Τρίτη 23 Ιουνίου 2015

Παρατείνεται ως τις 30/11 η τοποθέτηση ταχογράφου σε ογκομετρικά φορτηγά αγροτικά μηχανήματα

Μέχρι τις 30 Νοεμβρίου παρατείνεται η προθεσμία για τους κατόχους ογκομετρικών φορτηγών αγροτικών μηχανημάτων να τοποθετήσουν ταχογράφο στα οχήματα.
Όπως σημειώνει η Γενική Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, οι ενδιαφερόμενοι, με την παράδοση των αδειών κυκλοφορίας και πινακίδων κατά τη λήξη της περιόδου, πρέπει να προσκομίσουν στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων, και βεβαίωση καλής λειτουργίας του ταχογράφου από εξουσιοδοτημένο τεχνίτη.


H Ρωσία σχεδιάζει παράταση του εμπάργκο στα τρόφιμα έως το 2016

Η Ρωσία σχεδιάζει να επεκτείνει την απαγόρευση των εισαγωγών τροφίμων από τη Δύση, για έξι μήνες, ξεκινώντας στις αρχές Αυγούστου, και μπορεί να προσθέσει νέα προϊόντα στον κατάλογο, σε αντίποινα για την επέκταση των ευρωπαϊκών κυρώσεων εναντίον της Μόσχας, δήλωσαν αξιωματούχοι τη Δευτέρα 22 Ιουνίου, σύμφωνα με το euractiv.gr.
Οι υπουργοί Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρέτειναν τις οικονομικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας μέχρι τις 31 Ιανουαρίου τη Δευτέρα, αυξάνοντας την πίεση προς τη Μόσχα για να βοηθήσει στην επίλυση της σύγκρουσης στην Ουκρανία.
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει διευρύνει τις κυρώσεις κατά της Ρωσικής Ομοσπονδίας για μισό χρόνο, σας ζητώ να προετοιμάσετε την πρότασή μου προς τον πρόεδρο για την επέκταση του Προεδρικού Διατάγματος (σχετικά με την απαγόρευση) για την περίοδο αυτή» ο Ρώσος πρωθυπουργός Ντμίτρι Μεντβέντεφ είπε σε μια συνάντηση με τους βουλευτές του.
Το Υπουργείο Γεωργίας της Ρωσίας έχει αρχίσει να ετοιμάζει μια πρόταση για τη λίστα των εισαγωγών που θα περιλαμβάνονται στην απαγόρευση και μπορεί να προσθέσει νέα προϊόντα στον κατάλογο, δήλωσε στο Reuters ο Ίλια Ανιάνεφ, εκπρόσωπος του υπουργείου.
Η απαγόρευση, η οποία αφορά σε εισαγωγές τροφίμων αξίας 9 δις δολάρια από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Αυστραλία, τον Καναδά και τη Νορβηγία, επιβλήθηκε για ένα χρόνο, σε αντίποινα για τις δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία κατά τη διάρκεια της κρίσης της Ουκρανίας.
Σημειώνεται ότι, σε πρόσφατη συνάντησή του με τον Ρώσο υπουργό γεωργίας, Αλεξάντερ Τκάτσεφ, ο Έλληνας υπουργός ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης τόνισε ότι «μια χειρονομία από την πλευρά της Ρωσίας θα ήταν πολύ θετική» για την διευκόλυνση των εισαγωγών ελληνικών αγροτικών προϊόντων, με την παράκαμψη των εμποδίων στην εισαγωγή τους.

Λογαριασμός αλληλεγγύης για τους πληγέντες αυτοκινητιστές του Norman Atlantic

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), στο πλαίσιο των ενεργειών που έχει αναλάβει για την παροχή βοήθειας και υποστήριξης των πληγέντων αυτοκινητιστών που επέβαιναν στο Norman Atlantic, και αφού έλαβε την σχετική διαβεβαίωση της Πολιτείας για την κατάργηση της άδικης και υπερβολικής φορολογίας (40%) των οικονομικών βοηθημάτων, ανακοινώνει τον αριθμό του τραπεζικού λογαριασμού αλληλεγγύης.
Mε αυτό τον τρόπο, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συνδράμουν, με όποιο χρηματικό ποσό επιθυμούν, στην προσπάθεια της ΟΦΑΕ για την οικονομική ενίσχυση των Ελλήνων αυτοκινητιστών που επέβαιναν στο πλοίο Norman Atlantic στις 28 Δεκεμβρίου 2014, όταν ξέσπασε σε αυτό πυρκαγιά, με αποτέλεσμα δεκάδες συνάδελφοι να χάσουν τις περιουσίες τους, την δουλειά τους κι ακόμα περισσότερο κάποιοι από αυτούς να χάσουν άδικα την ίδια τους την ζωή.
Ο αρθ. Του Τραπεζικού Λογαριασμού στην Τράπεζα Πειραιώς είναι: GR28 0171 6290 0066 2913 6476 251
«Όλοι μαζί, συνεισφέροντας από λίγο, θα μπορέσουμε να ανακουφίσουμε τους συναδέλφους μας που βιώνουν μια δύσκολη περίοδο τους τελευταίους μήνες.
Ας στηρίξουμε κι ας βοηθήσουμε με ότι μπορούμε και όπως μπορούμε, ας διαθέσουμε κάτι μικρό από το υστέρημά μας για να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας που μας χρειάζονται.
Προσφέροντας σε αυτούς που έχουν ανάγκη, ενισχύουμε κάποιες από τις πιο σημαντικές ανθρώπινες αξίες, όπως η αλληλεγγύη και ο εθελοντισμός.
Ο Τραπεζικός Λογαριασμός Αλληλεγγύης της ΟΦΑΕ λειτουργεί ως ειδικός λογαριασμός υπέρ όσων συναδέλφων υπέστησαν οποιαδήποτε απώλεια από το τραγικό αυτό δυστύχημα, χωρίς καμία εμπλοκή και ανάμιξη με την οικονομική διαχείριση της ΟΦΑΕ και διαθέτει οικονομική αυτοτέλεια, καθώς δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της ΟΦΑΕ», αναφέρει η ομοσπονδία.


Καινοτόμες επενδύσεις σε έργα υποδομής μεταφορών για την απασχόληση και την ανάπτυξη στην Ευρώπη

Σήμερα οι υπουργοί Μεταφορών από 12 κράτη μέλη της Ευρώπης, ανώτατα διευθυντικά στελέχη και άνω των 1000 ενδιαφερομένων του κλάδου των μεταφορών συναντώνται στη διάσκεψη υψηλού επιπέδου για τις μεταφορές με θέμα «Ημέρες ΔΕΔ-Μ», που διοργανώνεται στη Ρίγα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεργασία με τη λετονική Προεδρία.

Τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), που αποτελούν τον πυρήνα της ενωσιακής πολιτικής για τις υποδομές, αποσκοπούν στην κάλυψη των χασμάτων μεταξύ των δικτύων μεταφορών των κρατών μελών, στην εξάλειψη των σημείων συμφόρησης ή στην υπερνίκηση των τεχνικών εμποδίων. Η φετινή έκδοση της διάσκεψης «Ημέρες ΔΕΔ-Μ» επικεντρώνεται στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα νέα διευρωπαϊκά δίκτυα (ΔΕΔ-Μ) για την προσέλκυση καινοτόμων χρηματοδοτικών λύσεων.

Η κ. Violeta Bulc, επίτροπος της ΕΕ αρμόδια για θέματα μεταφορών, δήλωσε σχετικά: «Πρέπει τώρα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να γίνει πραγματικότητα το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών. Η βάση για τη μελλοντική μας πρόοδο είναι η υλοποίηση των προγραμμάτων εργασιών, συμπεριλαμβανομένων των βασικών διασυνοριακών έργων.

Βασίζομαι σε όλους τους παράγοντες —εθνικούς και περιφερειακούς, δημόσιους και ιδιωτικούς— για να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μέσα μας, όπως ο χρηματοδοτικός μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» και το νέο Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων. Από αυτή την άποψη, οι συστάσεις που διατυπώθηκαν στην έκθεση Christophersen, Bodewig και Secchi διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην προσέλκυση των απαραίτητων ιδιωτικών επενδύσεων.»

Ο κ. Anrijs Matiss, υπουργός Μεταφορών της Λετονίας, δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά καλωσορίζω τις «Ημέρες ΔΕΔ-Μ» στη Ρίγα, μια σημαντική εκδήλωση που πραγματοποιείται τις παραμονές της επιτυχούς ολοκλήρωσης της ιστορικής πρώτης Προεδρίας της ΕΕ που άσκησε η Λετονία.

Διαπιστώνω με ικανοποίηση ότι η ανάπτυξη καινοτόμου και συνεκτικής υποδομής και τα μέσα χρηματοδότησής της κατέχουν εξέχουσα θέση στην παρούσα διάσκεψη υψηλού επιπέδου. Το “Rail Baltica” αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα της εν λόγω συνεκτικής υποδομής.

Η σιδηροδρομική αυτή γραμμή όχι μόνο θα συνδέσει τις μεγάλες πόλεις της Βαλτικής μέσω του ευρωπαϊκού τυποποιημένου εύρους τροχιάς, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες λύσεις κινητικότητας για τους επιβάτες και τα εμπορεύματα, αλλά θα σηματοδοτήσει επίσης τη συμβολική επανασύνδεση της περιοχής της Βαλτικής με τον πυρήνα της Ευρώπης.
Χαιρόμαστε λοιπόν για το γεγονός ότι η δήλωση σχετικά με το έργο Rail Baltica έχει προσυπογραφεί επιτυχώς από όλους τους βασικούς ενδιαφερομένους.»

Rail Baltica
Ένα από τα πολλά αποτελέσματα της εκδήλωσης «Ημέρες ΔΕΔ-Μ» είναι η υπογραφή από τους υπουργούς της Φινλανδίας, της Εσθονίας, της Λετονίας, της Λιθουανίας και της Πολωνίας, δήλωσης σχετικά με την υλοποίηση του έργου Rail Baltica, που θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά του διαδρόμου Βόρειας Θάλασσας - Βαλτικής του κεντρικού δικτύου.
Επιπλέον, η επίτροπος BULC και οι υπουργοί των κρατών των Δυτικών Βαλκανίων συμφώνησαν στην ενδεικτική επέκταση του κεντρικού δικτύου και των διαδρόμων στις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων. Η εντολή των συντονιστών διαδρόμων θα επεκταθεί συνεπώς και στην περιοχή αυτή.

Με την ευκαιρία της διάσκεψης, η Επιτροπή παρουσίασε επίσης τα αποτελέσματα μελέτης για τους διαδρόμους του κεντρικού δικτύου. Τα βασικά πορίσματα δείχνουν ότι ο αντίκτυπος των επενδύσεων της ΕΕ στις υποδομές μεταφορών είναι μεγάλος: αντιπροσωπεύει αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,8 % και δημιουργία 10 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας στο μέλλον. Αυτές οι θετικές επιπτώσεις στην οικονομία και την αγορά εργασίας θα διαρκέσουν έως το 2030.

