Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Όταν οι συνδυασμένες μεταφορές (λιμάνι – τρένο) γίνονται (επιτέλους) πράξη…

Χρειάστηκε να περάσει 1,5 χρόνος, μέχρι να υπογραφεί η πολυπόθητη συμφωνία μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Cosco για την μεταφορά φορτίων της κινεζικής εταιρείας από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη και αντιστρόφως.

Η εν λόγω συμφωνία, αν και είχε προαναγγελθεί τον Φεβρουάριο του 2013, επισημοποιήθηκε χθες, αφού στο μεσοδιάστημα οι Κινέζοι τέσταραν την ελληνική εταιρεία.

Του Φώτη Φωτεινού

Η επίτευξη της στρατηγικής συνεργασίας αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού θα αυξήσει σημαντικά το εμπορευματικό της έργο, το οποίο ανήλθε πέρσι στα 16 εκατ. ευρώ, έναντι συνόλου κύκλου εργασιών 130 εκατ. (συμπεριλαμβάνονται τα 50 εκατ. των άγονων γραμμών).

Ειδικότερα, το 2013, τα έσοδα από τα εμπορεύματα ήταν 16 εκατ., το 2012 έφτασαν τα 20 εκατ., το 2011 τα 22,1 εκατ. και το 2010 τα 23,2 εκατ. Χρονιά – ρεκόρ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτέλεσε το 2009, με έσοδα 32,4 εκατ.

Παράλληλα, η συμφωνία σκορπά “χαμόγελα” στους επίδοξους μνηστήρες της εταιρείας, δεδομένου ότι ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίησή της βρίσκεται στην τελική ευθεία. Τον Δεκέμβριο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές, με τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους να εμφανίζονται, από το ΤΑΙΠΕΔ, ως οι μοναδικοί “ενεργοί μνηστήρες”.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο διαγωνισμός παρέχει τη δυνατότητα εισόδου κι άλλων εταιρειών στα κοινοπρακτικά σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, κάτι το οποίο σημαίνει ότι οι Κινέζοι μπορούν να “κουμπώσουν” με τους Ρώσους, εάν και κάτι τέτοιο δεν φαντάζει πιθανό.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι, παρόλο που τάσσονται υπέρ της εμπορικής συμφωνίας με την Cosco, υπογραμμίζουν την τεράστια έλλειψη προσωπικού (μηχανοδηγών), καταγγέλλοντας περιστατικά υπερεργασίας, αλλά και κατάργησης επιβατικών δρομολογίων προς όφελος των εμπορευματικών.

Τι ορίζει η συμφωνία με την Cosco

Η συμφωνία ορίζει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται να παράσχει την απαιτούμενη χωρητικότητα, ώστε να διευκολύνει την κίνηση φορτίων που εκκινούν από το λιμάνι του Πειραιά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών άφιξης των πλοίων.

Από την πλευρά της, η Cosco δεσμεύεται να χρησιμοποιεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως τον κύριο πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα για τη μεταφορά του φορτίου που εισέρχεται ή εξέρχεται από τον λιμένα του Πειραιά.

“Η συμφωνία είναι ιστορικής σημασίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς δημιουργεί ανεξάντλητες ευκαιρίες ανάπτυξης και ανοίγει το δρόμο για να γίνει η Ελλάδα παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την Ευρώπη.

Επίσης, αναβαθμίζεται ο ρόλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως κύριας σιδηροδρομικής εταιρίας που θα συντονίζει τη διέλευση φορτίων της Cosco προς την Κεντρική Ευρώπη”, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.



Ως γνωστόν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δραστηριοποιείται στις εμπορευματικές μεταφορές, από το λιμάνι του Πειραιά, μέσω της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο μήκους 17 χλμ. που βρίσκεται σε λειτουργία και πάνω στην οποία μεταφέρονται τα εμπορεύματα από το Ικόνιο στο Θριάσιο, ενώ στη συνέχεια κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στη διακίνηση εμπορευμάτων προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη είναι η συντόμευση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων, που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς (σχετική φωτό).

Για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη έχουν συναφθεί συμφωνίες με Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.α) και έχουν προχωρήσει οι σχετικές διαδικασίες, ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορεί να κάνει, ανά πάσα στιγμή, χρήση του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.

