Δευτέρα 10 Απριλίου 2017

Στα 30,75 ευρώ τα διόδια στο Αθήνα – Θες/νίκη, στα 11,50 ευρώ στο Αθήνα – Πάτρα και στα 12,45 στο Αντίρριο – Ιωάννινα

Με την λειτουργική ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, ήτοι της Ολυμπίας Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, της Ιόνιας Οδού και του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (ο Μορέας έχει παραδοθεί πλήρως), συμπληρώνεται και το «παζλ» των διοδίων.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Έτσι, η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, για ένα ΙΧ, κοστίζει 30,75 ευρώ. Συνολικά, οι σταθμοί διοδίων είναι 11-12: Αφίδνες, Θήβα, Τραγάνα, Αγία Τριάδα, Μαυρομαντήλα, Πελασγία, Μοσχοχώρι, Μακρυχώρι, Πυργετός/Τέμπη (εάν ακολουθήσεις την παλιά εθνική), Λεπτοκαρυά, Κλειδί, Μάλγαρα.
Στη διαδρομή Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα, η Ολυμπία Οδός θα λειτουργεί πέντε μετωπικούς σταθμούς, ήτοι στην Ελευσίνα, στον Ισθμό, στο Ζευγολατιό, στον Ελαιώνα Αιγιαλείας και στο Ρίο, με κόστος διοδίων 11,50 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει της συμφωνίας παραχώρησης, η περιμετρική της Πάτρας θεωρείται αστικός δρόμος και δεν θα έχει διόδια.
Στην Ιόνια Οδό, ήτοι στη διαδρομή Αντιρρίου – Ιωαννίνων (όταν παραδοθεί ολόκληρη), η Νέα Οδός θα λειτουργεί τέσσερις σταθμούς διοδίων: στην Κλόκοβα, στο Αγγελόκαστρο, το Μενίδι και το Τέροβο, έναντι 12,45 ευρώ.
Επομένως, εάν προστεθεί και η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου (Ι.Χ. 13,30 ευρώ), η διαδρομή Αθήνας – Ρίου – Ιωαννίνων θα κοστίζει 37,25 ευρώ.
Τέλος, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) θα λειτουργεί δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων: στους Σοφάδες και στα Τρίκαλα, οι οποίοι θα «χρεώνουν» τα ΙΧ 3,10 ευρώ και 1,95 ευρώ αντίστοιχα. Μετέπειτα, θα προστεθούν διόδια σε Λιανοκλάδι και Οξύνεια.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/%cf%83%cf%84%ce%b1-3075-%ce%b5%cf%85%cf%81%cf%8e-%cf%84%ce%b1-%ce%b4%ce%b9%cf%8c%ce%b4%ce%b9%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b1%ce%b8%ce%ae%ce%bd%ce%b1-%ce%b8%ce%b5%cf%82%ce%bd%ce%af%ce%ba/

H Cosco διπλασίασε τα εμπορευματοκιβώτια με τρένο, παράπονα όμως για το σιδηροδρομικό δίκτυο

H Cosco πιστεύει στις συνδυασμένες μεταφορές, ήτοι στην σύνδεση λιμένα – τρένου, ωστόσο έχει έντονα παράπονα από την κατάσταση του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι προοπτικές είναι θετικές, εάν αναλογιστεί κανείς ότι, το 2015, η κινεζική εταιρεία διακίνησε 17.000 εμπορευματοκιβώτια με τρένο και, το 2016, σχεδόν διπλάσια (30.000).
Του Φώτη Φωτεινού   
Το έργο αυτό έχει μακρόπνοη προοπτική, με δυνατότητα δρομολόγησης περισσότερων συρμών το χρόνο, αλλά χρειάζεται βελτίωση, τόσο σε θέματα υποδομών (η γραμμή είναι διχοτομημένη, σε ντίζελ και ηλεκτροκίνηση και σε κάποια σημεία μονή), όσο και σε θέματα διαχείρισης τρένων (σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση).
«Είναι άλλο το κόστος ενός ηλεκτροκίνητου τρένου, άλλο το κόστος ενός ντιζελοκίνητου. Επίσης, κάποια στιγμή θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας, με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση», αναφέρουν στελέχη της εγχώριας αγοράς logistics.
«Οι Κινέζοι δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην σιδηροδρομική σύνδεση και αυτό φαίνεται από τα έργα εκσυγχρονισμού του δικτύου που έχουν αναλάβει σε γειτονικές χώρες. Θέλουν η Ελλάδα να καταστεί νότια πύλη εισόδου των κινεζικών εμπορευμάτων στην Ευρώπη, θέλουν όμως τα τρένα να επιστρέφουν και πίσω γεμάτα», σημειώνουν τα ίδια στελέχη.
Η διαδρομή που ακολουθείται, μήκους 2.200 χλμ., είναι Ελλάδα (Ικόνιο) – Σκόπια – Σερβία – Ουγγαρία – Σλοβακία – Τσεχία ή Σλοβακία ή εναλλακτικά ο διάδρομος της Βουλγαρίας. Ο διάδρομος της Βουλγαρίας χρησιμοποιήθηκε στον πολύμηνο σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Ειδομένης.
Οι κύριοι παραλήπτες είναι στην Τσεχία και Σλοβακία και ο χρόνος ταξιδιού διαμορφώνεται σε 3 – 4 ημέρες για τον κεντρικό τερματικό σταθμό.
«Κανείς δεν πίστευε, πριν από ένα χρόνο, ότι αυτό είναι εφικτό. Ο σωστός σχεδιασμός, το πλάνο και η διαχείριση / εκτέλεση έργου, από όλους τους εμπλεκόμενους κρίκους, το κάνει πραγματικότητα», υπογραμμίζουν στελέχη της αγοράς των εμπορευματικών μεταφορών.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/naftilia/h-cosco-%ce%b4%ce%b9%cf%80%ce%bb%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%b1%cf%83%ce%b5-%cf%84%ce%b1-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%b5%cf%85%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%b2%cf%8e%cf%84%ce%b9%ce%b1-%ce%bc/

Συνολικές προβολές σελίδας