Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Προς επεξεργασία και ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα logistics

Tο νομοσχέδιο για τη «Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής» εισάγεται σήμερα προς επεξεργασία και ψήφιση στη Βουλή. Το σχέδιο νόμου αποσκοπεί στη θεσμοθέτηση του κανονιστικού πλαισίου για τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων εφοδιαστικής (logistics), στην ανάπτυξη των κατάλληλων διοικητικών δομών για τη διαρκή παρακολούθηση της δραστηριότητας αυτής και στην ανάπτυξη εθνικής στρατηγικής στον τομέα αυτό.

Σημειώνεται ότι, στην Ελλάδα, ο κλάδος της εφοδιαστικής υπολογίζεται περίπου στο 10% του ΑΕΠ, ενώ υπάρχουν πολλές δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου, καθώς δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως η δυναμική της χώρας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, η αποτελεσματικότητα και η ανταγωνιστικότητα του δικτύου των ελληνικών logistics είναι χαμηλότερη από γειτονικές χώρες.

Ο πρόεδρος της ΚΕΕ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος αναφερόμενος στο νομοσχέδιο εξέφρασε την ικανοποίηση του για την ειλικρινή επικοινωνία της κυβέρνησης με τους φορείς της επιχειρηματικότητας κατά την κατάρτισή του.

Συγκεκριμένα έκανε λόγο για ένα ολοκληρωμένο, σε όλες τις πτυχές, θεσμικό πλαίσιο για τα logistics που «επιτέλους» τακτοποιεί έναν επί σειρά ετών, «αρρύθμιστο» επαγγελματικό χώρο, εν αναμονή και με την προσδοκία της σπουδαίας συμβολής που αυτός αναμένεται να έχει στην ελληνική οικονομία.

Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου

Για το νομοσχέδιο προηγήθηκε σημαντική προεργασία, για περίπου ενάμισι χρόνο, από τη Μόνιμη Επιτροπή Logistics, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, υπό τον πρόεδρο της Επιτροπής Θανάση Ζηλιασκόπουλο.

Το νομοσχέδιο βασίστηκε, επίσης, στη συνεργασία ειδικής ομάδας της Παγκόσμιας Τράπεζας. Ειδικότερα, με τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου:

1. Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Logistics και ορίζονται οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL - Third Party Logistics) για να ξεπεραστούν προβλήματα στην επαφή των επιχειρήσεων του κλάδου με το Δημόσιο.

2. Επιτρέπεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων logistics ταυτόχρονα (π.χ. κάποιος που διαχειρίζεται μια αποθήκη μπορεί να κάνει και μεταφορικό έργο) για να αντιμετωπιστούν διάφορα νομικά προβλήματα και για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος.

3. Επιταχύνεται η διαδικασία για την εγκατάσταση «Κέντρων αποθήκευσης και Διανομής» με κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος και με βάση τις αρχές της αυτοσυμμόρφωσης.

4. Εξισώνονται οι όροι δόμησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής, με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτήρια και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης.

5. Εισάγεται το πλαίσιο για την αστική μεταφορά και τη διανομή εμπορευμάτων (Urban Logistics) για τη δημιουργία συγκεκριμένων χώρων στις πόλεις για τη στάθμευση των φορτηγών και την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν. Επίσης, προωθείται η πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα (Green Logistics) μέσω και της πρόβλεψης για καθιέρωση συστήματος καταγραφής αποτυπώματος άνθρακα για τις επιχειρήσεις αυτές.

6. Προβλέπεται η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας. Τα πάρκα αυτά θα είναι ειδικά για Logistics, θα εγκαθίστανται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, λόγω της στρατηγικής τους σημασίας, ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών. Με το νόμο αυτό μπορούν να αναπτυχθούν Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας στην περιοχή του Θριάσιου στην Αττική και στη Θεσσαλoνίκη στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

7. Προωθείται η διαδικασία της τυποποίησης και προτυποποίησης στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ), όπως π.χ. σε θέματα μοναδοποίησης φορτίων (unit loads), σήμανσης φορτίων, ανταλλαγής πληροφοριών, διαστάσεων μεταφορικών μέσων κ.λπ. Αυτό είναι απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και διασφάλισης της ποιότητας.

8. Καταργείται η απαίτηση για πινακίδες όλων των ανυψωτικών μηχανημάτων (περονοφόρα) που κυκλοφορούν σε κλειστούς χώρους.

9. Δημιουργείται σταθερή μονάδα στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την προώθηση των θεμάτων Εφοδιαστικής, με τη μορφή άμισθου συμβουλίου και τη συμμετοχή φορέων του κλάδου.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8913-pros-epeksergasia-kai-psifisi-sti-vouli-to-nomosxedio-gia-ta-logistics.html

Τέσσερα στελέχη της Maersk (ΑPM Terminals) επιθεωρούν εγκαταστάσεις του ΟΛΠ

Αντιπροσωπία της δανικής Maersk, μητρικής εταιρείας της APM Terminals, που έχει εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για το 67% του ΟΛΠ, επιθεωρεί σήμερα τις εγκαταστάσεις του λιμένα Πειραιά. Η αντιπροσωπία αποτελείται από 4 άτομα από τον τομέα επενδύσεων και στρατηγικής του ομίλου.

Toυ Φώτη Φωτεινού

Μέχρι στιγμής, ανάλογες επισκέψεις – επιθεωρήσεις έχουν κάνει στελέχη της Cosco (Κίνα) και της International Container Terminal
Services
(Φιλιππίνες).

Τα στελέχη της Maersk, που επισκέπτονται όλες τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ, θα έχουν το προσεχές διάστημα και αναλυτική ενημέρωση, από αντιπροσωπεία του ΟΛΠ, σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών.

Υπενθυμίζεται ότι βρισκόμαστε στη φάση της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για το 67% του ΟΛΠ, με δικαίωμα συμμετοχής να έχουν πέντε σχήματα:

-APM Terminals, B.V.

-COSCO (Hong Kong) Group Limited.

-International Container Terminal Services, Inc.

-Ports America Group Holdings.

-Utilico Emerging Markets Limited.

Η ταυτότητα των Maersk – APM Terminals

Στον δανικό όμιλο Maersk ανήκουν οι θυγατρικές Maersk Line, APM Terminals, Maersk Oil και Maersk Drilling. Ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ εκδήλωσε η APM Terminals, η οποία διαθέτει παρουσία σε 66 λιμάνια, σε 40 χώρες.

Στην Ευρώπη έχει παρουσία σε Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Τουρκία (Σμύρνη, όπου ετοιμάζει νέο project), Μαρόκο και Αίγυπτο. Το 2013, η APM Terminals είχε έσοδα 4,33 δις. δολάρια και διαχειρίστηκε 36,3 εκατ. TEUS.

Στον όμιλο της Maersk ανήκει και η Maersk Line, η οποία είναι η Νο1 εταιρεία παγκοσμίως στους liners, δηλαδή στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Το μερίδιό της φτάνει το 13,4% και, υπό τη διαχείρισή της, έχει περίπου 600 πλοία.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8915-tessera-stelexi-tis-maersk-apm-terminals-epitheoroyn-egkatastaseis-tou-olp.html

Συνολικές προβολές σελίδας