Πέρα από τα διεθνή εμπορευματικά δρομολόγια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσανατολίζεται στην άντληση μεριδίου άνω του 10% στο εμπορευματικό έργο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, έναντι 3% που διατηρούσε μέχρι πέρσι, προχωρώντας σε σχετικές συμφωνίες με εγχώριες εταιρείες (π.χ. ΕΒΖ, ΕΛΤΑ, κ.α.).

Υπογράφτηκε η πολυπόθητη στρατηγική συμφωνία μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Cosco

Ιστορική ημέρα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία υπέγραψε σήμερα στρατηγική συμφωνία με την κινεζική Cosco για την μεταφορά φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη και αντιστρόφως.

Η συμφωνία ορίζει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται να παράσχει την απαιτούμενη χωρητικότητα, ώστε να διευκολύνει την κίνηση φορτίων που εκκινούν από το λιμάνι του Πειραιά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών άφιξης των πλοίων.

Από την πλευρά της, η Cosco δεσμεύεται να χρησιμοποιεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως τον κύριο πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα για τη μεταφορά του φορτίου που εισέρχεται ή εξέρχεται από τον λιμένα του Πειραιά.

To Μνημόνιο Συνεργασίας υπογράφτηκε σήμερα μεταξύ του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου και του Διευθύνοντα Συμβούλου της COSCO κ. Λι Γιουνπένγκ, παρουσία του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου.

“Οι προοπτικές από την συμφωνία COSCO - ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η καθιέρωση του λιμανιού του Πειραιά και της Ελλάδος ως Παγκόσμιου Διαμετακομιστικού Κέντρου, μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία, από και προς την Άπω Ανατολή, είναι ιδιαίτερα θετικές και θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας”, αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το Μνημόνιο Συνεργασίας περιλαμβάνει 8 σημεία, με τα οποία οι δύο πλευρές δεσμεύονται για την ενίσχυση και τη βελτιστοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων και της κίνησης φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά προς τις Βαλκανικές χώρες και την Κεντρική Ευρώπη.

Η κατάρτιση της συμφωνίας – πλαισίου, μεταξύ της COSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανέκυψε έπειτα από την επιτυχή προσέλκυση κορυφαίων πολυεθνικών εταιρειών ηλεκτρονικών, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τον λιμένα του Πειραιά, ως λιμάνι εισόδου στην αγορά της Κεντρικής Ευρώπης και το έντονο ενδιαφέρον πολλών άλλων παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, να χρησιμοποιήσουν αυτή τη διαδρομή.

Η συμφωνία ορίζει τα κύρια θέματα που θα βελτιστοποιήσουν τις δραστηριότητες κατά μήκος του σιδηροδρομικού διαδρόμου, τόσο από άποψη κόστους όσο και από άποψη χρόνου.

Το Μνημόνιο Συνεργασίας θα αποτελέσει στο μέλλον το προσχέδιο, προκειμένου να καθιερωθεί ένας αποτελεσματικός διάδρομος για την προώθηση του φορτίου από τον Πειραιά στην Κεντρική Ευρώπη.

Μέχρι στιγμής, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει διαδραματίσει ουσιαστικότατο ρόλο σε πιλοτικά έργα που αποσκοπούν στην επίτευξη του ως άνω σχεδίου (όπως αυτό με τη HP και τη SONY) και υποστηρίζει πλήρως τις υπάρχουσες δραστηριότητες.

Μιχ. Παπαδόπουλος: Ο Πειραιάς λιμάνι εισόδου για την αγορά της Κεντρικής Ευρώπης

«Με ιδιαίτερη χαρά παρευρίσκομαι σήμερα στην υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της COSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εκφράζω την ιδιαίτερη ικανοποίηση μου για την παρουσία του Δ/ντος Συμβούλου της COSCO, κ. Λι Λιού Νπένγκ.

Πιστεύω ότι με τη συνεργασία αυτή θα εξυπηρετηθεί η κίνηση φορτίων από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη και τις Βαλκανικές χώρες και αντίστροφα. Οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνουν με την υπογραφή αυτού του μνημονίου συνεργασίας οι δύο εταιρείες, θα συμβάλλουν στην υλοποίηση του στόχου αυτού.

