Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών: Υπόμνημα στην Ελληνική προεδρία για την οδική ασφάλεια

Yπόμνημα με θέμα τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσω ολοκληρωμένων ευρωπαϊκών πολιτικών που αποτελεί βασική σύσταση για τις προτεραιότητες που θα τεθούν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014, απέστειλε στην Ελληνική Προεδρεία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης το Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC).

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στο υπόμνημα, σημειώνεται ότι το 2012, έχασαν τη ζωή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους 28.000 άνθρωποι. Το συγκεκριμένο είχε τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό κόστος. Το ποσό που αντιστοιχεί στο οικονομικό κόστος αγγίζει το 2% του ευρωπαϊκού Ακαθάριστου Προϊόντος, το οποίο ισοδυναμεί με 250 εκατομμύρια ευρώ.

Η ελληνική προεδρία καλείται σε συνδυασμό με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, να «λάβουν υπόψιν τη σημαντική απόδοση της επένδυσης στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και να δώσει (Ελλάδα) προτεραιότητα σε μέτρα που θα σώσουν ζωές στην ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο».

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια για την περίοδο 2011-2020 εναπόκειται στην Ελληνική Προεδρία να συνεργαστεί με τις Χώρες Μέλη, την ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την υλοποίηση βασικών θεμάτων του πλαισίου της εν λόγω πολιτικής που συμπεριλαμβάνει τις ακόλουθες προτεραιότητες:

Στο πλαίσιο του προγραμματισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο θέμα των υποδομών, προτείνεται να αναθεωρηθεί η Οδηγία του 2008 για την «Ασφάλεια των Υποδομών», ενώ θα προταθεί η επέκτασή της στο δευτερεύον οδικό δίκτυο.

Στην ατζέντα θα περιληφθεί το θέμα των τεχνολογιών στα οχήματα με την εγκατάσταση Ευέλικτων Συστημάτων Υποβοήθησης και Συστημάτων Οριοθέτησης Ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance-ISA και Speed Limiters-SL αντίστοιχα) και Ακινητοποίησης Οχημάτων, στις περιπτώσεις, όπου ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ (Alcohol Interlocks).

Μεγάλης σημασίας είναι τα Ευέλικτα Συστήματα Μετακίνησης (Intelligent Transport Systems) που αποτελούν προϋπόθεση για την αποτελεσματική χρήση των ISA. Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική Προεδρία σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση του οδικού δικτύου και την απεικόνιση των ορίων ταχύτητας για όλη την Ευρώπη.

«Η ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου παραμένουν στην κορυφή της ατζέντας για την ασφάλεια και οι προσπάθειες θα πρέπει να ενταθούν. Ευελπιστούμε να δούμε πραγματική πρόοδο στα ζητήματα αυτά, όπως και σε συγκεκριμένα χαρτοφυλάκια, τα οποία θα διαχειριστεί η Ελληνική Προεδρία, συμπεριλαμβανομένων των αυτοματοποιημένων κλήσεων έκτακτης ανάγκης (e-Call) και του επανασχεδιασμού της τεχνολογίας των φορτηγών με σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας» δήλωσε ο επικεφαλής του ETSC, κ. Antonio Avenoso συνοψίζοντας τις συστάσεις που περιλαμβάνονται στο υπόμνημα.


Ελλάδα-4η στην Ε.Ε στους θανάτους

Όπως υπογραμμίζεται στο υπόμνημα, η χώρας μας κατέχει την 4η θέση σε νεκρούς από τροχαία ατυχήματα μεταξύ των 28 χωρών της Ευρώπης. Κατέχει επίσης την 1η θέση στην Ευρώπη των 15, με 91 νεκρούς ανά εκατομμύριο πληθυσμού όταν ο μέσος όρος για την ΕΕ είναι 56.

