Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Συμφωνούν και κάπου: Ακτοπλόοι και ΠΝΟ ζητούν κατάργηση του «πλοίου ασφαλείας»

Οι ακτοπλόοι, δια μέσου του ΣΕΕΝ, εκφράζουν και την αντίθεσή τους σε κάποιες από τις διατάξεις του νόμου για το θαλάσσιο τουρισμό, ενώ σε ένα σημείο συμφωνούν με την ΠΝΟ, για τους δικούς τους λόγους.
Στο σχέδιο νόμου για το θαλάσσιο τουρισμό υπάρχει διάταξη που δίνει το δικαίωμα στον ΥΝΑ να επιβάλλει δρομολόγια, χωρίς την σύμφωνη γνώμη των εταιρειών. Μάλιστα, η άρνηση συμμόρφωσης του πλοιάρχου συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα. “Με τη διάταξη αυτή διαφωνούμε ριζικά και ζητάμε την απόσυρσή της”, τονίζει ο κ. M. Σακέλλης του ΣΕΕΝ.
Από την πλευρά της, η ΠΝΟ, πέρα από το “πλοίο ασφαλείας”, στέκεται επικριτικά απέναντι στο σύνολο του νομοσχεδίου για τα σκάφη αναψυχής, εκφράζοντας την αντίθεσή της και σε διατάξεις, βάσει των οποίων καταργούνται πλήρως οι υποχρεωτικές οργανικές συνθέσεις για τα συγκεκριμένα πλοία, καθώς και η υποχρεωτική ασφάλιση των απασχολουμένων σε αυτά στο ΝΑΤ.

Συζητήσεις για σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, κυρίως για φορτηγά

Στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι αποφάσεις για τη θαλάσσια σύνδεση της Σμύρνης με τη Θεσσαλονίκη. Η γραμμή, την οποία διαπραγματεύεται με τις Αρχές των δύο χωρών η εταιρεία Hellenic Seaways, έχει σκοπό να εξυπηρετήσει, κυρίως φορτηγά διεθνών μεταφορών, τα οποία από τη Θεσσαλονίκη θα μπορούν να μετακινούνται προς τα σύνορα και την Κεντρική Ευρώπη, σύμφωνα με την “Καθημερινή”.
Η διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη, η οποία, όπως εκτιμούν τουρκικές διπλωματικές πηγές, θα αρχίσει πολύ σύντομα να λειτουργεί, αποτελεί ακόμα μια ένδειξη για τη σημαντική αναβάθμιση των ελληνοτουρκικών οικονομικών σχέσεων τα τελευταία χρόνια.
Από το 2009 ώς το 2013, ο όγκος των διμερών συναλλαγών διπλασιάστηκε στα 4,25 δισ. ευρώ, ενώ η Τουρκία αποτελεί πλέον τον πρώτο ελληνικό εξαγωγικό προορισμό.
Το σχέδιο για τη θαλάσσια σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης το αντιμετωπίζει θετικά και το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο διακρίνει τη δυνατότητα τόνωσης της οικονομικής δραστηριότητας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. 
Ο αρμόδιος υφυπουργός Μ. Παπαδόπουλος, με τον οποίο ήρθε σε επαφή η Hellenic Seaways στο πλαίσιο της προετοιμασίας, χαρακτηρίζει μοναδική προϋπόθεση το να γίνει κατανοητό από τους Τούρκους ότι η Eλλάδα είναι ευρωπαϊκή χώρα και «πρέπει να τηρούνται όλες οι κοινοτικές προδιαγραφές».
Δυσκολίες πάντως έχουν ανακύψει στην πορεία. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, οι Τούρκοι μεταφορείς έχουν θέσει τρία αιτήματα για να χρησιμοποιήσουν τη νέα γραμμή. Αδειες διέλευσης, αφορολόγητο πετρέλαιο και τη δυνατότητα να λειτουργούν τουρκικοί τράκτορες στον χώρο εκφόρτωσης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σε ό,τι αφορά το τελευταίο πάντως, το υπουργείο Μεταφορών δεν μπορεί να τους εξυπηρετήσει, η κοινοτική νομοθεσία ορίζει ότι σε ευρωπαϊκά λιμάνια λειτουργούν μόνο ευρωπαϊκοί τράκτορες. Το αίτημα για αφορολόγητο πετρέλαιο δεν μπορεί να ικανοποιηθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επειδή το απαγορεύει η κοινοτική νομοθεσία.
Οπως επισημαίνει όμως το υπ. Μεταφορών, οι Τούρκοι μεταφορείς έχουν τη δυνατότητα να το προμηθευθούν στα 50 χλμ. στα σύνορα με τα Σκόπια, όπου διατίθεται αφορολόγητο πετρέλαιο σε μεταφορείς τρίτων χωρών.
Το θέμα των αδειών διευθετείται εύκολα, σήμερα η Ελλάδα διαθέτει 30.000 άδειες διέλευσης στους Τούρκους, από τις οποίες χρησιμοποιείται το ένα τρίτο. Ο κ. Παπαδόπουλος είναι διατεθειμένος πάντως, αν υπάρξει ζήτηση, να εκδώσει και άλλες.
Με αφορμή την πρόσφατη σύγκρουση Βουλγαρίας-Τουρκίας για το καθεστώς αδειοδότησης των μεταφορών, ολοένα και περισσότεροι Τούρκοι μεταφορείς επιλέγουν να κινηθούν μέσω Ελλάδος. Αυτό έχει επιβαρύνει το τουρκικό τελωνείο στους Κήπους και γι’ αυτό η Τουρκία έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην αναβάθμισή του. 

