Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

Nέα Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, με απόφαση Πρωθυπουργού

Στη σύσταση νέας Διυπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας προχώρησε η κυβέρνηση, με απόφαση του ίδιου του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.
Η Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, στην οποία μετέχουν εκπρόσωποι από σχεδόν όλα τα υπουργεία, έχει ως έργο:
• Τη διαμόρφωση εθνικής πολιτικής για την οδική ασφάλεια και την εξέταση των θεμάτων που αφορούν στην οδική ασφάλεια της χώρας,
• Την κατάρτιση σχετικών βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προγραμμάτων και την παρακολούθηση της εφαρμογής τους,
• Το συντονισμό των αρμόδιων υπηρεσιών για τη συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών και άλλων στοιχείων και τη λήψη μέτρων, με σκοπό τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων και την εμπέδωση της οδικής ασφάλειας,
• Την παρακολούθηση της εφαρμογής της εθνικής πολιτικής για την οδική ασφάλεια, την εποπτεία των επιμέρους δράσεων και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους.
Η Γραμματεία της Διυπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας θα υπάγεται στον αρμόδιο για θέματα Οδικής Ασφάλειας Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με σκοπό τη διοικητική υποβοήθηση Διυπουργικής Επιτροπής και της Επιτροπής Επεξεργασίας των Εισηγήσεων προς την Διϋπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας.

Πλημμύρες σε Σερβία-Βοσνία-Ερζεγοβίνη, οδηγίες ΟΦΑΕ προς μεταφορείς

Λόγω των καταστροφικών πλημμυρών στη Δημοκρατία της Σερβίας, τα τελωνεία και η διέλευση των συνόρων στα δυτικά της χώρας αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Σύμφωνα με χθεσινή ενημέρωση της ΟΦΑΕ, «η κατάσταση στο Šabac Τελωνείο είναι η πιο δύσκολη και τα ακόλουθα τελωνεία σήμερα δεν λειτουργούν: Sremska Rača και Badovnica, ενώ το γραφείο Trbušnica είναι ανοιχτό μόνο για τη μεταφορά επιβατών.
Όλα τα φορτηγά οχήματα που κατευθύνονται προς τη Βοσνία από άλλα σημεία διέλευσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Mali Zvornik για τη διέλευση των συνόρων που είναι ανοικτό για την κυκλοφορία. Το μόνο πρόβλημα που οι μεταφορείς θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν είναι ότι, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, ο δρόμος Šabac-Valjevo είναι κλειστός.
Δεδομένου ότι όλη αυτή η περιοχή είναι πλημμυρισμένη και επιρρεπής σε ξαφνικές κατολισθήσεις, συνιστούμε στους διαμεταφορείς να μην στέλνουν τα φορτηγά σε αυτό το τμήμα της χώρας και να τους συμβουλεύουν να αποφεύγουν το σύνολο της πληγείσας περιοχής.
Η κατάσταση στο Užice τελωνείο έχει βελτιωθεί ελαφρώς, έτσι ώστε η διέλευση απο το Kotroman στη Βοσνία μπορεί να χρησιμοποιηθεί, ενώ το Bajina Bašta τελωνείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από κενά οχήματα μεταφοράς φορτίων, διότι ούτε οι σέρβικες ούτε οι βοσνιακές συνοδευτικές υπηρεσίες είναι σε λειτουργία».
Οι μεταφορείς μπορούν να ελέγξουν τις παρακάτω ιστοσελίδες : http://www.putevi-srbije.rs/index.php?lang=enκαι http://www.carina.rs/en/Pages/default.aspx

Ο Πειραιάς στην 8η θέση της Ευρώπης στα εμπορευματοκιβώτια. To top 10

Ο Πειραιάς, σύμφωνα με στοιχεία του Port Monitor, βρίσκεται στην 8η θέση της Ευρώπης, με 3,16 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2013.
Του Φώτη Φωτεινού
Το εντυπωσιακό είναι ότι ο Πειραιάς είχε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (15,3%), με δεύτερο λιμάνι το Gioia Tauro της Ιταλίας με 14%. Την πρώτη τριάδα, σε επίπεδο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, συνιστούν το Ρότερνταμ με 11,62 εκατ. TEUS, το Αμβούργο με 9,3 εκατ. και η Αμβέρσα με 8,58 εκατ.
Ωστόσο, όπως φαίνεται στον πίνακα, μόνο το Αμβούργο σημείωσε αύξηση, αντίθετα με το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα που γνώρισαν συρρίκνωση.
Γενικότερα, στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων η ναυτιλιακή αγορά, κατέγραψε το 2013 ακόμη ένα έτος χαμηλών ναύλων. Αυτό ήταν αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης υπερπροσφοράς πλοίων, κυρίως στις μεγάλες κατηγορίες μεγεθών.
Έτσι, παρά το γεγονός, ότι το παγκόσμιο εμπόριο αυξήθηκε κατά 4,7%, το 2013, έναντι 3,1% το 2012, η παγκόσμια προσφορά πλοίων, ειδικά στα πλοία, άνω των 7.500 TEU αυξήθηκε με γρηγορότερους ρυθμούς και ως αποτέλεσμα περίπου 3,6% του στόλου είναι παροπλισμένος.
Στις κύριες διαδρομές και ιδιαίτερα αυτή της Ασίας – Ευρώπης, που αφορά τον Πειραιά, εκτιμάται ότι το 2013 υπήρξε αύξηση της τάξης του 3,7% και για το 2014 οι Clarksons εκτιμούν επίσης αύξηση της τάξης του 5,1%.
Η συνεχιζόμενη ανισσοροπία προσφοράς και ζήτησης μεταφορικών υπηρεσιών εμπορευματοκιβωτίων, έχουν ως αποτέλεσμα μειωμένα έσοδα για τις εταιρείες, οι οποίες συνεχίζουν τις πολιτικές μείωσης ταχύτητας με στόχο τον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων.
Ταυτόχρονα, καταγράφεται έντονη κινητικότητα για περαιτέρω συνεργασίες στον κλάδο, με πιο σημαντική εξέλιξη την πρόθεση των Maersk, MSC & CMA CGM για τη λειτουργία της P3 alliance, καθώς και την συμμετοχή της Evergreen στη συμμαχία των COSCO, K-Line, Yang Ming και Hanjin που έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς η Cosco Pacific έχει αναλάβει τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά. 

Συνολικές προβολές σελίδας