο.Λ.Η. Α.Ε.), γεν. γραμματέα τον κ. Σπ. Ανδριώτη (πρόεδρο Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.) και οικονομικό επόπτη τον κ. Γ. Ορκόπουλο (πρόεδρο Ο.Λ.Ρ. Α.Ε.).
Εκτελεστικός διευθυντής της ΕΛΙΜΕ παραμένει ο κ. Γιώργος Καστελλάνος. 


Οι ναυτιλιακές εταιρείες στην Ασία μειώνουν τις χρεώσεις τους

Οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ασίας, συμπεριλαμβανομένων της Ιαπωνικής Kawasaki Kisen Kaisha («K» Line) και της China Shipping Container Lines, προχώρησαν εθελοντικά σε μείωση των επιπρόσθετων χρεώσεων που επέβαλλαν στους πελάτες τους, δήλωσε κορυφαίος οικονομικός παράγοντας της Κίνας, όπως μετέδωσαν τα «Ναυτικά Χρονικά».
Η δήλωση αυτή προερχόμενη από την Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων (NDRC) έρχεται ένα μήνα μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου της Κίνας, που ανακοίνωσε ότι προχωρά σε διερεύνηση των κατηγοριών εναντίον ναυτιλιακών εταιρειών περί επιβολής αυθαίρετων και υπερβολικών χρεώσεων.
Η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων ενημέρωσε ότι οι κορεατικές Hanjin Shipping και Hyundai Merchant Marine καθώς και οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ταϊβάν Evergreen Marine, Wan Hai Lines και Yang Ming Marine Transport Corp ανήκουν μεταξύ των εταιρειών που προχώρησαν σε μείωση των χρεώσεών τους.
Επιπλέον, στις 15 Σεπτεμβρίου και η ιαπωνική NYK έλαβε απόφαση περί προσαρμογής της τιμολογιακής της πολιτικής της.

Συνολικές προβολές σελίδας