Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Τελευταίες εξελίξεις για Normal Atlantic

Στις 28/3/2015, κατατέθηκαν από τους Ιταλούς δικηγόρους που συγκροτούν το pool ‘’GIUSTIZIA PER NORMAN ATLANTIC’’ και συνεργάζονται με το γραφείο μας οι τελευταίες μηνύσεις των εκπροσωπούμενων από κοινού επιβατών και θυμάτων της τραγωδίας του NORMAN ATLANTIC. Παράλληλα, έχουν ήδη κοινοποιηθεί εξώδικες δηλώσεις έγερσης αστικών απαιτήσεων κατά των ενεχομένων ναυτιλιακών εταιριών.
Ήδη, μετά την κατάθεση αυτών των μηνύσεων, ο αρμόδιος εισαγγελέας επέδωσε κλήση για τη διεξαγωγή ακρόασης σε σχέση με τα αίτια και τις ακριβείς συνθήκες του τραγικού ατυχήματος και την απόδοση και καταμερισμό ευθυνών μεταξύ των 12, μέχρι σήμερα, κατηγορουμένων (μεταξύ άλλων) για πρόκληση ναυαγίου και πολλαπλές ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες. Σκοπός της σχετικής ακρόασης είναι η διαπίστωση των αιτιών του ατυχήματος αλλά και ο εντοπισμός και τυχόν άλλων υπευθύνων για το ναυάγιο του NORMAN ATLANTIC, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 11 άνθρωποι και αγνοούνται, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, άλλοι 18. Μεταξύ των κατηγορούμενων είναι οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι της ΑΝΕΚ, ο εφοπλιστής Carlo Visentini, ο καπετάνιος Argilio Giacomazzi και 7 ακόμη μέλη του πληρώματος. Μεταξύ των υπό έρευνα θεμάτων είναι η εξατομίκευση ευθυνών για την καθυστέρηση ενεργοποίησης των συστημάτων συναγερμού και πυρόσβεσης. Επίσης, θα ερευνηθούν οι ευθύνες των υπεύθυνων για τη φόρτωση επιβατών και οχημάτων στο πλοίο όπως επίσης και των επιφορτισμένων με τον έλεγχο και επίβλεψη του γκαράζ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αλλά και κατά την εκκένωση του πλοίου από τους επιβάτες του.

Κατά τη διάρκεια της σχετικής ανακριτικής διαδικασίας, θα ερευνηθούν τα αίτια της πυρκαγιάς, οι χειρισμοί διάσωσης και κυρίως, η λειτουργικότητα των σωστικών και άλλων μέσων προστασίας του πλοίου. Σύμφωνα με την εισαγγελία, θα επιδιωχθεί, ιδιαίτερα, ο καθορισμός του χρονικού σημείου κατά το οποίο το πλοίο κατέστη ακυβέρνητο, η αιτία της πυρκαγιάς, το σημείο από το οποίο αυτή ξεκίνησε και τα ακριβή αίτια της εν συνεχεία εξάπλωσής της σε όλο το πλοίο.

Στη συνέχεια, σύμφωνα με την εισαγγελική παραγγελία, θα διερευνηθεί εάν υπήρχαν αρκετές πρίζες τροφοδοσίας σε σχέση με τον αριθμό των οχημάτων που βρίσκονταν στο πλοίο, το ενδεχόμενο να είχαν παραμείνει σε λειτουργία οι κινητήρες οχημάτων που βρίσκονταν στο πλοίο, η τυχόν ύπαρξη εύφλεκτων υλικών εντός των οχημάτων, η τυχόν παρουσία επιβατών εντός του γκαράζ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και αφού ξέσπασε η πυρκαγιά, όπως επίσης και η παρουσία ,παράνομα επιβιβασθέντων στο πλοίο, μεταναστών.

