Σάββατο 25 Απριλίου 2015

Ολυμπία Οδός: Το καλοκαίρι ο πολλαπλός διαγωνισμός για τον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος

Στα μέσα καλοκαιριού θα πρέπει να περιμένουμε την νέα προκήρυξη των πολλαπλών διαγωνισμών για το πρώτο τμήμα της Δυτικής Ολυμπίας Οδού που αφορά το τμήμα Πάτρα-Πύργος. Αυτό έγινε γνωστό από απάντηση του αν.υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, σε ερώτηση του βουλευτή Ηλείας του ΠΑΣΟΚ, Γιάννη Κουτσούκου.

Στην απάντηση που έδωσε ο Υπουργός είπε πως τα τεύχη δημοπράτησης αναμένεται να είναι έτοιμα σε περίπου 2 μήνες και πως οι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν τέλη Ιουνίου ή αρχές Ιουλίου. Δεσμεύτηκε δε πως δεν  θα υπάρξει καμία καθυστέρηση σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Επίσης μίλησε για μελετητική ανωριμότητα της προκήρυξης του διαγωνισμού που ακυρώθηκε, για μελέτες ανολοκλήρωτες και καθώς οι οικονομικές προσφορές. Όπως χαρακτηριστικά είπε "η ακύρωση δείχνει την ακύρωση της πολιτικής συσσώρευσης έργων και πλούτου σε λίγους που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια με συνέπεια".

Σύμφωνα με τον κο Σπίρτζη ο φάκελος του Πατρα-Πύργος αναμένεται να εγκριθεί από την ΕΕ (προκειμένου να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020) τον ερχόμενο Νοέμβριο και περίπου την ίδια εποχή θα ανοίξουν οι φάκελοι με τις προσφορές των διαγωνιζομένων.

ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ 2019-2020
Είναι προφανές πως σε κάθε περίπτωση τα έργα θα ξεκινήσουν το 2016 καθώς λόγω των πολλαπλών διαγωνισμών θα πρέπει να εξεταστούν ταυτόχρονα δεκάδες τεχνικές προσφορές στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού και κατόπιν των οικονομικών προσφορών.

Ακολούθως ανάλογα με την πορεία της διαγωνιστικής διαδικασίας, δηλαδή αν έχουμε ενστάσεις μεταξύ των συμμετεχόντων θα φανεί και ο χρόνος που θα απαιτηθεί για να ολοκληρωθεί η προσυμβατική περίοδος.

Αυτο περιλαμβάνει την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την κύρωση από τη Βουλή (υποθετικά ακόμα και αν έχουμε 8 ή 9 εργολαβίες το κόστος τους δεν θα είναι μικρότερο από 20εκ.ευρώ η καθεμία) και φυσικά την υπογραφή της σύμβασης.

Με ένα μετριοπαθές σενάριο τα έργα θα ξεκινήσουν σε περίπου ένα έτος και με δεδομένο ότι δεν θα υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις από άλλους παράγοντες (αρχαιολογικά, πιστοποιήσεις πληρωμών, εγκρίσεις μελετών εφαρμογής κλπ) τα έργα θα οδεύσουν προς ολοκλήρωση στα τέλη του 2019 αρχές του 2020.

Αυτό που είναι πλέον σημαντικό είναι τα έργα να οχυρωθούν προκειμένουν να μην έχουμε τα φαινόμενα που βλέπουμε στον άξονα Άκτιο-Αμβρακία που τα έργα ξεκίνησαν το 2010 με χρόνο ολοκλήρωσης το 2013 και που πλέον ελπίζουμε σε τμηματική ολοκλήρωση στις αρχές του 2016 και νέο διαγωνισμό-"σκούπα" που θα στείλει την ολοκλήρωση όλου του αξονα στο 2019.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Το καλοκαίρι σε λειτουργία η μεταλλική γέφυρα της Τσακώνας

ε διάστημα τριών μηνών περίπου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα στο τμήμα Παραδείσια- Τσακώνα του νέου αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη – Καλαμάτα, σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε στο «Θ» ο διευθυντής του έργου, Νικ. Ντονάς.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, η κυκλοφορία θα γίνεται το καλοκαίρι, περί τον Αύγουστο, από τη νέα γέφυρα, έπειτα από μια σημαντική χρονική καθυστέρηση, που αποδίδεται κυρίως στη μη ομαλή ροή χρηματοδότησης όσο το έργο χρηματοδοτούνταν από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, κατάσταση η οποία εξομαλύνθηκε με την ένταξη και χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ.

