Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Στο στόχαστρο της ΕΕ οι ναυτιλιακοί carriers για τυχόν καρτέλ στα τιμολόγια!

Την ανησυχία της εκφράζει η Κομισιόν, αναφορικά με την τακτική των ναυτιλιακών επιχειρήσεων να προ-δημοσιεύουν την τιμολογιακή τους πολιτική.
Της Βάσως Βεγιάζη
Ο φόβος της Επιτροπής έγκειται στο γεγονός ότι η εν λόγω τακτική μπορεί να λειτουργήσει βλαπτικά για τον ανταγωνισμό και τους πελάτες, αυξάνοντας τις τιμές σε ναύλους και υπηρεσίες από-προς την Ευρώπη.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, συνολικά 15 ναυτιλιακοί μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων (carriers) ανακοινώνουν, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αυξήσεις στις τιμές των ναύλων τους.
Αυτές οι τιμές (γνωστές και ως GRI) δεν δείχνουν την σταθερή τελική τιμή για την εν λόγω υπηρεσία, αλλά μόνο το ποσό της αύξησης, σε δολάρια ΗΠΑ ανά μεταφερόμενη μονάδα εμπορευματοκιβωτίου, την εμπορική διαδρομή και την προβλεπόμενη ημερομηνία υλοποίησης της υπηρεσίας.

Πρόκειται για τους carriers: China Shipping (Κίνα), η CMA CGM (Γαλλία), COSCO (Κίνα), Evergreen (Ταϊβάν), Hamburg Süd (Γερμανία), Hanjin (Νότια Κορέα), Hapag Lloyd (Γερμανία), HMM (Νότια Κορέα), Maersk (Δανία), MOL (Ιαπωνία), MSC (Ελβετία), NYK (Ιαπωνία), OOCL (Χονγκ Κονγκ), UASC (ΗΑΕ) και ZIM (Ισραήλ).
Στην εν λόγω περίπτωση, η Επιτροπή εκφράζει τις ανησυχίες ότι οι αυξήσεις (GRI) από τις ναυτιλιακές δεν παρέχουν επακριβή ενημέρωση για τις νέες τιμές των ναύλων, αλλά απλώς επιτρέπουν στους carriers να παρακολουθούν την τιμολογιακή πολιτική των ανταγωνιστών τους και να δρουν ανάλογα.
Τι αντιπρότειναν οι carriers
Προκειμένου να κατευναστούν οι ανησυχίες της Κομισιόν, οι ναυτιλιακές προσφέρθηκαν να υιοθετήσουν τα εξής:
-Θα σταματήσουν να δημοσιεύουν τις όποιες αλλαγές στις τιμές των ναύλων.

-Προκειμένου οι πελάτες να είναι σε θέση να κατανοήσουν την τιμολογιακή πολιτική των ναυτιλιακών εταιρειών, οι αριθμοί που θα δίνονται στη δημοσιότητα θα περιλαμβάνουν τουλάχιστον τα 5 κύρια στοιχεία της συνολικής τιμής (βασικό επιτόκιο, χρέωση bunker, τέλη ασφαλείας, υπηρεσίες handling και μέγιστη χρέωση σεζόν όπου υπάρχει).
-Οποιεσδήποτε άλλες μελλοντικές ανακοινώσεις θα δεσμεύουν τους μεταφορείς ως μέγιστες τιμές για μια συγκεκριμένη περίοδο. Ωστόσο, οι μεταφορείς θα παραμείνουν ελεύθεροι να προσφέρουν τιμές χαμηλότερες από τα ανώτατα αυτά όρια.
-Η ανακοίνωση της νέας τιμολογιακής πολιτικής δεν θα γίνεται τουλάχιστον 31 ημέρες πριν την έναρξη ισχύος τους, όπου συνήθως οι πελάτες αρχίζουν τις κρατήσεις.
Σημειώνεται ότι οι εν λόγω δεσμεύσεις θα ισχύσουν για περίοδο τριών ετών.

Η Minoan προσπαθεί να αποκτήσει τον έλεγχο της Hellenic Seaways, εξαγοράζοντας πρόσθετες μετοχές

Τον έλεγχο της Hellenic Seaways προσπαθεί να αποκτήσει ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, μέσω των Μινωικών Γραμμών. 
Ειδικότερα, όπως σημειώνεται σε χρηματιστηριακή ανακοίνωση, «οι Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε. προέβησαν την 12η Φεβρουαρίου 2016 στην αγορά από εταιρείες του Ομίλου INTERAMERICAN, συνολικού αριθμού 3.037.000 μετοχών (οι «Μετοχές») επί της μη εισηγμένης ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (η HSW), οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 3,91% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου της.