Η μέχρι σήμερα επιτυχής προσέγγιση κορυφαίων πολυεθνικών εταιρειών να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι του Πειραιά, ως λιμάνι εισόδου στην αγορά της Κεντρικής Ευρώπης, καθιστά επιτακτική την υπογραφή του μνημονίου αυτού.

Χαιρετίζουμε ως Ελληνική Κυβέρνηση κι εγώ προσωπικά ως αρμόδιος Υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, την υπογραφή του μνημονίου αυτού και ελπίζουμε ότι αυτό θα αποτελέσει την πρώτη τέτοια συμφωνία - πλαίσιο ώστε να ακολουθήσουν και άλλες παρόμοιες συμφωνίες για την επίτευξη του παραπάνω στόχου», τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Αθ. Ζηλιασκόπουλος: Ιστορική η συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Cosco

«Η σημερινή συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO είναι ιστορικής σημασίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς δημιουργεί ανεξάντλητες ευκαιρίες ανάπτυξης και ανοίγει το δρόμο για να γίνει η Ελλάδα Παγκόσμιο Διαμετακομιστικό Κέντρο και πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την Ευρώπη.

Επίσης, αναβαθμίζεται ο ρόλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως κύριας σιδηροδρομικής εταιρίας που θα συντονίζει τη διέλευση φορτίων της COSCO προς την Κεντρική Ευρώπη.

Τα στελέχη και οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέβαλαν σημαντικές προσπάθειες τα τελευταία χρόνια για να φτάσει η εταιρία σήμερα να παρέχει αξιόπιστες και ανταγωνιστικές υπηρεσίες.

Έχοντας επιτυχώς δρομολογήσει 31 εμπορικές αμαξοστοιχίες τους τελευταίους 3 μήνες έχουμε πλέον αποδείξει ότι είμαστε αξιόπιστος εταίρος μεγάλων πολυεθνικών εταιριών»

Οι εμπορευματικές δραστηριότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δραστηριοποιείται στις εμπορευματικές μεταφορές, από το λιμάνι του Πειραιά, μέσω της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο μήκους 17 χλμ. που βρίσκεται σε λειτουργία και πάνω στην οποία μεταφέρονται τα εμπορεύματα από το Ικόνιο στο Θριάσιο, ενώ στη συνέχεια κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στη διακίνηση εμπορευμάτων προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη είναι η συντόμευση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων, που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς.

Για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη έχουν συναφθεί συμφωνίες με Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.α) και έχουν προχωρήσει οι σχετικές διαδικασίες, ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορεί να κάνει ανά πάσα στιγμή χρήση του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.

Η αναβάθμιση των υποδομών και η κατασκευή νέων, έχουν συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών με τον σιδηρόδρομο.

Οι υπηρεσίες που παρέχει η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» στους πελάτες της δεν περιορίζονται μόνο σε μεταφορές εμπορευμάτων στην Ελλάδα. Σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, είναι σε θέση να εξυπηρετήσει κάθε ανάγκη για μεταφορές εμπορευμάτων προς και από τις Χώρες της Ευρώπης.

Στις 26 Απριλίου 2014, δρομολογήθηκε η πρώτη αμαξοστοιχία με containers από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς Ουγγαρία (Gyor). Μέχρι στιγμής έχουν δρομολογηθεί συνολικά 31 αμαξοστοιχίες, με προορισμό την Ουγγαρία – Gyor, Budapest, την Σλοβακία – Bratislava και την Τσεχία – Ceska Trebova.