Ήδη, πάντως, έχει ολοκληρωθεί η ανέγερση του τοξωτού φορέα και έχει γίνει η εφαψίδωση των σκαλωσιών που είχαν τοποθετηθεί για τη στήριξή του και πλέον ο φορέας εδράζεται στα άκρα του. Έχουν ήδη τοποθετηθεί και οι 40 αναρτήρες, που θα στηρίζουν το κατάστρωμα, ενώ έχουν μεταφερθεί στο χώρο του έργου και στοιχεία του καταστρώματος. Απομένει, δε, η συναρμολόγησή του.

Τι απομένει
Όπως μας εξήγησε ο κ. Ντονάς, το κατάστρωμα αποτελείται από δύο κύριες δοκούς στα δεξιά και αριστερά άκρα του, που θα συνδεθούν εγκάρσια με άλλες δοκούς (διαδοκίδες). Οι κύριες δοκοί έχουν μήκη 9 μέτρων και 15 μέτρων και στο χώρο του έργου έχουν μεταφερθεί αυτές των 15 μέτρων. Από αύριο, θα ξεκινήσει η τοποθέτηση των διαδοκίδων, με μήκος 22 μέτρων περίπου. Θα γίνει σύνδεση ενός τμήματος των 15 μέτρων από την αριστερή και τη δεξιά πλευρά με 5 διαδοκίδες και το πλαίσιο θα αναρτάται από 4 αναρτήρες (2 στη δεξιά και 2 στην αριστερή πλευρά). Συνολικά, θα κατασκευαστούν 10 τέτοια κομμάτια, που θα έχουν μεταξύ τους κενό 9 μέτρων.

Όταν κρεμαστεί όλο το κατάστρωμα, τότε θα τοποθετηθούν τα τμήματα των 9 μέτρων στα ενδιάμεσα κενά, που επίσης θα συνδεθούν μεταξύ τους με διαδοκίδες.
Η συγκεκριμένη διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει περί τον ενάμιση μήνα.
Θα ακολουθήσει η σκυροδέτηση του καταστρώματος διαστάσεων 260 Χ 22 μέτρων με στρώση τραπεζοειδούς λαμαρίνας, ως καλουπιού για το σκυρόδεμα. Με το πέρας και αυτής της εργασίας θα τοποθετηθεί οπλισμός της πλάκας του καταστρώματος. Από εκεί και μετά απομένουν τα ασφαλτικά του καταστρώματος, η ασφάλιση, η σήμανσή του και ο ηλεκτροφωτισμός.

Και σε αυτή την περίπτωση, το χρονικό διάστημα που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί η εργασία ανέρχεται σε ενάμιση μήνα και η γέφυρα θα είναι έτοιμη να δοθεί στην κυκλοφορία, οπότε θα ακυρωθεί και το τμήμα της παράκαμψης που ακολουθούν έως σήμερα οι οδηγοί των οχημάτων και η κυκλοφορία θα γίνεται μέσω της γέφυρας.

Καθυστέρηση λόγω κακοκαιρίας
Ο διευθυντής του έργου ανέφερε, τέλος, ότι υπήρξε σημαντική χρονική καθυστέρηση λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Είναι χαρακτηριστικό, όπως υπογράμμισε, πως για διάστημα τεσσάρων μηνών και συγκεκριμένα από τα μέσα Δεκεμβρίου έως τις αρχές Απριλίου δεν έγιναν εργασίες.

Χάρης Χαραλαμπόπουλος - tharrosnews.gr

Συνολικές προβολές σελίδας