Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Κινητοποιήσεις σχεδιάζουν οι ιδιοκτήτες Φ.Δ.Χ.

Να εξαντλήσουν κάθε διάλογο με την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και στην περίπτωση που δεν γίνουν δεκτά τα αιτήματά τους, να προχωρήσουν ακόμη και σε απεργία διαρκείας αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσης, σε πανελλαδική σύσκεψη που είχαν Κυριακή στη Λάρισα.
Πρόεδροι ομοσπονδιών και πρόεδροι πρωτοβάθμιων σωματείων φορτηγών από όλη τη χώρα βρέθηκαν χθες στη Λάρισα διεκδικώντας την ικανοποίηση αιτημάτων που αφορούν σε θέματα όπως της εκτέλεσης μεταφορών από ιδιωτικά φορτηγά ή φορτηγά ξένων χωρών, του αντιτίμου στα διόδια, το φορολογικό – ασφαλιστικό ενώ μείζον θέμα αποτελεί η εφαρμογή της νομοθεσίας για την ασφαλή πέδηση(ABS) σε παλαιότερα φορτηγά.
Όπως τόνισε στην «ΕτΔ», με την ολοκλήρωση της χθεσινής σύσκεψης, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης Θεσσαλίας, Δυτ. Ελλάδας και Δυτ. Μακεδονίας Βασ. Τζιμουράγκας «οι συμμετέχοντες αποφάσισαν να προχωρήσουν σε συζήτηση με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και στην περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας, θα προχωρήσουμε σε απεργία διαρκείας».
Σημειώνοντας ότι «η τακτική των κυβερνώντων είναι να μην θέλουν να επιλύσουν τα προβλήματα των μεταφορών με αποτέλεσμα ο κλάδος μας να περιέλθει σε απόγνωση. Έτσι θέματα που είχαν επιλυθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, επανέρχονται από τη σημερινή οδηγώντας τον κλάδο σε χειρότερες καταστάσεις».
Ένα από τα βασικά αιτήματα του κλάδου, όπως διευκρίνισε ο κ. Τζιμουράγκας αφορά στην ασφαλή πέδηση, στο  σύστημα (ABS) στα φορτηγά τελευταίας τεχνολογίας.
Η παλαιότερη ρύθμιση που προέβλεπε ότι, όσοι αγόρασαν φορτηγά πριν το 1999 δεν ήταν υποχρεωμένοι να εγκαταστήσουν το σύστημα πέδησης, καταργήθηκε με τη δικαιολογία ότι είναι απαραίτητο με αφορμή τους κανόνες ασφαλείας. Ωστόσο αυτό δεν μπορεί να συμβεί, να εγκατασταθεί το σύστημα δηλαδή, αφού το ABS είναι ασύμβατο με τις καρότσες των παλιότερων φορτηγών».
Για το θέμα των διοδίων, ο κ. Τζιμουράγκας διευκρίνισε ότι με τον νόμο που ψηφίσθηκε τον περασμένο Αύγουστο, απαγορεύεται η διέλευση φορτηγών Δ.Χ. στο δευτερεύον οδικό δίκτυο και στους παράδρομους.
«Με αποτέλεσμα να εγκλωβισθεί ο κλάδος και να μην μπορεί να πραγματοποιήσει δρομολόγια τα οποία είναι ασύμφορα μέσω της εθνικής οδού λόγω των υπεραυξημένων διοδίων. Όταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν υποσχεθεί μείωση ακόμη και 50% των τελών των διοδίων».
Σε ό,τι αφορά στο θέμα των μεταφορών, ο κ. Τζιμουράγκας διευκρίνισε ότι «στους παράδρομους κυκλοφορούν σήμερα αλλοδαπά φορτηγά που πραγματοποιούν παράνομο καμποτάζ, ενδομεταφορές σε κοινοτικές χώρες.Αυτά τα φορτηγά παραμένουν στη χώρα χωρίς να ελέγχονται και χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας, του αριθμού των δρομολογίων ενώ εκτιμάται ότι ανήκουν σε εταιρίες – μαϊμούδες» κατέληξε ο πρόεδρος των ιδιοκτητών Φ.Δ.Χ.