Το συνολικό τίμημα των μετοχών της HSW, ήτοι ποσό 4.555.500 ευρώ, καταβλήθηκε ολοσχερώς την ίδια ημέρα στις πωλήτριες εταιρείες.
Προς ενίσχυση της συμμετοχής των Μινωικών Γραμμών στην HSW, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία διενέργειας συναλλαγών για την αγορά μετοχών της HSW, από ενδιαφερόμενους μετόχους μειοψηφίας».
Η Minoan Lines διέθετε ήδη το 33,4% της HSW, με έτερο μεγαλομέτοχο την Τράπεζα Πειραιώς με 40%.  

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/13896-i-minoan-lines-tou-grimalnti-agorase-to-3-91-tis-hellenic-seaways.html

Δελτίο Τύπου Συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών Κλάδου Φορτηγών Αυτοκινητιστών ΔΧ

Στο Εργατικό Κέντρο της Λαμίας, την 14η Φεβρουαρίου 2016, πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία του Προέδρου της Ομοσπονδίας Θεσσαλίας – Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας κ. Βασιλείου Τζιμοράγκα, Γενική Συνέλευση όλων των εκπροσώπων του κλάδου των ιδιοκτητών Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων, με συμμετοχή όλων των Προέδρων των πρωτοβάθμιων οργανώσεων και των Προέδρων των Συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών του Κλάδου, εκτός των Προέδρων της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (Ο.Φ.Α.Ε.) κ. Απόστολου Κενανίδη και της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Δ.Χ. Φορτηγών Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου κ. Αντώνιου Νούλα.
Η Γενική Συνέλευση αποτελεί συνέχεια της προσπάθειας που ξεκίνησαν οι συνεργαζόμενες Ομοσπονδίες στην Θεσσαλονίκη, κατά την συνάντηση και τις αποφάσεις που ελήφθησαν εκεί, στις 23-1-2016, για δυναμικές αντιδράσεις του κλάδου και διεκδίκηση των αιτημάτων, όπως αυτά διατυπώθηκαν στο δελτίο τύπου που συντάχθηκε και συνυπέγραψαν όλοι οι συμμετέχοντες.
FORTIGAAPERGIA
Οι πρόεδροι των συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών, συναισθανόμενοι το βάρος της ευθύνης έναντι του κλάδου των ιδιοκτητών Δ.Χ. φορτηγών και με πλήρη επίγνωση της κρισιμότητας των διεκδικήσεων, αλλά και της ζοφερής πραγματικότητας που βιώνουν καθημερινά όλοι οι συνάδελφοι αυτοκινητιστές, ανταποκρίθηκαν, μέσω της Συνελεύσεως, στην υποχρέωση ενημέρωσης των εκπροσώπων όλων των πρωτοβάθμιων οργάνων για τις μέχρι σήμερα εξελίξεις των επαφών με τα συναρμόδια Υπουργεία.
Μέσα από τον διάλογο και την σύνθεση όλων των διαφορετικών απόψεων που εκφράστηκαν στην Συνέλευση, όπως αυτής της Ομοσπονδίας Βορείου Ελλάδος που πρότεινε κάθοδο σε άμεσες απεργιακές κινητοποιήσεις, δόθηκε η αναγκαία εντολή των εκπροσώπων του κλάδου προς τους Προέδρους των Ομοσπονδιών για τις απαιτούμενες ενέργειες, σχετικά με τις διεκδικήσεις του κλάδου:
για απόσυρση του σχεδίου ασφαλιστικού νόμου που εξοντώνει τους Έλληνες αυτοκινητιστές, βελτίωση του φορολογικού, αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού από μεταφορείς προερχόμενους από γειτονικές χώρες χαμηλού φορολογικού κόστους, την επίλυση της «φορολογικής εμπλοκής» που προέκυψε για τις εταιρείες ΙΜΕ- ΕΠΕ και όλα τα υπόλοιπα θέματα που τέθηκαν στο προηγηθέν δελτίο τύπου.
FORTHGAAPERGIA2
Η Συνέλευση κατέληξε στις εξής αποφάσεις:
1. Κάθοδο του κλάδου σε απεργία, με απόφαση των Προέδρων των Συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών, σε χρόνο που θα σχετίζεται με την δημοσιοποίηση του κειμένου του ασφαλιστικού νομοσχεδίου και με διάρκεια που θα αποφασιστεί από το συντονιστικό όργανο των συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών.
2. Ορισμός κεντρικού συντονιστικού οργάνου, στο οποίο θα ανατεθεί ο σχεδιασμός και η οργάνωση του απεργιακού αγώνα, αλλά και οι επαφές με τα συναρμόδια Υπουργεία για την διεκδίκηση της μέγιστης δυνατής ικανοποίησης των αιτημάτων του κλάδου όπως αυτά διατυπώθηκαν στο από 23-1-2016 δελτίο τύπου.
3. Αποπομπή από το σώμα των συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών:
Α) της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΟΦΑΕ) και
Β) της Ομοσπονδίας Δυτικής Ελλάδος Κεντρικής Στερεάς και Πελοποννήσου που έμπρακτα διαχώρισαν την θέση τους από τις συντονισμένες ενέργειες όλων των συνδικαλιστικών οργανώσεων του κλάδου, αποδεικνύοντας με τον πλέον ηχηρό αλλά και ταυτόχρονα θλιβερό τρόπο την μηδαμινή απήχηση τους στην βάση του κλάδου.
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ
-Πρόεδρος Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (Π.Σ.Χ.Ε.Μ.) κ. Πέτρος Σκουλικίδης,
-Πρόεδρος Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Βορείου Ελλάδος (Ο.Φ.Α.Β.Ε) κ. Δημήτριος Παντελίδης,
-Πρόεδρος Ομοσπονδίας Θεσσαλίας – Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας κ. Βασίλειος Τζιμοράγκας,
-Πρόεδρος Ομοσπονδίας Μικρών Φορτηγών Αστικής Μεταφοράς Ελλάδος (Π.Ο.Ε.ΜΙ.Φ.Α) κ. Γεώργιος Παπούλιας,
-Πρόεδρος Δ.Χ. Φορτηγών Ν.531/70 κ. Παναγιώτης Κασαγιάννης,
-Πρόεδρος Ομοσπονδίας Π.Ο.Σ.Ε.Ι.Ε.Φ.Α. Νομαρχιακά «Η ΕΝΩΣΗ» κ. Χρήστος Ντάγκας,
-Πρόεδρος Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Μεταφοράς Υγρών Καυσίμων Μακεδονίας – Θράκης «Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ» κ. Δημήτριος Ασλανίδης,
-Πρόεδρος Συνδέσμου Εταιρειών ΣΕΜΕΠΠΕ κ. Άγγελος Φαλάρης.

