Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

500 εκατ. ευρώ χάνει ετησίως η Ελλάδα από την παράνομη μεταφορά

Η αναγκαιότητα για τακτικούς ελέγχους στα χερσαία σύνορα της χώρας (ειδικά σε Προμαχώνα, Ορμένιο, Κήπους, Ευζώνους) και στα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας καθίσταται σήμερα επιβεβλημένη όσο ποτέ, όπως αναφέρει – σε ανακοίνωσή της – η ΟΦΑΕ.  
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ΟΦΑΕ, η ελληνική οικονομία χάνει από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, σε ετήσια βάση, πάνω από 150 εκατ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη απώλεια στο εθνικό εισόδημα υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο επιπλέον πλεόνασμα που είχε εφέτος ο ελληνικός τουρισμός σε μία χρονιά ρεκόρ για την χώρα.
Η Ελλάδα της ύφεσης και του Μνημονίου δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει τόσο μεγάλα ποσά από έσοδα και για τον σκοπό αυτό η ΟΦΑΕ, με συνεχείς οχλήσεις προς όλους τους αρμόδιους φορείς, ζητά την ύπαρξη ουσιαστικών και αποτελεσματικών ελέγχων, προκειμένου να περιοριστεί δραστικά το φαινόμενο της παράνομης μεταφοράς.
Να σημειωθεί ότι την χαλαρή αυτή κατάσταση που επικρατεί στην χώρα, σε ότι αφορά την νομιμότητα στην μεταφορά, εκμεταλλεύονται κάποιοι – αφού το θεωρούν ως «κίνητρο» - με αποτέλεσμα το φαινόμενο της παράνομης μεταφοράς να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Η πτώση στο μεταφορικό έργο ξεπερνά το 60%
Την ίδια ώρα η κατάσταση στον κλάδο των αυτοκινητιστών γίνεται ολοένα και πιο τραγική, αφού οι παράνομοι μεταφορείς από άλλες χώρες τους αφαιρούν έργο, με αποτέλεσμα η συνολική πτώση στο μεταφορικό τους έργο τα τελευταία χρόνια, να υπερβαίνει σωρευτικά το 60%.
Η ΟΦΑΕ ζητάει από την Πολιτεία να πράξει τα αυτονόητα και ως  παράδειγμα φέρνει την γειτονική Βουλγαρία, όπου οι έλεγχοι για φορτηγά ξένων χωρών που περνούν από το έδαφός της είναι στην κυριολεξία εξονυχιστικοί και έχει δημιουργήσει προβλήματα ιδιαίτερα στους Τούρκους μεταφορείς με τις παραβιάσεις που δημιουργούν και με το υψηλό πρόστιμο που τους επιβάλλεται, έχοντας ως αποτέλεσμα  το κλείσιμο των συνόρων προς Βουλγαρία από τους Τούρκους μεταφορείς, το οποίο έχει πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες ήδη δύο φορές για 3-4 ημέρες την κάθε φορά.

Σε πρόσφατη συνάντηση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η ΟΦΑΕ, μαζί με την Ομοσπονδία Β. Ελλάδος ΟΦΑΒΕ, παρουσίασαν για την περιφέρεια μία σειρά προτάσεων με κυριότερους άξονες ελέγχου τους εξής:
-Να επανδρωθούν τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου με σύγχρονο εξοπλισμό, με Βαν, με ηλεκτρονικά μέσα διασταυρώσεων στοιχείων εμπορευμάτων και μεταφορέα και μόνο στις εισόδους και εξόδους της χώρας μας όπου περιορίζεται κατά πολύ ο αριθμός προσωπικού αλλά και των ελέγχων για παράνομες μεταφορές και παράνομη διακίνηση εμπορευμάτων, που θα φέρει πολύ σημαντικά αποτελέσματα και για τον κλάδο, και για τους εργαζόμενους, αλλά και για την εθνική οικονομία.
-Ιδιαίτερα τα χερσαία σύνορά μας στον Προμαχώνα, τους Ευζώνους και την Δοϊράνη και επιπλέον κλιμάκιο στον άξονα Κεντρικής Μακεδονίας με την Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, ένα κλιμάκιο στον άξονα της Κεντρικής Μακεδονίας με την Θεσσαλία και ένα ακόμη στον άξονα της Κεντρικής Μακεδονίας με την Δυτική Μακεδονία, να είναι επανδρωμένοι με τελωνειακό υπάλληλο, υπάλληλο του τμήματος Συγκοινωνιών, υπάλληλο της επιθεώρησης εργασίας ή υπάλληλο του Ο.Α.Ε.Δ., καθώς και εκπρόσωπο των αυτοκινητιστών γιατί σήμερα μεγάλος αριθμός ελλήνων οδηγών εργάζεται σε οχήματα ταξινομημένα σε Βουλγαρία, Κύπρο και Γερμανία.
-Επίσης, σημειώνει ότι ένα ακόμη μέτρο που εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια σχεδόν σε όλες τις χώρες, φέρνοντας πολύ θετικά αποτελέσματα για την ασφάλεια, για την οικονομία και για την ισονομία, αλλά δεν εφαρμόζεται στην Ελλάδα, είναι η επί τόπου είσπραξη των προστίμων που επιβάλλονται για παραβάσεις μεταφοράς και του Κ.Ο.Κ.
Τέλος, η ΟΦΑΕ ζητά μέσα από τους ελέγχους που θα γίνονται να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση, στην νομιμότητα των Ελλήνων οδηγών που οδηγούν τα ξένα φορτηγά (κατ΄ ουσία ελληνικών συμφερόντων) και αυτό διότι πολλοί εξ’ αυτών, εμφανίζονται άνεργοι στην Ελλάδα και είναι επιδοτούμενοι, ωστόσο εργάζονται κανονικά σε αυτά τα οχήματα, ενώ κάποιοι από αυτούς έχουν ασφάλεια … ΟΓΑ.
Το ίδιο μάλιστα συμβαίνει και με κάποιους ιδιοκτήτες, οι οποίοι συνταξιοδοτούνται από την Ελλάδα, ενώ παράλληλα διατηρούν στο όνομά τους τις αδήλωτες επιχειρήσεις μεταφορών που δραστηριοποιούνται στην Βουλγαρία με ελληνικά πιστοποιητικά επαγγελματικής επάρκειας ή δηλώνονται ως άνεργοι στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας