Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

«Λάδι στη φωτιά» από το υπ.Μεταφορών στη Φθιώτιδα. Ζητεί απαγόρευση φορτηγών



Επιστολή, με την οποία ζητεί την απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων, από το τοπικό οδικό δίκτυο κατοικημένων περιοχών του νομού Φθιώτιδας, απέστειλε το υπουργείο Μεταφορών, μεταξύ άλλων, στην Ελληνική Αστυνομία, την Εισαγγελέα πλημμελειοδικών Λαμίας και τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας.  

Σε αυτήν αναφέρεται στην «παράνομη» διέλευση βαρέων οχημάτων, από το τοπικό οδικό δίκτυο οικισμών, πόλεων και γενικότερα κατοικημένων περιοχών, όπου «μάλιστα υπάρχουν εγκεκριμένες αποφάσεις και απαγορευτική σήμανση, τα οποία ουδόλως γίνονται σεβαστά από τους κατ΄ εξακολούθηση παραβάτες, αλλά ούτε και από τις αρμόδιες αρχές, που είναι εντεταλμένες να εφαρμόζουν του νόμους».

Η επιστολή αυτή έρχεται μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε, στις τοπικές κοινωνίες, η λειτουργία πλευρικών διοδίων σε Μώλο και Μπράλο. Μάλιστα, την  αντίθεσή του στη λειτουργία των πλευρικών διοδίων είχε εκφράσει και ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Κώστας Μπακογιάννης, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «αυτή η ιστορία δεν πάει άλλο. Ως εδώ», χαρακτηρίζοντας «πραγματική μάστιγα» την υπόθεση των διοδίων στην περιοχή.

H επιστολή του υπουργού Μεταφορών για την απαγόρευση κυκλοφορίας

«Σε συνέχεια της παραπάνω σχετικής επιστολής μας προς τις Αστυνομικές Αρχές της Φθιώτιδας και το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., παρακαλούμε να προβείτε σε όλες τις από το Νόμο επιβαλλόμενες ενέργειες για την οριστική παύση του φαινομένου, που παραβιάζει κατάφωρα τη νομιμότητα, θέτει σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων πολιτών, υποβαθμίζει το περιβάλλον και φθείρει τις υποδομές απαιτώντας στη συνέχεια υψηλά κόστη αποκατάστασης.

Αναφερόμαστε στην παράνομη διέλευση βαρέων οχημάτων από το τοπικό οδικό δίκτυο οικισμών, πόλεων και γενικότερα κατοικημένων περιοχών, όπου μάλιστα υπάρχουν εγκεκριμένες αποφάσεις και απαγορευτική σήμανση, τα οποία ουδόλως γίνονται σεβαστά από τους κατ΄ εξακολούθηση παραβάτες, αλλά ούτε και από τις αρμόδιες αρχές, που είναι εντεταλμένες να εφαρμόζουν του νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Αποτελεί νόμιμη ευθύνη και υποχρέωση των αρμοδίων οργάνων της διοίκησης να προστατεύουν τη ζωή των πολιτών με τη ρητή απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων από κατοικημένες περιοχές και την επιβολή των προβλεπόμενων από το Νόμο κυρώσεων.

Επίσης αποτελεί νόμιμη ευθύνη και υποχρέωση της αρμόδιας Περιφέρειας και των παρόδιων Δήμων η θωράκιση των οικισμών με την λήψη των απαραίτητων προστατευτικών μέτρων στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους για την αποτροπή ατυχημάτων, καθώς και η δημιουργία μικρών αλλά κρίσιμων υποδομών για την αποτροπή του φαινομένου της παράνομης διέλευσης βαρέων οχημάτων από το τοπικό οδικό δίκτυο των κατοικημένων περιοχών.

Το Υπουργείο θα παρακολουθήσει στενά την εφαρμογή των παραπάνω και είναι έτοιμο να συνδράμει για την επιτυχία του αυτονόητου, που είναι το απαράδεκτο κοινωνικά και παράνομο φαινόμενο πολλά χρόνια υπό τα όμματα των αρμοδίων Αρχών.

Η παρούσα γνωστοποιείται και στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Φθιώτιδας για τις δικές της κατά κρίση νόμιμες ενέργειες». 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8788-ladi-sti-fotia-apo-to-yp-metaforon-sti-fthiotida-zitei-apagorefsi-fortigon.html

