Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Προς οριστική λύση η μεταφορά ροδάκινου, από την Ελλάδα, προς τη Ρωσία

Οριστική λύση δίνεται, όπως όλα δείχνουν, στο θέμα της μεταφοράς ροδάκινου από τους νομούς Πέλλας, Ημαθίας και Κοζάνης, προς την επικράτεια της Ρωσίας και των χωρών της πρώην ΕΣΣΔ.
Η πρωτοβουλία του υφυπουργού Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλου, σε συνδυασμό με την υπεύθυνη στάση, τόσο της ΟΦΑΕ, όσο και των ίδιων των παραγωγών και φορέων του κλάδου έφεραν για πρώτη φορά τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Σε ευρύτατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Βέροια, με την συμμετοχή τοπικών παραγόντων του κλάδου, εκπροσώπων του Επιμελητηρίου, καθώς του προέδρου της ΟΦΑΕ Απ. Κενανίδη, του Γενικού Γραμματέα της ΟΦΑΕ Χαρ. Τσοχαταρίδη και εκπροσώπων μελών της ΟΦΑΕ μεταφορικών εταιριών, προχώρησαν ένα ακόμη βήμα, μετά την εποικοδομητική συνάντηση που είχαν στο υπουργείο Μεταφορών και την πολύ υπεύθυνη στάση του Υφυπουργού Μ. Παπαδόπουλου και των βουλευτών Πέλλας, Ημαθίας και Κοζάνης.
Πλέον δημιουργείται συντονιστικό όργανο μεταξύ των δύο φορέων, το οποίο θα συγκροτήσει κατάλογο όλων των ελληνικών φορτηγών που επιθυμούν και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να υπάρχει ομαλή και συνεχής μεταφορά των αγροτικών προϊόντων προς τις διεθνείς αγορές. Να σημειωθεί ότι οι βάσεις για την σημαντική αυτή συμφωνία είχε τεθεί την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Μεταφορών.

Ο υφυπουργός Μεταφορών μάλιστα είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «δε θα υπάρξει ούτε ένα ελληνικό φορτηγό-ψυγείο χωρίς δουλειά! Και δε θα υπάρξει όμως ούτε μία ώρα καθυστέρησης στην εξαγωγή ελληνικών αγροτικών προϊόντων».
Μετά την εξέλιξη αυτή, ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απ. Κενανίδης δήλωσε: «νιώθω ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την εξέλιξη που είχαν τα πράγματα. Αποτελεί δικαίωση των θέσεών και πιστεύω ότι ωφελημένοι θα βγουν όλοι και βέβαια η ελληνική οικονομία.
Θέλω να ευχαριστήσω τον υφυπουργό Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλο για την καθοριστική συνεισφορά καθώς και των βουλευτών Πέλλας, Ημαθίας και Κοζάνης στην επίτευξη της συμφωνίας και να τονίσω ότι η πολιτική ηγεσία όταν θελήσει μπορεί να δώσει αποτελεσματικές και άμεσες λύσεις επ΄ ωφελεία όλων».  

«Κόκκινο πανί» για τους ναυτεργάτες ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης

Σε θέση μάχης τα ναυτεργατικά σωματεία, μετά τις δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμη περί εφαρμογής ατομικών συμβάσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Το θέμα αυτό κυριάρχησε στη χθεσινή έκτακτη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Τα ναυτεργατικά σωματεία, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων, έκαναν λόγο για «τυχοδιωκτική ενέργεια», αναφορικά με το ενδεχόμενο εφαρμογής των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία, επισημαίνοντας ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δεν έχουν εξουσιοδότηση από το Διεθνές Γραφείο Εργασίας (ILO) και τις Διεθνείς Συνδικαλιστικές Οργανώσεις, να καταργήσουν τη Συλλογική Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας».
Τα τρία ναυτεργατικά σωματεία, που θα συμμετέχουν στην Πανελλαδική Συγκέντρωση για το ασφαλιστικό την Πέμπτη 19 Ιουνίου στις 6 το απόγευμα στα Προπύλαια, προειδοποίησαν ότι «αν προχωρήσει η εφαρμογή των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία, αυτό θα αποτελέσει ταφόπλακα σε ένα ήδη λεηλατημένο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, ΝΑΤ».
Οι εφοπλιστές θέλουν εφαρμογή του… νόμου
Υπογραμμίζεται ότι η συλλογική σύμβαση εργασίας στα ποντοπόρα πλοία έχει λήξει από 31-12-2010 και δεν έχει ανανεωθεί μέχρι σήμερα, καθώς οι δύο πλευρές ναυτικοί και πλοιοκτήτες της ποντοπόρου, δεν έχουν καταφέρει να καθίσουν στο τραπέζι των συνομιλιών.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, μιλώντας πρόσφατα στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, στη διάρκεια της ναυτιλιακής έκθεσης των "Ποσειδωνίων",  υποστήριξε ότι, με την επικύρωση της MLC, από την ελληνική Βουλή, επιτρέπονται πλέον οι ατομικές συμβάσεις εργασίας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν είναι σε ισχύ οι συλλογικές.
Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση, εάν στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν κατασκευές ή επισκευές σε ελληνικά ναυπηγεία, υπογράμμισε ότι «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο για έναν απλό λόγο: οι ίδιοι οι συνδικαλιστές έχουν καταστρέψει από μόνοι τους την οποιαδήποτε τόλμη συναδέλφων να έρθουν στην Ελλάδα για να κάνουν επισκευές».
Μάλιστα, ο κ. Βενιάμης χαρακτήρισε υψηλό το κόστος εργασίας στα ελληνικά ναυπηγεία, όταν βρίσκεται στα 35 ευρώ την ώρα, την ίδια στιγμή που στην Τουρκία είναι κάτω από 5 δολάρια και στη γειτονική Βουλγαρία ίσως και 3 ευρώ.  

Συνολικές προβολές σελίδας