Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015

Παράταση 6 μηνών στη χορήγηση Η.Α.Σ. στα τουριστικά λεωφορεία Δ.Χ.

Νέα εξάμηνη παράταση, έως τις 30/6/2016, δόθηκε από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Π. Σγουρίδη, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας χορήγησης του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος (ΗΑΣ) για τα τουριστικά λεωφορεία Δ.Χ., σύμφωνα με ενημέρωση, από τον ίδιο τον υφυπουργό, κατά την συνάντηση που είχε εχθές με τους εκπροσώπους της διοίκησης της ΟΦΑΕ.
Όπως αναφέρει, σε δελτίο Τύπου, η ΟΦΑΕ, «η δημοσίευση της εν λόγω απόφασης αναμένεται εντός των επόμενων ημερών.
Επίσης, ο κ. Σγουρίδης επεσήμανε πως, στις αρχές του 2016, θα πραγματοποιηθεί συνάντηση, προκειμένου να γίνει η επανεξέταση του καθεστώτος ανάθεσης, μετά από διαβουλεύσεις με όλους τους φορείς εκπροσώπησης των επαγγελματικών αυτοκινητιστών και τον ανακαθορισμό της αξίας διάθεσης, με αντικειμενικά κριτήρια και διαφανείς διαδικασίες.
Η Ο.Φ.Α.Ε. έχει εκφράσει πολλές φορές την αντίθεσή της στο μέτρο αυτό, το οποίο ισχύει από το έτος 2006 (άρθρο 5 ν. 3446/2006) και στα Φορτηγά Δ.Χ. αυτοκίνητα, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει πείσει ότι έχει συμβάλει με οποιοδήποτε τρόπο στον περιορισμό των παρανόμως κυκλοφορούντων οχημάτων, αφού λείπουν τα υλικοτεχνικά μέσα στα ελεγκτικά όργανα, τα οποία καθιστούν εφικτή την ηλεκτρονική αναγνωσιμότητά του και καθιστούν περιττούς τους ελέγχους των εγγράφων στοιχείων κυκλοφορίας τους.
Συνεπώς, η επέκταση αυτή καθαυτή του μέτρου αυτού, υπό τις δεδομένες συνθήκες, δεν έχει να συμβάλει κατά κανένα τρόπο στη διευκόλυνση του ελέγχου και την πάταξη της γραφειοκρατίας, αλλά απλώς και μόνο αποτελεί πηγή μιας πρόσθετης οικονομικής επιβάρυνσης των αυτοκινητιστών τουριστικών λεωφορείων».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/mmm/item/13364-paratasi-6-minon-sti-xorigisi-i-a-s-sta-touristika-leoforeia-d-x.html

Συγκροτείται το νέο δ.σ. της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ)

Στη Θεσσαλονίκη συνεδριάζει το δ.σ. της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ). Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, που θα πραγματοποιηθεί στο κτήριο διοίκησης του ΟΛΘ, θα συγκροτηθεί σε σώμα το διοικητικό συμβούλιο με τη νέα του σύνθεση, όπως αυτή προέκυψε μετά τις διοικητικές αλλαγές σε Οργανισμούς Λιμένος - μέλη της Ενωσης.
Στη συνεδρίαση θα συζητηθούν η ουσιαστική αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου της ΕΛΙΜΕ στο σύνολο των λιμένων του ελληνικού λιμενικού συστήματος, ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς υπό το οποίο λειτουργούν, η ανάπτυξη δικτύου νέων μελών από την ομάδα των Λιμενικών Ταμείων και ο προσδιορισμός των νέων δράσεων της Ενωσης.
Θα εξεταστεί, επίσης, ο προγραμματισμός συγκεκριμένων δράσεων για την ουσιαστική υποστήριξη των μελών της ΕΛΙΜΕ, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα ενταχθούν το επόμενο διάστημα στην άσκηση των λιμενικών δραστηριοτήτων τους.
Ειδικότερα θα συζητηθεί το ζήτημα της περαιτέρω ενίσχυσης της κρουαζιέρας, που αποτελεί δυναμικό τομέα για την ανάπτυξη των λιμένων και της εθνικής οικονομίας.