Ερώτηση της Ελ. Βόζεμπεργκ, στην ΕΕ, για τις αποζημιώσεις των μεταφορέων

Τη συμπερίληψη του κλάδου των Ελλήνων μεταφορέων - αυτοκινητιστών στο πακέτο οικονομικής βοήθειας που πρόκειται να λάβουν από την ΕΕ οι παραγωγικοί κλάδοι, οι οποίοι πρόσφατα επλήγησαν εξαιτίας του ρωσικού εμπάργκο, ζητά με γραπτή κοινοβουλευτική ερώτηση η Ευρωβουλευτής της ΝΔ κα. Ελίζα Βόζεμπεργκ, μέλος της επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής στην ερώτησή της, καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο να συμπεριλάβει τον εν λόγω κλάδο στους φορείς εκείνους που θα λάβουν χρηματοδοτική ενίσχυση για τις οικονομικές απώλειες λόγω του ρωσικού εμπάργκο, προκειμένου να υπάρξει προσωρινή αντιστάθμιση των επιπτώσεων της υφιστάμενης κατάστασης. Μάλιστα, ως βασικό επιχείρημα θέτει το γεγονός ότι στο παρελθόν η ΕΕ με νομοθετικές πράξεις (Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 525/92, Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 266/93, Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 811/95) εγκρίθηκαν διατάξεις ειδικά για την Ελλάδα, οι οποίες προέβλεπαν ενισχύσεις συγκεκριμένου ύψους στους Έλληνες μεταφορείς, προκειμένου να τους αποζημιώσει για τα επιπλέον χιλιόμετρα που έπρεπε να διανύσουν εξαιτίας του εμπάργκο τότε στην πρώην Γιουγκοσλαβία.

Παράλληλα, αναφέρει ότι με τις έως τώρα εκτιμήσεις των Ελλήνων αυτοκινητιστών, οι απώλειες τους ανέρχονται σε 10 εκατ. ευρώ ετησίως, καθώς περίπου 300 φορτηγά απασχολούνταν με μεταφορές προς την Ρωσία σε μόνιμη βάση, σημειώνοντας επίσης ότι ο κλάδος αυτός αντιμετωπίζει μείωση του μεταφορικού έργου και προς την Ουκρανία κατά 50% εξαιτίας της έκρυθμης κατάστασης στην περιοχή.

Τέλος, η κα. Βόζεμπεργκ υπογραμμίζει, ότι η απαγόρευση εισαγωγής προϊόντων ευρωπαϊκής προέλευσης που ανακοίνωσε η Ρώσικη Ομοσπονδία, δημιούργησε τεράστια προβλήματα στην εξαγωγική δραστηριότητα της ΕΕ (καθώς η Ρωσία είναι ο δεύτερος εμπορικός εταίρος της ΕΕ) και ιδιαίτερα ορισμένων κρατών μελών όπως, στην Ελλάδα, με σημαντικό μερίδιο στη ρωσική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη ότι περίπου το 40% των ελληνικών εξαγωγών σε αγροτικά προϊόντα κατευθύνεται στη Ρωσία.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8787-erotisi-tis-el-vozempergk-stin-ee-gia-tis-apozimioseis-ton-metaforeon.html

Το μεγάλο στοίχημα της Ελλάδας στην αναβάθμιση των δικτύων μεταφορών



Έως το 2030 θα έχει αναμορφωθεί το δίκτυο μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό ελπίζει η ΕΕ, η οποία κάλεσε τα κράτη-μέλη να προτείνουν, μέχρι τις 26 Φεβρουαρίου, σχέδια για την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, ύψους 11,9 δισ. ευρώ, με σκοπό τη βελτίωση των ευρωπαϊκών μεταφορικών συνδέσεων.

Η Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί κοινοτικών κονδυλίων ύψους 580 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του ανατολικού διαδρόμου που ξεκινάει από τη βόρεια Γερμανία και φτάνει στον Πειραιά και την Κύπρο.

Ανάμεσα σε άλλα έργα, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει πόρους για έργα στο νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο Καστέλι, για τα λιμάνια Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου και Πάτρας, για τη σιδηροδρομική Εγνατία, καθώς και για διασυνοριακά τμήματα οδικών αξόνων που συνδέουν τη χώρα μας με γειτονικές χώρες.

Το CEF Μεταφορών θα απορροφήσει χρηματοδοτικούς πόρους 26,2 δισ. ευρώ, το διάστημα 2014-2020. Από το σύνολο των πόρων, 14,9 δισ. ευρώ είναι διαθέσιμα για όλα τα κράτη της Ε.Ε., ενώ ποσό 11,3 δισ. ευρώ πρόκειται να καλύψει δράσεις στις επιλέξιμες χώρες του Ταμείου Συνοχής.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως αναφέρθηκε στην Αθήνα από τον κ. Αλ. Σωτηρίου, στέλεχος της γραμματείας της Ε.Ε., στη χώρα μας χρηματοδότηση θα μπορούσαν να λάβουν τα εξής σχέδια:

-Αναβάθμισης του οδικού άξονα Βιντίν - Θεσσαλονίκη - Αθήνα.

-Αναβάθμισης υποδομών στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Αθήνας και της Πάτρας.

-Σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα - Πάτρα.

-Οδικό δίκτυο Ιωάννινα - Κακαβιά.

-Οδικός άξονας Κλειδί - Πολύκαστρο, Εύζωνοι.

-Οδικός άξονας Σέρρες - Προμαχώνας - ελληνοβουλγαρική μεθόριος.

-Οδικός άξονας Αλεξανδρούπολη - Κήποι - ελληνοτουρκική μεθόριος.

-Σιδηροδρομικό δίκτυο Εγνατίας Οδού.