Η διαδρομή των αμαξοστοιχιών, ανάλογα με τον προορισμό τους, είναι η ακόλουθη:

α) για Ουγγαρία, με χρόνο διακίνησης μέχρι 3 ημέρες: διαδρομή Ικόνιο – Ειδομένη / Gevgelija (ΠΓΔΜ) – Tabanovci / Presevo (Σερβία) – Subotica / Kelebia (Ουγγαρία) – Gyor ή Budapest (Terminal BILK),

β) για Σλοβακία, με χρόνο διακίνησης μέχρι 3 ημέρες: διαδρομή Ικόνιο – Ειδομένη / Gevgelija (ΠΓΔΜ) – Tabanovci / Presevo (Σερβία) – Subotica / Kelebia (Ουγγαρία) – Szob / Sturovo (Σλοβακία) – Bratislava,

γ) για Τσεχία, με χρόνο διακίνησης μέχρι 3,5 ημέρες: διαδρομή Ικόνιο – Ειδομένη / Gevgelija (ΠΓΔΜ) – Tabanovci / Presevo (Σερβία) – Subotica / Kelebia (Ουγγαρία) – Szob / Sturovo (Σλοβακία) – Kuty / Breslava (Τσεχία) – Ceska Trebova.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/9138-edosan-ta-xeria-trainose-cosco-gia-metafora-fortion-apo-peiraia-pros-k-evropi.html

Η ΠΝΟ κάλεσε το υπουργείο Ναυτιλίας να σταματήσουν οι απολύσεις ναυτικών

Να συμμετάσχουν στο πανελλαδικό πανεργατικό συλλαλητήριο, την 1η Νοεμβρίου, στις 12.00 στο Σύνταγμα, καλεί τους ναυτεργάτες η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, η ΠΝΟ αναφέρεται ότι κατά τη συνεδρίαση της Πέμπτης «μεταξύ άλλων, ασχολήθηκε και εξέτασε την όλη ζοφερή κατάσταση της ανεργίας, η οποία επικρατεί στο κλάδο των ναυτεργατών και η οποία οξύνεται πιο έντονα με τις απολύσεις και μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, που έχουν ήδη αρχίσει στα πλοία της γραμμής Πάτρας - Ιταλίας, παρά το αναμφισβήτητο γεγονός ότι, όπως κατέδειξαν οι διαπιστώσεις και τα αποτελέσματα του πρόσφατου ελέγχου από το μεικτό κλιμάκιο της ΠΝΟ και του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, όχι μόνον δεν περισσεύει κανένας ναυτικός, από όσους υπηρετούσαν στα συγκεκριμένα πλοία τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά αντίθετα έπρεπε να υπάρξουν και νέες προσλήψεις, για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των πλοίων και να σταματήσει έτσι η συνεχής παραβίαση των εθνικών νόμων και των διεθνών συμβάσεων για τον χρόνο εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών».

Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση «στα θέματα ασφαλείας του ίδιου του πλοίου, του πληρώματος και των επιβατών δεν χωρούν ούτε εκπτώσεις, ούτε και σκοπιμότητες».

Η ΠΝΟ καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας να παρέμβει άμεσα για το σταμάτημα των απολύσεων και για την ανάκληση των όσων έγιναν και να προβεί στην αναθεώρηση των αποφάσεων του για τις «ειδικές - μειωμένες συνθέσεις», ώστε αριθμός και οι ειδικότητες του πληρώματος των πλοίων να είναι πράγματι οι απαραίτητες για την εξυπηρέτηση των πραγματικών αναγκών τους και όχι τα όσα εξυπηρετούν άλλους σκοπούς.

Ταυτόχρονα, καλεί την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών «να αφήσει κατά μέρος τα «πείσματα» και την στείρα και αντεργατική στάση και πολιτική, που ακολουθεί και να επιστρέψει στο τραπέζι των συζητήσεων, ώστε μέσα από ένα ισότιμο και ειλικρινή διάλογο να εξευρεθούν κοινά αποδεκτές λύσεις, που πρέπει και απαιτούνται να δοθούν».

Η Διοίκηση της ΠΝΟ εξέτασε επιπλέον και άλλα θέματα του κλάδου, όπως αυτά για τον Οίκο Ναύτου και το ΝΑΤ «και για άλλη μία φορά διατράνωσε την πάγια και σταθερή θέση της ότι στο κτίριο του Οίκου Ναύτου θα πρέπει να προσφέρονται αποκλειστικά και μόνον υπηρεσίες υγείας, για τις οποίες και είναι προορισμένος και τις οποίες επί τόσα έτη προσφέρει στους έλληνες ναυτεργάτες (συνταξιούχους και εν ενεργεία) και στις οικογένειές τους και όχι για την στέγαση και πρόσθετων και άσχετων με την υγεία υπηρεσιών».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9148-i-pno-kalese-to-ypourgeio-naftilias-na-stamatisoun-oi-apolyseis-naftikon.html

