Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2016

Για τις 31 Μαϊου παρατάθηκε η δημοπράτηση για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο

Η πρώτη παράταση σε δημοπράτηση για το 2016 είναι γεγονός. Η ημερομηνία για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο μεταφέρθηκε από τις 31 Μαρτίου στις 31 Μαϊου 2016. Το έργο θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης για διάστημα 50 ετών και αναμένεται να δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με τον Υπουργό ο διαγωνισμός θα διαρκέσει 4 μήνες, χρόνος που θεωρείται ικανός για να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερες προσφορές. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ. Να θυμίσουμε πως στον τελευταίο διαγωνισμό (που πλέον δεν ισχύει) είχαν ενδιαφερθεί για τον χώρο των 558 στρεμμάτων οι παρακάτω εταιρείες: COSCO, MEDLOG, FOODLINK, GOLDAIR, SARANTITIS, EUROBANK PROPERTIES, REDEPLAN

Ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου εκτιμάται πως  θα προσελκύσει κεφάλαια της τάξεως των 250-300εκ.ευρώ. Είναι μία από τις πιο μεγάλες επενδύσεις στο χώρο των logistics ενώ το ενδιαφέρον ανεβαίνει από το γεγονός πως δεν περιορίζεται σε χρήση logistics.

Ο χώρος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από πολυεθνικές εταιρείες ως χώρος συναρμολόγησης προϊόντων, που αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο παράγοντα συμπίεσης του κόστους των προϊόντων που θα μπορούν να εισάγονται σε πολύ μικρά κομμάτια και να συναρμολογούνται στη χώρα μας και να συνεχίζουν το ταξίδι τους στην Ευρώπη.

Αυτό από την πλευρά του θα έφερνε ευεργετικές επιδράσεις όχι μόνο στο χώρο του Θριασίου με την αύξηση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης αλλά θα προσέλκυε πολλές άλλες παρόμοιες επιχειρήσεις στη γύρω ζώνη επαφής με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.

Άλλες δυνατότητες που θα έχει το ΘΕΚ είναι η διαχείριση χύδην φορτίων αλλά και η διαλογή από τα containers.

Πρακτικά θα δημιουργήσει μία νέα βιομηχανική ζώνη η οποία θα έχει αμφίδρομη σχέση με τη λογική λιμάνι Πειραιά-Σιδηρόδρομος-Θριάσιο-Ευρώπη. Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για ένα εξαιρετικά μεγάλο επιχειρηματικό σχέδιο, εξ ου και η συμμετοχή της COSCO.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Στις 31 Μαΐου μετατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές για το Θριάσιο και έως τις 4 Μαρτίου η υποβολή σχολίων.
Μέχρι στιγμής, το σχετικό φάκελο έχουν παραλάβει εταιρείες, όπως: Cosco, ΟΛΠ, Grivalia, AKTOR, METKA, DAMCO ENERGY, ΠΑΕΓΑΕ, Goldair, Lamda, Quest, ACS, Χαλυβουργική, Ορ. Βεϊνόγλου, Κ+Ν, Εθνική Πανγκαία, Diakinisis, Sarmed, Alpha Bank και Foodlink.  
Σημειώνεται ότι το έργο ανάπτυξης Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο θα υλοποιηθεί, μέσω σύμβασης παραχώρησης.
Το κριτήριο κατακύρωσης του διαγωνισμού είναι αποκλειστικά η συμφερότερη οικονομική προσφορά.
Ο ανάδοχος που θα προκύψει από το Διαγωνισμό, θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού (Παραχωρησιούχος), που θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 50 έτη του Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.
Στους όρους προκήρυξης του διαγωνισμού προβλέπεται, υπέρ του δημοσίου, η καταβολή ποσοστού επί του ετήσιου τζίρου της επένδυσης.
Το ποσοστό ορίζεται με μαθηματικό τύπο, ενώ σε κάθε περίπτωση διασφαλίζεται ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα του δημοσίου από την επένδυση, το οποίο είναι:
-Για τα πρώτα 12 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του Εμπορευματικού Κέντρου ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα του δημοσίου, ύψους 500.000 ευρώ ετησίως.
-Από  το 13ο χρόνο και έως το τέλος της παραχώρησης προβλέπεται εγγυημένο εισόδημα του δημοσίου ύψους 1.500.000 ευρώ ετησίως.

