Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015

Plan B και C έχει η κυβέρνηση, σύμφωνα με τον αν.υπουργό Μεταφορών

«Γίνεται ένα μπρα-ντε-φερ κινήσεων και μάλιστα άκομψων από γερμανικής πλευράς, το συνηθίζει, άλλωστε, ιστορικά. Θεωρώ ότι εν τέλει θα πρυτανεύσει η λογική και θα πάμε σε ορθολογικές και δίκαιες λύσεις που διασφαλίζουν την ομαλή πορεία της Ευρώπης.
Μπορεί η Ελλάδα να βρίσκεται σε μία κακή οικονομική συγκυρία, αλλά δεν έχει πάψει να είναι αυτόνομο κράτος. Δεν έχουμε κατοχή... Έχουμε δημοκρατικές διαδικασίες.
Ο ελληνικός λαός εκφράστηκε πολύ πρόσφατα, πιστεύω ότι η κυβέρνηση απολαμβάνει ευρύτερης στήριξης, αυτή τη στιγμή, διότι αυτή είναι μία εθνική προσπάθεια και ελπίζω ότι οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες θα το ακούσουν αυτό, καθώς η ΕΕ είναι δομημένη πάνω στους λαούς της... Και να υπήρχε plan b, δεν υπήρχε περίπτωση κανένα μέρος να το έβαζε στο τραπέζι. 
Όταν πας σε μία διαπραγμάτευση έχεις και plan b και plan c και πολλά άλλα πλάνα, αλλά ποτέ δεν τα βάζεις στο τραπέζι. Αποτελεί βαθιά μου πεποίθηση ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε και μόνοι μας, πολύ δυσκολότερα βεβαίως, αλλά μπορούμε να τα καταφέρουμε και μόνοι μας ή και με άλλες συνεργασίες...
Από τη στιγμή που πετύχουμε και έχουμε πρωτογενή πλεονάσματα, με τις θυσίες του ελληνικού λαού, θεωρώ ότι δεν είναι λογικό οι δανειστές, προς όφελος των οποίων έγιναν αυτές οι θυσίες, να συνεχίσουν την ίδια πολιτική διότι αλλού αποσκοπούν και όχι στη διασφάλιση ενός υγιούς συστήματος και του εκσυγχρονισμού μιας χώρας, προκειμένου να αποπληρώσει τα χρέη της».
Τα ανωτέρω ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, στον «ΑΘΗΝΑ 9.84», σχετικά με τις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές.

To «Νήσος Μύκονος» αντικαθιστά το «Μυτιλήνη» για τους Φούρνους

Το πλοίο «Νήσος Μύκονος» θα εκτελεί το δρομολόγιο για τους Φούρνους στη θέση του επιβατηγού/ οχηματαγωγού πλοίου «Μυτιλήνη» της NEL, το οποίο λόγω βλάβης σταματά τα δρομολόγιά του έως το τέλος Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το ΑΠΕ. 
Το «Νήσος Μύκονος» της «Hellenic seaways» πραγματοποιεί αυτήν τη στιγμή κάθε Τρίτη και Παρασκευή το δρομολόγιο Πειραιάς, Σύρος, Μύκονος, Αγ. Κήρυκος, Βαθύ, Χίος, Μυτιλήνη, Λήμνος, Καβάλα. Από εδώ και στο εξής θα πραγματοποιεί επιπλέον ένα ακόμα δρομολόγιο κάθε Δευτέρα και θα προσεγγίζει και τους Φούρνους.
Το «Μυτιλήνη», που υπέστη βλάβη τρία ναυτικά μίλια έξω από το λιμάνι του Εύδηλου, έφθασε με καθυστέρηση στο Καρλόβασι, όπου αποβίβασε όλους τους επιβάτες του (109 άτομα) που είχαν προορισμό τη Σάμο. Το πλοίο παραμένει στο λιμάνι προκειμένου να επιθεωρηθεί από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα.

Σταθάκης: Θα τηρηθεί η συμφωνία με την COSCO

Ένα βήμα πίσω κάνει η ελληνική κυβέρνηση στις εξαγγελίες της για το λιμάνι του Πειραιά. Οι εξαγγελίες του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας, Θεόδωρου Δρίτσα, ότι θα ανοίξει «συζήτηση για τη συμφωνία με την Cosco», προκάλεσαν ανησυχία και αντίδραση από το Πεκίνο. Μιλώντας στο euronews, ο υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης, καθησύχασε την κινεζική πλευρά:

«Θα συνεχίσουμε με ότι έχει συμφωνηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Είναι ξεκάθαρη η δήλωση. Έχουμε πολύ στενές επαφές με την Κίνα και τα όλα θα ξεκαθαρίσουν και θα προχωρήσουν θετικά με μία σειρά πρωτοβουλιών που έχουν ξεκινήσει.»

