Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015

Η πώληση του ΟΛΠ ανοίγει το παιχνίδι και για το Θριάσιο

Ανοίγει το παιχνίδι για τη δημιουργία των μεγαλύτερων χώρων αποθήκευσης και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων δίπλα στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς επαναπροκηρύσσεται εντός της εβδομάδας από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ο πολύπαθος διαγωνισμός για το Θριάσιο.

Το τάιμινγκ της προκήρυξης για το μεγάλο Logistic Center του Θριάσιου θεωρείται θετικό, καθώς συμπίπτει χρονικά με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ (μετατέθηκαν για τις 15 Δεκεμβρίου), προσδίδοντας υπεραξία στον Πειραιά που όπως κάθε μεγάλο λιμάνι, χρειάζεται δίπλα του ένα εμπορευματικό κέντρο.

Αλλωστε είναι μια έκταση 588 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ, όπου πρόκειται να αναπτυχθούν χώροι αποθήκευσης, μεταφόρτωσης και κέντρα διανομής, συνολικής αξίας 200 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερη φάση, το Θριάσιο μπορεί να φιλοξενήσει γραμμές συναρμολόγησης των προϊόντων που θα φτάνουν εκεί προκειμένου αμέσως μετά να πάρουν σιδηροδρομικώς τον δρόμο για την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη.

Με άλλα λόγια, το Θριάσιο αντιμετωπίζεται - και όχι τυχαία - ως συμπληρωματικό έργο εκείνου του ΟΛΠ, εξού και το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον του Πεκίνου και όχι μόνο. Ενδιαφέρον που πηγάζει από το γεγονός ότι μπορεί ο Πειραιάς να καθίσταται σταδιακά πύλη των ασιατικών εισαγωγών στην Ευρώπη, για να ολοκληρωθεί όμως ο «δρόμος του μεταξιού» απαιτείται να αναπτυχθεί μια βαριά βιομηχανία logistics.

Το «παρών» στον διαγωνισμό τον προσεχή Μάρτιο οπότε και εκπνέει η τετράμηνη προθεσμία που προβλέπει η προκήρυξη, αναμένεται να δώσουν πολλά μεγάλα ονόματα. Οι Κινέζοι της COSCO είχαν κατέβει και στον προηγούμενο διαγωνισμό του 2009, ο οποίος κηρύχθηκε άγονος.

Σε επαφές που έχει κάνει η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ με τους υποψήφιους επενδυτές έχει ενημερωθεί πως το έργο θα διεκδικήσει και η Grivalia Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial - μεγαλομετόχου της Eurobank - που επίσης συμμετείχε στον προηγούμενο διαγωνισμό. Επαφές έχουν γίνει και με τις Goldair, Med Log, Food Link και Rede Plan, που επίσης είχαν κατέβει στον προηγούμενο διαγωνισμό.

Τα 588 στρέμματα θα προσφερθούν προς παραχώρηση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση ως ενιαία έκταση και όχι τμηματικά, καθώς αυτό εκτιμάται ως το καλύτερο μοντέλο για την ανάπτυξη του Θριάσιου.

Η προκήρυξη ήταν έτοιμη από το καλοκαίρι, η ΓΑΙΑΟΣΕ όμως δεν μπορούσε να λάβει απόφαση λόγω ελλιπούς σύνθεσης του ΔΣ και καθυστέρησης στον διορισμό νέων μελών. Τα νέα μέλη τοποθετήθηκαν την περασμένη εβδομάδα, εξέλιξη που αποτέλεσε το σήμα για την απεμπλοκή του διαγωνισμού.

Σημειωτέον ότι η ανάπτυξη του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου με τη συμμετοχή ιδιωτών αποτελεί όρο για τη χρηματοδότηση 180 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με την οποία προχωρούν τα σιδηροδρομικά έργα στον διπλανό σταθμό μεταφόρτωσης φορτίων, 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ.

Εδώ και πολλούς μήνες έχει παρέλθει η προθεσμία που έθεταν Κομισιόν και ΕΤΕΠ προκειμένου να αρχίσει ο διαγωνισμός, οπότε υπήρχε κίνδυνος να ζητηθεί η επιστροφή μέρους της χρηματοδότησης, και συγκεκριμένα τα 125 εκατ. ευρώ. Μπροστά στον κίνδυνο να χαθούν κονδύλια, αλλά και σε μια προσπάθεια να σταλεί μήνυμα ότι προχωρά μια μεγάλη επένδυση, η κυβέρνηση επιτάχυνε τις διαδικασίες.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/32461-%CE%B7-%CF%80%CF%8E%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%BB%CF%80-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF%CE%B3%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CF%81%CE%B9%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BF