Τα σχέδια θα χρηματοδοτηθούν με ευρωπαϊκά κονδύλια, αλλά παράλληλα πρέπει να συνεισφέρουν και τα κράτη-μέλη στην υλοποίησή τους. Οι επιλεγείσες προτάσεις και τα ποσά που θα διατεθούν ανά σχέδιο θα ανακοινωθούν το καλοκαίρι του 2015.

Η χρηματοδότηση είναι επικεντρωμένη στους εννέα κύριους διαδρόμους μεταφορών, οι οποίοι στο σύνολό τους συνθέτουν ένα κεντρικό δίκτυο μεταφορών που θα δώσει νέα πνοή στην οικονομία της ενιαίας αγοράς.

Βασικός στόχος είναι η εξάλειψη των σημείων κυκλοφοριακής συμφόρησης, η ριζική αλλαγή των συνδέσεων Ανατολής - Δύσης και ο εξορθολογισμός των διασυνοριακών μεταφορών για τις επιχειρήσεις αλλά και τους πολίτες της Ε.Ε.

Παρότι η χρηματοδότηση της Ε.Ε. για τις μεταφορές έχει τριπλασιαστεί και φτάνει τα 26 δισ. ευρώ για την περίοδο 2014-2020, εντούτοις τα κονδύλια αυτά θα μπορέσουν να καλύψουν ένα μικρό μόνο μέρος των πραγματικών αναγκών.

Οι ανάγκες σε χρηματοδοτικούς πόρους για τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφορών, με καλές επιδόσεις, υπολογίζεται ότι είναι πολλαπλάσιες. Ειδικότερα εκτιμάται ότι το κόστος των υποδομών στην Ενωση για την αντιμετώπιση της ζήτησης μεταφορών ανέρχεται σε περισσότερα από 1,5 τρισ. ευρώ για την περίοδο 2010-2030!

Μόνον, η ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) υπολογίζεται ότι απαιτεί περίπου 550 δισ. ευρώ έως το 2020, εκ των οποίων 215 δισ. ευρώ μπορούν να διατεθούν για την εξάλειψη των κύριων σημείων συμφόρησης.

Να σημειωθεί ότι, στα ποσά αυτά, δεν περιλαμβάνονται οι επενδύσεις σε οχήματα, εξοπλισμό και υποδομές χρέωσης, για τις οποίες ενδέχεται να απαιτηθούν 1 τρισ. ευρώ επιπλέον.

Συνδυασμένες μεταφορές, με κομβικό σημείο τον σιδηρόδρομο

Το νέο κεντρικό δίκτυο μεταφορών, που πρέπει να υλοποιηθεί έως το 2030, δίνει έμφαση στις συνδυασμένες μεταφορές, αναδεικνύοντας τον κομβικό ρόλο του σιδηρόδρομου. Αναλυτικότερα προβλέπεται ότι θα συνδέει:

-94 μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο,

-38 κύριους αερολιμένες με σιδηροδρομικές συνδέσεις με μεγάλες πόλεις,

-15.000 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου αναβαθμισμένου σε γραμμές υψηλής ταχύτητας και

-35 διασυνοριακά έργα για τη μείωση των κυκλοφοριακών συμφορήσεων.

Αναδεικνύοντας τη σημασία των μεταφορών στην ευημερία των κρατών ο αρμόδιος αντιπρόεδρος της Κομισιόν Σίιμ Κάλας κάλεσε τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να αξιοποιήσουν την ευκαιρία χρηματοδότησης, ώστε να αποκτήσουν καλύτερες συνδέσεις.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/o-dragster/item/8792-to-megalo-stoixima-tis-elladas-stin-anavathmisi-ton-diktyon-metaforon.html

Ποσό – ρεκόρ 11,9 δισ. εκταμιεύει η ΕΕ για τη βελτίωση των δικτύων μεταφορών



Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε σήμερα τα κράτη μέλη να προτείνουν σχέδια για την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων ύψους 11,9 δισ. Ευρώ, με σκοπό τη βελτίωση των ευρωπαϊκών μεταφορικών συνδέσεων.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα ενιαίο ποσό ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που διατίθεται για υποδομές μεταφορών. Τα κράτη μέλη μπορούν να υποβάλουν τις προτάσεις τους έως τις 26 Φεβρουαρίου 2015.



Η χρηματοδότηση θα είναι επικεντρωμένη σε 9 κύριους διαδρόμους μεταφορών, οι οποίοι, στο σύνολό τους, θα συνθέτουν ένα κεντρικό δίκτυο μεταφορών που θα δώσει νέα πνοή στην οικονομία της ενιαίας αγοράς.

Η χρηματοδότηση θα στοχεύει στην εξάλειψη των σημείων κυκλοφοριακής συμφόρησης, στη ριζική αλλαγή των συνδέσεων Ανατολής-Δύσης και στον εξορθολογισμό των διασυνοριακών μεταφορών, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους πολίτες όλης της ΕΕ.

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπος Μεταφορών Σίιμ Κάλας δήλωσε σχετικά: «Οι μεταφορές έχουν θεμελιώδη σημασία για μια αποτελεσματική ευρωπαϊκή οικονομία και, κατά συνέπεια, οι επενδύσεις στις μεταφορικές συνδέσεις με στόχο την ανάκαμψη της οικονομίας είναι σημαντικότερες από ποτέ.

