Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

Η ΔΝΕ ενίσταται στις απεργιακές κινητοποιήσεις πλοηγών – ρυμουλκών

Στις αρνητικές συνέπειες από την απεργία των πλοηγών και ρυμουλκών αναφέρεται η Διεθνής Ναυτική Ένωση, καλώντας το υπουργείο Ναυτιλίας να παρασχεθούν πάγιες οδηγίες προς τις Υπηρεσίες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιώς ως και των λοιπών εμπορικών λιμένων, προς την κατεύθυνση παροχής έγκρισης, σε περιπτώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων, είσπλου ή έκπλου ορισμένων κατηγοριών πλοίων, τα οποία είτε διαθέτουν σύστημα προώσεως με διπλούς έλικες (π.χ. κρουαζιερόπλοια), είτε διαθέτουν σύστημα πρωραίας έλικας ελιγμών (bow thruster), με την προϋπόθεση έγγραφης αποδοχής της ευθύνης από τους Πλοιάρχους των πλοίων αυτών.
Η επιστολή της ΔΝΕ
«Όπως είναι γνωστό με τις ανωτέρω σχετικές ανακοινώσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών και της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών, αποφασίσθηκε και ήδη ευρίσκεται σε εξέλιξη 48ωρη απεργία  των πλοηγών και των ρυμουλκών από 02/11/15 έως 03/11/15 για τους λόγους που αναφέρονται στις ανακοινώσεις των Ενώσεων αυτών.

Οι ως άνω απεργιακές κινητοποιήσεις, έχουν ήδη δημιουργήσει μέγα ζήτημα, καθ’ όσον τα αναμενόμενα να προσεγγίσουν στον λιμένα Πειραιώς εμπορικά πλοία ως και επιβατηγά πλοία κρουαζιέρας, οδηγούν κατ’ ανάγκη τις Ναυτιλιακές Εταιρείες στην τροποποίηση των προγραμματισμένων προσεγγίσεων των πλοίων τους σε άλλα λιμάνια, με τις γνωστές οικονομικές συνέπειες τόσο για τις Εταιρείες - Μέλη μας, όσο και για ένα μεγάλο μέρος παράπλευρων ναυτιλιακών επιχειρήσεων ως και για την οικονομία της Χώρας γενικότερα.
Παρακαλούμε κ. Υπουργέ για τις αναγκαίες παρεμβάσεις σας προς την κατεύθυνση της  άμεσης αποτροπής των απεργιακών κινητοποιήσεων, προκειμένου να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία και η συνεχιζόμενη συρρίκνωση των επιχειρήσεων τόσο του Κλάδου μας, όσο και όλου του εμπορικού κόσμου.
Λόγω των σχεδιαζομένων από συνδικάτα και νέων απεργιακών κινητοποιήσεων κατά τις επόμενες ημέρες, παρακαλούμε κ. Υπουργέ όπως παρασχεθούν πάγιες οδηγίες προς τις Υπηρεσίες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιώς ως και των λοιπών εμπορικών λιμένων, προς την κατεύθυνση παροχής έγκρισης, σε περιπτώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων, είσπλου ή έκπλου ορισμένων κατηγοριών πλοίων, τα οποία είτε διαθέτουν σύστημα προώσεως με διπλούς έλικες (π.χ. κρουαζιερόπλοια), είτε διαθέτουν σύστημα πρωραίας έλικας ελιγμών (bow thruster), με την προϋπόθεση έγγραφης αποδοχής της ευθύνης από τους Πλοιάρχους των πλοίων αυτών.
Σημειώνουμε ότι το μέτρο αυτό είχε εφαρμοσθεί με επιτυχία κατά την διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων των πλοηγών τον Σεπτέμβριο 2013.
Η Διοίκηση της Ενώσεώς μας κ. Υπουργέ θα ευρίσκεται στην διάθεσή σας για την παροχή διευκρινίσεων, προκειμένου να αποφευχθούν καταστρεπτικότερες συνέπειες γενικής απαξίωσης των Ελληνικών λιμένων και κυρίως του Πειραιά για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο και την θέση αυτού ως hub port, με σοβαρότατες επιπτώσεις τόσο στις Ναυτιλιακές και άλλες παράπλευρες Επιχειρήσεις όσο και στην οικονομία της Χώρας».