Επόμενα βήματα: Στις 10 Ιουλίου 2015 η επιτροπή του χρηματοδοτικού μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» θα διεξαγάγει ψηφοφορία σχετικά με τα έργα που έχουν επιλεγεί για την κατανομή των κονδυλίων. Χρηματοδότηση της ΕΕ ύψους 11,9 δισεκατομμυρίων ευρώ διατίθεται για τη βελτίωση των ευρωπαϊκών μεταφορικών συνδέσεων.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/30776-%CF%81%CE%AF%CE%B3%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%84%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AE%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7

Αναζητείται η «χρυσή φόρμουλα» για την χρηματοδότηση του Μορέα

Τροποποίηση των όρων στις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων επιδιώκει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Πρώτον, επιδιώκει τη μείωση των διοδίων και τον προσδιορισμό τους με δείκτες που θα λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση των πολιτών. Δεύτερον, την ελεύθερη διέλευση των πολιτών στο όριο του δήμου, όπου δεν υπάρχει ασφαλής εναλλακτική διέλευση.
Τρίτον, πενήντα τουλάχιστον ελεύθερες διελεύσεις των μόνιμων κατοίκων για είκοσι πέντε χιλιόμετρα από τη μόνιμη κατοικία τους, όπου επίσης δεν υπάρχει ασφαλής εναλλακτική διέλευση.

