Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Την υλοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Σμύρνης εξήγγειλε ο Δ. Μάρδας

Οι τελευταίες λεπτομέρειες απομένουν για την έναρξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, όπως είπε στο “Πρακτορείο 104,9 FM” ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας, επισημαίνοντας ότι, την ερχόμενη Τρίτη, στη συνεδρίαση του ανώτατου συμβουλίου στη Σμύρνη, θα υπογραφεί το σχετικό μνημόνιο.
Ο κ. Μάρδας πρόσθεσε ότι στη διάρκεια της συνεδρίασης θα υπογραφεί και το σχέδιο για τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης, με υπερταχείες αμαξοστοιχίες, ενώ θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία της λεγόμενης “σιδηροδρομικής Εγνατίας”, με τη δρομολόγηση τρένων στη γραμμή Ηγουμενίτσα – Κωνσταντινούπολη.
«Οι Τούρκοι δεν αρνήθηκαν και για τη λεγόμενη σιδηροδρομική Εγνατία, χρειάζεται να συσταθεί μια ομάδα εργασίας», τόνισε ο κ. Μάρδας, μιλώντας στην εκπομπή “Δεύτερη Ανάγνωση”, με τον Κώστα Μπλιάτκα.
Για την ακτοπλοϊκή σύνδεση – Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, έκανε γνωστό ότι έχουν ήδη βρεθεί Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι ενδιαφέρονται γι’ αυτή τη γραμμή και επισήμανε ότι οι Τούρκοι δέχτηκαν επίσης να μειωθούν και τα τέλη στο λιμάνι της Σμύρνης , ώστε –όπως είπε ο κ. Μάρδας– να καταστεί οικονομικά ελκυστικό το δρομολόγιο για επιβάτες, αλλά και για οδηγούς φορτηγών πλοίων που θα μεταφέρουν εμπορεύματα προς την Ευρώπη, μέσω της Εγνατία οδού.
Καταλήγοντας, ο κ. Μάρδας είπε ότι το προσφυγικό και οι διαφορές στις σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας δεν επηρεάζουν τις οικονομικές – εμπορικές σχέσεις.
Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ενδιαφέρον από μεγάλη τουρκική χαρτοβιομηχανία για να επενδύσει στην Ελλάδα και, όπως ανέφερε ο υφυπουργός, οι εκπρόσωποί της αναμένεται να επισκεφθούν την Αθήνα για συζητήσεις. 

Θετικό, από επενδυτικής πλευράς, το ενδιαφέρον της Minoan για την HSW

Ως θετικό γεγονός χαρακτήρισε την ύπαρξη ενδιαφέροντος της Minoan για την εξαγορά της HSW ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μ. Σακέλλης.
«Είναι θετικό το γεγονός της ύπαρξης ενδιαφέροντος, για συμμετοχή στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, από ξένους επενδυτές.
Αυτό αντανακλά τη δυναμική των επιχειρήσεων, οι οποίες, μετά από σειρά ετών, όπου αντιμετώπισαν σωρεία προβλημάτων, επέστρεψαν στην κερδοφορία», ανέφερε ο κ. Σακέλλης, ο οποίος, πέρα από πρόεδρος του ΣΕΕΝ, είναι και αντιπρόεδρος του ομίλου της Attica (BlueStar, Superfast).
Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, εάν η Minoan εξαγοράσει την HSW, δεν αναμένονται, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, σημαντικές αλλαγές, αφού το δίκτυο δρομολογίων των δυο εταιρειών είναι διαφορετικό.
Ωστόσο, αρκετοί δεν θέλουν «ιταλοποίηση» της εγχώριας ακτοπλοΐας, αφού η Minoan είναι θυγατρική του ομίλου Γκριμάλντι, ο οποίος έχει καταφέρει να υποσκελίσει σημαντικά τις ελληνικές εταιρείες στην Αδριατική.     


Πως πρόσφυγες και καύσιμα προσφέρουν «ανάσα» στις ακτοπλοϊκές, έστω και πρόσκαιρη

Πρόσφυγες και καύσιμα αποτελούν δυο από τους σημαντικότερες αιτίες για την επιστροφή των ακτοπλοϊκών εταιρειών στην κερδοφορία.
Του Φώτη Φωτεινού 
Το 2015, τα έσοδα των εταιρειών που ενεπλάκησαν στη μεταφορά προσφύγων, είτε με τα 3 ναυλωμένα πλοία, είτε με τακτικά δρομολόγια, ενισχύθηκαν κατά περίπου 30 εκατ., σε μια χρονιά που  - εάν εξαιρεθούν οι πρόσφυγες - η ακτοπλοϊκή κίνηση ήταν μειωμένη κατά 7%, σε σχέση με το 2014.
Παράλληλα, σημαντική ήταν η εξοικονόμηση από τη μείωση της τιμής των καυσίμων. Πλέον, τα καύσιμα αποτελούν το 30% - 35% επί του κύκλου εργασιών, έναντι 50% παλαιότερα.