[EUROPEAN TRANSPORT NETWORK]

Οι περιοχές της Ευρώπης που δεν έχουν καλές μεταφορικές συνδέσεις δεν έχουν πιθανότητες να αναπτυχθούν και να ευημερήσουν. Τα κράτη μέλη πρέπει να αξιοποιήσουν αυτήν την ευκαιρία για να ζητήσουν χρηματοδότηση, ώστε να αποκτήσουν καλύτερες συνδέσεις, να καταστούν ανταγωνιστικότερα και να παρέχουν ευκολότερες και ταχύτερες μεταφορές στους πολίτες και τις επιχειρήσεις.»

Στο πλαίσιο του νέου χρηματοδοτικού μηχανισμού "Συνδέοντας την Ευρώπη", η χρηματοδότηση της ΕΕ για τις μεταφορές έχει τριπλασιαστεί, φθάνοντας τα 26 δισ. ευρώ για την περίοδο 2014-2020 (συγκριτικά με 8 δισ. ευρώ για την περίοδο 2007-2013). Πρόκειται για το πρώτο τμήμα της νέας διαθέσιμης χρηματοδότησης για τις μεταφορές.

Η συνεκτίμηση αυτών των καινοτομιών — δηλαδή, του τριπλασιασμού της χρηματοδότησης για τις μεταφορές, σε συνδυασμό με την απόφαση να είναι αυστηρά επικεντρωμένη στους 9 κύριους διαδρόμους μεταφορών της ΕΕ — δείχνει ότι πρόκειται για την ριζικότερη αναμόρφωση της ευρωπαϊκής πολιτικής για τις υποδομές, από τη σύλληψή της τη δεκαετία του 1980.

Το νέο κεντρικό δίκτυο, που πρέπει να υλοποιηθεί έως το 2030, θα συνδέει:

-94 μεγάλους ευρωπαϊκούς λιμένες με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο,

-38 κύριους αερολιμένες με σιδηροδρομικές συνδέσεις με μεγάλες πόλεις,

-15.000 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου αναβαθμισμένου σε γραμμές υψηλής ταχύτητας,

-35 διασυνοριακά έργα για τη μείωση των κυκλοφοριακών συμφορήσεων.

Η χρηματοδότηση θα κατανεμηθεί στα πιο ανταγωνιστικά σχέδια και θα επικεντρώνεται στους εννέα κύριους διαδρόμους μεταφορών στην Ευρώπη.

Τα έργα θα χρηματοδοτηθούν με ευρωπαϊκά κονδύλια, αλλά παράλληλα πρέπει στην υλοποίησή τους να συνεισφέρουν και τα κράτη μέλη.

Οι επιλεγείσες προτάσεις και τα ποσά που θα διατεθούν ανά έργο θα ανακοινωθούν το καλοκαίρι του 2015.

Περισσότερες πληροφορίες

MEMO/14/525

Χρηματοδοτικός μηχανισμός CEF (ιστότοπος της Γενικής Διεύθυνσης MOVE): http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/project-funding/cef_en.htm,

CEF Transport Info Day: http://inea.ec.europa.eu/en/news__events/events/2014_cef_transport_info_day.htm,

INEA: http://inea.ec.europa.eu 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8783-poso-rekor-11-9-dis-ektamieyei-i-ee-gia-ti-veltiosi-ton-diktyon-metaforon.html

Θ. Φέσσας, πρόεδρος ΣΕΒ: Στο 10% το μερίδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας στο ΑΕΠ



Τη δυναμική της εφοδιαστικής αλυσίδας για την αναπτυξιακή προοπτική και την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας, τόνισε ο ΣΕΒ, παρουσιάζοντας τις θέσεις του στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με την ευκαιρία της συζήτησης του Σχεδίου Νόμου, με τίτλο: «Ρύθμιση Θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις». 

Επίσης, ο ΣΕΒ κατέθεσε Έκθεση που έχει εκπονήσει ομάδα εργασίας του, με θέμα την «Ex-ante Αξιολόγηση Επιπτώσεων στην Ανταγωνιστικότητα» του νομοσχεδίου. Σημειωτέον ότι, παρόμοια έκθεση, δεν έχει εκπονηθεί ποτέ στο παρελθόν.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Θεόδωρος Φέσσας, σε σχετική δήλωσή του, σημειώνει ότι «η εφοδιαστική αλυσίδα (τα Logistics), είναι ένας από τους ανερχόμενους δυναμικούς κλάδους της οικονομίας  και μπορεί να αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι μιας εθνικής αναπτυξιακής πολιτικής.

Με μερίδιο συμμετοχής σχεδόν 10% στο ελληνικό ΑΕΠ ο κλάδος των Logistics μπορεί να αξιοποιήσει  ένα ανεκμετάλλευτο δυναμικό ανάπτυξης, ικανό να αναδείξει τη χώρα μας σε διεθνή κόμβο εμπορίου και μεταφορών. Η ενίσχυση των υποδομών στον τομέα, η ουσιαστική διευκόλυνση της επιχειρηματικής ανάπτυξης του κλάδου, καθώς και η ενίσχυση της δυναμικής επέκτασης των συνεργασιών με διεθνείς παίκτες, συνθέτουν τα απαραίτητα στοιχεία για ένα success story  στην Ελληνική  οικονομία.»