Τέταρτον, ελεύθερη διέλευση των κατοίκων με ειδικές ανάγκες. Πέμπτον, την εγκατάσταση ενός ενιαίου ηλεκτρονικού, αναλογικού χιλιομετρικού συστήματος χρέωσης των χρηστών. Έκτον, τη διακοπή των διώξεων των πολιτών που αντέδρασαν στην εφαρμογή αυτών των αντικοινωνικών συμβάσεων.
Τα ανωτέρω ανέφερε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Μάκη Βορίδη, σχετικά με τον Μορέα.
Ειδικά, για τον Μορέα, το υπουργείο Υποδομών θα επιδιώξει τη μεγιστοποίηση των συμφερόντων του δημοσίου, αναφορικά με τη χρηματοδότηση του έργου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, από τα 905 εκατ. ευρώ του έργου (844 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός και τα 68 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης καθυστέρησης έναρξης της παραχώρησης), έχουν δοθεί από το Δημόσιο 359 εκατ. ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχος έχει λάβει 128 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (το δάνειο της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ) και 828 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο των ομιλιών στη Βουλή
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Κύριε Υπουργέ, εισαγωγικώς, εμένα δεν θα μου απαντήσετε όπως στους προηγούμενους: «Η μνημονιακή Κυβέρνηση», «οι προηγούμενοι κάνανε», «παραλάβαμε, κάναμε, ράναμε». Εμένα θα μου πείτε τι πράξατε, ως Υπουργός. Έτσι; Όχι με αυτό το ύφος απαντήσεων ότι εγώ παρέλαβα και έκανα και έρανα. Παραλάβατε ό,τι παραλάβατε, ξέρατε τι παραλαμβάνατε και πάμε τώρα στο τι έχετε κάνει. Γιατί, προσέξτε, δεν ξεκίνησε προ τριάντα ημερών η διακυβέρνηση από τους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Έχετε πέντε μήνες. Άρα έχετε πεπραγμένα.
Έρχομαι στο θέμα μας: «ΜΟΡΕΑΣ». Εγώ λοιπόν θέλω εδώ μία ξεκάθαρη απάντηση. Τι σκέφτεστε να κάνετε με το έργο;
Το έργο αυτό είναι ολοκληρωμένο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κυρία Πρόεδρε, σε ποσοστό 92,5%. Τι μας μένει ακόμα να κάνουμε; Μας μένει η περιφερειακή της Καλαμάτας και μας μένει και ο δρόμος που συνδέει με τα Λεύκτρα, επομένως ουσιαστικά με τη Σπάρτη.
Είναι κεντρικά και τα δύο τα ζητήματα: Η περιφερειακή της Καλαμάτας, όπως αντιλαμβάνεστε, εντάσσεται στο σύνολο του σχεδιασμού των αξόνων, στην προοπτική. Δεν το έχετε αρνηθεί, αλλά ακούω γι’ αυτό αν υπάρχει κάποιος καινούριος σχεδιασμός. Δεν το έχετε αρνηθεί όμως. Είναι αυτό που θα συνδέσει με την Τσακώνα. Άρα, γίνεται ουσιαστικά με αυτοκινητόδρομο πια -και ολοκληρώνεται- ο γύρος της Πελοποννήσου, όταν ολοκληρωθούν τα έργα. Η περιφερειακή λοιπόν της Καλαμάτας είναι σημαντική για την ίδια την Καλαμάτα.
Στα Λεύκτρα, είναι σημαντικό το ζήτημα, γιατί συνδέει πλέον με αυτοκινητόδρομο τη Σπάρτη. Είναι ένα έργο τεράστιο για τον Νομό Λακωνίας, που από όλους τους νομούς της Πελοποννήσου έχει απομείνει ο μόνος με το παλιό οδικό δίκτυο. Πρόκειται για ένα τεράστιο ζήτημα για την τουριστική ανάπτυξη του Νομού, τεράστιο ζήτημα για τη διακίνηση των προϊόντων, τεράστιο ζήτημα για την μετακίνηση των πολιτών.
Το έργο είναι ολοκληρωμένο κατά 92,5%. Όπως ξέρετε, υπήρχε ένα ζήτημα αναδιαπραγματεύσεως της συμβάσεως. Είμαι βέβαιος ότι αυτά τα ξέρετε. Αυτή η αναδιαπραγμάτευση, λόγω ουσιαστικά της διαφοροποίησης των οικονομικών στοιχείων του έργου, έχει ολοκληρωθεί εν σχεδίω και ενεκρίθη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις κρατικές ενισχύσεις, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα με τις κρατικές ενισχύσεις. Υπάρχει λοιπόν σχετική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Βρισκόμαστε στο σχέδιο της συμφωνίας της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης και δεν προχωράει. Θα προχωρήσει; Εδώ, θέλω τα πεπραγμένα σας, τη βούλησή σας για το τι θα κάνει η Κυβέρνηση σας και τι θα κάνει ο Αναπληρωτής Υπουργός ο κ. Σπίρτζης για αυτό το μεγάλο ζήτημα.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Δέσποινα Χαραλαμπίδου):  Ευχαριστούμε τον κ. Βορίδη.
Το λόγο έχει ο κύριος Υπουργός.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού: Κύριε Βορίδη, σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τις αξιολογήσεις σας για το πώς απαντάω στις επίκαιρες ερωτήσεις.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ:  Τι να κάνουμε; Διαλεκτικό είναι αυτό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού: Δεν σας αρέσει, αλλά θα μας επιτρέψετε να θυμίζουμε τι πέρασε ο ελληνικός λαός τα πέντε τελευταία χρόνια.
Προφανώς, θα δεσμευόμαστε για τις λύσεις που θα δίνουμε εμείς. Το ξέρω ότι σας ενοχλεί αυτό, με αυτά που έχετε κάνει. Τι να κάνουμε, όμως; Εμείς θέλουμε να τα θυμίζουμε.
Επίσης, σας συγχαίρω που βγαίνετε έξω από τα γεωγραφικά όρια της περιφέρειάς σας και ενδιαφέρεστε για την Καλαμάτα και τη Σπάρτη.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ:  Έχω υπάρξει στο Υπουργείο σας, όπως γνωρίζετε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού: Το ξέρω. Το γνωρίζω.
Ο Αυτοκινητόδρομος «ΜΟΡΕΑΣ» είναι η μόνη σύμβαση παραχώρησης που δεν αναθεωρήθηκε το Δεκέμβριο του 2013. Γνωρίζετε τις θέσεις της Κυβέρνησης για τις υπάρχουσες συμβάσεις παραχώρησης. Κατά τη γνώμη μας, αυτές είναι συμβάσεις που δεν λαμβάνουν καμία μέριμνα για την οικονομική κατάσταση της χώρας, για τις δυνατότητες των πολιτών να χρησιμοποιήσουν τους αυτοκινητόδρομους. Οι συμβάσεις αυτές δεν λαμβάνουν υπόψη τους τις αναπτυξιακές συνθήκες που πρέπει να διαμορφώσουμε για να βγούμε από την κρίση και τις δυσμενείς συνθήκες και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις τοπικές κοινωνίες και στους δήμους από όπου διέρχονται.
Η δική μας πρόταση, με δεδομένο ότι κληρονομήσαμε πέντε συγκεκριμένες συμβάσεις παραχώρησης, είναι καθαρή. Κληρονομήσαμε πέντε, όχι τέσσερις.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ:  Πέντε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού: Πέντε.
Πρώτον, δεν θα υποχρεώσουμε τον ελληνικό λαό να πληρώσει δισεκατομμύρια ευρώ σε ρήτρες από τη μη εφαρμογή των συμβάσεων που κληρονομήσαμε. Άρα, θα τηρήσουμε και τις πέντε συμβάσεις όπως ισχύουν.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ:  Θα τις τηρήσετε;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού: Το ξαναλέω: Και τις πέντε συμβάσεις, όχι τις τέσσερις που αναθεωρήσατε εσείς. Και τις πέντε θα τις τηρήσουμε, όπως ισχύουν σήμερα.
Οι μόνες διαφορές που θα υπάρχουν, κύριε Βορίδη, είναι ότι θα υπάρχει πλέον αυτό που ήταν υποχρέωση της πολιτείας και δεν γινόταν ποτέ: ο έλεγχος. Θα υπάρχει έλεγχος στα έργα, έλεγχος στο τι αναφορές μάς δίνει ο ανεξάρτητος μηχανικός. Βέβαια, θα προωθούνται κι οι υποχρεώσεις της πολιτείας –η αρχαιολογία, οι απαλλοτριώσεις κ.λπ.- για να μην πληρώνει ο ελληνικός λαός ρήτρες.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ:  Συγγνώμη, τι θα κάνει η Αρχαιολογία;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού: Θα ολοκληρώνονται οι αρχαιολογικές εργασίες και οι απαλλοτριώσεις, που είναι ευθύνη του ελληνικού Δημοσίου σύμφωνα με τις συμβάσεις, γιατί εδώ και δεκατρία χρόνια τώρα δεν έχουν ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα ο ελληνικός λαός, ο Έλληνας πολίτης να πληρώνει πρόσθετο κόστος στους παραχωρησιούχους. Αυτό όφειλαν στα τέσσερα έργα που πριν δύο χρόνια ήρθαν στη Βουλή…Η αναθεώρηση των συμβάσεων έχει προβλεφθεί. Δεν προβλέφθηκε τίποτα. Το έχω ξαναπεί: Στην αρχή ο κ. Σουφλιάς δεν ήξερε, δεν ρώταγε και έβαλε ότι στους έξι μήνες θα έχουν τελειώσει όλα. Μετά από έντεκα χρόνια δεν ήξερε κανείς ποιες απαλλοτριώσεις μένουν και ποιες αρχαιολογικές εργασίες;
Δεύτερον, επιδιώκουμε και διαπραγματευόμαστε την αλλαγή των όρων των συμβάσεων. Συγκεκριμένα: Πρώτον, τη μείωση των διοδίων και τον προσδιορισμό τους με δείκτες που θα λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση των πολιτών. Δεύτερον, την ελεύθερη διέλευση των πολιτών στο όριο του δήμου τους όπου δεν υπάρχει ασφαλής εναλλακτική διέλευση. Τρίτον, πενήντα τουλάχιστον ελεύθερες διελεύσεις των μόνιμων κατοίκων για είκοσι πέντε χιλιόμετρα από τη μόνιμη κατοικία τους, όπου επίσης δεν υπάρχει ασφαλής εναλλακτική διέλευση. Τέταρτον, την ελεύθερη διέλευση των συμπολιτών μας με ειδικές ανάγκες και για ειδικές κατηγορίες. Πέμπτον, την εγκατάσταση ενός ενιαίου ηλεκτρονικού, αναλογικού χιλιομετρικού συστήματος χρέωσης των χρηστών. Έκτον, τη διακοπή των διώξεων των πολιτών που αντέδρασαν στην εφαρμογή αυτών των αντικοινωνικών συμβάσεων.
Επομένως, σε περίπτωση που όλες οι παραχωρήσεις ή ομοειδείς παραχωρήσεις –εσείς ξέρετε ποιες είναι ομοειδείς παραχωρήσεις, επειδή έχετε περάσει από το Υπουργείο- συμφωνήσουν στα παραπάνω, θα έρθει η νέα συμφωνία στο Κοινοβούλιο για ψήφιση. Επομένως, θα έρθει και η σύμβαση του «ΜΟΡΕΑ».

