Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Εθνικό στόχο χαρακτήρισε την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού ο γ.γ. Υποδομών

Τα μεγάλα έργα υποδομών, με πιο σημαντικό εκείνο της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο – Ιωάννινα), βρέθηκαν στο επίκεντρο σύσκεψης που είχε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες στην περιφέρεια Ηπείρου.
Ο στόχος παράδοσης του έργου «Ιόνια Οδός» το Μάρτιο του 2017 είναι εθνικός, τόνισε ο κ. Δέδες και επισήμανε πως, αν η πατρίδα μας, δεν καταφέρει να τον εκπληρώσει, θα αναγκαστεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρωπαϊκών επιδοτήσεων και να πληρώσει πρόστιμα, σε σχέση με την καθυστέρηση του έργου.
Ο γενικός γραμματέας υπογράμμισε στη συνέχεια την αναγκαιότητα συσπείρωσης και κινητοποίησης όλων των δυνάμεων, τόσο της κατασκευαστικής κοινοπραξίας όσο και των υπηρεσιών του υπουργείου, αλλά και της Περιφέρειας για την επίτευξη του στόχου.
Ωστόσο, εξέφρασε την αισιοδοξία του για το έργο, μετά την εικόνα που αποκόμισε από τη σύσκεψη στην περιφέρεια και παρέθεσε κάποια χρονοδιαγράμματα που αφορούν τη σταδιακή παράδοση του έργου.
Ειδικότερα ανέφερε ότι «ήδη υπάρχουν και δύο ενδιάμεσοι χρονικοί ορίζοντες. Αρκετά χιλιόμετρα δρόμου, από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία, παρακάμπτοντας την ίδια την Αμφιλοχία, θα παραδοθούν μέσα στο καλοκαίρι του τρέχοντος έτους, ενώ το κομμάτι Ιωάννινα-Άρτα θα είναι έτοιμο και θα παραδοθεί μέχρι τέλος της χρονιάς.»
» Είμαστε και εγώ και οι υπηρεσιακοί παράγοντες απόλυτα ικανοποιημένοι από τους ρυθμούς που έχουν επιτευχθεί σήμερα στα εργοτάξια, αλλά και από την ποιότητα του κατασκευαστικού έργου.
Γιατί, εκτός από το να παραδώσουμε το έργο, πρέπει να είμαστε βέβαιοι, και αυτό διασφαλίζεται, ότι θα είναι τεχνικά άρτιο και άριστο από άποψη τεχνικής ασφάλειας».
Στη σύσκεψη με το γενικό γραμματέα Υποδομών συμμετείχαν ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο δημάρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας, η αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Ιωαννίνων Τατιάνα Καλογιάννη, ο βουλευτή Ιωαννίνων Ιωάννη Στέφος, ο εκτελεστικός γραμματέας της περιφέρειας Δημήτριος Σιώλος και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου.
Πέραν της συζήτησης που αφορούσε την πρόοδο των εργασιών της Ιόνιας Οδού σε συνδυασμό με τις εκκρεμότητες των απαλλοτριώσεων, τέθηκαν ζητήματα όπως η κατασκευή των οδικών συνδέσεών της με Πρέβεζα-Άκτιο και Κακαβιά, οι κόμβοι και τα διόδια της Εγνατίας Οδού, η ολοκλήρωση του Ε65, τα έργα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων και η προοπτική εγκατάστασης συστήματος τυφλής προσγείωσης και ο παραλιακός άξονας Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας.
Επίσης, συζητήθηκαν οι αποκαταστάσεις ζημιών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, στο πλαίσιο των οποίων έγινε ενημέρωση από τον περιφερειάρχη για το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι διαδικασίες για την Γέφυρα της Πλάκας.
Στο 68,62% η κατασκευή στα τέλη Ιανουαρίου
Στο 68,62% έφθασε, στα τέλη Ιανουαρίου, η συνολική πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα).
Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Αγρινίου και Αρτας.
Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητόδρομου, θα κατασκευαστούν ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.