Ο ΟΟΣΑ εισηγείται περαιτέρω απελευθέρωση στις οδικές μεταφορές. Αλλαγές στις φορτοεκφορτώσεις

Περαιτέρω απελευθέρωση στις, ήδη «απελευθερωμένες», οδικές μεταφορές εισηγείται ο ΟΟΣΑ.  
Η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ προτείνει την κατάργηση προβλέψεων, που διαχωρίζουν τους παλαιούς από τους νεότερους επαγγελματίες του χώρου, επισημαίνοντας ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις των τελευταίων, δεν αποσαφηνίζουν ποιες από τις παλαιότερες διατάξεις αντικαθιστούν, αφήνοντας ένα ασαφές επιχειρηματικό περιβάλλον.
Συγκεκριμένα, επισημαίνεται η διαφορά στο ύψος της εγγυητικής επιστολής που καλούνται να πληρώσουν οι ενδιαφερόμενοι για την απόκτηση άδειας οδικών μεταφορών, ευνοώντας εταιρείες με συγκεκριμένη νομική μορφή.
Ετσι, ενώ για τις ήδη δραστηριοποιούμενες μεταφορικές εταιρείες ΑΕ απαιτείται εγγυητική επιστολή 9.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και 5.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο φορτηγό, για μικρότερες επιχειρήσεις, με άλλη νομική μορφή, τα ποσά είναι υψηλότερα και φτάνουν τα 18.000 ευρώ για το πρώτο φορτηγό και τα 9.000 ευρώ για κάθε επόμενο.
Επίσης, προτείνεται η αφαίρεση όλων των διακρίσεων, ώστε οι άδειες οδικού μεταφορέα να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, με στόχο «να αποφευχθεί η νομοθετική αβεβαιότητα ή η διαφορετική αντιμετώπιση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ίδια αγορά».
Ως εκ τούτου, προτείνεται τα ποσά των εγγυητικών επιστολών να διαμορφωθούν ενιαία στα 9.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και στα 5.000 για κάθε πρόσθετο.
Στην έκθεση επισημαίνεται ότι, σήμερα, επιχειρήσεις οδικών μεταφορών που χρησιμοποιούν οχήματα ή συνδυασμό οχημάτων που δεν υπερβαίνουν τους 3,5 τόνους, εξαιρούνται από ορισμένες νομοθετικές προβλέψεις, έχοντας διατηρήσει «ρήτρες κεκτημένων δικαιωμάτων» και τονίζεται ότι «απαρχαιωμένες προβλέψεις θα έπρεπε να αφαιρεθούν από τη νομοθεσία».
Στις προτάσεις συγκαταλέγεται και ο ελεύθερος προσδιορισμός των ρυμουλκούμενων (trailer) που θα μπορούν να συνδέονται με έναν τράκτορα, ο οποίος τώρα αντιστοιχεί σε δύο για κάθε μεμονωμένο όχημα και σε τρεις για κάθε όχημα ΑΕ.
Παράλληλα, ειδικές προβλέψεις γίνονται και για τις φορτοεκφορτώσεις προϊόντων σε στεριά και λιμάνια, για τις οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις ισχύουν τοπικοί περιορισμοί.
Οι συντάκτες της έκθεσης τονίζουν ότι θα πρέπει να εξαλειφθεί η υποχρέωση πρόσληψης υπαλλήλων εγγεγραμμένων στο εθνικό μητρώο λιμενεργατών για μη εξειδικευμένες εργασίες, και που - όπως αναφέρεται - δημιουργεί συνθήκες υπέρ ορισμένων επιχειρήσεων, καθώς ήδη ισχύουν κάποιες εξαιρέσεις σε αυτό τον κανόνα.

Συνολικές προβολές σελίδας