Αν δεν συμφωνήσουμε με τους παραχωρησιούχους για τις προαναφερόμενες αλλαγές που λαμβάνουν ισότιμα υπόψη και τις ανάγκες του έργου, αλλά και τις ανάγκες της κοινωνίας, δεν θα τροποποιηθεί η σύμβαση του «ΜΟΡΕΑ» και πρέπει ο παραχωρησιούχος να συνεχίσει και να ολοκληρώσει το έργο με τη σύμβαση που έχει.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Δέσποινα Χαραλαμπίδου): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.
Το λόγο έχει ο κ. Βορίδης για τρία λεπτά.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Κύριε Υπουργέ, εσείς βεβαίως θα απαντάτε όπως θέλετε και εμείς βεβαίως θα τοποθετούμαστε επί των απαντήσεών σας. Και παρεμπιπτόντως, επειδή κάνετε αυτές τις υπομνήσεις «Τι πέρασε ο ελληνικός λαός» και όλα αυτά τα ωραία και ηχηρά, εγώ θα σας πρότεινα, με όλη την εκτίμηση, -γιατί και με άλλη ιδιότητά σας έχουμε συνεργαστεί- να κρατάτε μικρό καλάθι, γιατί με αυτά που ακούω, αυτά τα οποία πέρασε ο ελληνικός λαός θα είναι χάδι μπροστά στη μνημονιακή Αριστερά την οποία θα εκπροσωπείτε σε κανένα τριήμερο. Όμως, εν πάση περιπτώσει, γι’ αυτά οψόμεθα.
Έρχομαι, όμως, στο διά ταύτα. Εσείς από ό,τι καταλαβαίνω, κύριε Υπουργέ, μπαίνετε σε μία λογική συνολικής επαναδιαπραγματεύσεως των συμβάσεων, διότι αν αλλάξετε αυτά τα δεδομένα -κι εγώ να μην ανοίξω τη συζήτηση ευρύτερα για τις συμβάσεις, γιατί αυτό επίσης είναι μια μεγάλη συζήτηση και είναι σημαντικό που το λέτε και το λέτε με καθαρό τρόπο- εδώ υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα. Το τεράστιο ζήτημα είναι ότι στην πραγματικότητα πρέπει να εξασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα των έργων που, όπως ξέρετε, σε πολύ μεγάλο βαθμό συνδέεται με τον κυκλοφοριακό φόρτο, συνδέεται με τις εκτιμήσεις που έχουν γίνει πάνω σε αυτό και συνδέεται προφανώς και με το κόστος λειτουργίας της παραχώρησης, τον χρόνο, τα διόδια. Όλα αυτά είναι πράγματα που είναι διαπραγματευμένα.
Εσείς, λοιπόν, μπαίνετε σε μία εξαρχής, από ό,τι καταλαβαίνω, συζήτηση και αυτό, πρώτον, κοστίζει πάρα πολύ χρόνο όπου το έργο παραμένει στάσιμο. Άρα στην πραγματικότητα «παγώνετε» τα έργα σε μία χρονική στιγμή που η οικονομία δεν έχει κανένα περιθώριο. Δεύτερον, αναφέρεστε σε ένα έργο το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 92,5%. Τι να επαναδιαπραγματευτεί κανείς για το σύνολο του έργου όταν έχει μείνει 7,5% του έργου για να ολοκληρωθεί;
Δεσμεύετε τις περιοχές, χωρίς το έργο να ολοκληρώνεται με όλες τις ευεργετικές συνέπειες. Προσέξτε, εγώ δεν σας λέω για τις προσλήψεις τώρα εργατών και την αύξηση της εργασίας και όλα αυτά, που είναι κι αυτά. Εγώ λέω: ευεργετικές συνέπειες από την ίδια τη λειτουργία του έργου. Τα έργα υποδομής δεν γίνονται για να διασκεδάσουμε. Δεν πληρώθηκαν και πληρώνονται όλα αυτά τα χρήματα γιατί έτσι ή για να φτιάξουμε θέσεις εργασίας. Πληρώνονται γιατί έχουν τεράστιο οικονομικό αποτέλεσμα. Είναι πολύ μεγάλης σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες. Περιμένουν να ανοιχτούν αυτά τα έργα, γιατί αυτόματα ουσιαστικά ανθίζει η οικονομική ανάπτυξη της περιοχής με το να διευκολύνεται η μετακίνηση. Και λέτε ότι θα τα «παγώσετε» αυτά σε μια διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης.
Σας θυμίζω, κύριε Υπουργέ -γιατί το έχετε ζήσει τώρα αυτό, εσείς τα ξέρετε αυτά, δεν είστε από τους αδαείς άλλους συναδέλφους σας που δεν έχουν επαφή με τα αντικείμενα- ότι την τελευταία φορά που αποπειράθηκε να γίνει αυτό, τα έργα «παγώσανε» για τέσσερα χρόνια.
Εδώ διατρέχετε έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο, διότι καλό είναι να λέμε τι θα γίνει με την αρχαιολογία, η οποία έχει τη δική της ευθύνη, εγώ θα πω, όπως και με το δικαστικό σύστημα που έχει τις δικές του ευθύνες για το θέμα των απαλλοτριώσεων, όπως και με τη διοίκηση που επίσης έχει ευθύνες για το θέμα των απαλλοτριώσεων, αλλά εσείς βάζετε ένα ζήτημα αλλαγής των οικονομικών δεδομένων του έργου.
Ουσιαστικά αφήνετε το έργο έκθετο αυτή τη στιγμή. Διαπραγματευμένη σύμβαση, με εγκρίσεις, τελειωμένη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λέτε ότι δεν θα την προχωρήσετε. Και μιλώ ειδικά για τον «ΜΟΡΕΑ», παρότι κατά τη γνώμη μου υπάρχει μια ευρύτερη αναλογία, δεν το διαφοροποιώ. Πάντως, ο «ΜΟΡΕΑΣ» έχει το εξής πρόσθετο χαρακτηριστικό: είναι σχεδόν τελειωμένο. Δεν μπορεί να μην προχωρήσετε σε μια απόφαση για να ολοκληρωθεί η διεργασία αυτή και, αντιθέτως, να βάλετε όλους αυτούς τους ωραίους μαξιμαλιστικούς στόχους που θα ανοίξουν συνολικά τη διαπραγμάτευση για το οικονομικό αντικείμενο του έργου και τη βιωσιμότητά του.