Τα μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων

Προχωρά η κυβέρνηση στο θέμα της παράνομης διακίνησης καυσίμων, καθώς δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με ημερομηνία 16 Δεκεμβρίου, η σχετική απόφαση.
Σημειωτέον, η απόφαση φέρει την υπογραφή των υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γ. Σταθάκη, Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσα, καθώς και του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Π. Σγουρίδη.
Αναλυτικότερα, θα πρέπει:
- Τα πλωτά μέσα μεταφοράς καυσίμων ναυτιλίας, δεξαμενόπλοια − σλέπια κ.λπ., για να εγκριθούν ως μεταφορικά-εφοδιαστικά, να έχουν απογραφεί στην βάση δεδομένων της Διεύθυνση Στρατηγικής Τελωνειακών Ελέγχων και Παραβάσεων και στην Γ.Γ.Π.Σ, να έχουν αριθμό Μητρώου Διακινητή Πετρελαίου Ναυτιλίας και Αφορολόγητων Καυσίμων (ΔΙ.ΠΕ.ΝΑ.Κ), να έχουν εγκαταστήσει αυτόματο σύστημα προσδιορισμού ταυτότητας πλοίων A.I.S, και να έχουν εγκαταστήσει ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών, να έχουν εγκαταστήσει ηλεκτρονικό σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS), σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θα ορίσει νέα ΚΥΑ που θα εκδοθεί εντός 2 μηνών από την δημοσίευση της εν λόγω απόφασης.

Επίσης, εντός 1 μήνα από τη δημοσίευση της εν λόγω απόφασης, θα έχει επικαιροποιηθεί και ελεγχθεί η ακρίβεια και αξιοπιστία της βάσης δεδομένων της Διεύθυνση Στρατηγικής Τελωνειακών Ελέγχων και Παραβάσεων (Μητρώο ΔΙ.ΠΕ.ΝΑ.Κ. πλωτών μέσων μεταφοράς καυσίμων) και θα τηρείται ταυτόχρονα και θα ενημερώνεται στο Κεντρικό Σύστημα της ΓΓΠΣ, με ευθύνη των αρχών αδειοδότησης και τήρησης του Μητρώου πλωτών μέσων μεταφοράς καυσίμων.
- Προχωρά η ιδρυση και λειτουργία κέντρου συντονισμού στη ΓΓΠΣ. Ειδικότερα, θα δημιουργηθεί στη Γ.Γ.Π.Σ. του ΥΠΟΙΚ κεντρική βάση δεδομένων, όπου θα αποστέλλονται, θα καταχωρούνται ηλεκτρονικά και θα επεξεργάζονται στοιχεία, για όλες τις υπέργειες, υπόγειες, σταθερές και κινητές εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διακίνησης πετρελαιοειδών και ενεργειακών προϊόντων καθώς και υγραερίων.
Από αυτή την υποχρέωση θα εξαιρεθούν οι τελικοί καταναλωτές, οι οποίοι διαθέτουν ίδιους αποθηκευτικούς χώρους χωρητικότητας κάτω των 4 κυβικών μέτρων.
-Για τη συστηματική καταγραφή και παρακολούθηση εισροών-εκροών ενεργειακών προϊόντων (υγρά καύσιμα, υγραέρια, κ.λπ.) κρίνεται απολύτως απαραίτητη η καταγραφή και δημιουργία ενός Μητρώου δεξαμενών στις οποίες φιλοξενούνται πετρελαιοειδή και ενεργειακά προϊόντα. Οι τύποι δεξαμενών που συμμετέχουν στην αλυσίδα διακίνησης τέτοιου είδους προϊόντων, είναι κατά βάση τρεις: 1. Υπέργειες 2. Υπόγειες 3. Κινητές δεξαμενές επί χερσαίων και θαλάσσιων μέσων.
-Θα τοποθετηθούν ολοκληρωμένα συστήματα παρακολούθησης εισροών − εκροών στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και στις εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης, στις παντός είδους εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων (μεθανόλης, τολουόλης, διαλυτών κ.λπ.), που αποτελούν υλικά πρόσμειξης στα υγρά καύσιμα και καθορισμός του χρονοδιαγράμματος εφαρμογής, καθώς και του είδους και περιεχομένου των στοιχείων που παρέχονται από το σύστημα αυτό.