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Άνοιξε η κάνουλα με 71,5εκ.ευρώ, το Πάσχα φτάνει Σπάρτη

Άνοιξε η κάνουλα των χρημάτων και για τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα. Σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και διαθέτει το ypodomes.com δεσμεύθηκε το ποσό των 71.420.495,18 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί για την πληρωμή της αποζημίωσης του Παραχωρησιούχου για το διάστημα από 3.9.2012-2.9.2015 λόγω παράτασης της Περιόδου Τ1, όπως περιγράφεται στη συμφωνία αποζημιώσες παραχωρησιούχου.

Εδώ μιλάμε για την περίοδο που χωρίς την ευθύνη του παραχωρησιούχου αλλά του Δημοσίου οι προθεσμίες του έργου δεν τηρήθηκαν με αποτέλεσμα να έχουμε αυτή τη μεγάλη παράταση και αντίστοιχη αυτή την παχυλή αποζημίωση. Το αίτημα για την αποζημίωση κατέθεση ο Μορέας στις 30 Δεκεμβρίου 2015, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Να σημειωθεί οως ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός του έργου είναι 193.849.724,17 ευρώ, ποσό που αναλογεί στη συμβολή του Κράτους.

ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ
Στο πεδίο των έργων τα νέα είναι καλά καθώς ξεκινά και τυπικά η κατασκευαστική περίοδος με τα έργα όμως ήδη να είναι σε εξέλιξη. Όπως όλα δείχνουν υπάρχει κυνήγι με το χρόνο για να παραδοθεί πριν το Πάσχα ο νέος οδικός κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη. Όπως ανέφερε πηγή από το Υπουργείο Υποδομών τα χρονοδιαγράμματα δεν έχουν μετακινηθεί μέχρι σήμερα.

Οι εργασίες υποβοηθούνται και απο τον ήπιο χειμώνα και με αυτούς τους ρυθμούς ίσως μέχρι το τέλος Αυγούστου να δούμε να ολοκληρώνεται και η τελευταία εκκρεμότητα του έργου που είναι η Περιμετρική Καλαμάτας.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Λιμάνι Πειραιά: Ολοκληρώνεται το καλοκαίρι η πρώτη φάση του Προβλήτα ΙΙΙ

Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν τα έργα κατασκευής του 3ου προβλήτα στο λιμάνι του Πειραιά που διαχειρίζεται η Κινεζική COSCO.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com τα έργα έχουν "πάρει φωτιά" με σκοπό την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης που αφορά τον Ανατολικό Προβλήτα ΙΙΙ μέχρι τον Αύγουστο, δηλαδή σε διάστημα 6 μηνών.

Σε αυτό το διάστημα συνεχίζεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς η εκχέρσωση της περιοχής που αντιμετωπίζει σημαντικές τεχνικές προκλήσεις καθώς υπάρχει η φυσιολογική καθίζηση του υλικού στη θάλασσα.