Προωθείται η κατασκευή του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας, ύψους 140 εκατ.

Ο Υπουργός Υποδομών , Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Άρης Γιαννακίδης και φορείς του Υπουργείου, πραγματοποίησαν σήμερα σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για  θέματα της Περιφέρειας.
Ο περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης μεταξύ άλλων θεμάτων έθεσε και το υψίστης προτεραιότητας ζήτημα της κατασκευής του οδικού άξονα «Δράμας – Καβάλας».
Ο Υπουργός ανακοίνωσε στον περιφερειάρχη την ένταξη του συγκεκριμένου έργου, προϋπολογισμού 140 εκατομμυρίων ευρώ στο Κεντρικό Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου.
Σημειώνεται ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» εκπονεί μελέτη για το συγκεκριμένο έργο με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με την μελέτη του τμήματος «Δράμα – Άγιος Αθανάσιος», να αναμένεται να παραδοθεί έως το τέλος του έτους. 

Αντίθετη η ΠΝΟ στη θεσμοθέτηση του “πλοίου ασφαλείας” σε απεργίες

Σε αγωνιστική ετοιμότητα βρίσκεται η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), μετά τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας για τα τουριστικά πλοία, με το οποίο -όπως υποστηρίζει- επιδιώκεται «η ευθεία εξαφάνιση του ίδιου του ναυτικού επαγγέλματος». Οι ναυτεργάτες προαναγγέλλουν ότι θα δώσουν δυναμική απάντηση στις «επαίσχυντες μεθοδεύσεις» εις βάρος τους.
Συγκεκριμένα, η ΠΝΟ καταγγέλλει ότι το ν/σ παραδίδει τις ελληνικές θάλασσες, στα σκάφη με οποιαδήποτε σημαία, έστω και τρίτης χώρας, ανεξάρτητα εάν είναι ιδιωτικά ή εμπορικά. Δηλαδή, συμπληρώνει, σε αντίθεση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα, όπου με τις υπάρχουσες διατάξεις σκάφη με σημαίες τρίτων χωρών ή ιδιωτικά δεν μπορούσαν να ναυλωθούν για κρουαζιέρες, «τα σκάφη αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας ή ιδιότητας μπορούν να κάνουν ναύλους στην Ελλάδα και μάλιστα, χωρίς να απαιτείται η λήψη άδειας απόπλου ή η δήλωση κατάπλου σε οποιοδήποτε λιμάνι της Ελλάδος».
«Με αυτό τον τρόπο και με αυτή τη ρύθμιση θα κυριαρχήσει η ελληνική σημαία στο Αιγαίο;», διερωτάται. Επίσης, η Ομοσπονδία εκφράζει την αντίθεσή της και σε άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου, βάσει των οποίων καταργούνται πλήρως οι υποχρεωτικές οργανικές συνθέσεις του πληρώματος για τα συγκεκριμένα πλοία, καθώς και η υποχρεωτική ασφάλιση των απασχολουμένων σε αυτά στο ΝΑΤ, εισάγεται ο θεσμός του κυβερνήτη με το «μπλοκάκι» και επιτρέπεται «χωρίς κανένα ουσιαστικό περιορισμό και έλεγχο η διακίνηση των σκαφών αυτών στις ελληνικές θάλασσες».