Το Δεκέμβριο, η κυβέρνηση «πέρασε», εσπευσμένα, από τη βουλή, τροπολογία με την οποία επικυρώθηκε ο «φιλικός διακανονισμός» για επέκταση της Cosco στο δεύτερο και τρίτο προβλήτα. Στα πλαίσια της συμφωνίας, η κινεζική εταιρεία θα επενδύσει 230 εκατομμύρια ευρώ στο λιμάνι.

Αυτή η συμφωνία φαίνεται ότι δεν αλλάζει. Αυτό που ακυρώνεται, είναι η διαδικασία για την πώληση 67% των μετοχών του ΟΛΠ.

Η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς είναι από τις λίγες ιστορίες επιτυχίας που έχει να επιδείξει το ελληνικό κράτος στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων. Από το 2008, όταν ξεκίνησε η πρώτη φάση της ιδιωτικοποίησης, η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά έχει αυξηθεί κατά 130%.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/28579-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82-%CE%B8%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B7%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-cosco

Βελτίωση θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα προανήγγειλε ο Θ. Δρίτσας

Τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, στην συνάντηση που είχε με το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε τη σημασία του διαλόγου για κάθε θέμα που αφορά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και υπογράμμισε την πρόθεση της κυβέρνησης για βελτίωση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, κατόπιν διαβούλευσης.
Μεταξύ άλλων, ο αναπληρωτής υπουργός στάθηκε στην επιτακτική ανάγκη τακτοποίησης των δεδουλευμένων οφειλόμενων αμοιβών, προς τα πληρώματα, ζητώντας να επισπευσθεί η επίλυση του θέματος, επιδιώκοντας παράλληλα μείωση της ανεργίας των ναυτεργατών.
Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ αναφέρθηκαν στα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια, αλλά και στις προοπτικές που διαμορφώνονται για την ακτοπλοΐα, δεδομένου ότι, ύστερα από αρκετά χρόνια, πέρσι σημειώθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 4,5%. Επίσης, έθεσαν στο τραπέζι πάγια αιτήματα, όπως:
-Μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα των τουριστικών επιχειρήσεων, δηλαδή 6,5%.
-Κατάργηση ή η μείωση των λιμενικών τελών, όπου αυτά δεν χρησιμοποιούνται ανταποδοτικά.
-Κατάργηση του επίναυλου 3%, που επιβαρύνει τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
-Αύξηση των επιχορηγήσεων για τις άγονες γραμμές. Εφέτος εκτιμώνται στα 70-72 εκατ. ευρώ.
Επί του παρόντος, φαίνεται ότι δεν υπήρξε σοβαρή αναφορά στο «δημόσιο φορέα για την ακτοπλοΐα», ο οποίος δεν αναφέρεται, σύμφωνα με τους ακτοπλόους, στην σύσταση κάποιας εταιρείας, αλλά σε έναν φορέα για τον καλύτερο συντονισμό των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Όπως υποστηρίζουν στελέχη του ΣΕΕΝ, ο φορέας αυτός ήδη υπάρχει και λέγεται «Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών».   
Πάντως, με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση που θα διατηρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, αναφορικά με το νόμο Μουσουρούλη και ειδικότερα, στις διατάξεις για τη μείωση των οργανικών συνθέσεων, κάτι το οποίο βρίσκει αντίθετο το ΣΕΕΝ.  

Περιφερειακή Θεσσαλονίκης: Στην κυκλοφορία η πρώτη γέφυρα του Α/Κ 16 στη Λαχαναγορά

Στην κυκλοφορία δόθηκε από το πρωί η ανισόπεδη κίνηση των οχημάτων στον κόμβο της Λαχαναγοράς (Κ16), στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης. Πλέον όσοι οδηγοί κινούνται στην εσωτερική περιφερειακή οδό με κατεύθυνση προς το Καλοχώρι και το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή το πολεοδομικό συγκρότημα, δε χρειάζεται να περιμένουν σε φανάρια, αλλά θα συνεχίζουν απρόσκοπτα την κίνησή τους μέσω της γέφυρας που ολοκληρώθηκε και δόθηκε σε χρήση.