Εμένα, η άποψή μου, κύριε Υπουργέ -και το λέω ξεκάθαρα- είναι ότι πρέπει να τελειώσει το έργο. Είναι σημαντικό για την περιοχή. Το περιμένουν οι κάτοικοι. Είναι σχεδόν ολοκληρωμένο. Είναι κρίμα από τον Θεό το να εμμείνετε σε κάτι για το οποίο σας ξαναλέω ότι είχαμε προηγούμενη εμπειρία αυτής της πολιτικής. Την είχαν ακολουθήσει οι προκάτοχοί σας -δεν θέλω να τους ονοματίσω- οι οποίοι ουσιαστικά «πάγωσαν» τους αυτοκινητοδρόμους αφήνοντάς τους ημιτελείς.
Και καταλήγοντας θα σας πω ότι όλα αυτά έγιναν επί ζημία του Δημοσίου, διότι τις ξέρετε τις ρήτρες που υπάρχουν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού): Θα καταθέσω και μία.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Επί ζημία του δημοσίου! Η πολιτική αυτή της καθυστέρησης δεν κατέληξε ποτέ επ’ ωφελεία του δημοσίου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Δέσποινα Χαραλαμπίδου): Ευχαριστούμε τον κ. Βορίδη.
Τον λόγο έχει ο κύριος Υπουργός.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού): Ευχαριστώ.
Κύριε Βορίδη, μάλλον δεν με καταλάβατε. Είπα δύο πράγματα: Το πρώτο που είπα ότι είναι θα τηρήσουμε τις υπάρχουσες συμβάσεις και τις πέντε. Συγκεκριμένα στον Μορέα, βεβαίως, υπάρχει το θέμα της ΕΤΕπ και θα αναφερθώ ειδικά σε αυτό.
Επομένως, δεν υπάρχει κανένας λόγος να κολλήσουν τα έργα, όπως είχαν κολλήσει στο παρελθόν, ούτε για ένα χρόνο ούτε για δύο ούτε για τέσσερα. Τηρούμε τις συμβάσεις. Το κράτος προφανώς, σύμφωνα με τις συμβάσεις, θα είναι αυτό που πρέπει να είναι και οι παραχωρησιούχοι το ίδιο. Δεν μπορεί να είναι μόνο το κράτος στη μειονεκτική πλευρά της τήρησης των συμβάσεων.
Τώρα δεν είναι το κράτος, με εξαίρεση –γιατί εγώ θέλω να λέμε αλήθεια στο Κοινοβούλιο- μια μικρή καθυστέρηση από το Γενικό Λογιστήριο, για να πληρωθούν λόγω της κρίσης. Πιστεύω ότι μέχρι αύριο θα το έχουμε τελειώσει αυτό με τη μεγάλη διαπραγμάτευση ή μέχρι την Πέμπτη.
Και μη βιάζεστε να πανηγυρίζετε.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Δεν πανηγυρίζουμε
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού): Μη βιάζεστε να πανηγυρίζετε, γιατί δεν θα ευχαριστηθείτε.
Η γνώμη μου είναι ότι είναι πρόκληση για τον ελληνικό λαό που υποφέρει έξι χρόνια να συζητάμε για το πώς διασφαλίζονται χωρίς ρίσκο οι ιδιωτικές τράπεζες, μια και μιλάμε για το συγκεκριμένα έργο και για τις παραχωρήσεις, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψιν η οικονομική κατάσταση του κράτους και των πολιτών.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι κατανοητό απ’ όλους ότι έχει άλλο ρόλο. Δεν είναι ιδιωτική. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι χωρίς την αλλαγή φιλοσοφίας όλων των μερών για έργα παραχώρησης, που θα λαμβάνει ισότιμα υπ’ όψιν και την κοινωνία και τα έργα, θα προχωρήσουμε σε νέα συμφωνία.
Αυτοδεσμευτήκατε εσείς. Καλά κάνατε. Η υπόθεση, όπως ξέρετε, έστεκε για πάρα πολλούς μήνες στα ντουλάπια του Υπουργείου, είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο και περιμένουμε να δούμε αν το Ελεγκτικό Συνέδριο θα το εγκρίνει ή όχι.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Αν πει ναι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού): Θα δούμε. Δεν είναι δεσμευτικό για την Κυβέρνηση. Εμείς πιστεύουμε άλλα πράγματα και θα σας τα εξηγήσω τώρα.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, κύριε Βορίδη, είναι 844.500.000. Πρόσθετα σ’ αυτά δόθηκαν 68.445.375,92 ευρώ λόγω καθυστέρησης της υπογραφής της σύμβασης με απόφαση του τότε Υπουργού της Νέας Δημοκρατίας κυρίου Σουφλιά. Θα την καταθέσω αυτήν την απόφαση.
(Στο σημείο αυτό ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Χρήστος Σπίρτζης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Εσείς που έχετε κάνει και σ’ αυτό το Υπουργείο, κύριε Βορίδη, το έχετε δει ξανά; Έχετε διατελέσει Υπουργός σ’ αυτό το Υπουργείο. Θα υπογράφατε συμφωνία για αποζημίωση επειδή υπήρξε καθυστέρηση υπογραφής της σύμβασης έξι μήνες και οχτώ μήνες; Ρωτάω.
Είναι κοντά στα 70 εκατομμύρια. Δεν έχει υπολογιστεί καν στο χρηματοοικονομικό μοντέλο. Θα το βάλουμε; Δεν έχουν υπολογιστεί και άλλα πράγματα, βεβαίως, στο χρηματοοικονομικό μοντέλο, όπως το κόστος των απαλλοτριώσεων, λες και είναι σε άλλο έργο, λες και δεν τα πληρώνει ο ελληνικός λαός και το ελληνικό δημόσιο. Τέλος πάντων. Το ξεπερνάμε και αυτό.
