Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Εικοσιτετράωρη απεργία στα λιμάνια, στις 26/2, κήρυξε η ΟΜΥΛΕ

Εικοσιτετράωρη απεργία σε όλα τα λιμάνια της χώρας έχει κηρύξει, για την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), με αφορμή την παρουσίαση από το ΤΑΙΠΕΔ στη Βουλή, της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον ΟΛΠ.
Για την ίδια ημέρα έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος, στις 10 το πρωί, και πορεία προς τη Βουλή.
Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, που αντιδρούν στο ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, πραγματοποίησαν σήμερα στάση εργασίας από την έναρξη της πρωινής βάρδιας έως τις 11 το πρωί, με συγκεντρώσεις και παραστάσεις στα διοικητικά κέντρα των λιμανιών. Στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση έξω από το κτήριο της διοίκησης.
«Η κυβέρνηση συνεχίζει, παρά τη μεγάλη αντίδραση των συνδικάτων, των κοινωνικών φορέων, της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, την προσπάθεια εκποίησης των ΟΛΠ, ΟΛΘ και των άλλων λιμανιών, χρησιμοποιώντας το ΤΑΙΠΕΔ για να αποσιωπήσει τις πολιτικές ευθύνες που επωμίζεται από το έγκλημα που επιχειρεί σε βάρος της εθνικής οικονομίας, της αναπτυξιακής προοπτικής και του κοινωνικού ρόλου που επιτελούν τα λιμάνια», τονίζεται, σε ανακοίνωση, της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ).

Προχωρά ο οδικός άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο

Την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για την κατασκευή και λειτουργία του έργου «Βελτίωση του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, Τμήμα Μπράλλος-Άμφισσα στους Νομούς Φθιώτιδας και Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας συνολικού μήκους 28,61km περίπου, υπέγραψε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης.

Φορέας υλοποίησης του έργου είναι σύμφωνα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η ΕΥΔΕ/ΠΑΘΕ του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η γεωγραφική θέση του προσδιορίζεται εντός περιοχής υπαγόμενης διοικητικά στους Δήμους Λαμιέων, Αμφίκλειας-Ελάτειας και Δελφών του Νομών Φθιώτιδας και Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Το έργο εντάσσεται στον άξονα της Ε.Ο. Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο που αποτελεί τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αφορά βελτίωση της υφιστάμενης οδού και νέα χάραξη. Έχει αφετηρία που βρίσκεται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. πριν τον οικισμό του Μπράλλου και πέρας επί της υφιστάμενης οδού μετά την επιρροή του Ι.Κ. Ελαιώνα. Επιπλέον, περιλαμβάνει παράπλευρο δίκτυο, ισόπεδους κόμβους, τεχνικά έργα (γέφυρες, τοίχους αντιστήριξης, σήραγγες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετούς).

Η υφιστάμενη Ε.Ο. Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο εξυπηρετεί μεγάλο φόρτο τοπικών μετακινήσεων αλλά και διερχόμενων μετακινήσεων από την κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της δυτικής και νότιας χώρας καθώς αποτελεί συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας οδού. Ως εκ τούτου και με δεδομένο το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας σήμερα κρίθηκε απαραίτητη η αναβάθμισή της κατά τμήματα ένα από τα οποία είναι και το ΜΠΡΑΛΛΟΣ – ΑΜΦΙΣΣΑ. Με την αναβάθμιση αυτή επιτυγχάνεται:

Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Επισημαίνεται ότι στο προαναφερόμενο τμήμα κινείται ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό βαρέων οχημάτων λόγω των μεταλλείων του βωξίτη στον Παρνασσό.

Σημαντική μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και το Αντίρριο έως τη Λαμία, αλλά και σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής για τους χρήστες με προέλευση της Νοτιο-δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.

Η παράκαμψη των υφιστάμενων πόλεων και οικισμών.
Η οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο άξονας.
Η τουριστική ανάπτυξη των βόρειων παραλιών του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/loipa-odika-erga/item/23873-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AC-%CE%BF-%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%B9%CF%84%CE%AD%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CF%81%CF%81%CE%B9%CE%BF