Αμφισβητείται η αποτελεσματικότητα των megaships (18.000 teu)

Εμφραγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να προκαλέσουν τα megaships, άνω των 18.000 teu μεταφορικής ικανότητας, ενώ αμφισβητείται και η δυνατότητά τους να επιτύχουν οικονομίες κλίμακος, όπως μετέδωσε η «Ναυτεμπορική».
Μία μελέτη του διεθνούς οίκου αναλύσεων και συμβούλων Drewry έρχεται να θέσει σε διαφορετική βάση το πώς η ναυτιλιακή βιομηχανία των containerships θα πρέπει να αντιμετωπίζει τα μεγάλης χωρητικότητας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Χωρίς τη συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών στην αλυσίδα εφοδιασμού τα megaship δεν θα αποδώσουν τα αναμενόμενα οικονομικά οφέλη, εκτιμά μελέτη του Drewry και υποστηρίζει ότι οι οικονομίες κλίμακος που αποτελούν ένα κλειδί για το μέλλον των liners μπορεί να αποτύχουν από τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό πλοίων μεταφορικής ικανότητας άνω των 18.000 teu.

Από το 2009 οι μεγαλύτερες εταιρείες containerships προχώρησαν στη συνεχή αύξηση του μεγέθους των πλοίων που παρήγγειλαν στα ναυπηγεία μειώνοντας σημαντικά τα κόστος ανά μονάδα προϊόντος κα κατά συνέπεια, βελτιώνοντας την κερδοφορία. Μόνο το 2016 οι ναυτιλιακές εταιρείες πρόκειται να παραλάβουν 53 megaships.
Ωστόσο, αν και τα μεγαλύτερα πλοία βοηθούν τις ναυτιλιακές να μειώνουν το κόστος ταξιδιού, αυτή η εξοικονόμηση αντισταθμίζεται εν μέρει από τα αυξημένα τέλη στα λιμάνια.
Μεγαλύτερα πλοία σημαίνουν και μεγαλύτερες απαιτήσεις στα λιμάνια και στις υποδομές αυτών, στον εξοπλισμό, μεγαλύτερα βυθίσματα, επιπλέον εξοπλισμός προκειμένου τις ώρες αιχμής να μην υπάρχει πρόβλημα στην εξυπηρέτηση, κ.λπ. άρα περισσότερες επενδύσεις και αύξηση του κόστους.
Με βάση το συνολικό «σύστημα του κόστους» η μελέτη διαπίστωσε ότι η αναβάθμιση των πλοίων προσφέρει μία μέτρια εξοικονόμηση δαπανών για τη συνολική αλυσίδα εφοδιασμού με την περαιτέρω βελτίωση της αποτελεσματικότητας να υπονομεύεται όσο αυξάνεται το μέγεθος του πλοίου πάνω από τα 18.000 teu.
Ο Drewry αναμένει ότι, ακόμη και χωρίς περαιτέρω αύξηση του μεγέθους των πλοίων, ο απόλυτος αριθμός των μεγάλων πλοίων που θα παραληφθούν από τις εταιρείες το 2016 θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα διακίνησης φορτίων στα λιμάνια, καθώς η φέρουσα ικανότητα εξυπηρέτησης θα φθάσει στα όριά της ειδικά σε περιόδους αιχμής.
Συμπεράσματα από τη μελέτη Drewry είναι:
-Η συνολική εξοικονόμηση κόστους και οικονομιών κλίμακος σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού πλοίου και λιμανιών φθάνει μόλις το 5%, ενώ μειώνεται περαιτέρω όσο αυξάνεται το μέγεθος τους πλοίου άνω των 18.000 Teu.
-Οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων θα χρειασθεί να προχωρήσουν σε σημαντικές κεφαλαιουχικές δαπάνες για να «υποδεχθούν» τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους και να αυξήσουν τη δυνατότητα διακίνησης κατά 33% για να αποφευχθούν φαινόμενα συμφόρησης των τερματικών περιοχών, ακόμα και χωρίς αύξηση του όγκου των φορτίων.