Δεν μπορούμε να έχουμε Αιγαίο δυο ταχυτήτων, υποστηρίζει ο Μ. Βαρβιτσιώτης

Σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Λέσβου της Νέας Δημοκρατίας, Παύλου Βογιατζή, αναφορικά με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στο Βόρειο Αιγαίο απάντησε, χθες βράδυ στη Βουλή, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, επανέλαβε τη βούλησή του να συνεχιστεί ο εξορθολογισμός του ακτοπλοϊκού δικτύου και η βελτίωση στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, ιδιαίτερα του Βορείου Αιγαίου.

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι, παρά τους νομικούς εκβιασμούς που δέχεται από συγκεκριμένη εταιρεία που κήρυξε έκπτωτη στο Βόρειο Αιγαίο, είναι αποφασισμένος να διαφυλάξει με κάθε τρόπο και κάθε προσωπικό κόστος την απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ των νησιωτών.

Ακολουθεί η ομιλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη:

«Καταρχάς, θέλω να ευχαριστήσω τον συνάδελφο, τον κ. Βογιατζή, ο οποίος με πολύ επιμέλεια και πολύ μεθοδικό τρόπο εδώ και πάρα πολύ καιρό μας προτρέπει στο να πάρουμε γενναίες αποφάσεις που αφορούν στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου. Το Βόρειο Αιγαίο ήταν δεσμευμένο σε πολυετείς συμβάσεις, ιδιαίτερα σε σχέση με τη σύνδεση του με τη Βόρεια Ελλάδα, από μία εταιρεία η οποία φάνηκε ανίκανη να εξυπηρετήσει τις συμβάσεις αυτές.

Φέτος το καλοκαίρι πάνω από δώδεκα δρομολόγια συνδέσεων με τη Βόρειο Ελλάδα δεν έγιναν με υπαιτιότητα της εταιρείας: Μία δεν είχε καύσιμα, μία τα πλοία της δεν ήταν σε καλή κατάσταση, μία σταματούσε για port statecontrol για διαφόρους λόγους, με αποτέλεσμα να υπάρξει τεράστια αναστάτωση.

Προσωπικά, είχα αναλάβει την ηθική δέσμευση - τουλάχιστον απέναντι στους κατοίκους του Βορείου Αιγαίου- ότι αυτό το ακτοπλοϊκό πρόβλημα και ιδιαίτερα της σύνδεσης με τη Βόρεια Ελλάδα έπρεπε να λυθεί. Έτσι προχωρήσαμε και κηρύξαμε έκπτωτη την εταιρεία, με αποτέλεσμα να λαμβάνω μέχρι και στο σπίτι μου εξώδικα, πέρα από μηνύσεις που έχουν κατατεθεί εις βάρος μου, και διάφορα άλλα απειλητικά.

Μετά από αλλαγή που έγινε στο νομικό πλαίσιο μού δόθηκε η δυνατότητα να αναθέσουμε για κάποιο χρονικό διάστημα, για τρεις μήνες, τη σύνδεση σε μια άλλη εταιρεία που για πρώτη φορά εξυπηρετεί το Βόρειο Αιγαίο με ένα πλοίο νεότευκτο, το οποίο είναι ένα από τα καινούρια πλοία στην Ακτοπλοΐα και, μάλιστα, από τα ταχύτερα και τα καλύτερα. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε αυτή την αγορά.

Να συνδέσουμε το Βόρειο Αιγαίο με τη Βόρειο Ελλάδα τακτικά. Μπορεί σε συχνότητα να μην μας φτάνει ο προϋπολογισμός της επιδότησης, γιατί όλα αυτά τα κάνουμε μέσα στα πλαίσια του ήδη υπάρχοντος προϋπολογισμού, ενδεχομένως για την επόμενη χρονιά, όμως, να χρειαστεί μια έξτρα χρηματοδότηση.

Γι’ αυτό το λόγο σήμερα το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» εξυπηρετεί τη γραμμή Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο –Σάμο και στη συνέχεια κατευθύνεται και κλείνει το δρομολόγιό του στον Πειραιά, κάνοντας διπλή σύνδεση.

