Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016

Οικονομική ενίσχυση 350 - 400 ευρώ των ανέργων ναυτικών για τα Χριστούγεννα

Έκτακτο οικονομικό βοήθημα για τα Χριστούγεννα του 2016 θα πάρουν οι άνεργοι ναυτικοί από τον προϋπολογισμό του Οίκου Ναύτου για το 2016, με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Με βάση την απόφαση, που συνυπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης, το επίδομα ορίζεται στα 350 ευρώ για τους άγαμους και στα 400 ευρώ για τους έγγαμους, τους εξομοιούμενος με αυτούς ή όσους έχουν παιδιά.
Για να πάρουν το επίδομα οι άνεργοι ναυτικοί θα πρέπει, αθροιστικά, να:
α)  Έχουν συνολική θαλάσσια υπηρεσία μεγαλύτερη από πέντε (5) χρόνια, από την οποία δώδεκα (12) μήνες τουλάχιστον μέσα στην τελευταία (πριν από την 25η Δεκεμβρίου 2016) τριετία, ή είκοσι τέσσερις (24) μήνες συνολική θαλάσσια υπηρεσία κατά την τελευταία (πριν από την 25η Δεκεμβρίου 2016)  πενταετία.
β) Έχει μεσολαβήσει, από την τελευταία απόλυσή τους και μέχρι την 25η Δεκεμβρίου 2016, χρονικό διάστημα όχι μικρότερο από τριάντα (30) ημέρες και μέχρι είκοσι τέσσερις (24) μήνες (δηλαδή ανεργία από  25–12–2014 έως 25–11– 2016).
γ) Είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους ανέργων του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (Γ.Ε.Ν.Ε.) και να έχουν κάρτα ανεργίας, η οποία εκδόθηκε από την ημέρα της τελευταίας απόλυσης του ναυτικού και μετέπειτα.
δ) Μην παίρνουν σύνταξη ή δώρο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ή βοήθημα οποιασδήποτε άλλης μορφής, κατά το χρόνο της καταβολής και να μην προστατεύονται από άλλο δημόσιο ασφαλιστικό φορέα. Τα επιδόματα ανεργίας και μητρότητας του άρθρου 19 παρ. 2 του π.δ. 894/1981 (Α΄ 226) και του π.δ. 228/1998 (Α΄ 176), όπως ισχύει σήμερα, καθώς και η επιδότηση σπουδαστών σύμφωνα με την κ.υ.α. υπ’ αριθ. 3627.1/01/2005 (Β΄ 89), όπως ισχύει, δεν θεωρούνται βοήθημα άλλης μορφής.
ε) Μην  έχουν επιδοθεί σε άλλη βιοποριστική απασχόληση μετά την αναγραφομένη στο ναυτικό τους φυλλάδιο τελευταία απόλυση ή την αναγραφομένη στο διαβατήριό τους ημερομηνία εισόδου στη χώρα.
Η συνδρομή των προϋποθέσεων των περιπτώσεων α΄ και β΄, ελέγχεται  από το ναυτικό φυλλάδιο.
Την οικονομική ενίσχυση δικαιούνται να λάβουν επίσης οι εξής κατηγορίες ανέργων ναυτικών:
α) Ναυτικοί που δεν μπορούν να εργασθούν γιατί πάσχουν από χρόνια νοσήματα, εφόσον έχουν πάνω από πέντε (5) χρόνια θαλάσσια υπηρεσία. Απαιτείται προσκόμιση τελευταίου εκκαθαριστικού της εφορίας.                   
β) Ναυτικοί άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (Γ.Ε.Ν.Ε.) που απολύθηκαν από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων μετά την 25η Ιουνίου 2016, εφόσον έχουν τουλάχιστον δύο (2) χρόνια συνολική θαλάσσια υπηρεσία.     
γ) Ναυτικοί άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Γ.Ε.Ν.Ε., που επιδοτήθηκαν κατά τις διατάξεις του π.δ. 228/1998 (Α΄ 176), όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα, για ένα τετράμηνο (04 μήνες) τουλάχιστον μετά την 1η Ιανουαρίου 2016 και δεν ναυτολογήθηκαν από τότε περισσότερο από έναν (1) μήνα.
Για τον υπολογισμό της αναφερόμενης στις παραγράφους 2 και 3 συνολικής θαλάσσιας υπηρεσίας, υπολογίζεται η υπηρεσία που έχει  αποκτηθεί,
- σε πλοία με Ελληνική σημαία
- σε πλοία με ξένη σημαία, συμβεβλημένα με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ.),
σε πλοία με ξένη σημαία μη συμβεβλημένα με το Ν.Α.Τ., εφόσον έχει εξαγορασθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, χωρίς να θίγονται διατάξεις των ενωσιακών κανονισμών για τον συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης των Κρατών Μελών της Ε.Ε.
Το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο ναυτικός νοσηλεύθηκε σε κλινική ή νοσοκομείο, με δαπάνες του οικείου ασφαλιστικού φορέα ή του πλοιοκτήτη, υπολογίζεται ως θαλάσσια υπηρεσία, για την εφαρμογή αυτής της Υπουργικής  Απόφασης.
Η καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης αρχίζει από τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και τελειώνει στις 29 Δεκεμβρίου 2016. Το ποσό θα πιστώνεται σε τραπεζικό λογαριασμό. 
Οι δικαιούχοι θα πρέπει να προσέρχονται  στον Οίκο Ναύτου Πειραιά ή στις Λιμενικές Αρχές, που έχουν ορισθεί για την ασφαλιστική κάλυψη των ναυτικών, στις οποίες θα γίνει και ο έλεγχος των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