Υπέρ των κυκλοφοριακών αλλαγών στον Πειραιά το ΕΒΕΠ

Οι κυκλοφοριακές αλλαγές και μονοδρομήσεις στον Πειραιά θα δώσουν ανάσα στους κατοίκους και τους επισκέπτες, ωστόσο απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, προς αποφυγή ατυχημάτων, σχολιάζει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης. 
Όπως αναφέρει συγκεκριμένα, «οι βελτιωτικές αλλαγές στον κυκλοφοριακό χάρτη του Πειραιά, θα δώσουν μεγάλη ανάσα σε κατοίκους και επισκέπτες της πόλης μας, με αφορμή τις εργοταξιακές οχλήσεις από την έλευση του τραμ στις αρχές του 2016 και του μετρό μεταξύ 2017 και 2018.
Τα έργα αυτά χρηματοδοτούνται από την Αττικό Μετρό και περιλαμβάνουν μονοδρομήσεις κεντρικών δρόμων, νέες λεωφορειολωρίδες, αλλά και τροποποιήσεις των γραμμών στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Οι εργασίες της πρώτης φάσης που αφορούν στις μονοδρομήσεις του Β´ Διαμερίσματος, στο κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώθηκαν εγκαίρως και ξεκίνησαν ήδη να εφαρμόζονται με τη συνεχή παρουσία και τη συμβολή της Τροχαίας Πειραιά, από την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, ενώ σε δεύτερη φάση, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν στο Α' Διαμέρισμα, αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία, μέχρι τις 16 Μαρτίου.
Η μεγαλύτερη κυκλοφοριακή παρέμβαση που έχει γίνει ποτέ στη πόλη μας έχει σκοπό να μας δώσει τη δυνατότητα να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο και πλήρες συγκοινωνιακό δίκτυο με μετρό, τράμ, τρένα, λεωφορεία και Ηλεκτρικό, το οποίο θα εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες αλλά και δημότες με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Ας την αντιμετωπίσουμε λοιπόν με υπομονή, ώστε τα επόμενα χρόνια όλοι οι δρόμοι να οδηγούν χωρίς "μποτιλιάρισμα" στην πόλη και το λιμάνι του Πειραιά.
Θα πρέπει, τουλάχιστον οδικώς, να ξεχάσουμε τον Πειραιά που ξέραμε μέχρι σήμερα και να αλλάξουμε τις συνήθειές μας, ώστε να διευκολύνουμε την καθημερινότητά μας.
Κανείς δεν μπορεί βεβαίως να αγνοήσει ότι, οι όποιες αλλαγές, όσο καλοσχεδιασμένες και αν είναι, κάποιους ευνοούν και κάποιους ξεβολεύουν. Όμως, τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, και προς αποφυγή ατυχημάτων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από όλους, αφού είναι αναμενόμενο ότι αρχικά θα προκληθεί σύγχυση.

Τα φορτηγά αποφεύγουν το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, εξαιτίας των μεταναστών

Η διαδρομή από τον Εβρο έως την Ηγουμενίτσα, μέσω της Εγνατίας Οδού, μολονότι ασφαλέστατη και απολαυστική ως προς την οδήγηση, είναι για τα φορτηγά διεθνών μεταφορών υψηλού κινδύνου, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Αιτία, η επιβίβαση στη διαδρομή, αλλά και κατά την παραμονή τους στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας παράνομων μεταναστών, που εφόσον γίνουν αντιληπτοί κατά τον έλεγχο των λιμενικών και τελωνειακών αρχών της Ελλάδας ή και της Ιταλίας, μπορεί να στοιχίσουν, ακόμη και την κατάσχεση του αυτοκινήτου, μαζί με τα εμπορεύματα!
Ετσι, φορτία από την Τουρκία, το Ιράν, το Αφγανιστάν και χώρες της ΝΑ Ευρώπης, με προορισμό τις αγορές της Δ. Ευρώπης κινδυνεύουν να μην φτάσουν ποτέ στον προορισμό τους ή να φτάσουν καθυστερημένα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός φορτηγών TIR να αναζητεί άλλους διαδρόμους, εγκαταλείποντας την Εγνατία και έτσι να σημειώνεται σημαντική απώλεια εσόδων, τόσο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όσο και για τα ελληνικά καράβια που μεταφέρουν τις νταλίκες στα λιμάνια της Ιταλίας.
Η κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι Ηγουμενίτσας
Τι ακριβώς συμβαίνει; Με το που θα περάσει το τελωνείο των Κήπων, έχοντας καθυστερήσει ήδη μερικά 48ωρα για βίζες, κ.λπ., ή τον μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, η αδρεναλίνη του οδηγού ανεβαίνει στα ύψη.
Ο κίνδυνος σε κάποιο από τα πάρκινγκ της Εγνατίας ή τα πρατήρια υγρών καυσίμων, να «τρυπώσουν» χωρίς να γίνουν αντιληπτοί και να κρυφτούν στα εμπορεύματα ένας ή περισσότεροι παράνομοι μετανάστες, ελλοχεύει.
Γίνεται ακόμα μεγαλύτερος όταν τα φορτηγά φτάσουν στην Ηγουμενίτσα και είναι αναγκασμένα να περιμένουν αρκετές ώρες στη γύρω περιοχή ώστε να επιβιβαστούν στα πλοία που συνήθως αποπλέουν για τα λιμάνια της Ιταλίας, νύχτα ή νωρίς το πρωί.
Εκμεταλλευόμενοι σε πολλές περιπτώσεις το σκοτάδι, απελπισμένοι παράνομοι μετανάστες, που την ημέρα κρύβονται στο περιαστικό δάσος της Ηγουμενίτσας, όπου έχουν μεταφερθεί με τη βοήθεια κυκλωμάτων, τρυπώνουν, στις καρότσες, με την ελπίδα ότι θα περάσουν την «πύλη του παραδείσου».