Στην Ελλάδα τα βήματα που πρέπει να πραγματοποιηθούν για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι πολλά, καθώς το 2012 έχασαν τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους 1.027 άνθρωποι, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στους 18.150 από το 2001. Για το 2013 προβλέπεται ελαφρά μείωση με 927 νεκρούς, γεγονός στο οποίο συμβάλλει και η βαθιά οικονομική κρίση, καθώς τα οχηματοχιλιόμετρα που διανύονται είναι σαφώς μειωμένα.

Το ETSC επισημαίνει για την Ελλάδα τις προτεραιότητες για τη γενική πολιτική οδικής ασφάλειας, τη βελτίωση της συμπεριφοράς του οδηγού και της βελτίωσης των υποδομών στο υπεραστικό και το αστικό οδικό δίκτυο ενώ αναφέρεται στο θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής και της ενίσχυσης της ασφαλούς οδήγησης μέσω εκπαίδευσης των οδηγών σε εξειδικευμένα κέντρα αναφοράς για την οδική ασφάλεια.

«Με τις επικείμενες εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τη νέα ηγεσία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2014 αναμένεται ιδιαίτερα σημαντική χρονιά για την ΕΕ. Ελπίζουμε ότι η ελληνική Προεδρία θα αναγνωρίσει τη μεγάλη επιτυχία της ΕΕ στον τομέα της οδικής ασφάλειας και θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, προκειμένου να διατηρήσει τη δυναμική της κατά τη διάρκεια της κρίσιμης αυτής εκλογικής χρονιάς», δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβούλιου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), κ. Antonio Avenoso.

Για να επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2020 που προβλέπει μείωση των θανάτων «στον δρόμο» κατά 50%, η Ελληνική Προεδρία καλείται να συνεργαστεί με τα κράτη - μέλη, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα ένα συστηματικό πρόγραμμα δράσεων για την εφαρμογή του πλαισίου «Κατευθύνσεις της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2011 - 2020.

Τέλος, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», το οποίο συνέβαλλε στη σύνταξη της Έκθεσης, ευελπιστεί ότι «η ελληνική Προεδρία θα αποτελέσει μία εξαιρετική ευκαιρία να δοθεί επιτέλους και στη χώρα μας προτεραιότητα στα θέματα οδικής ασφάλειας, τα οποία επιδεινώνονται αλλά και επιδεινώνουν την οικονομική κρίση».

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/1009-europaiko-sumboulio-asfaleias-metaforon-ipomnima-sthn-elliniki-proedria-gia-tin-odikh-asfaleia

Τις προτεραιότητες της ελληνικής προεδρίας παρουσίασε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης την Τρίτη 21/01/2014 και την Τετάρτη 22/01/2014, παρουσίασε ενώπιον των Επιτροπών Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) και Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας (ITRE) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τις νομοθετικές προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας στους τομείς των Μεταφορών και των Τηλεπικοινωνιών.
Ο υπουργός ξεκίνησε την ομιλία του, ευχαριστώντας την Ιρλανδία και τη Λιθουανία, που μαζί με την Ελλάδα, αποτέλεσαν το λεγόμενο “Τρίο” Προεδρίας, καθώς και τα ευρωπαϊκά όργανα για τη μέχρι στιγμής υποστήριξή τους.
Για τον τομέα των “Μεταφορών” (Παρουσίαση σε Επιτροπή TRAN, στις 21-01-2014), ο υπουργός τόνισε, πως προτεραιότητα της Ελληνικής Προεδρίας αποτελούν τα σιδηροδρομικά ζητήματα, δίνοντας έμφαση στη σημασία του τεχνικού σκέλους του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, αλλά και στην ερευνητική Πρωτοβουλία Shift2Rail.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στα αεροπορικά ζητήματα και την προτεραιότητα που δίνεται στα δικαιώματα των επιβατών, αλλά και στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αερομεταφορών, απομονώνοντας την Πρόταση Κανονισμού για το θόρυβο από το Αεροπορικό Πακέτο.
Αναφορικά με τις οδικές μεταφορές, τόνισε τη δέσμευσή του να εργαστεί σκληρά η Ελληνική Προεδρία στην Πρόταση Οδηγίας για τα «βάρη και τις διαστάσεις», αλλά και την απόφαση να προωθήσει το διαλειτουργικό σύστημα e-call μέσω της σχετικής Πρότασης Οδηγίας, για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας.
Τέλος, για τις διατροπικές μεταφορές, ο Μ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε, ότι «η νομοθετική Πρόταση για τα εναλλακτικά καύσιμα αποτελεί δέσμευση για την Προεδρία, ενώ και ζητήματα εσωτερικής ναυσιπλοΐας, θα προωθηθούν».

