Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Στο στόχαστρο της ΕΕ οι ναυτιλιακοί carriers για τυχόν καρτέλ στα τιμολόγια!

Την ανησυχία της εκφράζει η Κομισιόν, αναφορικά με την τακτική των ναυτιλιακών επιχειρήσεων να προ-δημοσιεύουν την τιμολογιακή τους πολιτική.
Της Βάσως Βεγιάζη
Ο φόβος της Επιτροπής έγκειται στο γεγονός ότι η εν λόγω τακτική μπορεί να λειτουργήσει βλαπτικά για τον ανταγωνισμό και τους πελάτες, αυξάνοντας τις τιμές σε ναύλους και υπηρεσίες από-προς την Ευρώπη.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, συνολικά 15 ναυτιλιακοί μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων (carriers) ανακοινώνουν, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αυξήσεις στις τιμές των ναύλων τους.
Αυτές οι τιμές (γνωστές και ως GRI) δεν δείχνουν την σταθερή τελική τιμή για την εν λόγω υπηρεσία, αλλά μόνο το ποσό της αύξησης, σε δολάρια ΗΠΑ ανά μεταφερόμενη μονάδα εμπορευματοκιβωτίου, την εμπορική διαδρομή και την προβλεπόμενη ημερομηνία υλοποίησης της υπηρεσίας.

Πρόκειται για τους carriers: China Shipping (Κίνα), η CMA CGM (Γαλλία), COSCO (Κίνα), Evergreen (Ταϊβάν), Hamburg Süd (Γερμανία), Hanjin (Νότια Κορέα), Hapag Lloyd (Γερμανία), HMM (Νότια Κορέα), Maersk (Δανία), MOL (Ιαπωνία), MSC (Ελβετία), NYK (Ιαπωνία), OOCL (Χονγκ Κονγκ), UASC (ΗΑΕ) και ZIM (Ισραήλ).
Στην εν λόγω περίπτωση, η Επιτροπή εκφράζει τις ανησυχίες ότι οι αυξήσεις (GRI) από τις ναυτιλιακές δεν παρέχουν επακριβή ενημέρωση για τις νέες τιμές των ναύλων, αλλά απλώς επιτρέπουν στους carriers να παρακολουθούν την τιμολογιακή πολιτική των ανταγωνιστών τους και να δρουν ανάλογα.
Τι αντιπρότειναν οι carriers
Προκειμένου να κατευναστούν οι ανησυχίες της Κομισιόν, οι ναυτιλιακές προσφέρθηκαν να υιοθετήσουν τα εξής:
-Θα σταματήσουν να δημοσιεύουν τις όποιες αλλαγές στις τιμές των ναύλων.

-Προκειμένου οι πελάτες να είναι σε θέση να κατανοήσουν την τιμολογιακή πολιτική των ναυτιλιακών εταιρειών, οι αριθμοί που θα δίνονται στη δημοσιότητα θα περιλαμβάνουν τουλάχιστον τα 5 κύρια στοιχεία της συνολικής τιμής (βασικό επιτόκιο, χρέωση bunker, τέλη ασφαλείας, υπηρεσίες handling και μέγιστη χρέωση σεζόν όπου υπάρχει).
-Οποιεσδήποτε άλλες μελλοντικές ανακοινώσεις θα δεσμεύουν τους μεταφορείς ως μέγιστες τιμές για μια συγκεκριμένη περίοδο. Ωστόσο, οι μεταφορείς θα παραμείνουν ελεύθεροι να προσφέρουν τιμές χαμηλότερες από τα ανώτατα αυτά όρια.
-Η ανακοίνωση της νέας τιμολογιακής πολιτικής δεν θα γίνεται τουλάχιστον 31 ημέρες πριν την έναρξη ισχύος τους, όπου συνήθως οι πελάτες αρχίζουν τις κρατήσεις.
Σημειώνεται ότι οι εν λόγω δεσμεύσεις θα ισχύσουν για περίοδο τριών ετών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας