Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2021

Ευκολότερη πλέον η ενοικίαση φορτηγού ή βαν χωρίς οδηγό από άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ

 

Αλλάζουν τα μέχρι σήμερα δεδομένα για την ενοικίαση οχήματος χωρίς οδηγούς, καθώς Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Συμβούλιο συμφώνησαν να χαλαρώσουν τους υφιστάμενους περιορισμούς στη χρήση βαν ή φορτηγών χωρίς οδηγούς που να έχουν ενοικιασθεί από άλλη χώρα της ΕΕ.

Η προσωρινή συμφωνία θα αναβαθμίσει τους ισχύοντες κανόνες που παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο ανοίγματος της αγοράς για τη χρήση εμπορευματικών οχημάτων (βαν ή φορτηγών) που μισθώνονται χωρίς τους οδηγούς τους.

Παράλληλα, θα χαλαρώσει τους υφιστάμενους περιορισμούς κατά την ενοικίαση των εν λόγω οχημάτων από άλλες χώρες της ΕΕ, προκειμένου να επιτρέψει στους μεταφορείς, τις εταιρείες ενοικίασης και χρηματοδοτικής μίσθωσης να ανταποκρίνονται σε βραχυπρόθεσμες, εποχιακές ή προσωρινές αιχμές ζήτησης ή να αντικαταστήσουν ελαττωματικά ή κατεστραμμένα οχήματα.

 

Η συμφωνία που επιτεύχθηκε από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο θα συμβάλει στους στόχους της ΕΕ για το κλίμα, καθώς τα ενοικιαζόμενα οχήματα τείνουν να είναι νεότερα, ασφαλέστερα και λιγότερο ρυπογόνα από τον μέσο όρο του στόλου.

Τα κράτη-μέλη συμφώνησαν να επιτρέψουν τη χρήση μισθωμένων βαν ή φορτηγών χωρίς οδηγούς που φέρουν άδεια άλλης χώρας της ΕΕ, αλλά αντιτάχθηκαν στο πλήρες άνοιγμα της αγοράς λόγω πιθανών δημοσιονομικών στρεβλώσεων.

Οι διαπραγματευτές του Ευρωκοινοβουλίου διασφάλισαν ότι οι εταιρείες μεταφορών θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν μισθωμένα οχήματα για τουλάχιστον 2 μήνες το χρόνο.

Τα κράτη-μέλη μπορούν επίσης να επιλέξουν να απαιτήσουν την ταξινόμηση των οχημάτων αυτών σύμφωνα με τους κανόνες τους μετά από 30 ημέρες χρήσης.

Οι εταιρείες θα πρέπει να αναφέρουν στις εθνικές τους αρχές τη χρήση μισθωμένων οχημάτων, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι δεν αποτελεί περισσότερο από το 25% του συνολικού στόλου οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων που χρησιμοποιείται από την εμπλεκόμενη επιχείρηση.

Η εισηγήτρια του Ευρωκοινοβουλίου, Cláudia Monteiro de Aguiar (ΕΛΚ, Πορτογαλία), δήλωσε: «Αυτή η συμφωνία επιτρέπει στις εταιρείες να νοικιάζουν επιπλέον φορτηγά πιο εύκολα, αντί να τα αγοράζουν, για να καλύψουν τις εποχιακές τους ανάγκες.

Αυτό δίνει στις εταιρείες περισσότερες επιλογές, την ελευθερία της επιχειρηματικότητας και την ευκαιρία να κατανέμουν πόρους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, οδηγώντας επίσης σε περιβαλλοντικά οφέλη και οδική ασφάλεια».

Τα επόμενα βήματα

Να σημειωθεί ότι, η άτυπη συμφωνία για τους κανόνες της ΕΕ για τη χρήση φορτηγών οχημάτων που μισθώνονται χωρίς οδηγούς πρέπει πρώτα να εγκριθεί από το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο.

 

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/78027/

Συνολικές προβολές σελίδας