Απ’ αυτά, λοιπόν, τα 905 εκατομμύρια, τα αρχικά συν τα καθυστερούμενα, που δεν προβλέπονταν κιόλας ή παίζεται αν προβλέπονταν -δεν ήταν και τόσο καθαρό- έχουν δοθεί 359 εκατομμύρια από το ελληνικό δημόσιο, οι παραχωρησιούχοι έχουν πάρει 128 εκατομμύρια από τα 150 από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και 828,7 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνει η υπηρεσία, από τις εμπορικές τράπεζες.
Αθροιστικά είναι πολύ μεγαλύτερο. Θέλω να σας πω γιατί. Γιατί μέρος τους είναι ο μακροπρόθεσμος δανεισμός που έχει προβλεφθεί και ένα άλλο μέρος είναι ο βραχυπρόθεσμος και, προφανώς, θα την αποπληρώσουν από τη συμμετοχή του κράτους.
Είναι προφανές -το ξέρετε- ότι ο ΜΟΡΕΑΣ έχει μία διαφορά σε σχέση με τις άλλες παραχωρήσεις. Οι τράπεζες χρηματοδοτούσαν το έργο αυτό από την αρχή, ενώ στις άλλες παραχωρήσεις δεν το παραχωρούσαν από την αρχή. Είχαν το πάνω χέρι και είπαν: «Θα φύγουμε από τα έργα, γιατί δεν έχουμε βάλει ένα ευρώ, αν δεν μας δώσετε μεγαλύτερο επιτόκιο, εξασφάλιση κ.λπ.»
Εδώ, όμως, δεν ισχύει αυτό, επειδή μιλάμε για διαπραγμάτευση, για να δούμε τις διαφορές του πώς διαπραγματεύεται αυτή η Κυβέρνηση.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Αυτές τις έχουμε αντιληφθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού): Θα δούμε και το αποτέλεσμα.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Αυτές τις έχουμε δει. Τέσσερα δισεκατομμύρια μέχρι αυτήν τη στιγμή. Εάν είναι να κάνετε έτσι τη διαπραγμάτευση, μην την κάνετε!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού): Θα δείτε πώς διαπραγματεύεται αυτή η Κυβέρνηση και για τις παραχωρήσεις και συνολικά σε σχέση με την προηγούμενη και τις προηγούμενες, γιατί δεν είναι μόνο η προηγούμενη.
ΠΡΟΕΔΡΕΟΥΣΑ (Δέσποινα Χαραλαμπίδου): Κύριε Υπουργέ, παρακαλώ ολοκληρώστε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού): Τελειώνω, κυρία Πρόεδρε. Θέλω να το καταλάβει ο κ. Βορίδης, γιατί ήταν και στο ίδιο Υπουργείο.
Ακόμα και εάν πρέπει να διασφαλίσουμε τα χρήματα που δάνεισε η ΕΤΕπ, θα συμφωνήσουμε στα εξής, για τον εξής λόγο: Πρώτον, προβλέπει η ΕΤΕπ 23% χαμηλότερο φόρτο για τριάντα χρόνια από ό,τι οι υπόλοιπες ιδιωτικές εμπορικές τράπεζες. Γιατί θα το συμφωνήσουμε αυτό έτσι;
Δεύτερον, σε διατήρηση ενός υψηλού και σταθερού επιτοκίου βάσης. Δηλαδή, το Euribor ήταν πάνω από 4,5%, ενώ σήμερα είναι κοντά στο μηδέν. Κυμαίνεται συν πλην στο μηδέν. Θα πάμε να συμφωνήσουμε σε 4,5%;
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Μα, δεν θα έμπαινε αλλιώς η ΕΤΕπ. Το ξέρετε, κύριε Υπουργέ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού): Δεν θα έμπαινε η ΕΤΕπ. Να συμφωνήσω μαζί σας.
Τότε γιατί οι όροι της ΕΤΕπ, που δεν θα έμπαινε η ΕΤΕπ, θα πρέπει να συμπαρασύρουν και τις ιδιωτικές τράπεζες και τη χρηματοδότησή τους; Οι ιδιωτικές τράπεζες και ο παραχωρησιούχος θα πάρουν το ρίσκο ότι έχουν μια σύμβαση ή θα τα φορτώσουν όλα στον ελληνικό λαό; Για ποιο λόγο;
Δηλαδή, πήγατε στα μαγαζάκια που έκλεισαν και χρωστούσαν στις τράπεζες και είπατε ότι θα τους διασφαλίσετε τα δάνεια και χωρίς διαπραγμάτευση;
Κύριε Βορίδη, δεν κρατάμε τέτοια στάση, αλλά δεν θα φέρουμε μια παραχώρηση στη Βουλή, χωρίς να υποχωρήσουν στις επτά γενικές αρχές που θέτουμε ή έστω σε κάποιες, με συμφωνία των παραχωρησιούχων. Και αυτό πιστεύω ότι είναι απόλυτα καθαρό.
Διαφορετικά, θα πρέπει οι παραχωρησιούχοι να συνεχίσουν τη σύμβαση που έχει το ελληνικό δημόσιο και εκείνοι στα χέρια τους και να την υλοποιήσουν.
Πρέπει να κάτσουμε να εξετάσουμε, επειδή καίγεστε για την περιμετρική της Καλαμάτας και τη Σπάρτη. 
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Και εσείς καίγεστε!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού): Και εγώ καίγομαι. Πρέπει, λοιπόν, να κάτσουμε να εξετάσουμε εάν συμφέρει περισσότερο να δοθούν αυτά τα χρήματα στις ιδιωτικές τράπεζες ή στον παραχωρησιούχο ή συμφέρει το υπόλοιπο να βγει δημόσιο έργο. Να μην εξετάσουμε τι συμφέρει το ελληνικό δημόσιο; Να το δούμε!
Επομένως, έχουμε πέντε συμβάσεις. Τις τηρούμε με θρησκευτική ευλάβεια και με θρησκευτική ευλάβεια περιμένουμε και τις απόψεις των παραχωρησιούχων να συμφωνήσουν σε αυτές τις αλλαγές, κάτι που οφείλουν και στην ελληνική κοινωνία και στο ελληνικό κράτος. 