Ολυμπία Οδός: Μερικός αποκλεισμός κυκλοφορίας στην Κορίνθου-Πατρών σε Δερβένι-Ξυλόκαστρο

Την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου από τις 15:00 έως το αργότερο τις 07:00 το πρωί της επόμενης μέρας, δηλαδή της Πέμπτης 19 Νοεμβρίου, η κυκλοφορία με κατεύθυνση προς Αθήνα μεταξύ των κόμβων Δερβενίου (Χ.Θ. 142,4) και Ξυλοκάστρου (Χ.Θ. 120,9) στην Νέα Εθνική Οδό Κορίνθου-Πατρών, θα διακοπεί προσωρινά και θα εξυπηρετείται μέσω παράκαμψης από την Παλαιά Εθνική Οδό.

Η κυκλοφορία με κατεύθυνση προς Πάτρα ΔΕΝ επηρεάζεται και θα λειτουργεί κανονικά επί της ΝΕΟ, μέσω τοπικής παράκαμψης από το χώρο του εργοταξίου.

Οι εν λόγω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι απαραίτητες για την εκτέλεση εργασιών κατεδάφισης της Γέφυρας της Άνω Διάβασης στη ΧΘ 133,9 από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (ΤΕΡΝΑ, μέλος της  Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ).

Συνιστάται στους οδηγούς να αποφύγουν, ει δυνατόν, τις μετακινήσεις τους, στο ανωτέρω χρονικό διάστημα και τμήμα του οδικού δικτύου.

Όσοι αναγκαστικά διέλθουν από την περιοχή, τους ευχαριστούμε για την κατανόηση και τους παρακαλούμε να συμμορφώνονται προς τη σχετική προσωρινή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, να επιδείξουν αυξημένη προσοχή, καθώς και να δείξουν υπομονή σε τυχόν καθυστερήσεις.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/32460-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CF%84%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CE%B5-%CE%B4%CE%B5%CF%81%CE%B2%CE%AD%CE%BD%CE%B9-%CE%BE%CF%85%CE%BB%CF%8C%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%BF

Προσπάθειες του υπ. Μεταφορών για μείωση διοδίων, αλλά και αποτροπή νέων σταθμών

Στις παθογένειες των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων, αλλά και στις προσπάθειες του υπουργείου Μεταφορών για μείωση διοδίων και αποτροπή δημιουργίας νέων σταθμών αναφέρθηκε ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης, στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γεωργίου Ακριώτη, σχετικά με την κατασκευή «Σταθμού Μετωπικών Διοδίων», επί του αυτοκινητόδρομου Σχηματαρίου-Χαλκίδας.
Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι στόχευση του υπουργείου αποτελεί, μετά την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων, η υιοθέτηση ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων.  
Η τοποθέτηση του υπουργού Μεταφορών
Αγαπητέ κύριε συνάδελφε, η Κυβέρνηση είχε δύο επιλογές, δύο δρόμους: ή να αποδεχθεί τις συμβάσεις που κληρονόμησε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις – μιλάμε για ένα αντικοινωνικό, αντιαναπτυξιακό πρότυπο -, που θα οδηγούσε τα έργα σε τέλμα, την κοινωνία σε μαρασμό, ή να προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες, που θα συνεπαγόταν τεράστιο κόστος για τον ίδιο τον ελληνικό λαό και τη μη ολοκλήρωση των έργων, επίσης.