Ωστόσο, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, τα οφέλη από την μεταφορά προσφύγων είναι πρόσκαιρα, διότι ήδη παρατηρείται μείωση τουριστικών ροών, κυρίως στα νησιά του Βορείου Αιγαίου.   
«Το προσφυγικό επιδρά αρνητικά στην τουριστική ανάπτυξη των νησιών κυρίως στη Μυτιλήνη. Τα οικονομικά οφέλη είναι πρόσκαιρα και οι κοινωνικές και οικονομικές ζημιές σοβαρές, μέρος των οποίων θα επωμισθεί και η ακτοπλοΐα.
Πρόθεσή μας είναι η συνέχιση των προσπαθειών μας για την επίλυση θεμάτων μεταφοράς προσφύγων και η συμμετοχή μας στην οριστική επίλυση του προβλήματος», ανέφερε ο κ. Σακέλλης.
Πάντως, σε εξέλιξη βρίσκεται ο νέος διαγωνισμός του υπουργείου Ναυτιλίας για τη ναύλωση, μέχρι τα τέλη του προσεχούς Οκτωβρίου, ενός μεγάλου πλοίου που θα μεταφέρει, από τα νησιά, πρόσφυγες και ενός μικρού, που θα απασχολείται τοπικά στην περιοχή της Λέρου.
Η εξέλιξη της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης  
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, το 2015 τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα, καθώς τα γεγονότα του Ιουλίου, το δημοψήφισμα και τα capital controls είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της επιβατικής κίνησης των Ελλήνων, η οποία δεν αναπληρώθηκε τους επόμενους μήνες.
Η πραγματική επιβατική κίνηση, πλην των πρσφύγων, μειώθηκε κατά 7%, ενώ το 2016 ήδη παρατηρείται μείωση του μεταφορικού έργου.

Η μείωση της κίνησης οφείλεται στην πτώση του εσωτερικού τουρισμού, ενώ δεν διαπιστώθηκε ανησυχητική μείωση ή ακυρώσεις των κρατήσεων από αλλοδαπούς.
Επίσης, παρατηρείται μετακίνηση επιβατών προς τις αερομεταφορές, ιδιαίτερα στις μακρινές διαδρομές, με κύρια παραδείγματα την Κρήτη, τη Ρόδο και τη Σαντορίνη.
Αντίστοιχα, στις γραμμές της Αδριατικής συνεχίστηκε η πτωτική πορεία και το 2015, με μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 12%, αλλά με μικρή αύξηση της εμπορευματικής.
Για το 2016, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ εκτίμησε ότι θα μειωθεί η μεταφορά Ελλήνων ταξιδιωτών, ενώ αντίθετα οι ενδείξεις για τον εισερχόμενο τουρισμό είναι θετικές και πιθανόν να ξεπεράσουν και αυτές του 2015.
Εφέτος έχουν προστεθεί 4 νέα πλοία και παρατηρείται ήδη αύξηση των δρομολογίων, λόγω επέκτασης της περιόδου λειτουργίας των ταχυπλόων. Οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε 41.000 δρομολόγια, έναντι 40.000 πέρσι.  

Συνάντηση εκπροσώπων ιδιοκτητών ΦΔΧ με την υφυπουργό Μεταφορών

Την Παρασκευή, 04/03/2016, εκπρόσωποι του κλάδου των Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης επισκέφθηκαν την υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κα Μ. Χρυσοβελώνη, ενημερώνοντάς την, αναλυτικά, για όλα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο και ζητώντας, την άμεση αντιμετώπισή τους.
Η κα Υφυπουργός, αφού άκουσε τους εκπροσώπους, υποσχέθηκε ότι θα τα μελετήσει και θα προσπαθήσει, από κοινού, να τα αντιμετωπίσει με τις ομοσπονδίες.
HǍmՋǠ- 󵦞� 尟 �ᱷ޲, �ܱ豹�᩠�󵭼믵 �󷥤߯�쯵 �հﵱ㥟ﵠĩ頻紩Ʝ ̥��򠪡頇륪�骞򠄩᪵❱�粠ĩ頻紩ꝲ ᰫﵳ�婲 - ʡ�޳婲, 󵣷�婲 �骾�񯳾𹭠ꡩ �峩�ﵠħ켳鯵 ԯ읡 - Աﰯ𯟧󧠤顴ܮ幭 𮤮 318/1992 (t 161) ꡩ 믩𝲠񵨬߳婲// ӔǠ֙ԏÑVɁ ǠՋŕԇӠԇӠMŋ ́щ́ בՓςŋٍǮ(EUROKINISSI-ÉّÏӠʏ͔QɍǓ)
ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ Φ.Δ.Χ.
-«ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ»
(Π.Σ.Χ.Ε.Μ), ΣΚΟΥΛΙΚΙΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
-«ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ Π.Ο.Ε.Μ.Ι.Φ.Α»,
ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
-«ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ Β. ΕΛΛΑΔΟΣ» (ΟΦΑΒΕ),
ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
-«ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΚΑΙ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ»,
ΤΖΙΜΟΡΑΓΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
-«ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΥΒΟΙΑΣ»,
ΚΑΡΚΑΛΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
-«ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 531/70»,
ΚΑΣΑΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ.

Πηγή: http://www.psxem.gr/synanthsh-ekproswpwn-idiokthtwn-fdx-me-thn-yfypoyrgo-metaforwn/

Συνολικές προβολές σελίδας