-Οι οικονομίες κλίμακας των megaships θα λειτουργήσουν θετικά για το σύνολο της αλυσίδας εφοδιασμού, εφόσον οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητα, ανάλογα με το αυξανόμενο μέγεθος των πλοίων.
Ο Drewry επισημαίνει όμως και τον υψηλότερο κίνδυνο που προκύπτει από τη συγκέντρωση περισσότερων φορτίων σε λιγότερα πλοία, αλλά και τις αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον από την εκβάθυνση των λιμανιών και την κατασκευή μεγαλύτερων προβλητών.
Καθώς όλο και περισσότερα megaships πέφτουν στο νερό, τόσο η ναυτιλιακή βιομηχανία πλησιάζει σε ένα κρίσιμο σημείο, δηλώνει ο κ. Tim Power, managing director του Drewry.
Εν κατακλείδι, υποστηρίζει ο εκπρόσωπος του Drewry, εάν η στρατηγική οικονομιών κλίμακος φθάσει στο τέλος της, οι μελλοντικές παραγγελίες θα στηρίζονται στις εκτιμήσεις για πιθανή αύξηση της ζήτησης.
Σε αυτήν την περίπτωση, η «δομική» υπερπροσφορά χωρητικότητας θα μειωθεί σημαντικά και το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με μία αύξηση της τάσης συγχωνεύσεων θα δημιουργήσει υγιείς και βιώσιμους ναυτικούς ομίλους.

Α. Μανιαδάκης, Minoan Lines: Θέλουμε τελικά επενδύσεις στη χώρα μας;