Κλειστή η κοιλάδα των Τεμπών στις 11 και 12 Νοεμβρίου

Κλειστή θα παραμείνει στις 11 και 12 Νοεμβρίου η ΕΟ Αθήνων-Θεσσαλονίκης, στο ύψος της κοιλάδας των Τεμπών, λόγω των προβλεπόμενων εργασιών συντήρησης των μέτρων βραχοπροστασίας.
Η διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων για τις δύο ημέρες θα διαρκεί από τις 7:00 έως τις 20:00, οπότε η κοιλάδα των Τεμπών θα δίνεται στην κυκλοφορία.
Οι εναλλακτικές διαδρομές κυκλοφορίας θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.


202 πλοία περισσότερα απαριθμεί ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με την Petrofin

Νέα αύξηση σημείωσε ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research. Ειδικότερα, ο εμπορικός στόλος αποτελείται (Οκτώβριος 2015) από 4.909 πλοία, 202 πλοία περισσότερα από το 2014, όπως μετέδωσε το theseanation.gr.
Αύξηση 7,52% (24.675.319 dwt) σημειώθηκε και στο tonnage, το οποίο ανήλθε στους 328.254.495 dwt.
Ο ελληνόκτητος στόλος, εκτός από μεγαλύτερος, έγινε και νεώτερος καθώς η μέση ηλικία του μειώθηκε στα 12,73 χρόνια, από 13,26 χρόνια το 2014 και 14,05 χρόνια το 2013 και 14,7 χρόνια το 2012.

Ειδικά στα πλοία 20.000 dwt και πάνω, η μέση ηλικία μειώθηκε στα 8,71 χρόνια από 9,14 χρόνια πέρυσι και 9,83 το 2013.
Τα bulker άνω των 20.000 dwt αυξήθηκαν κατά 163 πλοία, στα 1.929 πλοία από 1.766 πλοία το 2014, ενώ στο ίδιο μέγεθος στα δεξαμενόπλοια ο αριθμός τους αυξήθηκε μόλις κατά τρία, στα 808 από 805 και στα containerships ο στόλος πλοίων 20.000 dwt και πάνω αυξήθηκε κατά 30 πλοία στα 274 από 244 containerships.
Σημαντική είναι η αύξηση του αριθμού των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) από 50 το 2014 σε 74 το 2015, ενώ αύξηση σημείωσε και ο στόλος των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (από 10.000 dwt και άνω) στα 48 πλοία από 31 το 2014.
Συνολικά, οι Eλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά, όχι μόνο στην διατήρηση του στόλου, αλλά και στην αύξηση του, σημειώνει η Petrofin.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχει μία αβεβαιότητα για το μέλλον της ναυτιλίας στην Ελλάδα, λόγω της αναμενόμενης αύξηση της φορολογίας, η αύξηση του στόλου είναι θετική έκπληξη.
Οι Ελληνες πλοιοκτήτες φημίζονται για την ικανότητα τους να επενδύσουν και να αποεπενδύουν στον σωστό χρόνο. Ο χρόνος θα δείξει εάν θα έχουν και πάλι δίκαιο, υπογραμμίζει η Petrofin.

Ο Θ. Δρίτσας κάλεσε την ΠΝΟ σε νέα συνάντηση, έκκληση να πάρει την απεργία πίσω

Αρνητική εξέλιξη χαρακτήρισε τη νέα, 48ωρη απεργία της ΠΝΟ ο υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας, καλώντας τους ναυτεργάτες να την ανακαλέσουν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας τονίζει ότι η απεργία θα έχει δυσμενείς συνέπειες στην συγκοινωνιακή και εμπορευματική κάλυψη των νησιών, υπογραμμίζοντας στους ναυτεργάτες ότι διεξάγει ενέργειες για την κάλυψη μέρους ή και του συνόλου των αιτημάτων τους.
Ο κ. Δρίτσας προσκάλεσε τους απεργούς σε νέα συνάντηση, στο υπουργείο αύριο (Τετάρτη 4/11) στις 10 το πρωί.
Η επιστολή του υπουργού Ναυτιλίας στη ΠΝΟ
«Αξιότιμε κύριε Γενικέ Γραμματέα,
Αξιότιμα μέλη της Π.Ν.Ο.,
Θεωρώ ιδιαίτερα αρνητική τη σημερινή εξέλιξη. Μια νέα 48ωρη απεργία και μάλιστα χωρίς καμία εξαίρεση, δυσκολεύει πάρα πολύ τα οξύτατα προβλήματα που έτσι και αλλιώς αντιμετωπίζουν όλα τα νησιά, αλλά και χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες.