Ήδη η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης έχει προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ρυθμίσεις, προκειμένου με ασφάλεια οι οδηγοί να αφομοιώσουν τις νέες κυκλοφοριακές συνθήκες.

«Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εργαζόμαστε εντατικά και μεθοδικά, προκειμένου να βελτιώσουμε τις οδικές υποδομές και να αναβαθμίσουμε το μεταφορικό δίκτυο στην περιοχή μας.

Ο οδικός άξονας Κ16 αποτελεί για μας ένα έργο κορυφαίας προτεραιότητας, διότι συνδέει το εθνικό οδικό δίκτυο με την εσωτερική περιφερειακή, την Εγνατία Οδό και το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εξυπηρετώντας όχι μόνο τις επιβατικές οδικές μεταφορές, αλλά και την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων (Κρεαταγορά, Λαχαναγορά, ΒΙΠΕΘ).

Οι εργασίες στον ανισόπεδο κόμβο Κ16, το μεγαλύτερο οδικό έργο υποδομής, που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη, στην περιοχή της Λαχαναγοράς, προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς.

Σήμερα παραδώσαμε στην κυκλοφορία τη μεγαλύτερη από τις τρεις γέφυρες που περιλαμβάνονται στο έργο, με την οποία διασφαλίζεται πως η ροή της κυκλοφορίας στη μια κατεύθυνση, θα γίνεται πλέον για τους οδηγούς χωρίς την ύπαρξη φαναριών.

Πιστοί σε όσα δεσμευτήκαμε και προεκλογικά, συνεχίζουμε με ταχείς ρυθμούς την κατασκευή του έργου, το οποίο θα ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.

Με την υλοποίηση του Κ16 ανταποκρινόμαστε σε ένα αίτημα δεκαετιών για την περιοχή και δημιουργούμε μια από τις πλέον σύγχρονες οδικές συνδέσεις για την Κεντρική Μακεδονία, που δίνει στη Θεσσαλονίκη την ολοκληρωμένη είσοδο που της αξίζει», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Συγκεκριμένα καταργείται η ισόπεδη κίνηση από την εσωτερική περιφερειακή οδό προς το Καλοχώρι, που μέχρι σήμερα γινόταν μέσω φωτεινού σηματοδότη με διάσχιση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών (ΠΑΘΕ). Οι οδηγοί που θέλουν από την εσωτερική περιφερειακή οδό να κατευθυνθούν προς το Καλοχώρι θα το κάνουν ανισόπεδα πλέον και χωρίς αναμονή σε φωτεινό σηματοδότη, μέσω της υπερυψωμένης γέφυρας του ανισόπεδου κόμβου, που ολοκληρώθηκε.

Επίσης, καταργείται η ισόπεδη κίνηση από την εσωτερική περιφερειακή οδό προς την πόλη της Θεσσαλονίκης, που μέχρι σήμερα γινόταν μέσω φωτεινού σηματοδότη (αριστερή στροφή στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης). Οι οδηγοί που θέλουν από την εσωτερική περιφερειακή οδό να κατευθυνθούν προς το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και τη Δυτική Είσοδο θα το κάνουν ανισόπεδα πλέον και χωρίς αναμονή σε φωτεινό σηματοδότη, επίσης μέσω της υπερυψωμένης γέφυρας του ανισόπεδου κόμβου.
  
Παραμένει ισόπεδη η κίνηση των οχημάτων από την εσωτερική περιφερειακή οδό προς την Αθήνα (δεξιά στροφή). Ο ανισόπεδος κόμβος της Λαχαναγοράς (Κ16) έχει προϋπολογισμό 52,6 εκατομμυρίων ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2007-2014, με φορέα υλοποίησης τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Περιλαμβάνει τρεις γέφυρες, δεκάδες χιλιόμετρα δρόμων, παράπλευρο οδικό δίκτυο 10,5 χλμ., βελτιώσεις βατότητας του άξονα Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων (ΠΑΘΕ) και της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, αλλά και σύνδεση του ΠΑΘΕ με τον έκτο προβλήτα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Επίσης, εξυπηρετεί τη σύνδεση του βασικού οδικού δικτύου της Κεντρικής Μακεδονίας με ορισμένες από τις σημαντικότερες υποδομές της Θεσσαλονίκης (Λιμάνι, ΒΙΠΕΘ, Κρεαταγορά, Λαχαναγορά κτλ.).

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/astikoi/periferiaki-thessalonikis/item/28672-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1-%CE%BA-16-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BB%CE%B1%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC

Συνολικές προβολές σελίδας