Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

Αυστηρότερους ελέγχους σε εξαγόμενα και διακινούμενα φρούτα και λαχανικά ζητεί ο INCOFRUIT – HELLAS

Εντατικότερους και αυστηρότερους ελέγχους σε εξαγόμενα και διακινούμενα φρούτα και λαχανικά ζητεί ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – HELLAS, με αφορμή πληροφορίες για παραβάσεις σε φορτία προς εξαγωγή - διακίνηση οπωροκηπευτικών και κυρίως ακτινιδίων.
Ο ειδικός Σύμβουλος του συνδέσμου Γιώργος Πολυχρονάκης δήλωσε ότι φέρεται να έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις σε φορτία προς εξαγωγή-διακίνηση οπωροκηπευτικών και κυρίως ακτινιδίων, όπως ατυποποίητα κατ ευθείαν από τον αγρό, χωρίς πλήρη ανταπόκριση στα προβλεπόμενα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά τους, εντός κιβωτίων και Bins επαναχρησιμοποιημένων και στερούμενα φορολογικών και άλλων εγγράφων.
Όπως επισημαίνει, τα γεγονότα αυτά επιβεβαιώνουν πλήρως για μια ακόμη φορά τις κατά καιρούς καταγγελίες μας για διακίνηση ατυποποίητων οπωροκηπευτικών προϊόντων,
-σε κιβώτια συσκευασίας επαναχρησιμοποιημένα χωρίς την απαιτούμενη σήμανση, ακόμη και χύμα εντός των φορτηγών αυτοκινήτων, χωρίς την επεξεργασία τους απόσυσκευαστήρια, χωρίς την τήρηση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας και την προώθηση τους από «Έλληνες εμπόρους» στις γειτονικές βαλκανικές χώρες, με κινδύνους για την υγεία των καταναλωτών και με δυσφήμηση των ελληνικών προϊόντων.
-από βαλκάνιους «εμπόρους» ακόμη και Ιταλούς που διακινούν επίσης μη τυποποιημένα οπωροκηπευτικά κατευθείαν από το χωράφι η και από τις λαχαναγορές.
«Συνέπεια αυτής της πρακτικής, της μη εφαρμογής της κοινοτικής και ελληνικής νομοθεσίας, είναι οι τιμές εξαγωγής προς τις βαλκανικές χώρες να έχουν «βαλτώσει» και οι υγιείς εξαγωγικές επιχειρήσεις οπωροκηπευτικών της χώρας μας να βιώνουν μια ανάσχεση της δραστηριότητας τους προς αυτές τις παραδοσιακές αγορές των προϊόντων μας» σημειώνει.
Ο σύνδεσμος ζητάει από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες να συνεχίσουν τους αυστηρούς και εντατικούς ελέγχους επεκτείνοντας τους σε όλα τα επίπεδα - εμπορικών προδιαγραφών, μεταφοράς και φορολογικών-οικονομικών , προς διασφάλιση της φήμης των προϊόντων σε όλα τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά της χώρας, για να μην χαθούν τα κατακτημένα μερίδια αγοράς στην Ευρώπη αλλά και τις νέες αγορές της Μ Ανατολής και Ν.Α Ασίας.

Τροπολογία για την ενίσχυση της «Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης» από το ΥΝΑ

Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών και ενεργειών για την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, το υπουργείο Ναυτιλίας, με τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, επιλύει καίρια ζητήματα που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια στις Α.Ε.Ν και τα Κ.Ε.ΣΕ.Ν., όπως υπογραμμίζει σε σχετική ανακοίνωση.  
Τα προβλήματα αφορούν σε οργανωτικά κενά, λόγω της μείωσης κατά 70% των οργανικών θέσεων την περίοδο 2009-2015, κενά όπως η έλλειψη Διευθυντών και βοηθών Διευθυντών Σπουδών στα Κ.Ε.Σ.Ε.Ν και η διαδικασία ορισμού Διευθυντών Σπουδών στις Α.Ε.Ν. Ταυτόχρονα, διευθετείται ένα κρίσιμο θέμα για τη Ναυτική Εκπαίδευση, το οποίο αφορά στο διδακτικό προσωπικό με ναυτική εμπειρία.
«Συγκεκριμένα, το θέμα που είχε προκύψει αναφορικά με την περικοπή των συντάξεων των συνταξιούχων ναυτικών που εργάζονται ως ωρομίσθιοι καθηγητές των Ναυτικών Σχολών διευθετείται με τρόπο που περιγράφεται στην απάντηση του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε σχετικό ερώτημα του Υ.Ν.Α.Ν.Π..
Με βάση την απάντηση του ΥΠ.Ε.Κ.Α.A., οι συνταξιούχοι Πλοίαρχοι – Μηχανικοί Ε.Ν. που απασχολούνται για έκτακτες εκπαιδευτικές ανάγκες των Δημοσίων Σχολών Ε.Ν. δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 20 του Ν. 4387/2016.
Είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι οι συνταξιούχοι ναυτοδάσκαλοι καλύπτουν έκτακτες ανάγκες της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης, που δεν μπορούν να καλυφθούν από εν ενεργεία Πλοιάρχους και Μηχανικούς και γι’ αυτό το λόγο η έκτακτη απασχόλησή τους εξυπηρετεί λόγους δημόσιου συμφέροντος.
Οι παραπάνω ενέργειες επιτρέπουν τη μόνιμη επίλυση κρίσιμων λειτουργικών ζητημάτων της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και εντάσσονται στις προτεραιότητες του ΥΝΑΝΠ για την ποιοτική αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου και των υποδομών της», αναφέρει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Υποσχέσεις για αντικατάσταση του στόλου των ΦΔΧ άφησε η Μ. Χρυσοβελώνη

Την ανάγκη εκπόνησης ενός επικαιροποιημένου «Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την εφοδιαστική αλυσίδα», το οποίο πρέπει να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή, καθώς και ενός γενικού σχεδίου για τις μεταφορές και την εφοδιαστική στην Ελλάδα, επεσήμανε, στο 20ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics, η υφυπουργός Μεταφορών Μαρίνα Χρυσοβελώνη, δια της αντιπροσώπου της κας Θεοδώρας Ρίσκα, ειδικής συνεργάτιδας του υπουργείου Μεταφορών.
Παράλληλα, η υφυπουργός Μεταφορών άφησε ελπίδες για την αναζήτηση τρόπων χρηματοδότησης για την ανανέωση του στόλου των ΦΔΧ.
Οι κινήσεις του υπουργείου περιλαμβάνουν: ολοκλήρωση και εκσυγχρονισμό του δικτύου μεταφορών, σύναψη συμφωνιών με τα γειτονικά κράτη, με στόχο τη διευκόλυνση πρόσβασης στις διεθνείς αγορές, δημιουργία στρατηγικού κόμβου εμπορευματικών μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο, ανάπτυξη εμπορευματικού κόμβου στη Θεσσαλονίκη, ενίσχυση του ρόλου των μικτών κλιμακίων ελέγχου των Περιφερειών και δημιουργία ενός ομοιογενούς, αποτελεσματικού και ενοποιημένου συστήματος οδικών ελέγχων, επέκταση του πληροφοριακού συστήματος για το Εθνικό Μητρώο Μεταφορικών Επιχειρήσεων (ΕΜΜΕ) σε διαδικτυακό περιβάλλον, με στοιχεία των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών και διασύνδεσή του με τα Εθνικά Μητρώα άλλων κρατών μελών.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στο θέμα του εκσυγχρονισμού στόλου οχημάτων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, από την πλευρά της υφυπουργού, «ο εκσυγχρονισμός του στόλου των οχημάτων αποτελεί για μένα βασική προτεραιότητα, τόσο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου, όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η πρωτοβουλία που έχω αναλάβει για την αναζήτηση τρόπων χρηματοδότησης για την ανανέωση του στόλου των ελληνικών φορτηγών αυτοκινήτων και που απευθύνεται σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επιβεβαιώνει το έμπρακτο ενδιαφέρον μου.
Σε αυτό το σημείο όμως πρέπει να τονίσω ότι τα εμπορευματικά κέντρα δεν είναι απλώς χώροι φόρτωσης και εκφόρτωσης των φορτίων, αλλά διασυνδεδεμένοι κόμβοι διαχείρισης εμπορευμάτων, αλλά και της πληροφορίας που τα συνοδεύει. Προς αυτή την κατεύθυνση θεωρώ απαραίτητη την έναρξη του διαλόγου με τους φορείς του κλάδου για την πιθανότητα υιοθέτησης της ηλεκτρονικής φορτωτικής (e CMR).
Το θέμα αυτό συζητείται επισήμως στο Ευρωπαϊκό Digital Transport and Logistics Forum (στο οποίο συμμετέχουμε ως Υπουργείο) και για την χρήση της ηλεκτρονικής φορτωτικής έχει εκφράσει τη θετική άποψη και την στήριξή της με πρωτοβουλίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».  

Συνολικές προβολές σελίδας