«Χτύπημα» της Γ.Γ. Εσόδων στη φορολόγηση των μεταφορικών εταιρειών. Η αντίδραση του ΠΣΧΕΜ

Νέο «χτύπημα», αυτή τη φορά φορολογικό, δέχονται οι μεταφορείς από εγκύκλιο της Γ.Γ. Εσόδων.
Η εγκύκλιος αυτή, όπως επισημαίνει το ΠΣΧΕΜ, αλλά και άλλες ομοσπονδίες ΦΔΧ, θίγει τον ιδιότυπο εταιρικό τύπο, όπως είναι οι ΙΜΕ - ΕΠΕ, που σχεδιάστηκε και ψηφίστηκε με το νόμο 383/1976, με επιδίωξη τη δημιουργία οργανωμένων επιχειρήσεων μεταφορών και αντιστοίχως τη μείωση του αριθμού των μεμονωμένων αυτοκινητιστών.
Η επιστολή του ΠΣΕΧΜ και των ομοσπονδιών ΦΔΧ
Η έκδοση της ανωτέρω σχετικής εγκυκλίου της πρώην Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων κας. Αικατερίνης Σαββαΐδου αποτέλεσε μια δυσάρεστη έκπληξη και ένα ακόμη ισχυρό πλήγμα στον ήδη καθημαγμένο κλάδο μας, ο οποίος δυστυχώς για μια ακόμη φορά αιφνιδιάστηκε καθώς θίγεται τον ιδιότυπο εταιρικό τύπο, όπως είναι οι ΙΜΕ που σχεδιάστηκε και ψηφίστηκε με το νόμο 383/1976 με επιδίωξη τη δημιουργία οργανωμένων σοβαρών επιχειρήσεων μεταφορών και αντιστοίχως την μείωση του αριθμού των μεμονωμένων αυτοκινητιστών, (αυτοαπασχολούμενων), όπως εύγλωττα και γλαφυρά περιγράφεται στο τμήμα της εισηγητικής έκθεσης του νόμου την οποία επισυνάπτουμε.

