Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Ο χάρτης με το δίκτυο των Αυτοκινητόδρομων όπως διαμορφώνεται

Ο Απρίλιος θα είναι ένας σημαντικός μήνας για τους Ελληνικούς Αυτοκινητόδρομους. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες λίγο πριν το Πάσχα θα δοθεί στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη.
Αυτά τα 47 χιλιόμετρα νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου θα είναι τα πρώτα που δίδονται στην κυκλοφορία ύστερα από 4 χρόνια, όταν είχε λειτουργήσει το τμήμα Τρίπολη-Καλαμάτα.
Από εκεί και έπειτα αναμένεται σαν κομμάτια ενός πάζλ να αρχίσουν να παραδίδονται τμήματα αυτοκινητόδρομων μέχρι την τελική τους ολοκλήρωση (πιθανότατα με κάποιες μικρές ελλείψεις).
Στον χάρτη των αυτοκινητόδρομων αυτό θα σημάνει και την έναρξη λειτουργίας του πρώτου μεγάλου δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας.
Θα προστεθεί στο σημερινό δίκτυο που περιλαμβάνει τον άξονα Καλαμάτα-Κόρινθος-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι και τον οριζόντιο άξονα Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου.
Το δίκτυο αυτό θα έχει σημαντικά πλεονεκτήματα για τους χρήστες του αλλα και για την πραγματική οικονομία. Για παράδειγμα θα μπορεί κάποιος να εισέρχεται στο δίκτυο από την Ηγουμενίτσα και χωρίς να βγει (σε κάποια απλή εθνική οδό) να φτάσει γρήγορα και με ασφάλεια στην Κόρινθο. Ο χρόνος που θα χρειαστεί εκτιμάται σε περίπου 2,5 ώρες!
Αυτός ο χάρτης στον χρήστη θα μοιάζει λίγο-πολύ με ένα δίκτυο Μετρό. Όποιος εισέρχεται θα μετακινείται χωρίς να χρειάζεται να βγει, όπως συμβαίνει και στο Μετρό.
Αυτό που θα χρειαστεί να γίνει και μάλιστα άμεσα είναι να περάσουμε όσο γίνεται πιο γρήγορα από τα συμβατικά στα αναλογικά διόδια. Αυτό θα μειώσει αισθητά τις χρονοαποστάσεις καθώς ο οδηγός-χρήστης θα χρειάζεται ένα ticket στην είσοδο του αυτοκινητόδρομου και ένα ticket με την πληρωμή του στην έξοδο από αυτόν.



Αυτό θα είναι ένα σύστημα πιο δίκαιο καθώς ο χρήστης θα χρεώνεται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει. Η χρήση των ηλεκτρονικών
Επίσης θα χρειαστεί η συνεργασία όλων των διαφορετικών εταιρειών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους. Εδώ θα έρθει να κουμπώσει η Hellastron, η εταιρεία που είναι η επίσημη ένωση των οδικών αξόνων με διόδια.
Σε αυτόν συμμετέχουν όλες οι γνωστές εταιρείες παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων + η μέχρι στιγμής δημόσια Εγνατία Οδός. Η Hellastron ήδη έχει κάνει αισθητή την παρουσία της από πέρυσι και με την λήξη των έργων, που θα σημάνει την έναρξη λειτουργία πολλών νέων οδικών αξόνων θα μπορεί να μιλά για λογαριασμό όλων, κλαδικά.
Τα οφέλη της λειτουργίας του δικτύου είναι γνωστά και θα επηρεάσουν θετικά πολλούς κλάδους της οικονομίας με πρώτους τις μεταφορές, την γεωργία και την κτηνοτροφία, τον τουρισμο, τις υπηρεσίες.
Ο χάρτης με το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων για να μπορέσει να είναι αποτελεσματικό θα χρειαστεί να συνεργαστεί με τις πύλες εισόδου-εξόδου δηλαδή τα τελωνεία στα σύνορα, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια καθώς θα είναι βασικοί τροφοδότες του δικτύου αυτού.
Η διαδικασία μετατροπής των αυτοκινητόδρομων σε ένα σχεδόν κοινό δίκτυο θα επιτρέψει επίσης τη λειτουργία της χώρας ως υπέρ-κόμβου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας και να αναδείξει το ρόλο της χώρας στις μεταφορές και τις συγκοινωνίες.