Τέλος, αντιτίθεται στο άρθρο 25 του νομοσχεδίου «περί ρύθμισης και διασφάλισης της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας», με το οποίο - όπως αναφέρει - γίνεται μια νέα προσπάθεια για την πλήρη κατάργηση του δικαιώματος απεργίας και νόμιμης αντίδρασης των ναυτεργατών σε κάθε μέτρο εναντίον τους.
Στο συγκεκριμένο άρθρο, εξηγεί, παρέχεται η δυνατότητα δρομολόγησης «όχι απλώς ενός μόνον "πλοίου ασφαλείας", αλλά ολοκλήρου  προγράμματος εκτάκτων δρομολογίων, κατά  παράβαση των σχετικών προστατευτικών του Συντάγματος και των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας  διατάξεων περί  του δικαιώματος απεργίας των ναυτεργατών».
Στο πλαίσιο αυτό η ΠΝΟ προειδοποεί πως «δεν θα επιτρέψει και δεν θα αποδεχτεί σε καμία περίπτωση απεργοσπαστικούς μηχανισμούς από  όπου και αν προέρχονται και με όποια "φιλοσοφία" και αν εγκαθιδρύονται».  

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Σε αναμονή για το πράσινο φως για να ολοκληρωθεί το έργο

Έξι χρόνια μετά την έναρξη (ανα)κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα από την κοινοπραξία Μορέας (Ελλάκτωρ με 71%, J&P Άβαξ με 15% και Intracom Συμμετοχών με 11,5%), νέες «πληγές» έχουν ανοίξει με... φόντο την έλλειψη ρευστότητας για την ολοκλήρωση του πιο ώριμου (σε σχέση με τα υπόλοιπα)έργα.

Το κονσόρτιουμ, το οποίο μέχρι και τον περασμένο Μάιο είχε λάβει 353,1 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο, βρίσκεται από το καλοκαίρι του 2013 με την... πλάτη στον τοίχο. Και αυτό εξαιτίας του αιφνιδίου «stop» στην χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ, η οποία έκρινε ως μη βιώσιμο το project και σύμφωνα με πληροφορίες ασκεί πιέσεις για μεγαλύτερες εγγυήσεις που φτάνουν τα 450 εκατ. ευρώ.

Για την «διάσωση» του δρόμου το Δημόσιο θα ανοίξει και πάλι τον «κουμπαρά» του προκειμένου να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό για λογαριασμό της Μορέας με τη μορφή πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας. Το ποσό που θα καταβάλει εκτιμάται στα ­250 εκατ. σε βάθος 30ετίας. Η κάθετη υποχώρηση των εσόδων του Μορέα είναι το μεγάλο «αγκάθι» το οποίο ενεργοποιεί την επιδότηση διοδίου από το κράτος (προβλέπεται από την αρχική σύμβαση).

Η μείωση των εσόδων οφείλεται στην πτώση των διελεύσεων των οχημάτων και των εισπράξεων από διόδια, οι οποίες το 2007 είχαν εκτιμηθεί στα 45 εκατ. ετησίως, ενώ σήμερα τα αντίστοιχα νούμερα έχουν υποχωρήσει στα 22 εκατ. με πρόβλεψη για ακόμη δραματικότερη συρρίκνωση.

Δεν είναι όμως, μόνο τα 250 εκ. που έχει πληρώσει το κράτος στους εργολάβους. Μόλις τον Γενάρη κλήθηκε να δώσει στη Μορέας 5,7 εκατ. ευρώ για τόκους μετά από αποφάσεις της διαιτησίας στην οποία είχαν προσφύγει οι εργολάβοι σχετικά με καθυστερήσεις στην καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου και στην επιστροφή ΦΠΑ.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-moreas/item/24234-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%BF-%CF%86%CF%89%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BD%CE%B1-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%89%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CF%84%CE%BF-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF

Συνολικές προβολές σελίδας