Η πτώση των τιμών του πετρελαίου απρόσμενη ευκαιρία για τους ιδιοκτήτες tanker

Η πιο καταστροφική πτώση των τιμών του πετρελαίου, εδώ και μια γενιά, αποτελεί μια απρόσμενη ευκαιρία για τους πλοιοκτήτες, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.
Με τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών να απέχει από τον καθορισμό ανώτατων ορίων στην παραγωγή, σε μια προσπάθεια να αυξήσει το μερίδιό του στην αγορά, τα πλοία που μπορούν να μεταφέρουν έως και 2 εκατ. βαρέλια, σε κάθε ταξίδι, βρίσκονται σε μεγάλη ζήτηση, προκειμένου να μεταφέρουν αργό από τη Μέση Ανατολή στην Ασία και τη Βόρεια Αμερική.
Ενώ οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν κατά 35% περίπου το 2015, ο μέσος όρος κερδών για αυτά τα πλοία ανήλθε στα 67.366 δολάρια την ημέρα, το υψηλότερο επίπεδο τουλάχιστον από το 2009, σύμφωνα με τον Clarkson, τον μεγαλύτερο ναυλομεσιτικό οίκο στον κόσμο.
«Τα άστρα τώρα μας ευνοούν», δήλωσε ο Νικόλας Τσάκος, διευθύνων σύμβουλος της «Tsakos Energy Navigation» σε συνέντευξή του στο Bloomberg, προσθέτοντας ότι η υποχώρηση των τιμών του «μαύρου χρυσού» πιθανόν να ενισχύσει τη ζήτηση την επόμενη χρονιά.
Οι αναλυτές προβλέπουν πως αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης θα διατηρηθεί για περίπου τους ίδιους λόγους που κάποιοι εμφανίζονται απαισιόδοξοι, σε σχέση με την τιμή του πετρελαίου.
Ο ΟΠΕΚ δεν δείχνει τάσεις αντιστροφής της στρατηγικής του, ενώ το Ιράν έχει ήδη παρουσιάσει τα σχέδιά του για αύξηση των εξαγωγών, μόλις αρθούν οι διεθνείς κυρώσεις σε βάρος της χώρας λόγω του πυρηνικού του προγράμματος.
Παράλληλα, οι ΗΠΑ μόλις κατήργησαν το όριο για τις εξαγωγές.

Τα εμπορεύματα ακολουθούν την ανοδική πορεία του «Ελ. Βενιζέλος». Σε πτώση το ταχυδρομείο

Μπορεί η άνοδος να μην είναι τόσο εντυπωσιακή όσο των επιβατών, παρόλα ταύτα, σε αναπτυξιακή τροχιά, κινούνται και τα εμπορεύματα στο «Ελ. Βενιζέλος».
Έτσι, στο 10μηνο του 2015, το αεροδρόμιο διακίνησε 65,5 χιλιάδες τόνους εμπορευμάτων, σημειώνοντας αύξηση 2,3%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 (το 2014 διακινήθηκαν συνολικά 77,3 χιλιάδες τόνοι).
Ανά κατηγορία, το φορτίο παρουσίασε άνοδο 3,8%, αντίθετα με το ταχυδρομείο (περιλαμβάνει μόνο τη διακίνηση των ΕΛΤΑ), το οποίο γνώρισε πτώση 9%.
Για το 2016, η εντατικοποίηση της συνεργασίας με την ΣΕΠ (Cosco) για την αεροπορική προώθηση προϊόντων της Hewlett Packard, αλλά και η διεύρυνση συνδυασμένων αεροπορικών - οδικών μεταφορών, με διασύνδεση της Μέσης Ανατολής/ Σιγκαπούρης, με το Βουκουρέστι, μέσω Αθηνών, περιλαμβάνονται στις προτεραιότητες του τμήματος Cargo του ΔΑΑ.

Αναλυτικά στοιχεία στο επισυναπτόμενο αρχείο.

Η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων είναι στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2009

Η ανάπτυξη της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων είναι στα χαμηλότερα επίπεδά της από το 2009.
Για το τρίτο τρίμηνο του 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner που δημοσίευσαν τα «Ναυτικά Χρονικά», τα 30 μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως παρουσίασαν μείωση διακίνησης κατά 0,8%, παρά το γεγονός ότι η διακίνηση κινήθηκε αυξητικά, κατά τα δύο πρώτα τρίμηνα με 5,1% και 0,6% αντίστοιχα. Είναι η πρώτη φορά από το 2009 που μειώνεται η διακίνηση.
Να σημειωθεί ότι η πορεία της αγοράς έχει επηρεαστεί και από τον μεγάλο αριθμό παραδόσεων νέων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων. Μόνο για το 2015 παραδόθηκαν 212 πλοία με συνολική χωρητικότητα 1,71 εκ. TEU.


Συνολικές προβολές σελίδας