Αυτοί ήταν οι δύο δρόμοι που αρχικά θα μπορούσε να επιλέξει. Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ποιες είναι οι ρήτρες που είχαν προβλεφθεί και κρατούν τη χώρα δέσμια σε σχέση με τις συμβάσεις που υπάρχουν.
Σε αυτό το δίλημμα επιλέξαμε έναν τρίτο δρόμο, έναν επίπονο, κοπιαστικό, αλλά αποτελεσματικό δρόμο, που είναι η διαπραγμάτευση και η συμφωνία με όρους διασφάλισης του δημόσιου συμφέροντος, με κοινωνική ευαισθησία και στοχευμένες παρεμβάσεις για τα πιο αδύναμα στρώματα του ελληνικού λαού και με αμοιβαία κατανόηση και καλή πίστη με όσους έχουν αναλάβει αυτά τα έργα.
Αυτό δεν είναι αυτό που πιστεύουμε ως βέλτιστο τρόπο υλοποίησης των δημόσιων υποδομών. Δεν είναι αυτό που πιστεύουμε ούτε για τις παραχωρήσεις ούτε για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, αλλά εδώ δεν είναι έργα που ξεκίνησαν τώρα ή τα σχεδιάσαμε εμείς.
Είναι έργα που έχουν συμβάσεις καλοδουλεμένες και προς την κατεύθυνση της εξυπηρέτησης μόνο των τραπεζών, που χρηματοδοτούν αυτά τα έργα και των παραχωρησιούχων.
Άρα, οι όποιες αλλαγές προβλέπουν τη σύμφωνη γνώμη και των παραχωρησιούχων, προβλέπουν τη σύμφωνη γνώμη και των τραπεζών που χρηματοδοτούν και των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στη συμφωνία που ήδη έχει ανακοινωθεί για τον συγκεκριμένο δρόμο, περιέχονται δωρεάν διελεύσεις από τους σταθμούς διοδίων στα οχήματα, τα οποία ανήκουν ή αναγνωρισμένα μεταφέρουν συμπολίτες μας με ειδικές ανάγκες, με ειδικά κινητικά προβλήματα.
Περιλαμβάνεται παροχή επιπλέον εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες από έναν δήμο σε έναν άλλο. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται 12,5% πρόσθετες δωρεάν διελεύσεις στα ήδη υπάρχοντα προγράμματα, που έχουν όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο.
Προβλέπονται ελεύθερες μετακινήσεις στο όριο κάθε καλλικρατικού δήμου – ώστε να μην έχουμε μέσα στο πλαίσιο του ίδιου δήμου αυτό που έχουμε στον Δήμο Ωρωπού, όπου έχουμε επτά σταθμούς διοδίων – δηλαδή για τους μόνιμους κατοίκους ελεύθερες οδεύσεις.

Προβλέπεται η ύπαρξη αναλογικού συστήματος διοδίων χιλιομετρικής απόστασης. Έχουμε ήδη αλληλογραφήσει, για να ξεκινήσουν οι μελέτες γι’ αυτό και με την ολοκλήρωση της φάσης κατασκευής, στη φάση της λειτουργίας στον αυτοκινητόδρομο, θα λειτουργεί και το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης.
Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας, βεβαίως, έχει ενταχθεί και το ότι όλες οι δικαστικές υποθέσεις, οι ποινικές διώξεις, οι αγωγικές αξιώσεις ενάντια στα κοινωνικά δίκτυα πολιτών και στους ανθρώπους που μετείχαν στις κινητοποιήσεις θα αρθούν.
Αυτές είναι οι συζητήσεις για την πρώτη συμφωνία που είχε γίνει πέρυσι το καλοκαίρι, για να έχουμε, αν θέλετε, πρόσθετα σημεία υπέρ του ελληνικού Δημοσίου.
Αυτό που δε μπορώ να παρακολουθήσω είναι να έχουμε στη σκέψη μας ένα τοπικού χαρακτήρα πρόβλημα, γιατί αυτό είναι εθνικού χαρακτήρα πρόβλημα. Δεν είναι πρόβλημα μόνο των ιδιωτών.
Είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα των πολιτών, που υποχρεωτικά χρησιμοποιούν αυτούς τους αυτοκινητόδρομους, ακόμα και για να πάνε από το σπίτι τους, στον χώρο εργασίας τους, στον ίδιο νομό, στον ίδιο δήμο.
Άρα, η προσπάθεια που κάνουμε δεν είναι για να ευνοήσουμε τον ένα νομό ή τον διπλανό νομό, γιατί θέλω να σας ενημερώσω ότι ακριβώς τα ίδια προβλήματα που αναφέρετε – και χειρότερα ίσως - υπάρχουν για τους κατοίκους της Αττικής ή της Βοιωτίας, για όλη την Ελλάδα, όπου «τρέχουν» αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι με συμβάσεις παραχώρησης.
Αυτό, λοιπόν, που τελικά αποσκοπούμε, εκτός από αυτές τις σημειακές συμφωνίες που σας είπα λίγο πριν, είναι η οριζόντια μείωση των διοδίων.
Αυτό έχει μπει μέσα στη συμφωνία με νέα μελέτη, που θα αποδεικνύει ότι τα έργα είναι βιώσιμα και που θα υπολογίζουν και άλλους παράγοντες, όπως το να έχουμε μεταβλητό χρόνο, ανάλογα με το συγκοινωνιακό φόρτο, και όχι σταθερό χρονικό διάστημα για την παραχώρηση. Και να λαμβάνουμε υπόψη κοινωνικούς δείκτες και αναπτυξιακούς δείκτες, ώστε να έχουμε το αντίστροφο αποτέλεσμα από αυτό που έχουμε σήμερα.
Δευτερολογία Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χ. Σπίρτζη
Το να συναντηθώ με τους φορείς του νομού είναι προφανές και θα γίνει μέσα στη βδομάδα. Άλλωστε, με την Εύβοια γνωρίζετε ότι έχω προσωπικές σχέσεις, ιδιαίτερες.
Το δεύτερο είναι ότι αυτό που λέτε για την ασφάλεια του παράπλευρου δικτύου είναι γεγονός. Σε πολλούς δρόμους δεν υπάρχει ασφάλεια. Στη γειτονική Εύβοια, από την Εύβοια για Βοιωτία, γίνονται δεκάδες ατυχήματα, από τον μέσα δρόμο Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης. Το ίδιο ισχύει για τους παραδρόμους της Αττικής.