Ως βέλτιστη λύση για τη στρατηγική ανάπτυξη, τόσο της Hellenic Seaways, όσο και της ελληνικής ακτοπλοΐας εν γένει, χαρακτηρίζει την προσπάθεια εξαγοράς της HSW από την Minoan Lines, o διευθύνων σύμβουλος της δεύτερης, Αντώνης Μανιαδάκης.
Παράλληλα, ο κ. Μανιαδάκης απορρίπτει τους ισχυρισμούς ότι η τυχόν εξαγορά της HSW από την Minoan αντικρούει στα εθνικά συμφέροντα, με το επιχείρημα ότι η Minoan είναι θυγατρική του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι.
Στο σημείο αυτό, ο δ.σ. της Minoan υπογραμμίζει ότι ο όμιλος Grimaldi επένδυσε 320 εκατ. ευρώ για την αγορά των μετοχών της εταιρείας και μετέπειτα, άλλα 80 εκατ. σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου.
«Και ενώ επένδυσε συνολικά για τις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ 400 εκατομμύρια ευρώ, μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις των τελευταίων ετών στην Ελλάδα, παράλληλα σεβάστηκε την ιστορική έδρα της εταιρείας, η οποία και παραμένει όλα αυτά τα χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης, με αμιγώς ελληνικό προσωπικό, σε όλα τα γραφεία της εταιρείας στο Ηράκλειο, την Αττική, την Ηγουμενίτσα, καθώς και σε όλα τα πλοία των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ.
Περεταίρω, σε ιδιόκτητα πλοία του Ομίλου Grimaldi, τοποθέτησε μεγάλο αριθμό ελληνικών πληρωμάτων», σημείωσε ο κ. Μανιαδάκης, καλώντας τους μετόχους της HSW να αποδεχτούν το… κάλεσμα των Μινωικών για την εξαγορά των μετοχών τους.  
Η δήλωση του Αντώνη Μανιαδάκη
Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα που κρίνουν μη εθνικά σωστή την πώληση της Hellenic Seawaysστις Μινωικές Γραμμές, μέλος του ιταλικού Ομίλου Grimaldi, επιθυμώ να ενημερώσω τους κ.κ. μετόχους της Hellenic Seawaysγια τα ακόλουθα:
Επειδή στην Ελλάδα αρεσκόμαστε στο να μιλάμε θεωρητικά, καλό θα ήταν να μιλήσουμε για κρίσιμα ζητήματα με αριθμούς.
Οι Μινωικές Γραμμές, μία αμιγώς ελληνική εταιρεία, με έδρα τα τελευταία 45 χρόνια το Ηράκλειο Κρήτης, δέχτηκαν την είσοδο του Ομίλου Grimaldiως κυρίου μετόχου της, από το 2008.
Σε μία κρίσιμη για την Ελλάδα υφεσιακή περίοδο, ο Όμιλος Grimaldiεπένδυσε 320 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά των μετοχών, μεταξύ των άλλων και πολλών Ηρακλειωτών μετόχων, των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ, ποσά τα οποία βοήθησαν την Κρήτη να ανταπεξέλθει στη δύσκολη επταετή οικονομική ύφεση που περάσαμε.
Περεταίρω, ο Όμιλος Grimaldi επένδυσε για την οικονομική στήριξη των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ σε δύο συνεχείς αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου το ποσό των 80 εκατομμυρίων ευρώ.
Και ενώ επένδυσε συνολικά για τις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ 400 εκατομμύρια ευρώ, μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις των τελευταίων ετών στην Ελλάδα, παράλληλα σεβάστηκε την ιστορική έδρα της εταιρείας, η οποία και παραμένει όλα αυτά τα χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης, με αμιγώς ελληνικό προσωπικό, σε όλα τα γραφεία της εταιρείας στο Ηράκλειο, την Αττική, την Ηγουμενίτσα, καθώς και σε όλα τα πλοία των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ.
Περεταίρω, σε ιδιόκτητα πλοία του Ομίλου Grimaldi, τοποθέτησε μεγάλο αριθμό ελληνικών πληρωμάτων.
Επίσης, σε ένδειξη στήριξης και εμπιστοσύνης στις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ανέθεσε τις πρακτορεύσεις των διερχόμενων φορτηγών / οχηματαγωγών-ποντοπόρων πλοίων του ομίλου, από την Ελλάδα, στις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. 
Άρα, θα ήθελα να θέσω το εξής ερώτημα: Θέλουμε τελικά επενδύσεις στη χώρα μας;
Σε αυτό δε το σημείο θα ήθελα να τονίσω ότι η γειτονική Ιταλία είναι μία χώρα με ειδικό βάρος, μία μεγάλη οικονομία και μία δυναμική κοινωνία κοντά στην ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων, με διαχρονική τη μεταξύ μας οικονομική και πολιτιστική συνεργασία. 
Περαιτέρω δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας και συγγένειας που υπάρχουν εδώ και αιώνες ανάμεσα στη χώρα μας και τη Μεγάλη Ελλάδα, ένα τόπο με πλούσια ιστορία και πολιτισμό, οι άνθρωποι του οποίου νιώθουν υπερήφανοι για την ιστορική ταυτότητα και καταγωγή τους.
Το στοιχείο δε του ελληνισμού εκφράστηκε και διατηρήθηκε μέσω του ιδρυτή του Ιταλικού Ομίλου και μεγάλου φιλέλληνα, Αχιλλέα Έκτορα Γκουίντο Γκριμάλντι, που εμπνεύστηκε από τις αξίες και το αρχαίο ελληνικό πνεύμα διαπαιδαγωγώντας και την οικογένειά του προς αυτή την κατεύθυνση. 
Άρα λοιπόν, για μία ακόμη φορά, θεωρώ πολύ σημαντικό οι μέτοχοι της HELLENIC SEAWAYS να εμπιστευτούν την επιχειρηματική αυτή κίνηση των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ, η οποία θα διασφαλίσει την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της και θα αποτελέσει τη βέλτιστη λύση για τη στρατηγική ανάπτυξη, τόσο της ίδιας της εταιρείας, όσο και της ελληνικής ακτοπλοΐας εν γένει.