Παρουσιάζοντας τις θέσεις του ΣΕΒ στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος κ. Χάρης Κυριαζής επισήμανε ότι, λόγω της οριζόντιας, καθοριστικής λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας στο σύνολο της οικονομίας,  ο ΣΕΒ εγκαίρως εστίασε το ενδιαφέρον του στην αναβάθμιση του τομέα, συνδιαμορφώνοντας ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Εθνικής Στρατηγικής. Στο πλαίσιο αυτό, και με βάση την πρότυπη έκθεση Ex-ante αξιολόγησης των επιπτώσεων του νομοσχεδίου, η οποία ωρίμασε μέσα από μια υποδειγματική διαδικασία συνεργασίας με όλους τους αρμόδιους φορείς, ο ΣΕΒ εκτιμά ως πολύ θετική τη συμβολή του συγκεκριμένου νομοσχεδίου στην ανάπτυξη των Logistics στη χώρα μας.

Για τον ΣΕΒ παράλληλα με τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, η περαιτέρω υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική Αλυσίδα απαιτεί έμφαση στους ακόλουθους άξονες: 

-Ανάπτυξη ενός «εθνικού οικοσυστήματος κορμού για την εξυπηρέτηση των εγχώριων αναγκών μεταφοράς και διανομής». Αυτό αφορά ουσιαστικά στην ταχεία ολοκλήρωση εθνικών συνδυασμένων υποδομών στον κεντρικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στην αποτελεσματική διασύνδεση του με περιφερειακούς μεταφορικούς άξονες αλλά και τις κεντρικές εμπορευματικές πύλες της χώρας, και

-Ανάπτυξη ενός «οικοσυστήματος ολοκληρωμένων εμπορικών πυλών και πόλων ανάπτυξης» ώστε να διασυνδεθούν αποτελεσματικά:

(α) οι λιμενικές και αεροπορικές πύλες ταχείας προώθησης των ελληνικών προϊόντων σε διεθνείς αγορές

(β) οι υπηρεσίες logistics προστιθέμενης αξίας που δημιουργούν επιπλέον εισόδημα για τη χώρα

(γ) το θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης και λειτουργίας των επιχειρήσεων εφοδιαστικής, με εστίαση, κατά προτεραιότητα, στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής (ως το πρώτο αναπτυξιακό υπόδειγμα) και στη συνέχεια αναπαραγωγή σε άλλες πύλες, όπως η Θεσσαλονίκη, με εστίαση στα Αgrologistics.

Σημειώνεται ότι ο ΣΕΒ, μέσα από το Δίκτυο Εταιριών Εφοδιαστικής Αλυσίδας που έχει δημιουργήσει αλλά και ως μόνιμο μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics, έχει ενεργοποιήσει τις σημαντικότερες εταιρίες του τομέα και έχει αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες ώστε να αναδειχτούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις  για την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια του κλάδου. 

Επισυνάπτεται ξεχωριστά η τεχνική σύνοψη της έκθεσης Ex-ante Αξιολόγησης Επιπτώσεων στην Ανταγωνιστικότητα του νομοσχεδίου, ενώ το πλήρες κείμενο είναι διαθέσιμο ιστοσελίδα www.observatory.org.gr.

Πηγή:http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8775-th-fessas-proedros-sev-sto-10-to-meridio-tis-efodiastikis-alysidas-sto-aep.html

Σύσκεψη στη Θεσσαλία για τα διόδια στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου

 «Τα διόδια εξελίσσονται σε σύγχρονη μάστιγα της κοινωνίας και αν δεν δοθούν άμεσα λύσεις θα υπάρξει χιονοστιβάδα αντιδράσεων σε όλη τη χώρα. Εμείς εμμένουμε στην κατάργησή τους», τόνισε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας, στην οποία συμμετείχαν οι δήμαρχοι Ρήγα Φεραίου Δημήτρης Νασίκας, Τεμπών Κώστας Κολλάτος και Κιλελέρ Θανάσης Νασιακόπουλος και ο γενικός διευθυντής της εταιρίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Δημήτρης Γκατσώνης.

Όπως έγινε γνωστό από τον κ. Γκατσώνη ξεκινούν άμεσα μειώσεις στις τιμές των διοδίων. Ωφελούμενοι θα είναι όσοι χρήστες του αυτοκινητοδρόμου προμηθευτούν δωρεάν τους ειδικούς πομποδέκτες, έτσι ώστε η χρέωση να μειώνεται όσο αυξάνονται οι διελεύσεις. Η μείωση θα ισχύει για όλους τους σταθμούς διοδίων, ενώ όσο πιο συχνή θα είναι η διέλευση τόσο μεγαλύτερη θα είναι η μείωση του αντιτίμου. Για παράδειγμα, στα διόδια του Μοσχοχωρίου από τα 4 ευρώ που είναι η κάθε διέλευση η νέα τιμή θα είναι στα 3,10 ευρώ ενώ για κάποιον που διασχίζει τα διόδια καθημερινά, η τιμή θα φτάνει στα 1,55 ευρώ.

