Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Η ΟΦΑΕ υπέρ της ρύθμισης του ΥΠΟΙΚ για τις τριγωνικές εμπορικές συναλλαγές

Η ΟΦΑΕ χαιρετίζει τη ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών, η οποία εξαιρεί από τις εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες, αυτές που καταβάλλονται σε επιχειρήσεις που εδρεύουν σε χώρες με προνομιακό φορολογικό καθεστώς ή τις υποχρεώνει να καταβάλλουν παρακρατούμενο φόρο, με συντελεστή ίδιο με αυτόν που ισχύει στην Ελλάδα, προκειμένου να αποφύγουν την εξαίρεση.
Η ρύθμιση αυτή περιέχεται στον πρόσφατο νόμο 4321/2015, το άρθρο  21 παρ. 1, το οποίο τροποποιεί και συμπληρώνει σχετικά τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (άρθρο 23 ν. 4172/2013).
Όπως αναφέρει η ΟΦΑΕ, «χρόνια ολόκληρα ο χώρος των αυτοκινητιστών διαμαρτύρεται, σε όλες τις κυβερνήσεις που πέρασαν από τη χώρα, για την λεηλασία που υφίσταται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταφορικών εταιριών, συχνά ελληνικών συμφερόντων που εδρεύουν τυπικά στον «φορολογικό παράδεισο» της Βουλγαρίας, της Κύπρου και τρίτων χωρών, για την ελλιπή φορολόγηση και υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών των εταιριών αυτών προς ζημιά του Ελληνικού Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων.
Η απάντηση όλων ήταν «έχετε δίκιο, θα το δούμε», αλλά κανείς δεν έκανε τίποτα. Αντίθετα η φορολογική μεταχείριση των επιχειρήσεων αυτών επιβράβευε τις επιλογές τους, ζημίωνε το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, ενθάρρυνε τη φυγή κεφαλαίων και ευνοούσε την παράνομη μεταφορά, την υποβάθμιση των Ελλήνων αυτοκινητιστών και οδηγών και την υφαρπαγή του έργου τους. Και όλα αυτά σε περίοδο οξύτατης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.
Η πρόσφατη ρύθμιση αποτελεί σπουδαίο βήμα στην κατεύθυνση για την οριστική άρση αυτής της αδικίας. Καλούμε τους αυτοκινητιστές να στηρίξουν αποφασιστικά την επιλογή αυτή, ενάντια στα συμφέροντα όσων τις κομπίνες δυσκολεύει και την κυβέρνηση να συνεχίσει δυναμικά για την πάταξη του αθέμιτου ανταγωνισμού και της παράνομης μεταφοράς μέχρι το τέλος».

Αύξηση 156 πλοίων στον ελληνόκτητο στόλο. Ελέγχει το 15,9% της αγοράς

Πέρασε και πάλι τα 4.000 πλοία ο ελληνόκτητος στόλος το 2015, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε αριθμό πλοίων, αλλά και μεταφορική ικανότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), όπως μετέδωσε η «Ναυτεμπορική».  
Ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος πλοίων 1.000 gt και άνω, περιλαμβάνει στις 10 Μαρτίου 2015 4.057 πλοία, 314.456.451 dwt (μεταφορική ικανότητα) και 184.063.875 gt (χωρητικότητα).
Σε σύγκριση με πέρυσι ο στόλος αυξήθηκε κατά 156 πλοία, 23.609.319 dwt και 13.079.191 gt. Επίσης στα στοιχεία περιλαμβάνονται και 374 πλοία 38.039.275 dwt και 23.515.651 gt. τα οποία είναι υπό ναυπήγηση. Επίσης, αύξηση κατά 20 πλοία παρουσίασε και ο υπό ελληνική σημαία στόλος, ο οποίος αποτελείται τώρα από 839 πλοία 47.185.619 gt και 80.472.189 dwt.
Ανά κατηγορία
Ανά κατηγορία πλοίων ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 221 cargo ships (12.579), 571 product και chemical δεξαμενόπλοια (7.150), 196 μεταφοράς αερίου (1.803), 709 μεταφοράς αργού (2.615), 1.856 ore and bulk (11.944), 92 επιβατηγά (1.885), 347 containerships (5.354) και 65 οther cargo ships (9.656).
Συνολικά τα ελληνόκτητα πλοία αποτελούν το 7,6% του παγκόσμιου στόλου με βάση τον αριθμό των πλοίων, το 13,5% με βάση τους gt και το 15,9% με βάση τη μεταφορική ικανότητα (dwt). Από τα παραπάνω στοιχεία είναι φανερό ότι ο ελληνικός εφοπλισμός δίνει έμφαση στην αγορά και ναυπήγηση πλοίων μεγάλου μεγέθους για να επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακος και να παραμένει ανταγωνιστικός. 

Τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια αποτελούν με όρους dwt το 26,6% του παγκόσμιου στόλου της κατηγορίας, τα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων το 13%, τα πλοία μεταφοράς αερίου το 10,4% ενώ τα bulk carriers αποτελούν το 16,9% του παγκόσμιου στόλου της κατηγορίας.
Ο υπό ελληνική σημαία στόλος αποτελεί το 1,6% του παγκόσμιου με βάση τον αριθμό των πλοίων, το 3,5% με βάση τους gt και το 4,1% με βάση τους dwt. Ωστόσο, στα δεξαμενόπλοια ο υπό ελληνική σημαία στόλος αποτελεί το 9,8% του παγκόσμιου με βάση τον αριθμό των πλοίων και το 10,1% με βάση τους dwt.

H ηλικία
Αξιοσημείωτη είναι και η επίδοση που αφορά τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου. Παρά το γεγονός ότι αυξήθηκε κατά 0,1 έτος σε σύγκριση με πέρυσι, εν τούτοις βρίσκεται 2,5 χρόνια κάτω από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου, με βάση υπολογισμού τον αριθμό των πλοίων. Επίσης, η μέση ηλικία του υπό ελληνική σημαία στόλου μειώθηκε λίγο ακόμη στις αρχές του 2015, στα 11,4 χρόνια από 11,5 χρόνια που ήταν ένα χρόνο πριν.

Η νηολόγηση
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε 46 σημαίες συνολικά.
Στην πρώτη θέση βρίσκεται η ελληνική σημαία με 839 πλοία, 80.472.189 dwt, που σημαίνει ότι πάνω από το 25% των συνολικών dwt είναι στο ελληνικό νηολόγιο. Ακολουθεί η σημαία της Λιβερίας με 739 πλοία 54.034.080 dwt και στην τρίτη θέση βρίσκονται τα Marshall Islands με 697 πλοία 54.806.342 dwt. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Μάλτα με 606 πλοία 48.550.930 dwt και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το νηολόγιο του Παναμά με 398 πλοία 25.210.082 dwt.
Στην έκτη και έβδομη θέση βρίσκονται τα νηολόγια της Κύπρου και των Bahamas, αντιστοίχως με 53 πλοία, 17.689.741 dwt και 243 πλοία, 17.527.315 dwt. Τέλος, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος είναι ταξινομημένος κατά πλειοψηφία στους μεγαλύτερους νηογνώμονες του κόσμου.

Ημερίδα της ΟΦΑΕ, στη Θες/νίκη, με θέμα την εφαρμογή TIR-EPD στις 9/4

Ημερίδα διοργανώνει η ΟΦΑΕ, σε συνεργασία με την IRU, με θέμα την εφαρμογή του TIR-EPD, στην Ελλάδα, για την ηλεκτρονική υποβολή προ-δήλωσης στα τελωνεία.
Το TIR EPD εφαρμόζεται πλέον και την Ελλάδα, παρέχοντας διευκόλυνση, επιτάχυνση, ασφάλεια και χαμηλότερο κόστος στην διεξαγωγή των τελωνειακών διαδικασιών μιας μεταφοράς.
Η ΟΦΑΕ θα είναι αυτή, που θα το προωθήσει στα μέλη της, ξεκινώντας με την παρουσίαση του στις 9 Απριλίου, όπου κάθε συσχετιζόμενος θα έχει την ευκαιρία να μάθει για τα οφέλη της εφαρμογής και για τον τρόπο χρήσης της.



Συνολικές προβολές σελίδας