Όσον αφορά τις ενέργειες διάσωσης, η εισαγγελία θέλει να διερευνήσει την καταλληλότητα της χρονικής στιγμής ενεργοποίησης του γενικού συναγερμού και εάν ακολουθήθηκε η ορθή διαδικασία/ σειρά όσον αφορά την εγκατάλειψη του πλοίου. Επίσης, η εισαγγελία θα διερευνήσει εάν ακολουθήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες κατά τη φόρτωση των οχημάτων και την επιβίβαση των επιβατών στο πλοίο, όπως επίσης και την όλη διαχείριση των ενεργειών διάσωσης, την καταλληλότητα του εξοπλισμού διάσωσης και την επαρκή ή μη εκπαίδευση του προσωπικού/πληρώματος του πλοίου που ήταν επιφορτισμένο με την αντιμετώπιση συνθηκών εγκατάλειψης πλοίου. Τέλος, η εισαγγελία τονίζει ότι θα ερευνήσει, επίσης, εάν ενόψει των καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν ήταν ενδεχομένως απαραίτητο να χρησιμοποιηθούν/υιοθετηθούν άλλα μέσα και διαδικασίες διάσωσης.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι παρά την εκπνοή ,στις 28/3/2015, της προθεσμίας προς υποβολή μηνύσεων, παραμένει ακόμη ανοιχτή για τους επιβάτες/θύματα αυτής της ναυτικής τραγωδίας η δυνατότητα υποβολής δηλώσεων παραστάσεως πολιτικής αγωγής και συμμετοχής στην εκκρεμή ποινική διαδικασία που εισέρχεται, πλέον, στη φάση της ανάκρισης. Συνιστάται σε όσους δεν έχουν μέχρι σήμερα εγείρει τις σχετικές αξιώσεις τους, να ακολουθήσουν την ανωτέρω νομική οδό, η οποία προσφέρει τις μεγαλύτερες πιθανότητες μιας δίκαιης ,υπό τις περιστάσεις, αποζημίωσης. Υπενθυμίζεται ότι στην αντίστοιχη περίπτωση του ναυαγίου του COSTA CONCORDIA, οι μεγαλύτερες αποζημιώσεις επιδικάστηκαν σε εκείνους τους επιβάτες που είχαν λάβει μέρος στην ποινική διαδικασία και εκπροσωπήθηκαν στην διεξαχθείσα ποινική δίκη, ενώ όσοι επέλεξαν την οδό των ομαδικών αγωγών, εξώδικου συμβιβασμού ή της έγερσης αστικών και μόνο αξιώσεων, είχαν σαφώς υποδεέστερα αποτελέσματα, τόσο από απόψεως χρόνου, όσο και οικονομικά.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/2014-10-06-15-24-33/2014-05-27-13-14-58/item/2170-teleftaies-ekselikseis-gia-normal-atlantic

Στα 101,32 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι οφειλές των ναυτιλιακών εταιρειών προς το ΝΑΤ

Τα 101,32 εκατ. ευρώ αγγίζουν οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές των ναυτιλιακών εταιρειών προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ), όπως προκύπτει από τα στοιχεία που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης.
Η παράθεση των εν λόγω στοιχείων έγινε κατόπιν αιτήματος των βουλευτών του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλη Συντυχάκη, οι οποίοι είχαν καταθέσει Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων και ζητούσαν να ενημερωθούν ποιες είναι οι ανεξόφλητες φορολογικές οφειλές εφοπλιστών και ναυτιλιακών εταιρειών και ποιες οι βεβαιωμένες ανεξόφλητες οφειλές προς το ΝΑΤ.
Όπως ειδικότερα αναφέρεται:
«Σχετικά με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το ΝΑΤ που έχουν αποσταλεί προς βεβαίωση στις αρμόδιες ΔΟΥ, σύμφωνα με τα τηρούμενα στοιχεία στην αρμόδια υπηρεσία του Ταμείου προκύπτει ότι:
-Από πλοία εσωτερικού το ποσό οφειλής είναι 35.898.484,79 ευρώ
-Από τα ποντοπόρα πλοία το ποσό οφειλής είναι 17.935.365,75 ευρώ
-Από το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και οχημάτων το ποσό οφειλής είναι 47.490.999,82 ευρώ.
ΣΥΝΟΛΟ: 101.324.850,36 ευρώ.
Διευκρινίζεται ότι τα παραπάνω βεβαιωθέντα ποσά αφορούν σχεδόν στο σύνολό τους σε πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας (ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας) και σε οφειλές ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατικών Οχημάτων) προς του 2011 οπότε και καταργήθηκε».
Όσον αφορά στα ποντοπόρα πλοία, τα βεβαιωθέντα ποσά αφορούν κυρίως σε οφειλές εταιρείας κρουαζιερόπλοιων (που εκκρεμούν δικαστικά) και όχι σε οφειλές της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Γίνεται επίσης γνωστό ότι στις παραπάνω οφειλές συμπεριλαμβάνονται οι αναλογούσες εισφορές προς το ΝΑΤ, το ΚΑΑΝ (Κεφάλαιο Ανεργίας Ασθενείας Ναυτικών), το ΤΠΕΝ (Ταμείο Πρόνοιας Εμπορικού Ναυτικού) και το ΚΕΑΝ (Κλάδος Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών).
Επισημαίνεται ότι τα ανωτέρω ποσά είναι τα αρχικώς βεβαιωθέντα, καθότι είναι σε εξέλιξη διακανονισμοί αρκετών οφειλών με το ΝΑΤ και λαμβάνουν χώρα καταβολές στις ΔΟΥ (εφάπαξ ή δυνάμει ρυθμίσεων), για τις οποίες το Ταμείο ενημερώνεται σταδιακά.
Ο κ. Σκουρλέτης ενημερώνει τους βουλευτές του ΚΚΕ ότι για όλες τις ανωτέρω οφειλές, η αρμόδια Διεύθυνση Πόρων του Ταμείου έχει προβεί σε όλα τα προβλεπόμενα, από την κείμενη νομοθεσία, μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης, ήτοι απαγόρευση απόπλου, αναγκαστική κατάσχεση μέσω αρμόδια ΔΟΥ, υποβολή μήνυσης και αναγγελία στους κατά καιρούς διενεργηθέντες διαγωνισμούς.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ που έχουν καταθέσει την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων σε δύο ακόμη υπουργούς, Οικονομίας και Οικονομικών, έχουν καταγγείλει ότι οι εφοπλιστές με αντιλαϊκούς νόμους που έχουν ψηφιστεί, απολαμβάνουν, μεταξύ άλλων, 56 προκλητικές φοροαπαλλαγές. Οι δε φορολογικές υποχρεώσεις τους εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας των πλοίων, με το σύστημα «tonnage tax» και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και κέρδη τους.
Τα ερωτήματα που έχουν θέση είναι τι φόρους έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές το 2013 και το 2014, πόσες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει με το συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών, πόσες είναι οι βεβαιωμένες ανεξόφλητες εισφορές στη ΔΟΥ Πειραιά και στο ΝΑΤ.


Τουρκικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στον κλάδο των ελληνικών μεταφορών

Το ενδιαφέρον της Τουρκίας να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις στους τομείς του τουρισμού, της ναυτιλίας, της ενέργειας και των μεταφορών, με έμφαση στην διεύρυνση της οδικής, σιδηροδρομικής, ακτοπλοϊκής και αεροπορικής σύνδεσης Ελλάδας-Τουρκίας τόνισε ο πρέσβη της Τουρκίας στην Ελλάδα Κερίμ Ουράς σε συνάντηση που είχε με τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη.
Ειδικότερα, ο κ. Ουράς μετέφερε στον Έλληνα υπουργό  τις ευχές της κυβέρνησής του για την ανάληψη των καθηκόντων του και τον προσκάλεσε να επισκεφθεί την Άγκυρα για συνάντηση με τον Τούρκο ομόλογό του με στόχο την ανταλλαγή εμπειριών και την περαιτέρω σύσφιξη των διμερών σχέσεων.
Ο υπουργός δήλωσε την πρόθεσή του να επεκτείνει τις σχέσεις των δύο χωρών σε όλους αυτούς τους τομείς και να συμβάλει ώστε να διευκολυνθούν τόσο οι τουρκικές επενδύσεις στην Ελλάδα όσο και οι επενδυτικές δραστηριότητες της ελληνικής πλευράς στην τουρκική αγορά.
 
 

Το πλοίο Blue Galaxy παρέλαβε η Blue Star Ferries. Μπαίνει στις γραμμές της Κρήτης

Το Ε/Γ-Ο/Γ BLUE GALAXY παρέλαβε η θυγατρική της Blue Star Ferries, στο πλαίσιο σύμβασης μακροχρόνιας ναύλωσης (bareboat) από την εταιρεία Hellas 2 Leasing Ν.Ε.,
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Attica Group, τo Blue Galaxy έχει ολικό μήκος 192 μέτρα, ταχύτητα 24 κόμβους και μεταφορική ικανότητα 1.500 επιβατών και 703 αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως ή 150 φορτηγών οχημάτων και 70 αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως. 

Το πλοίο μετά από εκτεταμένη ανακαίνιση παρέχει στο επιβατικό κοινό αναβαθμισμένες υπηρεσίες και όλες τις σύγχρονες ανέσεις για ένα άνετο, πολυτελές και γρήγορο ταξίδι, διαθέτοντας 658 κλίνες, καθίσματα αεροπορικού τύπου, εστιατόριο A la Carte, εστιατόριο Self-Service, bars, σαλόνια και κατάστημα. 

Το πλοίο θα δρομολογηθεί στις γραμμές της Κρήτης στο αμέσως προσεχές διάστημα στο πλαίσιο της κοινοπραξίας με την ΑΝΕΚ Α.Ε.


Υπνηλία & Οδήγηση; Καφές & ανάπαυση στη Γέφυρα





Παραμονές Πάσχα του 2015 παρουσιάστηκαν στην Αθήνα τα αποτελέσματα του
«Ευρωβαρομέτρου Υπεύθυνης Οδήγησης» που διεξήγαγε το Ινστιτούτο IPSOS
για λογαριασμό του Ιδρύματος για την Υπεύθυνη Οδήγηση «Fondation VINCI
AUTOROUTES».

Ήταν η πρώτη φορά που το Ευρωβαρόμετρο περιέλαβε
την Ελλάδα μεταξύ των χωρών στις οποίες μετρώνται οι οδηγικές
συμπεριφορές και η πρώτη φορά που καταδεικνύεται πως η υπνηλία και η
μειωμένη προσοχή αποτελούν σημαντικό παράγοντα πρόκλησης ατυχημάτων στη
χώρα μας.

Στο πλαίσιο αυτό, ξεκινά αύριο εκστρατεία ενημέρωσης
των ταξιδιωτών της πασχαλινής εξόδου στην Ολυμπία Οδό και τη Γέφυρα Ρίου
– Αντιρρίου, με σύνθημα «Πάρ’ το αλλιώς – Η ξύπνια οδήγηση, θέλει
ξύπνιους οδηγούς».

Με βάση το πρόγραμμα της καμπάνιας, η ΓΕΦΥΡΑ
Α.Ε. προτείνει στους χρήστες της Ζεύξης να κάνουν μια στάση για καφέ και
ανάπαυση στη «Στέγη Πολίτη & Πελάτη» (στο κτίριο διοίκησης της
Γέφυρας), σταθμεύοντας τα οχήματά τους στο πάρκινγκ, πριν να διέλθουν
από τον Σταθμό Διοδίων που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στον χώρο.

Η πρόταση για καφέ και ανάπαυση στη Γέφυρα ισχύει για την Μ. Πέμπτη (9πμ-9μμ), Μ. Παρασκευή (9πμ-9μμ) και Μ. Σάββατο (9πμ-3μμ).

Εντός
της «Στέγης», στους επισκέπτες θα διατίθενται δωρεάν 3-4 είδη καφέ που
θα σερβίρεται από τοπική επιχείρηση, για να τον απολαύσουν καθήμενοι
γύρω από τα τραπέζια που θα βρίσκονται μπροστά στο video wall του χώρου.
Εκεί θα μπορούν να παρακολουθήσουν το spot της πρωτοβουλίας κατά της
υπνηλίας (με το μήνυμα του «αναγνωρίσιμου εθελοντή» - ηθοποιού Σπύρου
Παπαδόπουλου) και άλλα βίντεο με δράσεις οδικής ασφάλειας της ΓΕΦΥΡΑ
Α.Ε.

Επιπλέον το περιφερειακό παράρτημα του Ινστιτούτου Οδικής
Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» -που γειτονεύει με τη «Στέγη»- μέσω των
εθελοντών του, θα παρέχει στους επισκέπτες προφορική και έντυπη
ενημέρωση, σχετική με τις προειδοποιήσεις που «στέλνει» η υπνηλία πριν
καταλάβει τον οδηγό.

Για τη δράση αυτή, αλλά και για το διηνεκές,
η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. έχει εφοδιάσει το γραφείο του Ι.Ο.ΑΣ. με κλίνες που θα
τίθενται στη διάθεση οδηγών που χρήζουν ανάπαυσης, πριν συνεχίσουν τη
διαδρομή τους με ασφάλεια. Αυτό γίνεται διότι έχουν παρατηρηθεί
περιπτώσεις ατόμων που ζήτησαν βοήθεια σε αυτή την κατεύθυνση από το
προσωπικό αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα.

Είναι η τρίτη φορά που η
παραχωρησιούχος της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» συμμετέχει σε δράση
κατά της υπνηλίας και η δεύτερη που παίρνει την πρωτοβουλία για προσφορά
καφέ, ανάπαυσης και ενημέρωσης στο χώρο που έχει αφιερώσει στο διάλογο
με τους πολίτες και την επαφή με τους πελάτες.

Από τη φετινή πασχαλινή έξοδο, ας κρατήσουμε στο μυαλό μας ότι:

«Η ξύπνια οδήγηση, θέλει ξύπνιους οδηγούς».

Συνολικές προβολές σελίδας