Η κατασκευάστρια εταιρεία ΤΕΚΑΛ που έχει αναλάβει το έργο συνεργάζεται με το ΕΜΠ προκειμένου να κάνει το απαραίτητο monitoring στην όλη προσπάθεια και υπάρχει η γενική πεποίθηση ότι η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί on time.

5 NEEΣ ΓΕΡΑΝΟΓΕΦΥΡΕΣ
Τον Ιούνιο αναμένεται η άφιξη 5 νέων γερανογεφυρών τύπου SSPP (Super Super Post Panamax) που είναι και οι μεγαλύτερες που υπάρχουν παγκοσμίως. Με την ολοκλήρωση του Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ θα υπάρχει πλέον η δυνατότητα υποδοχής των μεγαλύτερων παγκοσμίως πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως το Triple EEE το πλοίο της Maersk, το μεγαλύτερο στον κόσμο με 400μ μήκος και 59 πλάτος.

Αυτό αναμένεται να τη σειρά του να φέρει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά, κάνοντας ακόμα πιο επείγουσα την ανάγκη ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών έργων στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη που όπως όλα δείχνουν θα ολοκληρωθούν στο πρώτο τρίμηνο του 2018.

Ο BIG ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ ΙΙΙ
Η ολοκληρωμένη λειτουργία του Προβλήτα ΙΙΙ θα υπάρξει το 2018 όταν θα παραδοθούν και τα έργα στον Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ που ξεκίνησαν το 2015.

Τότε, μαζί με τον Προβλήτα ΙΙ εκτιμάται ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα φτάσει τα εντυπωσιακά επίπεδα των 7 εκατομμυρίων το έτος, νούμερο υπερδεκαπλάσιο σε σχέση με τη διακίνηση που γινόταν από τον Δημόσιο ΟΛΠ.

Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ Ι
Στον Προβλήτα Ι που θα περιέλθει στη διαχείριση της COSCO με την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης. Εδώ έχει εμφανιστεί πρόβλημα καθώς όπως λένε πληροφορίες της αγοράς, ο Προβλήτας "γέρνει". Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες για την αποκατάσταση του θα απαιτηθούν κονδύλια περίπου 8 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που θα πρέπει να αναζητηθεί η χρηματοδότηση του.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Ενεργοποιείται ο νόμος για τα logistics, σύμφωνα με τον πρόεδρο της EEL

Στην ενεργοποίηση του νόμου για τα logistics, έπειτα από τη σύσταση του Συμβουλίου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής Αλυσίδας του υπουργείου Ανάπτυξης, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της EEL, Nίκος Ροδόπουλος, επαναλαμβάνοντας την πρόταση για σύσταση υφυπουργείου Εφοδιαστικής Αλυσίδας.  
«Είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από τη σύσταση του Εθνικού Συμβουλίου, ενώ παράλληλα δρομολογείται κι η εφαρμογή του νόμου 4302/2014 που στηρίχθηκε πάνω στο Master Plan μας (αρχικό και επικαιροποιημένο).
Αυτό δεν σημαίνει ότι σταματάμε να υποστηρίζουμε την άποψή μας ότι η ΕΑ&L, το 11% του ΑΕΠ, απαιτείται να έχει το δικό της υφυπουργείο.
Το πιστεύουμε και θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε τη σπουδαιότητα αυτής της ριζοσπαστικής πρότασης», υπογράμμισε ο κ. Ροδόπουλος, στη κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.

Παράλληλα, ανακοίνωσε το 20ο Πανελλήνιο Logistics, με τίτλο «Manage the Change», το οποίο θα διεξαχθεί στις 14 & 15 Οκτωβρίου, στο Ευγενίδειο Ίδρυμα.
Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, «η EEL είναι ένας επιστημονικός οργανισμός βρισκόμενος, πάνω και έξω από κάθε λογής, αντιπαρατάξεις.
Πιστεύουμε στα τρία Σ, Συνεννόηση, Συνεργασία και Σύνεση. Ο κλάδος των μεταφορών αποτελεί σημαντική συνισταμένη των Logistics.
Υπάρχουν πολλές ενώσεις, ομοσπονδίες και συντεχνίες, που με διαφορετική οπτική αντιμετωπίζουν τα προβλήματα, χωρίς μέχρι σήμερα να μπορέσουν να δημιουργήσουν μια ελάχιστη βάση κοινών συμφωνηθέντων.
Για το λόγο αυτό καλούμε όλους τους φορείς των μεταφορών σε μια ομάδα εργασίας με σκοπό τη δημιουργία της Χάρτας των Μεταφορών». 

Συνολικές προβολές σελίδας