Κεντρική Οδος Ε65: Γκαζώνει το Ξυνιάδα-Τρίκαλα και για τα ..άκρα βλέπουμε

Τελικά το έργο που θα δώσει ένα αυτοκινητόδρομο και στην Δυτική Θεσσαλία θα το δούμε να γίνεται πραγματικότητα. Η πρώτη φάση της κατασκευής όπως άλλωστε αναφέρεται στην νέα σύμβαση αφορά το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Το τμήμα αυτό αποτελεί το κεντρικό κομμάτι του άξονα που ξεκινά από τη Λαμία και καταλήγει στην Εγνατία.

Το 2016 η απόσταση Ξυνιάδας-Τρικάλων θα καλύπτεται σε 45 λεπτά αλλά σε κλειστό αυτοκινητόδρομο 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση. Από εκεί και έπειτα το ενδιαφέρον στρέφεται στο νότιο άκρο που ουσιαστικά θα δώσει σύνδεση με τον ΠΑΘΕ. Το τμήμα αυτό μαζί με τον οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι φιλοδοξεί να προχωρήσει σχεδόν ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση του να τοποθετείται συνολικά μέχρι το 2018 (εφόσον δεν έχουμε ανατροπή των σχεδίων).

Στα θετικά της κατασκευής του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα είναι πως οι δύο μεγάλες πόλεις της Δυτικής Θεσσαλίας (Τρίκαλα και Καρδίτσα) θα αποκτήσουν αυτοκινητόδρομο και μία μίνι-πρόσβαση στον ΠΑΘΕ μέσω των οδικών αξόνων Λάρισας-Καρδίτσας και Λάρισας-Τρικάλων.Οι δύο αυτοί άξονες είναι σχετικά ολοκληρωμένοι με λίγα τμήματα σε κατασκευή και θα βοηθήσουν ως προσωρινή λύση σε σχέση με την πρόσβαση στον Ε65 των οδηγών από την Θεσσαλία, την Μακεδονία και την Θράκη.

Ουσιαστικά το πρόβλημα εντοπίζεται σε δύο προσβάσεις: Αυτή με την πρωτεύουσα και την Πελοπόννησο που παραμένει ξεκομμένη και αυτή με την Δυτική Μακεδονία και Ήπειρο.

Πάντως η αποτυπωμένη δέσμευση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών σχετικά με τον Ε65 είναι η εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, υλοποίηση του μεγάλου οδικού άξονα ως εξής:

- Το τμήμα ΠΑΘΕ (Λαμία) έως α/κ Ξυνιάδος εντός τριετίας, με άμεση κατασκευή του βραχίονα παρακάμψεως Λαμίας έως Α/Κ Λαμίας – Καρπενησίου

- Το τμήμα Τρικάλων – Γρεβενών επίσης εντός τριετίας

- Το τμήμα Γρεβενών – Εγνατία εντός πενταετίας


 πηγή:  http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/23271-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CE%B565-%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B6%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%BE%CF%85%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%AC%CE%BA%CF%81%CE%B1-%CE%B2%CE%BB%CE%AD%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5

Συνολικές προβολές σελίδας