Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

Εγκαίνια από το 2017 τα αναλογικά διόδια στην Εγνατία Οδό και σε 3 κάθετους άξονες

Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών κου Στουρνάρα και Υποδομών κου Χρυσοχοϊδη, που δημοσιεύθηκε στις 10 Απριλίου 2014 οριστικοποιήθηκε η χρήση αναλογικού συστήματος διοδίων με ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης. Ουσιαστιακά πρόκειται για ένα "δίκαιο" σύστημα χρέωσης ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα έχει διανύσει ο χρήστης του δρόμου, ανάλογο με εκείνο που σήμερα υπάρχει στην Ιταλία.

Η χρέωση δεν θα γίνεται μέσα στον αυτοκινητόδρομο αλλά όταν το όχημα εξέρχεται από αυτόν και η χρέωση θα είναι ανάλογη των χιλιομέτρων που "έγραψε" μέσα στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό θα αποφέρει δύο σημαντικές βελτιώσεις καθώς α.δεν θα υπάρχουν συνεχείς στάσεις για πληρωμές διοδίων ανά 50-60 χιλιόμετρα και β. δεν θα υπάρχει αναντίστοιχη χρέωση για μικρότερες ή μεγαλύτερες διαδρομές.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από αυτή την κοινή απόφαση των 2 Υπουργείων είναι η έναρξη λειτουργίας σταθμών διοδίων και σε κάθετους της Εγνατίας Οδού που μέχρι σήμερα ήταν στο "απυρόβλητο" και αλλάζοντας το σημερινό στάτους. 



Μιλάμε για τους κάθετους άξονες:

1.ΣΙΑΤΙΣΤΑ-ΚΑΣΤΟΡΙΑ-ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ
2.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ
3.ΧΑΛΑΣΤΡΑ-ΕΥΖΩΝΟΙ


Το σύστημα χιλιομετροχρέωσης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και να λειτουργεί σε όλο τον βασικό άξονα της Εγνατίας Οδού (Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη-Κήποι Έβρου) και στους 3 παραπάνω κάθετους άξονες μέχρι την 1-1-2017. Ερώτημα παραμένει αν αργότερα επεκταθεί και σε άλλους κάθετους άξονες που είτε κατασκευάζονται είτε είναι σε φάση σχεδιασμού.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε το σκεπτικό της απόφασης:

"Αποφασίζουμε την υποχρέωση εγκατάστασης ολοκληρωμένου αναλογικού συστήματος διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους καθέτους αυτής άξονες:
α.Α/Κ Σιάτιστας έως το Μεθοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής
 
β. Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών έως το Μεθοριακό Σταθμό Προμαχώνα

γ.Α/Κ Χαλάστρας έως τον Μεθοριακό Σταθμό Ευζώνων

ώστε να εξασφαλίζεται η χρέωση των χρηστών ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση. Μετά τη σύναψη της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το Ελληνικό Δημόσιο από 1ης Ιανουαρίου 2017, στην περίπτωση που λάβει χώρα παράνομη μη καταβολή διοδίου τέλους, θα στρέφεται κατά του χρήστη που παράνομα δεν καταβάλει το διόδιο και θα αποδίδει μετά την είσπραξη του σχετικού προστίμου το αντίτιμο του παρανόμως μη καταβληθέντος διοδίου στον παραχωρησιούχο.

Μέχρι τη θέση σε λειτουργία του παραπάνω συστήματος, η καταβολή διοδίων τελών σε υφιστάμενους, κατά την έκδοση της παρούσας, σταθμούς διοδίων θα γίνεται με βάση το ισχύον σύστημα χρέωσης".


Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnadia-odos/item/24695-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-2017-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CE%B5-3-%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82

Ε.Ε: 1 στα 4 φορτηγά κυκλοφορεί χωρίς φορτίο

Σύμφωνα με έκθεση της Ε.Ε, το ένα τέταρτο σχεδόν των φορτηγών στην Ευρώπη κυκλοφορεί άδειο, είτε κατά την επιστροφή από τη διαδρομή του είτε μεταξύ φορτώσεων.

Ειδικότερα, στην ευρωπαϊκή διάσκεψη για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, ειπώθηκε ότι το άνοιγμα των εθνικών αγορών οδικών μεταφορών στα πλαίσια ενός ισχυρότερου ανταγωνισμού θα συμβάλλει στη μείωση των διαδρομών που κάνουν τα φορτηγά χωρίς φορτίο. Με βάση και την έκθεση, η αύξηση του ανταγωνισμού θα επιφέρει και αύξηση της αποτελεσματικότητας του τομέα.
Μεταξύ άλλων, ο Siim Kallas, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος για τις μεταφορές, τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει απλούστευση και αποσαφήνιση των κανόνων της Ε.Ε για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
«Οι ισχύοντες κανόνες οδηγούν σε σπατάλες πόρων για τις ευρωπαϊκές εταιρείες, έχουν αντίκτυπο σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και είναι επιβλαβείς για το περιβάλλον. Χρειαζόμαστε, αφενός, σαφείς κανόνες για τον κλάδο και, αφετέρου, καλές συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς», είπε χαρακτηριστικά ο Kallas.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ελευθεροτυπία, οι διαβουλεύσεις στη διάσκεψη βασίστηκαν σε δύο άξονες:
-Σε πιο ομοιογενείς και αποτελεσματικούς ελέγχους: Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν για τη σημασία της εναρμόνισης των πρακτικών και των κυρώσεων, καθώς μόνο η ενισχυμένη συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών θα δημιουργήσει ένα σταθερό πλαίσιο για τον περιορισμό των παράνομων πρακτικών, συμπεριλαμβανομένου του παράνομου «cabotage».
-Στην κοινωνική σύγκλιση: Η διαδικασία της εναρμόνισης των συνθηκών εργασίας των οδηγών δεν προόδευσε, με τον ίδιο ρυθμό, με την απελευθέρωση των αγορών. Το φαινόμενο αυτό προωθεί την ανάπτυξη κοινωνικών ανισοτήτων, που πλήττουν τους οδηγούς όλης της Ευρώπης, φαινόμενο που πρέπει να ελαχιστοποιηθεί.

Βασικά σημεία της έκθεσης:

-Η Ε.Ε. έχει τώρα μια ευκαιρία να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της οικονομίας της και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.
-Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των εμπορευμάτων στις εσωτερικές μεταφορές στην Ε.Ε. διακινούνται μέσω των οδικών μεταφορών, οι οποίες εμφανίζουν ετήσιο κύκλο εργασιών 300 δισ. ευρώ και αντιπροσωπεύουν το 2% περίπου του ΑΕΠ της Ε.Ε.
-Οι χερσαίες μεταφορές, μέρος των οποίων αποτελούν οι οδικές μεταφορές, είναι ο μοναδικός τρόπος μεταφοράς στον οποίον η παραγωγικότητα της εργασίας εμφανίζει πτώση από το 2001 (-0,2%).
-Οι εθνικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 67% των οδικών μεταφορών στην Ε.Ε. Ωστόσο, η πρόσβαση των αλλοδαπών μεταφορέων στις εθνικές αγορές παραμένει πολύ περιορισμένη.
-Τα βαρέα φορτηγά οχήματα συχνά κυκλοφορούν χωρίς φορτίο: το 20% των φορτηγών στην Ε.Ε. κυκλοφορεί χωρίς φορτίο. Στις εθνικές μεταφορές, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 25%.
-Περίπου 600.000 εταιρείες, πάρα πολλές από τις οποίες είναι ΜμΕ, δραστηριοποιούνται στον κλάδο των οδικών μεταφορών, ο οποίος απασχολεί περίπου 3 εκατομμύρια εργαζομένους.
-Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το κόστος των εναπομενόντων περιορισμών στις ενδομεταφορές ανέρχεται σε περίπου 50 εκατ. ευρώ ετησίως.
-Η άρση των περιορισμών στις ενδομεταφορές θα συμβάλει στη μείωση των δρομολογίων οχημάτων χωρίς φορτίο, διότι οι μεταφορείς θα διευκολυνθούν να συνδυάζουν φορτία και να αξιοποιούν δρομολόγια μετ' επιστροφής.
 