Σε δηλώσεις του ο κ. Κώστας Αγοραστός ανέφερε τα εξής: «Εμείς έχουμε μια πάγια και σταθερή θέση στο ζήτημα των διοδίων: Την κατάργησή τους. Συναντηθήκαμε με τους εκπροσώπους της εταιρείας του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και τους εκφράσαμε για άλλη μια φορά ότι πάνω στο θέμα αυτό, είμαστε αμετακίνητοι. Οπωσδήποτε όμως, η κατάργηση των διοδίων δεν είναι θέμα ούτε της Περιφέρειας, ούτε των Δήμων. Είναι θέμα του Υπουργείου Υποδομών και της Βουλής, που ψήφισε το 2013 τη νέα σύμβαση. Η Θεσσαλία και ιδιαίτερα οι Π.Ε. Λάρισας και Μαγνησίας και ιδίως της Λάρισας είναι αδικημένη γιατί υπάρχουν τρία διόδια μέσα στα όριά της, τα οποία δημιουργούν προβλήματα λόγω της υψηλής τιμής των διοδίων, ιδίως του Μοσχοχωρίου, στην μετακίνηση των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και στην μεταφορά των εμπορευμάτων, με αποτέλεσμα οι παράδρομοι να είναι κύριοι δρόμοι και ο κύριος δρόμος να είναι παράδρομος. Αυτό πρέπει να αλλάξει, διότι εμείς επιζητούμε την ασφάλεια των πολιτών και ταυτόχρονα να υπάρξει μια δίκαιη λύση, διότι υπάρχουν περιοχές που βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα απ’ ότι βρίσκεται η περιοχή μας. Παράλληλα, εμείς συνεχίζουμε την διαδικασία με τα νέα δημοτικά συμβούλια για να πάρουμε αποφάσεις για την κατάργηση των διοδίων, ούτως ώστε να πάμε με όλες τις αποφάσεις μαζί στον κ. Χρυσοχοΐδη, στον οποίο έχουμε αιτηθεί συνάντηση. Το Υπουργείο αν θέλει να κάνει μία διαφορετική πολιτική θα πρέπει να φροντίσει στους παράδρομους να κυκλοφορούν νόμιμα τα αυτοκίνητα που πρέπει να κυκλοφορούν και με τις ταχύτητες που πρέπει και με το βάρος που πρέπει».

Ο γενικός διευθυντής της εταιρίας Δημήτρης Γκατσώνης τόνισε: «Συμφωνούμε απόλυτα ότι, στο θέμα της οδικής ασφάλειας πρέπει να υπάρχουνε δράσεις, όπως το να μειωθούν οι νταλίκες, οι οποίες περνάνε στο τοπικό δίκτυο και αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων. Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας μας πρέπει να ξέρετε ότι τα χρήματα χρησιμοποιούνται για την συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου και με επιτυχία έχουν μειωθεί τα ατυχήματα στον αυτοκινητόδρομο. Άμεσα προχωρήσαμε σε μείωση διοδίων για συχνούς χρήστες, και για να καταλάβατε με έναν πομποδέκτη παίρνει άμεσα έκπτωση 25% δηλαδή από 4 ευρώ θα πληρώσει 3,10 για μια διέλευση και ο συχνός χρήστης που πάει στην δουλειά του θα πληρώνει 1,55 ευρώ. Αυτό θα ισχύσει σε όλους τους σταθμούς διοδίων της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Η μείωση για όλους τους χρήστες δεν θα υπάρξει αυτήν την στιγμή, εξετάζουμε όμως περαιτέρω μέτρα στα πλαίσια της εμπορικής μας πολιτικής, που μας επιτρέπει το οικονομικό πλαίσιο για να μη διακινδυνέψουμε την ολοκλήρωση του έργου. Οποιαδήποτε περαιτέρω γενική μείωση όμως θα έθετε σε κίνδυνο την ολοκλήρωση του έργου».

Ο κ. Δημήτρης Νασίκας σημείωσε απ’ την πλευρά του: «Εμείς θέλουμε να δηλώσουμε από την πλευρά μας ότι είμαστε ο Δήμος που έχει πληγεί περισσότερο από την συγκεκριμένη ιστορία των διοδίων. Είμαστε ο Δήμος που έχει θρηνήσει περίπου 20 θύματα στα προηγούμενα χρόνια και ο Δήμος ο οποίος υποφέρει καθημερινά από αυτή τη συχνή διέλευση των φορτηγών. Εμείς εμμένουμε στις θέσεις μας και δεν είναι μόνο θέση της δημοτικής αρχής αλλά και θέση της τοπικής κοινωνίας, ότι το μοναδικό ζητούμενο για μας είναι η κατάργηση των διοδίων. Θεωρώ ότι, η λύση που αρμόζει στον Δήμο Ρήγα Φεραίου είναι η πλήρης κατάργηση των διοδίων και το μόνο που μπορούμε να δεχτούμε μέχρι τότε είναι μια καλή αστυνόμευση της Παλαιάς Εθνικής Οδού».