Οι ΙΜΕ είναι απολύτως προσαρμοσμένες στις ανάγκες των οδικών μεταφορέων εμπορευμάτων γι΄αυτό τις επέλεξαν σε ποσοστό άνω του 80% οι μεμονωμένοι μεταφορείς και λειτουργεί επιτυχώς επί 39 συναπτά έτη.
Την διατήρηση των ΙΜΕ και μάλιστα με κίνητρα υποστήριξε στη Βουλή στο υπό ψήφιση τότε σχέδιο νόμου και μετέπειτα του νόμου 3887/2010, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ κος Δημήτρης Παπαδημούλης. (Συνεδρίαση Λ Τρίτη 21/09/2010, σελ. 1699 επισυνάπτουμε από τα πρακτικά της Βουλής αυτούσιες τις επισημάνσεις του κου Παπαδημούλη.
Η διαφορά των ΙΜΕ από τις άλλες μορφές εταιρειών είναι ότι δίνει τη δυνατότητα στους μεμονωμένους αυτοκινητιστές να οργανωθούν σε ένα εταιρικό σχήμα με άλλους αυτοκινητιστές, (αυτοαπασχολούμενους), προκειμένου να προσφέρουν οργανωμένα καλύτερες μεταφορικές υπηρεσίες παρέχοντας στην ΙΜΕ μόνο το δικαίωμα εκμετάλλευσης του φορτηγού και όχι την κυριότητα.
Άλλωστε, γι’ αυτό ονομάστηκε (ΙΔΙΟΤΥΠΗ), γιατί επιτρέπει στους εταίρους να διατηρούν την κυριότητα, καλύπτοντας το λεπτό σημείο του αυτοκινητιστή που είναι δεμένος με το αυτοκίνητό του και παράλληλα να φορολογούνται ως μεμονωμένοι, αφού η ΙΜΕ καταχωρεί στα διπλογραφικά βιβλία της ως έσοδα, τα κόμιστρα από τις μεταφορές και ως έξοδα μόνο τα έξοδα διαχείρισης, τα διόδια, τα ναύλα των πλοίων και τα ενοίκια.
Το λογιστικό αποτέλεσμα μετά την εκκαθάριση μεταξύ εσόδων και εξόδων των ΙΜΕ, μοιράζεται στους εταίρους κάθε μήνα.
Οι εταίροι διατηρούν βιβλία εσόδων – εξόδων και καταχωρούν σε αυτά ως κέρδη την διαφορά μεταξύ εκκαθαρίσεων και εξόδων δηλαδή όλα τα έξοδα που τους αφορούν όπως: καύσιμα, συνεργεία, ανταλλακτικά, συντήρηση, ασφάλιστρα, τέλη κυκλοφορίας, μισθοί, αποσβέσεις φορτηγού κλπ. (ΠΟΛ 1206/31/05/1993, και ΠΟΛ. 147/1978).   
Αλλά και το σκεπτικό της εγκυκλίου Αριθμ. Πρωτ. ΔΕΑΦ 1137818. ΕΞ 2015/21/10/15, που αφορά την φορολογική μεταχείριση των ΙΜΕ του ν.383/1976, δεν μπορεί να ισχύσει γιατί αναφέρεται στην απαγόρευση ίδρυσης νέων ΙΜΕ βάση του νόμου 3887/2010, και όχι  στο πραγματικό γεγονός αν και το αναφέρει η εγκύκλιος ότι οι ΙΜΕ εξακολουθούν μέχρι το 2022 να λειτουργούν με την ίδια νομική μορφή του νόμου 383/1976, άρα ισχύει το προηγούμενο φορολογικό καθεστώς που έχει κριθεί τόσο από μελέτες του Υπουργείου Οικονομικών βάση των οποίων εκδόθηκαν εγκύκλιες οδηγίες, όσο και από γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Την βεβαιότητα ότι για τις ΙΜΕ ισχύει το ίδιο φορολογικό καθεστώς και μετά την ψήφιση του νόμου 4172/13, αποδεικνύει το γεγονός ότι το σύνολο των φοροτεχνικών και των λογιστών της χώρας υπέβαλλαν δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ με το καθεστώς αυτό για τη χρήση 2014.
Το ίδιο ισχύει και για τη χρήση 2015, όπου οι δηλώσεις ΦΠΑ έχουν υποβληθεί με το ίδιο καθεστώς αλλά και από πλευράς εσόδων το Δημόσιο με το υπάρχων καθεστώς εισπράττει περισσότερα χρήματα γιατί οι εταίροι δεν φορολογούνται ως μισθωτοί, αλλά φορολογούνται ως ελεύθεροι επαγγελματίες από το πρώτο ευρώ συν το τέλος επιτηδεύματος.
Από τα ανωτέρω, προκύπτει ότι η εγκύκλιος που αναφέρουμε δεν μπορεί και δεν πρέπει να εφαρμοστεί μέχρι την λήξη της μεταβατικής περιόδου το 2022, γιατί δημιουργεί αξεπέραστα προβλήματα στους εταίρους των ΙΜΕ, καταστρέφει έναν εταιρικό τύπο που προτίμησαν το 80% των μεμονωμένων αυτοκινητιστών και δικαίωσαν την στόχευση του νομοθέτη του νόμου 383/76, να επιτευχθεί η οργάνωση και να στηριχθεί το λεπτό σημείο της ψυχολογίας του αυτοκινητιστή, να μην αποξενωθεί του αυτοκινήτου του.

Συνολικές προβολές σελίδας