Γνωρίζετε, ότι η Κυβέρνηση κατανοεί τη σοβαρότητα και την κρισιμότητα των αιτημάτων, αλλά σ' αυτή τη συγκυρία πιστεύω ότι πρέπει να εκτιμηθεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι η σημερινή Κυβέρνηση επιδιώκει θετικούς σχεδιασμούς και θετικές λύσεις μέσα σε ένα άκρως ασφυκτικό και αρνητικό πλαίσιο.
Η ανάγκη συνεννόησης χωρίς υποστολή των διεκδικήσεων, είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ άλλοτε. Υπάρχουν ανοικτά περιθώρια διαλόγου, που μπορούν να οδηγήσουν σε θετικές λύσεις.
Τόσο στη χθεσινή συνάντηση με το Προεδρείο της Ομοσπονδίας σας και των άλλων Οργανώσεων, όσο και στο Δελτίο Τύπου που εκδόθηκε στη συνέχεια, έδωσα διαβεβαιώσεις ότι“η Κυβέρνηση μελετά με σοβαρότητα και προσοχή όλα τα ζητήματα, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα και τις θέσεις των Σωματείων”.
Ειδικότερα επεσήμανα, ότι:
-Για το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό και την αυτοτέλεια του ΝΑΤ και του ΚΕΑΝ, η συζήτηση είναι ακόμα ανοικτή και παρά τις δυσκολίες, αξιολογούνται όλες οι ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος και του ΝΑΤ.
-Για το ζήτημα της ρύθμισης των συνθέσεων των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας, δήλωσα πως έχουν ήδη γίνει πολύ σημαντικά βήματα και ο δρόμος είναι ανοικτός για μια λύση που θα ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό ή και σε απόλυτο τους ναυτικούς.
-Για το ζήτημα της ναυτικής εργασίας, του ΓΕΝΕ, αλλά και του Οίκου Ναύτου και της ναυτικής εκπαίδευσης, όπως και πολλά άλλα, υπάρχουν ήδη δρομολογημένες πρωτοβουλίες με βάσιμες προσδοκίες ότι σε συνεργασία με τα Σωματεία και την ΠΝΟ, θα οδηγηθούμε σε ικανοποιητικές λύσεις. Το ίδιο ισχύει και για τα προβλήματα του κλάδου των πλοηγών.
Λαμβάνοντας υπόψη σας όλα τα παραπάνω και την κρισιμότητα των στιγμών, σας καλώ να επανεξετάσετε την απόφασή σας δίνοντας τον αναγκαίο χρόνο, για την ολοκλήρωση των προσπαθειών που σχετίζονται με τα αιτήματά σας.
Είμαι στη διάθεσή σας, για νέα συνάντηση στο Υπουργείο αύριο (Τετάρτη 4/11) στις 10 το πρωί».

7ο Διεθνές Συνέδριο Έρευνας στις Μεταφορές, στις 5 και 6 Νοεμβρίου, στο ΥΜΕ

Το 7ο Διεθνές Συνέδριο Έρευνας στις Μεταφορές, το οποίο συνδιοργανώνουν ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (IMET) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), συνεχίζει την παράδοση των προηγούμενων συνεδρίων και έχει πλέον καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς για την έρευνα στις μεταφορές στη χώρα μας.
Αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη σύγχρονη έρευνα στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα και απευθύνεται σε όλα τα μέλη της επιστημονικής κοινότητας, καθώς και στους φορείς άσκησης διοίκησης σε όλα τα επίπεδα.
Το συνέδριο θα διεξαχθεί στις 5 και 6 Νοεμβρίου, στο υπουργείο Μεταφορών. Για περισσότερες πληροφορίες, στο επισυναπτόμενο αρχείο. 


Συνολικές προβολές σελίδας