Σχεδίαση ακτινωτών δρομολογίων και δρομολογίων κορμού φιλοδοξεί ο υφυπ. Νησιωτικής Πολιτικής

Σχεδίαση ακτινωτών ακτοπλοϊκών δρομολογίων και δρομολογίων κορμού φιλοδοξεί ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός.
Του Φώτη Φωτεινού
Σε συνέντευξή του, στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ, ο υφυπουργός δήλωσε ότι «είναι γεγονός ότι είναι ένα θέμα που όλο συζητείται, μέσα στα χρόνια, αλλά ποτέ δεν προχωράει. Η πρόθεση η δική μου, αλλά και του υπουργείου είναι να ανοίξει αυτή η κουβέντα και να προχωρήσουμε σε σχεδιασμό».
Ο υφυπουργός αναφέρεται στην εφαρμογή του συστήματος «hub and spoke», το οποίο έχει ως χαρακτηριστικό τη διακίνηση επιβατών/εμπορευμάτων, μέσω δικτύου, με ένα ή περισσότερα κέντρα διανομής (κόμβοι-hubs), που τροφοδοτούν μικρότερα περιφερειακά κέντρα - προορισμούς (spokes).
Πιθανή εφαρμογή του στην ακτοπλοΐα θα επιφέρει, σύμφωνα με τους υποστηρικτές του, μικρότερο αριθμό απαιτούμενων συνδέσεων για την εξυπηρέτηση ίδιου αριθμού προορισμών, υψηλότερα ποσοστά πληρότητας πλοίων, μείωση λειτουργικού κόστους εξυπηρέτησης δικτύου και αποφυγή μεγάλων επενδύσεων σε λιμενικές υποδομές.
Παράλληλα, το υπουργείο Ναυτιλίας έχει εξαγγείλει την τροποποίηση του συστήματος των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών (ν. 2932/2001).
Το υπουργείο Ναυτιλίας εξετάζει τηνυπογραφή προγραμματικών συμβάσεων με νησιωτικές περιοχές. Πρωτύτερα, οι νησιωτικές περιοχές θα έχουν έρθει σε συμφωνία, είτε με ακτοπλοϊκές εταιρείες, είτε με άλλους ιδιωτικούς ή δημόσιους φορείς για την εκτέλεση των δρομολογίων, με το υπουργείο Ναυτιλίας να εποπτεύει τις σχετικές συμβάσεις.  
Γενικότερα, στην συνέντευξη που παραχώρησε, στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ, ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε τις πολιτικές πρωτοβουλίες που πρέπει άμεσα να παρθούν, ώστε να ενισχυθούν και να στηριχτούν τα νησιά.
Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε, πως ήδη έχουν γίνει συζητήσεις και με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και πως σύντομα ίσως να υπάρξει κάποια θετική εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση.
«Δυστυχώς, πολλές φορές οι νησιώτες -και ιδιαίτερα οι κάτοικοι των μικρών νησιών- αισθάνονται σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, γιατί ειδικά στα χρόνια του μνημονίου το κράτος έχει αποσυρθεί τελείως από τα νησιά.
Θέλω μόνο να τονίσω την πολυπλοκότητα του θέματος των νησιών, αναφερόμενος σε μια πρόσφατη συνάντηση που είχαμε στο Υπουργείο με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και πως αυτή μπορεί να βοηθήσει στην αναπτυξιακή προοπτική των νησιών μας.
Μόνο, λοιπόν, όταν τους εξηγήσαμε το πρόβλημα και είδαν πόσα μικρά νησιά υπάρχουν γύρω από ένα μεγάλο, πχ, είδαν την πολυπλοκότητα και το πολυσύνθετο χαρακτήρα του θέματος και κατανόησαν πως οποιαδήποτε χρηματοδοτική προσπάθεια υπάρξει, πρέπει να υπακούει σε ένα κεντρικό πολιτικό σχεδιασμό», ανέφερε ο υφυπουργός.

Συνολικές προβολές σελίδας