Πηγή: 

H MSC, ο μεγαλύτερος πελάτης του ΟΛΠ, φαίνεται ότι «γκρινιάζει» για το νέο δ.σ.

Μετά τον «ιδεολογικό πόλεμο» για την πώληση του ΟΛΠ, ίσως οδηγηθούμε και σε «πόλεμο των liners», δηλαδή των χρηστών του.
H MSC, η οποία είναι ο μεγαλύτερος πελάτης του ΟΛΠ στον προβλήτα Ι, εάν και μεταφέρει ολοένα και περισσότερες κινήσεις στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco, ακούγεται ότι «είναι σε επιφυλακή», έπειτα από την τοποθέτηση του κ. Σταύρου Κυραμαργιού ως αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΠ.
Ο κ. Κυραμαργιός, πρώην καπετάνιος, έχει διατελέσει υψηλόβαθμο στέλεχος του ναυτικού πρακτορείου της Evergreen, η οποία είναι από τους κύριους χρήστες των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco.
Μάλιστα, Evergreen και Cosco ανήκουν στην ίδια συμμαχία, την CKYHE alliance (Cosco, “K” Line, Yang Ming, Hanjin Shipping και Evergreen).
Aντίθετα, η MSC ανήκει στη συμμαχία 2Μ, μαζί με την Maersk, η οποία – μέσω της θυγατρικής APM Terminals - έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ.


Συνολικές προβολές σελίδας