Εκεί το Υπουργείο σκοπεύει να πάρει πολύ συγκεκριμένα μέτρα, σε σχέση με τη διακίνηση των επαγγελματικών βαρέων οχημάτων, που ενώ υπολογίζουν στο κόστος τους και στις μεταφορές που κάνουν, τα διόδια, χρησιμοποιούν τους παραδρόμους που είναι για άλλου είδους αυτοκίνητα και για την εναλλακτική όδευση των μόνιμων κατοίκων.
Προφανώς, το οδικό δίκτυο της Εύβοιας πρέπει να το δούμε. Έχει πάρα πολλά προβλήματα και πρέπει να ρίξουμε εκεί βάρος. Όμως, εκεί πρέπει όλοι οι φορείς που εμπλέκονται στην κατασκευή των έργων να σκύψουν, εννοώ και την περιφέρεια, για την Εύβοια.
Από εκεί και πέρα αυτό που ήθελα να πω πριν, για να ολοκληρώσουμε, είναι ότι δε μπορεί όταν είμαστε σε καιρούς κρίσης και έχουμε προφανές αποτέλεσμα να μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος, να επιβαρύνουμε περαιτέρω το συμφέρον των πολιτών, να επιβαρύνουμε περαιτέρω τις δυσκολίες που έχουμε για την ανάπτυξη της χώρας, με μοντέλα σαν και αυτά που προβλέφθηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, αυξάνοντας τα διόδια.
Οι υπάρχουσες συμβάσεις προβλέπουν αυτό ακριβώς. Δηλαδή, όταν αστοχεί η μελέτη και το μοντέλο που έχει γίνει για τους αυτοκινητόδρομους, αυξάνονται τα διόδια ή μπαίνουν νέοι σταθμοί.
Μάλιστα, αυτά προβλέπονται χωρίς την έγκριση του αρμόδιου Υπουργείου. Γίνονται αυτομάτως από τον παραχωρησιούχο και από τη μελέτη και τα στοιχεία που γίνονται κάθε χρόνο.
Αυτά είναι τα ζητήματα που δείχνουν περίτρανα πόσο απέτυχαν αυτά τα μοντέλα για βαριές δημόσιες υποδομές, αλλά και πόσο δίκιο είχαν και έχουν όσοι είναι ενάντια στο να γίνονται τέτοιες βαριές υποδομές με τέτοιου τρόπου παραχωρήσεις και με τέτοιες συμβάσεις, αλλά και τι κόστος έχει από αυτό η ελληνική κοινωνία.
Είμαι βέβαιος ότι θα καταφέρουμε να διορθώσουμε όσο μπορούμε αυτές τις συμβάσεις και στα νέα έργα που θα βγουν, να δώσουμε το δικό μας στίγμα για το πώς πρέπει να γίνονται οι παραχωρήσεις και πώς οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα προς όφελος της κοινωνίας. Σας ευχαριστώ πολύ.

Στο 2,2% η ανάπτυξη της Cosco, στον Πειραιά, στο 10μηνο. Στο +10,7% ο Οκτώβριος

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Cosco Pacific, μητρική της ΣΕΠ, τα διακινούμενα φορτία, στον Πειραιά, αυξήθηκαν κατά 2,2%, στοδεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2015, καθώς διακινήθηκαν 2,53 εκατ. TEU, έναντι 2,47 εκατ. TEU το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Το μήνα Οκτώβριο διακινήθηκαν 277,9 χιλιάδες TEU, έναντι 251 χιλιάδων TEU τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,7%, κάτι το οποίο φανερώνει ότι η αγορά «ομαλοποιείται», έπειτα από την επιβολή των capital controls.
Πέρσι, για το σύνολο του έτους, η Cosco διακίνησε, στον Πειραιά, 2,99 εκατ. TEU, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, σε σχέση με το 2013. Εφέτος, ο στόχος έχει τεθεί στα 3,25 εκατ. TEU.
Υπενθυμίζεται ότι, με την ολοκλήρωση του δυτικού τομέα της προβλήτας ΙΙΙ, η ετήσια δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco θα εκτιναχθεί στα 6,2 εκατ. teu, έναντι 3,7 εκατ. σήμερα.


Συνολικές προβολές σελίδας