Εφόσον γίνουν αντιληπτοί κατά τον τελωνειακό και λιμενικό έλεγχο, συλλαμβάνεται ο οδηγός και κατάσχονται το φορτηγό μαζί και το φορτίο. Αν, πάλι, καταφέρουν να περάσουν απαρατήρητοι και τους εντοπίσουν οι Ιταλοί, τους στέλνουν πίσω… παρέα με κάμποσους άλλους παράνομους που έχουν συλλάβει αλλού, και κρατούν το αυτοκίνητο και το εμπόρευμα! Δεν είναι λίγες, βεβαίως, και οι περιπτώσεις κατά τις οποίες οι ίδιοι οι οδηγοί συμμετέχουν, έναντι αδρής αμοιβής, στην παράνομη μεταφορά μεταναστών.
Μεγάλες εταιρείες με ισχυρούς στόλους φορτηγών -μόνο μία, η TURKER, διακινεί μέσω Ηγουμενίτσας 1.200 νταλίκες τον μήνα - αναγκάζονται, πιεζόμενες και από τις ασφαλιστικές εταιρείες να αναζητήσουν άλλους διαδρόμους, μέσω Ρουμανίας ή απευθείας διά των λιμανιών της Κωνσταντινούπολης.
Σε πολλές περιπτώσεις έχει διαπιστωθεί ότι οι παράνομοι επιβάτες προκαλούν σοβαρές ζημιές σε ευαίσθητα εμπορεύματα (ηλεκτρονικά, οπωροκηπευτικά κ.λπ.), γεγονός που καθιστά εντονότερες τις διαμαρτυρίες των μεταφορικών εταιρειών. Η οικονομική ζημιά για το λιμάνι και τα ελληνικά πλοία, η απώλεια εσόδων για το κράτος από τα διόδια, τους ΣΕΑ, η υποβάθμιση της Εγνατίας Οδού ως διεθνούς αυτοκινητόδρομου, είναι σημαντικές παράπλευρες επιπτώσεις, από τη μείωση της διέλευσης χιλιάδων φορτηγών διεθνών μεταφορών.

Τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου

Μιλώντας στο συνέδριο του Economist στις αρχές της εβδομάδας στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, κ. Βασίλης Διαμάντης, ανέφερε ότι ετησίως διακινούνται 230.000 φορτηγά από την Ηγουμενίτσα προς Μπάρι, Πρίντιζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη, Ραβένα, αλλά και εσωτερικά στην Κέρκυρα. Ερωτηθείς από την «Κ» σχετικά με τον «πονοκέφαλο» των παράνομων μεταναστών είπε ότι γίνονται έλεγχοι βάσει συστήματος Icpss και του σχεδίου ασφάλειας λιμενικής εγκατάστασης πλην όμως και πάλι καταφέρνουν και περνούν. Στα άμεσα σχέδια θωράκισης του λιμανιού, είπε, είναι οι έλεγχοι με ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά.
Λύση στο πρόβλημα, θεωρείται από τους ειδικούς, ότι μπορεί να δώσει η εγκατάσταση ενός ειδικού μηχανήματος (scanner) που «βλέπει» ανθρώπους ακόμα και σε ειδικά διαμορφωμένες κρύπτες.