Logistics με ποδήλατο; Κι όμως έγινε πράξη από την ομοσπονδία CycleLogistics

Η ίδρυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας CycleLogistics - ECLF για τις εμπορευματικές μεταφορές με ποδήλατο, με πάνω από 140 εγγεγραμμένα μέλη,  αντικατοπτρίζει την ισχυρή υποστήριξη από τη βιομηχανία και τις ομάδες χρηστών σε όλη την Ευρώπη.
Περισσότεροι από 200 σύνεδροι από 25 χώρες συγκεντρώθηκαν στην δεύτερη συνεδρίαση της  Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας CycleLogistics, το Σάββατο 12 Απριλίου στο Nijmegen της  Ολλανδίας, για να γιορτάσουν την εντυπωσιακή δυναμική των παραδόσεων με ποδήλατο για την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων και τη μείωση της συμφόρησης στα κέντρα των πόλεων. Ως απόδειξη, η τροφοδοσία και η παράδοση του γεύματος στο συνέδριο διεξήχθη εξ ολοκλήρου από ποδήλατα φορτίου!
Όλο και περισσότερες εταιρίες διαπιστώνουν ότι η χρήση ποδηλάτων και ποδηλάτων φορτίου ποδήλατα ανακουφίζει από τη συμφόρηση στις πόλεις και εξοικονομεί χρήματα. Η DHL Ολλανδίας αντικατέστησε 33 φορτηγά με 33 ποδήλατα φορτίου, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 152 τόνων CO2 και 430.000 ευρώ ετησίως.
«Στις Κάτω Χώρες, το 10% όλων των οχημάτων μας είναι ποδήλατα», είπε ο Arne Melse από την DHL Ολλανδίας. «Η τάση αυτή επιταχύνεται. Από τους οδηγούς μας σε τέσσερις χώρες της ΕΕ βλέπουμε ότι πράγματι, μπορούμε να κάνουμε παραδόσεις με ποδήλατα".
Το μεγαλύτερο μέρος των φορέων εφοδιασμού με ποδήλατα που παρακολούθησαν το συνέδριο ήταν μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις (ΜΜΕ). Ο Johan Erlandson από Move by Bike στην Σουηδία υπογράμμισε: «Έχουμε παραδώσει περισσότερες από 5000 εφημερίδες καθημερινά με τα ποδήλατα στο Μάλμο, ένα συνολικό βάρος άνω των 600 κιλών . Οι επιχειρήσεις συνεχώς αυξάνονται".
Στην πραγματικότητα, η παράδοση με ποδήλατο είναι εξαιρετικά αποδοτική και η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου δημιουργεί μεγαλύτερη ζήτηση για την παράδοση στις πόλεις.
«Είναι η στιγμή της έκρηξης για τα ποδήλατα φορτίου. Μεγάλες διεθνείς εταιρείες, όπως η DHL χρησιμοποιούν ποδήλατα για τις παραδόσεις και τα ενσωματώνουν στο επιχειρηματικό μοντέλο τους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μέχρι και 70% του κόστους παροχής είναι το τελευταίο χιλιόμετρο και έτσι μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα και να αυξήσουν την αποδοτικότητα. Οι εταιρείες αυτές δείχνουν επίσης ότι αυτή είναι μια αξιόπιστη λύση για νέες επιχειρήσεις», λέει ο Δρ Randy Rzewnicki, υπεύθυνος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών (ECF) για το πρόγραμμα CycleLogistics.
«Είμαστε μάρτυρες μιας στροφής στη βιομηχανία. Χρειαζόμαστε μια ισχυρή Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εφοδιασμού με ποδήλατα, προκειμένου να θεσπιστούν ελάχιστα πρότυπα για τους δήμους και τη βιομηχανία, να πολλαπλασιάσει τις προσπάθειες άσκησης πίεσης μας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και να παρέχει εκτενή υποστήριξη στις νεοσύστατες επιχειρήσεις», δήλωσε ο Richard Armitage , ιδρυτής και διευθυντής της ECLF .
Ένας στους δέκα αντιπροσώπους στο συνέδριο της  ECLF ήταν από νεοσύστατες επιχειρήσεις στον τομέα των υπηρεσιών με ποδήλατο. Τρεις  από τις δέκα ήταν επιτυχημένες εταιρείες εφοδιασμού με ποδήλατα που μοιράστηκαν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους. Εκπρόσωποι από τη βιομηχανία του ποδηλάτου, στελέχη από δήμους και πολεοδόμοι ολοκλήρωσαν τη σύνθεση των ενδιαφερόμενων μερών που μαζί μπορούν να οδηγήσουν τις εμπορευματικές μεταφορές με ποδήλατο στο επόμενο επίπεδο.
"Υπάρχουν 2.000-3.000 ποδήλατα φορτίου σήμερα στο Λονδίνο. Εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις των ποδηλάτων φορτίου θα αυξηθούν 20% το 2014", τόνισε ο Andrea Casalotti, εισαγωγέας ποδηλάτων φορτίου στο Ηνωμένο Βασίλειο.
"Οι πολιτικοί είναι απαραίτητοι για την εξασφάλιση χρηματοδότησης για τις υποδομές ποδηλασίας", δήλωσε ο Sjors Van Düren, υπεύθυνος για την ποδηλασία στις περιφέρειες Arnhem και Nijmegen στην Ολλανδία. Για την περίοδο 2010-2017, θα ολοκληρωθούν έξι ποδηλατόδρομοι ταχείας κυκλοφορίας μήκους 80 χιλιομέτρων με προϋπολογισμό  55 εκ. €, διευκολύνοντας τις παραδόσεις με ποδήλατο σε μεγαλύτερη κλίμακα. «Χρησιμοποιούμε τις υφιστάμενες υποδομές για την επέκταση των ποδηλατοδρόμων για να μειώσουμε το λειτουργικό κόστος όσο το δυνατόν περισσότερο», κατέληξε ο Van Duren.  

Συνολικές προβολές σελίδας