«Σαφάρι» για τα ανασφάλιστα οχήματα. Δημοσιεύτηκε σχετική εγκύκλιος

Δημοσιεύθηκε η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη για τα ανασφάλιστα οχήματα, σηματοδοτώντας την έναρξη ελέγχων.
Όσοι εντοπίζονται χωρίς ασφαλιστήριο συμβόλαιο οχήματος θα λαμβάνουν ειδοποιητήριο και θα καλούνται να προβούν άμεσα στην ασφάλιση του οχήματός τους, καταβάλλοντας παράλληλα και πρόστιμο 250 ευρώ.
Για όσους δεν συμμορφωθούν, η υπόθεση θα παραπέμπεται στην Αστυνομία για να τους επιβληθούν οι σχετικές κυρώσεις και ποινές, ήτοι τσουχτερό πρόστιμο και αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας.
Ειδικότερα, αναρτήθηκε στη Διαύγεια η εγκύκλιος με την οποία η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανθρώπινου Δυναμικού της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) ορίζεται ως η αρμόδια υπηρεσία, με επιμέλεια της οποίας πραγματοποιείται ο εντοπισμός των τυχόν ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και επιδιώκεται η συμμόρφωση των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής των διοικητικών κυρώσεων και ποινών από τις Αστυνομικές Αρχές.
Αναλυτικά στοιχεία στο επισυναπτόμενο αρχείο. 


Η Εγνατία Οδός «παγώνει» τα πρόστιμα σε όσους… δεν πλήρωναν διόδια

Μια… αμφίσημη απόφαση έλαβε το νέο διοικητικό συμβούλιο της «Εγνατίας Οδού», με τις αρμόδιες ΔΟΥ να διερωτώνται εάν είναι νόμιμη.  
Στις 25 Φεβρουαρίου, το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας Οδού αποφάσισε να ζητηθεί από τις αρμόδιες ΔΟΥ «την αναστολή βεβαίωσης ή είσπραξης επιβληθέντων προστίμων για διάστημα δύο μηνών», εξουσιοδοτώντας τον πρόεδρο του ΔΣ να απευθύνει, προς τις οικείες ∆ΟΥ, σχετικές επιστολές.
Η απόφαση του δ.σ. ελήφθη «μετά την προφορική ενημέρωση από τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου ότι το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και ∆ικτύων πρόκειται τις προσεχείς ημέρες να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για τη ρύθμιση επιβληθέντων από την εταιρεία προστίμων, λόγω μη καταβολής υπό χρηστών του εν γένει οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού του αντιτίμου τελών διοδίων».