Ο κ. Θανάσης Νασιακόπουλος συμπλήρωσε: «Πάντα μια συζήτηση φέρνει ένα αποτέλεσμα. Πολλές φορές μπορεί να μην είναι το πιο επιθυμητό, αυτό που επιδιώκουμε, την κατάργηση των διοδίων. Με την πίεση έγινε μια μείωση. Εμείς σύντομα με την διαβεβαίωση του κ. περιφερειάρχη θα βρεθούμε και στον Υπουργό γιατί η κατάργηση των διοδίων είναι θέμα του Υπουργείου και όχι θέμα Περιφέρειας. Η επιμονή μας είναι στην κατάργηση των διοδίων ή στους δημότες μας να υπάρχει κάρτα ελεύθερης διέλευσης».

Ο κ. Κώστας Κολλάτος ανέφερε τα εξής: «Η σημερινή συνάντηση έχει ως αποτέλεσμα εμείς να εμμείνουμε από την πλευρά μας στην αρχική μας θέση, κάτι που είχε εκφραστεί και στην συνάντηση στην αίθουσα του περιφερειακού συμβουλίου, που μιλούσαμε για κατάργηση των σταθμών διοδίων στην Π.Ε. Λάρισας. Όπως γνωρίζετε στον Δήμο Τεμπών αυτήν την στιγμή υπάρχουν 2 σταθμοί διοδίων, στο ύψος του Μακρυχωρίου και του Πυργετού, δηλαδή στα 30 χλμ λειτουργούν 2 σταθμοί και εκτός αυτού είναι η μοναδική περιοχή που από την ίδρυση του ΤΕΟ, εδώ και 50 χρόνια, υπήρχε σταθμός διοδίων. Άρα καταλαβαίνετε πόσο δυσανάλογη είναι αυτή η τιμολογιακή πολιτική για τους δημότες του Δήμου. Εάν δεν είναι εφικτή η κατάργηση των διοδίων εμείς επιμένουμε και πάλι στην κάρτα ελεύθερης διέλευσης των δημοτών μας από Δημοτική Ενότητα σε Δημοτική Ενότητα και εν πάσει περιπτώσει να τεθεί κάποια στιγμή σε ισχύ η χιλιομετρική χρέωση γιατί πιστεύουμε με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει μια δίκαιη κατανομή κόστους».

Στη σύσκεψη συζητήθηκε μια δέσμη μέτρων που περιλαμβάνει κυρίως την καλύτερη αστυνόμευση των παραδρόμων και της Παλαιάς Εθνικής Οδού, έτσι ώστε να μην μετακινούνται σε αυτή βαρέως τύπου οχήματα καθώς και τροχοφόρα που δεν πρέπει να μετακινούνται σ’ αυτή. Οι φορείς της Θεσσαλίας εμμένουν στη θέση τους και πρόκειται να θέσουν το ζήτημα αυτό στον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρυσοχοϊδη, από τον οποίο έχουν ζητήσει συνάντηση.

Στη σύσκεψη στην Περιφέρεια παρευρέθηκαν επίσης ο κ. Θανάσης Βλάχος εκπρόσωπος της συντονιστικής επιτροπής νέων Ριζομύλου—Στεφανοβικείου και ο διευθυντής λειτουργίας της εταιρείας κ. Γιάννης Νασούλης.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/26708-%CF%83%CF%8D%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%88%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF-%CE%B1%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85

Ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών για τα πλευρικά διόδια σε Μώλο και Μπράλο



Σε ανακοίνωσή του, το Υπουργείο Υποδομών υπενθυμίζει, σχετικά με τη λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στο Μώλο και στον Μπράλο και τις δηλώσεις ή ενέργειες τοπικών παραγόντων ή κατοίκων, τα παρακάτω:



"Α. Νομιμότητα και θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας

Οι συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων με παραχώρηση, στις οποίες προβλέπονται με σαφήνεια και λεπτομερώς όλες οι σχετικές ρυθμίσεις για την επιβολή διοδίων τελών, ψηφίστηκαν με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή το 2007, ενώ πρόσφατα και ειδικότερα τον Δεκέμβριο του 2013, η Βουλή ψήφισε τις αναγκαίες τροποποιήσεις των συμβάσεων αυτών προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η ολοκλήρωση των εθνικών οδικών αξόνων. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι μεταξύ των διαμαρτυρομένων υπάρχουν και ορισμένοι που ψήφισαν τις συμβάσεις αυτές! Επιπρόσθετα η Κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο, κατά τη συζήτηση στη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2013, έθεσαν στη διάθεση της Εθνικής Αντιπροσωπείας, όλα τα πρόσθετα συμβατικά στοιχεία από τα οποία, μεταξύ άλλων, προκύπτουν με σαφήνεια και ο προγραμματισμός ως προς τις θέσεις λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων αλλά και ο χρόνος λειτουργίας τους. Κατά συνέπεια ούτε «βεβιασμένες» ούτε «πρόχειρες» κινήσεις έλαβαν χώρα, ούτε βέβαια πρόκειται να συμβούν στο μέλλον. Και τούτο γιατί οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων είναι απόλυτα διαφανείς και λεπτομερείς και έτσι επιτρέπουν στους μεν πολίτες να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στο δε Υπουργείο να ασκεί αποτελεσματικό έλεγχο της τήρησης των συμβατικών όρων. Τονίζουμε επίσης πως το Συμβούλιο Επικρατείας έχει αποφανθεί τελεσίδικα και έχει απορρίψει, επικαλούμενο την προτεραιότητα του δημοσίου συμφέροντος, αιτιάσεις τοπικών παραγόντων ή κατοίκων σχετικά με τα διόδια. Αναγνωρίζεται επίσης πως η αρχή «ο χρήστης πληρώνει» αποτρέπει από το να επιβαρύνεται το σύνολο των πολιτών για την παροχή ενός αγαθού που απολαμβάνει μέρος του συνόλου. Κατά συνέπεια το σύνολο των εξουσιών της Ελληνικής Δημοκρατίας έχει εξετάσει, νομοθετήσει, δικάσει και τελικά εφαρμόσει τα σχετικά με τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια θέματα. Συνιστά λοιπόν υποχρέωση και καθήκον, ιδιαίτερα των εκπροσώπων, να τηρούν και να ελέγχουν την τήρηση της νομιμότητας σε όσα προβλέπονται από νόμους του Ελληνικού Κράτους.