Νίκος Καραγιάννης -ypodomes.com

Η «έξυπνη» ναυτιλία έτοιμη να πιάσει... λιμάνι στα Ποσειδώνια '16

Mεγάλο ποσοστό των 8,6 δισ. δολαρίων που επενδύουν οι Ελληνες εφοπλιστές σε νέες ναυπηγήσεις πλοίων θα δαπανηθεί σε νέες τεχνολογίες, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος είναι από τους πλέον σύγχρονους και ποιοτικούς.
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, τονίζει η διοργανώτρια εταιρεία της Διεθνούς Εκθεσης Ποσειδώνια, ότι περισσότεροι από 80 εκθέτες από τον παγκόσμιο κλάδο της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) θα συμμετάσχουν στα φετινά Ποσειδώνια και αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο που ξεπερνά τα 4.500 πλοία, εκτιμώμενης αξίας 92 δισ. δολαρίων και ηλικίας που αγγίζει κατά μέσο τα 11 έτη, νεότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 2 έτη.

Οι δορυφορικές επικοινωνίες, η παρακολούθηση μεταφοράς φορτίων, η πλοήγηση και η διαχείριση πληρωμάτων, μεταξύ άλλων, είναι βασικοί τομείς της παγκόσμιας ναυτιλίας που μπορούν να βελτιωθούν καθοριστικά με τις καινοτομίες του κλάδου ΤΠΕ, όπως φυσικά και το στοίχημα της ενεργειακής απόδοσης, που αποτελεί προτεραιότητα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ο οποίος θα εκπροσωπηθεί στην τελετή έναρξης των Ποσειδωνίων 2016 από τον γενικό γραμματέα, Kitack Lim. 
Καλύτερη απόδοση καυσίμων
Η επίτευξη της μείωσης των ρύπων άνθρακα κατά 50% από τις θαλάσσιες μεταφορές μπορεί να μην είναι εύκολος στόχος για τις τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνίας, ωστόσο οι πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία λογισμικού μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη απόδοση των καυσίμων και, κατ’ επέκταση, στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
«Ακόμη και μια μικρή ποσοστιαία μείωση στην κατανάλωση καυσίμου μπορεί να επιφέρει σημαντική εξοικονόμηση κόστους για τον ελληνικό στόλο, ο οποίος κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως στη συνολική μεταφορική ικανότητα με ποσοστό σχεδόν 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας», δήλωσε ο κ. Θεόδωρος Βώκος, εκτελεστικός διευθυντής της Εκθεσης Ποσειδώνια Α.Ε. - διοργανώτρια της μεγαλύτερης ναυτιλιακής έκθεσης στον κόσμο, που θα διεξαχθεί από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.

«Η τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας είναι ζωτικής σημασίας για όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες, τόσο εν πλω όσο και στη στεριά, καθώς επιτρέπει πλέον τη συλλογή και ανάλυση μεγαλύτερου όγκου δεδομένων, την αποθήκευσή του με χαμηλό κόστος, αλλά και την ενσωμάτωσή του στα διάφορα επίπεδα λήψης αποφάσεων», πρόσθεσε ο ίδιος. 
Για κάθε πτυχή της ναυτιλιακής δραστηριότητας
Με ευρύ φάσμα λύσεων για κάθε πτυχή της ναυτιλιακής δραστηριότητας, από τις επικοινωνίες έως τις προμήθειες και από την ασφάλεια έως την online παρακολούθηση πλοίων και την πλοήγηση, οι εταιρείες - πάροχοι ΤΠΕ θα παρουσιάσουν τα προϊόντα τους στα φετινά Ποσειδώνια με σκοπό να αποδείξουν την καθοριστική συμβολή τους στη δημιουργία μιας συνδεδεμένης και αποδοτικής ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Στοχεύοντας σε μεγαλύτερο μερίδιο από τους ολοένα αυξανόμενους προϋπολογισμούς των ναυτιλιακών εταιρειών για τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας, εκθέτες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον κλάδο από όλο τον κόσμο -από την Ινδία μέχρι τη Σκανδιναβία και από την Αυστραλία μέχρι τη Βόρεια Αμερική- δίνουν το «παρών» στα φετινά Ποσειδώνια. Ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει τόσο ξένες όσο και ελληνικές εταιρείες.

Συνολικές προβολές σελίδας