Γ. Χατζηαντωνίου, ΔΝΕ: Θετική εξέλιξη η πώληση του ΟΛΠ στην Cosco

Ως θετική εξέλιξη χαρακτήρισε την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, Γιάννης Χατζηαντωνίου, σε επετειακή εκδήλωση της Ένωσης.
Ο κ. Χατζηαντωνίου υποστήριξε ότι ο Πειραιάς θα αναπτυχθεί ως κύριο hub port και πύλη εισόδου - εξόδου της Ν.Α. Ευρώπης, αξιοποιώντας την γεωγραφική θέση της χώρας σε αναπτυξιακό, επενδυτικό πλεονέκτημα.
Παράλληλα, o πρόεδρος της ΔΝΕ υπογράμμισε ότι τα σχεδιαζόμενα έργα υποδομής στα terminals (Container – Car – Cruise), καθώς και στην ναυπηγοεπισκευή, θα προσδώσουν νέα δυναμική στον Πειραιά, διασφαλίζοντας την ανταγωνιστικότητά του.
«Όμως η Πολιτεία θα πρέπει να λάβει τα κατάλληλα, επείγοντα και αναγκαία μέτρα για την προώθηση και ανάπτυξη και των άλλων στρατηγικής σημασίας λιμένων της χώρας», συμπλήρωσε.
Ο πρόεδρος της ΔΝΕ έκανε ιδιαίτερη μνεία στην κρουαζιέρα, όπου για την ανάπτυξη και αύξηση των homeporting- turnround αφίξεων στα ελληνικά λιμάνια χρειάζονται οι ακόλουθες δράσεις:
-Ασφάλεια επιβατών, πληρώματος και πλοίων, 
-Ταχεία και ασφαλής πρόσβαση των κρουαζιεροπλοίων στα Cruise Terminals, τα οποία θα διαθέτουν τις αντίστοιχες διευκολύνσεις, σε χώρους εναπόθεσης αποσκευών, χώρους λεωφορείων, υπηρεσίες λιμένος κλπ.,
-Κατάλληλη στελέχωση των υπηρεσιών του λιμένος και προώθηση της αναγκαίας τεχνολογικής υποστήριξης και του εκσυγχρονισμού των προσφερομένων υπηρεσιών.
-Ορθή συνδυαστική τιμολογιακή πολιτική του συνόλου των παρεχομένων υπηρεσιών του λιμένος.
Τα κύρια αποσμάσματα της ομιλίας του προέδρου της ΔΝΕ
Ήδη σε παγκόσμιο επίπεδο, οι μεγάλες ναυτιλιακές γραμμές επαναπροσδιορίζουν τις θέσεις τους και τις στρατηγικές τους, σε μία προσπάθεια να καλύψουν τα απαιτητά από το παγκόσμιο εμπόριο. 
Από στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, στα τέλη του 2015 ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς Containers αριθμούσε 5.200 πλοία, με συνολική δυναμικότητα άνω των 19,8 εκατομμυρίων teu’s.
Το στίγμα της πορείας του κλάδου για το τρέχον έτος, προβλέπεται να αποτυπωθεί με δομικές αλλαγές, τόσο στον επιχειρηματικό, όσο και στον επιχειρησιακό τομέα.

Σενάρια που προωθούνται προβλέπουν απόσυρση παλαιοτέρων μονάδων από τους στόλους των εταιρειών, αλλά και συνέχιση των παραγγελιών για νεότευκτα με μέσες προς μεγάλες μεταφορικές ικανότητες, με αυξημένες ταχύτητες ικανές να εξυπηρετήσουν τα πλοία αυτά, στις ίδιες μονάδες χρόνου που εξυπηρετούνταν τα μικρότερα της κατηγορίας.
Τεχνολογικές επίσης προκλήσεις έχει να αντιμετωπίσει ο Κλάδος μας, καθώς συμμαχίες μεταξύ των μεγάλων Ναυτιλιακών Εταιρειών ήδη σχηματίζονται, τα δε λιμάνια σε παγκόσμιο επίπεδο επενδύουν σε νέες τεχνολογίες, αυτοματισμούς και logistics.
Οι συμμαχίες αυτές, οι λιμενικές αναδιαρθρώσεις, οι τιμές καυσίμων, τα ταχύτερα, μεγαλύτερα και οικονομικότερα σε κόστη πλεύσης πλοία, οι τεχνολογικές εφαρμογές, η πληροφορική ακόμη και οι δορυφορικές τεχνολογίες, αποτελούν τις βασικές παραμέτρους στις εν γένει εξελίξεις του Κλάδου μεταφοράς Containers παγκοσμίως.
Μέσα σε αυτούς τους καταιγιστικούς ρυθμούς των εξελίξεων, το λιμάνι του Πειραιά ετοιμάζεται να γυρίσει σελίδα, διεκδικώντας επάξια μία από τις πρώτες θέσεις της κατάταξης των λιμένων στην Ευρώπη, μετά την επικύρωση του διαγωνισμού του ΟΛΠ ΑΕ στην Cosco Group.
Για την εξέλιξη αυτή, η Διοίκηση της Ενώσεώς μας εξέφρασε την ικανοποίησή της, καθ’ όσον οι θέσεις που από μακρού χρόνου είχε δημοσιοποιήσει για διαχείριση του λιμένος από ιδιώτη επενδυτή παγκόσμιας εμβέλειας, γίνονται πραγματικότητα.

Συνολικές προβολές σελίδας