Β. Πραγματικά στοιχεία και γεγονότα. Η κριτική για τον αριθμό των σταθμών διοδίων στην Φθιώτιδα, για τους πλευρικούς σταθμούς, για τις τοπικές μετακινήσεις δεν ευσταθεί. Συγκεκριμένα:



1. Η πυκνότητα των μετωπικών σταθμών διοδίων, για την οποία παραπονείται η Φθιώτιδα, όχι μόνο δεν αποβαίνει σε βάρος των χρηστών αλλά αντίθετα είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης και τούτο γατί το διόδιο τέλος στους σταθμούς αυτούς υπολογίζεται με μικρότερο μήκος χρέωσης.



2. Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων, επίσης είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης αφού σε αυτούς χρεώνεται μόνο και ακριβώς το μήκος της διανυθείσας απόστασης επί του αυτοκινητόδρομου.



3. Αντίθετα με όσα υποστηρίζονται, η λειτουργία των πλευρικών σταθμών επιδρά αποτρεπτικά στη διοχέτευση της υπερτοπικής κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στο τοπικό δίκτυο και τους παράδρομους, όπως συνηθίζεται από πολλούς γα την αποφυγή των μετωπικών σταθμών διοδίων, δηλαδή τα πλευρικά διόδια είναι εμπόδια στα τροχαία ατυχήματα των παράδρομων και ενισχύουν την οδική ασφάλεια των δρόμων.



4. Οι κάτοικοι του Μώλου, κατά την κίνησή τους προς Λαμία και από Λαμία προς Μώλο, δεν διέρχονται από πλευρικό σταθμό διοδίων, δοθέντος ότι και οι δύο πλευρικοί σταθμοί αφορούν αποκλειστικά τους εξερχόμενους από τον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Λαμία και τους εισερχόμενους στον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Αθήνα. Επιπλέον δεν πληρώνουν διόδια στο σταθμό της Αγίας Τριάδας κατόπιν συμφωνίας με τον παραχωρησιούχο από το 2010.



5. Καμία «εσωτερική» μετακίνηση δεν επιβαρύνεται με διόδια. Διόδια χρεώνονται μόνον για μετακινήσεις επί του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος πρωτίστως προσφέρει ασφάλεια και εξοικονόμηση χρόνου, αγαθά δηλαδή που επίσης αποτιμώνται στην τιμή του διοδίου.



6. Τα έσοδα από τα διόδια επενδύονται 100% στην κατασκευή των δρόμων που δίνουν ζωή και μέλλον σε Φθιώτιδα και Στερεά Ελλάδα συνδέοντας την με την υπόλοιπη χώρα, μειώνοντας σημαντικά χρόνους πρόσβασης και αυξάνοντας την ασφάλεια μετακίνησης. Εξάλλου η κατασκευή των δρόμων ήδη παράγει σημαντικά αποτελέσματα απασχόλησης και οικονομικής δραστηριότητας στις περιοχές.



Τελειώνουμε δηλώνοντας ξεκάθαρα πως δεν θέλουμε να δώσουμε συνέχεια σε ανακοινώσεις που ανακατεύουν την κοινή μας περηφάνια και ιστορία, την Αλαμάνα και τις Θερμοπύλες με τις τωρινές αντιπαλότητες. Ας φροντίσουν οι τοπικοί άρχοντες για τη συντήρηση του μνημείου του Διάκου, και των άλλων εθνικών θησαυρών που έχουν στις περιοχές τους. Δεν τα αποκλείουν τα διόδια και οι δρόμοι. Από τα χορτάρια κόβεται η προσπέλαση και τα σημαδεύει η εγκατάλειψη σύμφωνα με καταγγελίες των ίδιων των κατοίκων."

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/26681-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CE%BC%CF%8E%CE%BB%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%AC%CE%BB%CE%BF

Συνολικές προβολές σελίδας