Νέα διαδικασία για την έκδοση ψηφιακών καρτών λειτουργίας ταχογράφου

Από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανακοινώνονται τα εξής: Με απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων ορίσθηκαν νέες διαδικασίες για την υποβολή αιτήσεων για την έκδοση ψηφιακών καρτών για την λειτουργία του ταχογράφου.
Οι νέες διαδικασίες υποβολής των αιτήσεων θα γίνονται πλέον ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα  να περιοριστούν σημαντικά οι χρόνοι αναμονής από την υποβολή της αίτησης έως την εκτύπωση της κάρτας.
Το χρονικό διάστημα από 10-14 Μαρτίου έχει προγραμματιστεί να γίνει μετάπτωση των δεδομένων και δοκιμαστική λειτουργία του νέου συστήματος.
Κατόπιν τούτου , παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους να έχουν μεριμνήσει, ώστε έντυπες αιτήσεις να υποβληθούν στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών μέχρι 7-3-2014.

ΤΑΙΠΕΔ: Να γιατί πωλείται το 67% του ΟΛΠ. Τα υπέρ και… κατά

Ο «κύβος ερρίφθη». Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) προωθεί στη Βουλή το σχέδιο προκήρυξης του διαγωνισμού για την πώληση του ΟΛΠ.
Αυτό αναφέρεται στη διάθεση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου (το δημόσιο κατέχει συνολικά το 74,14%), παρά τις αντιδράσεις, τόσο του διευθύνοντος συμβούλου του οργανισμού, Γιώργου Ανωμερίτη, όσο και των εργαζομένων (ΟΜΥΛΕ).
Την περίοδο αυτή, η κεφαλαιοποίηση του ΟΛΠ, βάσει Χρηματιστηρίου, ανέρχεται στα 450 εκατ., με την μετοχή να κυμαίνεται κοντά στα 18 ευρώ. Το 2014, ο ΟΛΠ αναμένει έσοδα 119 εκατ. και κέρδη προ φόρων 15 εκατ.  
Από την αποκρατικοποίηση του λιμένος Πειραιά, το ΤΑΙΠΕΔ προσδοκά σε άμεσα εισπρακτικά οφέλη, με την ναυτιλιακή αγορά να θεωρεί ως «ακλόνητο φαβορί» του διαγωνισμού την κινεζική Cosco. Πάντως, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων επιθυμεί την κάθοδο στο διαγωνισμό κι άλλων υποψηφίων, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η αποτίμηση του ΟΛΠ.   
Η Βουλή καλείται να επικυρώσει ή να τροποποιήσει το προτεινόμενο σχέδιο και γι’ αυτό το λόγο, στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ θα πραγματοποιήσουν, εντός της εβδομάδας, σχετική εισήγηση προς την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής.
Τα επιχειρήματα του ΤΑΙΠΕΔ
Σύμφωνα με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, προτάθηκε η μέθοδος πώλησης της πλειοψηφίας των μετοχών και όχι η παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων για τους ακόλουθους λόγους:
-Ο ΟΛΠ έχει ήδη αποκρατικοποιηθεί με την είσοδό του στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 2003, ενώ στο μετοχικό του κεφάλαιο συμμετέχουν ιδιώτες επενδυτές με ποσοστό 25%.
Παράλληλα, το 2008 παραχωρήθηκαν στην Cosco σημαντικά τμήματα του λιμένα (προβλήτα 2, ανατολική πλευρά προβλήτα 3), που αποτελούν το 75% της συνολικής εκτιμώμενης αξίας του ΟΛΠ.
-Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης των προβλητών 2 και 3 του Πειραιά σε ιδιώτες επενδυτές (Cosco) συνέβαλε στην ανάπτυξη του Πειραιά, αφού από την 11η θέση κατάταξης στην περιοχή της Μεσογείου, έχει ανέβει στη 3η, ενώ μέχρι το 2016 αναμένεται να καταλάβει την πρώτη.
Η ανέλιξη αυτή αναβαθμίζει τη γεωοικονομική και γεωπολιτική θέση της χώρας, ενώ δημιουργεί βιώσιμες θέσεις εργασίας, καθώς και ασφαλιστικά και φορολογικά έσοδα. Η σκοπούμενη περαιτέρω αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, που αποτελεί το τελευταίο στάδιο, αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του λιμένα του Πειραιά, καθιστώντας τον πρωταγωνιστή σε διεθνές επίπεδο.
