Δευτέρα 21 Αυγούστου 2017

1.380 ναυτιλιακές εταιρείες λειτουργούν στην Ελλάδα, οι περισσότερες στον Πειραιά

Ναυτιλιακό κέντρο φιλοδοξεί να καταστήσει τον Πειραιά το υπουργείο Ναυτιλίας, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερες εταιρείες, εξαιτίας και του Brexit, σε συνδυασμό με τις συναφείς επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Το εγχείρημα δύσκολο, καθώς θα πρέπει να συνοδευτεί από σειρά ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων και την ενδυνάμωση των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών δομών ναυτιλιακής εκπαίδευσης.
Συνοπτικά, στην Ελλάδα λειτουργούν 1.380 ναυτιλιακές εταιρείες, εκ των οποίων οι περισσότερες είναι εγκατεστημένες στον Πειραιά. Οι εν λόγω εταιρείες υπολογίζεται ότι απασχολούν 4.300 πλοία (περίπου το σύνολο του ελληνόκτητου στόλου), έχοντας 15.680 εργαζομένους.
Σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών 2016-17, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται σε 4.585 πλοία (πλοία άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 342,75 εκατομμυρίων τόνων deadweight (dwt) – αύξηση περίπου 0,5%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος – που αντιπροσωπεύει το 19,19% του παγκόσμιου στόλου σε dwt και το 48,29% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Το 2016, η ελληνική σημαία αριθμούσε 759 πλοία (άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 42,38 εκατομμυρίων gt7. Μάλιστα, η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση διεθνώς και τη δεύτερη στην ΕΕ (σε dwt).
Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος ελέγχει το 27,76% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 21,53% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων ξηρών χύδην φορτίων και το 15,94% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παράγωγων προϊόντων πετρελαίου.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/naftilia/1-380-%ce%bd%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%bb%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9%cf%81%ce%b5%ce%af%ce%b5%cf%82-%ce%bb%ce%b5%ce%b9%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%bf%cf%8d%ce%bd/

Η Αττική Οδός παραμένει ο πιο «χρυσοφόρος» αυτοκινητόδρομος. Στα 44,7 εκατ. τα κέρδη του 2016

Ο πιο «χρυσοφόρος» αυτοκινητόδρομος παραμένει η Αττική Οδός. Πέρσι, ο οδικός άξονας παρουσίασε έσοδα 171,2 εκατ. ευρώ, έναντι 162,7 εκατ. το 2016, απόρροια της ανόδου της κυκλοφορίας οχημάτων.
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 63,69 εκατ., έναντι 49,9 εκατ. το 2015 και τα κέρδη µετά φόρων τα 44,7 εκατ., έναντι 29,2 εκατ. το 2015.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Από το 2015, η Αττική Οδός παρουσιάζει άνοδο της κυκλοφορίας. Το 2016 έκλεισε με αύξηση διελεύσεων 5%, σε σχέση με το 2015.
Βασική αιτία, για την αυξημένη κίνηση, αποτελεί, κυρίως, η σταθεροποίηση της τιμής της βενζίνης και γενικότερα, της οικονομίας.
Μάλιστα, η διοίκηση της εταιρείας προβλέπει ότι η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί το 2017, µε µια πρόβλεψη αύξησης εσόδων κατά 2,1%.
Πάντως, από το ξεκίνημα της κρίσης, η Αττική Οδός υπολογίζεται ότι έχει χάσει το 1/3 της κυκλοφορίας της.
Κατά μέσο όρο, οι ημερήσιες διελεύσεις ήταν 307.000 το 2009, 250.000 το 2011, 215.000 τo 2012, 200.560 το 2013 και κάτω από τις 200.000 το 2014.
Αντίθετα, ελαφρά ανοδική ήταν το 2015, όπου διαμορφώθηκε στις 201.749 ημερήσιες διελεύσεις, ήτοι αύξηση 2,4% και πιο ανοδική το 2016 (+5%).
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Αττικής Οδού κόστισε περί τα 1,3 δισ. ευρώ περίπου.
Το κόστος χρηματοδοτήθηκε κατά 35%, με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/%ce%b7-%ce%b1%cf%84%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%bf%ce%b4%cf%8c%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b5%ce%b9-%ce%bf-%cf%80%ce%b9%ce%bf-%cf%87%cf%81%cf%85%cf%83%ce%bf%cf%86%cf%8c/

Συνολικές προβολές σελίδας