-Με δεδομένα τα παραπάνω, η πώληση μετοχών (67%) αποτελεί τη βέλτιστη λύση για το ελληνικό Δημόσιο. Σήμερα, υπάρχει επιλεκτικό επενδυτικό ενδιαφέρον για ορισμένες, αλλά όχι κατ’ ανάγκη όλες, τις επιμέρους δραστηριότητες.
Με την πώληση των μετοχών, διασφαλίζεται ότι ο επενδυτής θα αναλάβει και θα έχει κίνητρο ανάπτυξης σε όλες τις δραστηριότητες του λιμανιού (προβλήτας 1, car terminal, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευή). 
Περαιτέρω, η πώληση ισχυρού πλειοψηφικού πακέτου αναμένεται να τονώσει το ανταγωνιστικό ενδιαφέρον της διαγωνιστικής διαδικασίας και να βελτιώσει ουσιαστικά το προσδοκώμενο αντάλλαγμα για το Δημόσιο.
-Ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένα μέχρι το 2052, με σύμβαση παραχώρησης μεταξύ εταιρίας και ελληνικού Δημοσίου. Κατά συνέπεια, η αποκρατικοποίηση αφορά στη μεταβίβαση της παραχώρησης. Οι υποδομές ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο και δεν πωλούνται.
-Μέσα από την προτεινόμενη διαδικασία, μεταφέρονται αυτόματα στο νέο επενδυτή οι υφιστάμενες εργασιακές σχέσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον ΟΛΠ.
Αντιθέτως, με τη μέθοδο της παραχώρησης δραστηριοτήτων, οι υφιστάμενες εργασιακές σχέσεις δεν μεταφέρονται, κάτι που συνέβη και με την επιμέρους παραχώρηση στην Cosco. 
-Παράλληλα, με τη διαγωνιστική διαδικασία θα δρομολογηθεί από το ελληνικό Δημόσιο η επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης προκειμένου να εναρμονιστεί με τις βέλτιστες πρακτικές της αγοράς.
-Εκτός του τιμήματος από την πώληση των μετοχών, το Ελληνικό Δημόσιο θα εξακολουθήσει να εισπράττει και το ετήσιο αντάλλαγμα της σύμβασης παραχώρησης, όπως θα διαμορφωθεί μετά την αναθεώρηση.  Επιπλέον, στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας θα διατηρήσει το δικαίωμα συμμετοχής στην μελλοντική υπεραξία του επενδυτή.
-Σε καμία περίπτωση δεν πωλούνται οι λιμενικές εγκαταστάσεις, ενώ βασική προϋπόθεση για την αποκρατικοποίηση αποτελεί η ύπαρξη ισχυρού θεσμικού πλαισίου και ρυθμιστικής αρχής, προκειμένου να διασφαλιστεί η ελεύθερη πρόσβαση των χρηστών.
Έντονες αντιδράσεις από Γ. Ανωμερίτη και ΟΜΥΛΕ
Στα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ αντιδρούν, τόσο ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης, όσο και οι εργαζόμενοι στα λιμάνια (ΟΜΥΛΕ), οι οποίοι πραγματοποιούν σήμερα στάση εργασίας.
«Τo ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα στηρίζεται στις αρχές του ανταγωνισμού, της διαφάνειας, και της προστασίας του περιβάλλοντος. Σε κάθε λιμάνι πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δυο διαχειριστές και πολλοί χρήστες», επισημαίνει ο Γ. Ανωμερίτης, σημειώνοντας ότι «δεν είναι νοητή η λειτουργία των λιμανιών, ούτε ως κρατικών μονοπωλίων, ούτε όμως και ως ιδιωτικών μονοπωλίων».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, τα λιμάνια στην Ενωμένη Ευρώπη, έχουν ποικίλες νομικές μορφές, κυρίως της ανώνυμης εταιρείας. Από άποψη μετοχικής σύνθεσης, διαμορφώνονται ως: 
-κατά 90% δημόσιου χαρακτήρα με μετόχους το δημόσιο, την αυτοδιοίκηση, τις περιφέρειες, τα επιμελητήρια, τους χρήστες,
-κατά 7% πλήρως κρατικά και 
-κατά 3% πλήρως ιδιωτικά.
Στα δημόσιας λειτουργίας λιμάνια, δραστηριότητες ή χερσαίοι χώροι παραχωρούνται με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης από το φορέα διαχείρισης προς ιδιωτικές επιχειρήσεις. Με άλλα λόγια, σε όλα τα προηγμένα λιμάνια, το δημόσιο διατηρεί ποσοστό. Για παράδειγμα, το λιμάνι του Ρότερνταμ ανήκει στο ολλανδικό κράτος και στο δήμο, όπως κάτι αντίστοιχο συμβαίνει στο Αμβούργο.  Στην Ελλάδα, ωστόσο, προωθείται η πώληση μετοχών σε ιδιώτη, με το δημόσιο να διατηρεί ένα μικρό ποσοστό για δικαίωμα βέτο.

Συνολικές προβολές σελίδας