Έτσι εξυπηρετούνται όλα τα νησιά όχι μόνο προς το Βόρειο Αιγαίο, αλλά και προς το νησί της Σάμου, που ήθελε να έχει περισσότερες συνδέσεις με το κέντρο, στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.

Σήμερα, υπάρχουν τρεις συνδέσεις την εβδομάδα στο νησί των Φούρνων με το πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» και πέντε με τη Σάμο. Υπάρχουν συνδέσεις στην Ικαρία, δύο φορές με το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», τρεις με το «ΜΥΤΙΛΗΝΗ». Ο Άγιος Ευστράτιος εξυπηρετείται με τρία δρομολόγια την εβδομάδα, από το Λαύριο με το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ». Η Λήμνος συνδέεται 3 φορές την εβδομάδα με το Λαύριο και 5 φορές την εβδομάδα με την Καβάλα.

Τα Ψαρά έχουν καθημερινά διπλά δρομολόγια προς τη Χίο και μία φορά την εβδομάδα σύνδεση με το πλοίο «ΑΡΙΑΔΝΗ», στον Πειραιά. Νομίζω ότι η κατάσταση που βιώνουμε είναι πολύ καλύτερη. Στόχος μας είναι, τουλάχιστον την καλοκαιρινή περίοδο, να επεκταθεί αυτή η σύνδεση και να συνδεθεί το Βόρειο Αιγαίο πλέον και με τα Δωδεκάνησα, δίνοντας και τη δυνατότητα μίας ανταπόκρισης και στην Πάτμο.

Εμείς πιστεύαμε ότι θα πρέπει να γίνει ένας εξορθολογισμός στις Ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ότι δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί πλέον το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ότι επίνειο για τη Βόρεια Ελλάδα θα πρέπει να είναι το Λιμάνι της Καβάλας.

Aπό 130 εκατ. το 2009, οι άγονες γραμμές έφτασαν τα 75 εκατ.

Μετά τη μεγάλη επένδυση της Εγνατίας, η Καβάλα με τη Θεσσαλονίκη είναι πολύ κοντά. Η απόσταση η χρονική, εάν πάμε με αυτοκίνητο, θα είναι περίπου στη μία ώρα. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση, όμως, είναι περίπου τρεισήμισι ώρες. Η διαφορά, δηλαδή, του ταξιδιού ανάμεσα στη Λήμνο με τη Θεσσαλονίκη και τη Λήμνο με την Καβάλα είναι τρεισήμισι ώρες.

Γι’ αυτό και δεν έχουμε σκοπό να επιδοτήσουμε τόσο ακριβά και όχι το ίδιο συμφέροντα, όμως, δρομολόγια. Αυτό που θα δούμε για την επόμενη χρονιά, μέσα από αναδιάρθρωση όλων των δρομολογίων, είναι το πώς θα ενισχύσουμε το Βόρειο Αιγαίο και τουριστικά.

Πάντως, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στο παρελθόν. Θα αναλάβω την πολιτική ευθύνη να μη γίνει δεκτό το αίτημα της εταιρείας η οποία, παρότι επιδοτείτο και δεν μπορούσε να εκτελέσει τα δρομολόγια με την επιδότηση γιατί προφασιζόταν οικονομικές δυσκολίες, τώρα θέλει να δρομολογήσει τα πλοία της.

Τα ίδια πλοία, που δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει όταν έπαιρνε και τρεισήμισι εκατομμύρια από τον κρατικό προϋπολογισμό, τώρα θέλει να τα δρομολογήσει ελεύθερα, χωρίς επιδότηση!

Ουσιαστικά, δηλαδή, να δεσμεύσει τους κατοίκους του Βορείου Αιγαίου πάλι σε μία πολύ κακή, αραιή και με κακής ποιότητας ακτοπλοϊκή υπηρεσία και πλοία. Αυτό δεν πρόκειται να το δεχτούμε!

Προσωπικά, σε καμία περίπτωση, ανεξαρτήτως τι αποφασίσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δεν είμαι διατεθειμένος να καταδικάσω τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου πάλι στην καθυστέρηση, στις αραιές συνδέσεις και σε αυτές τις ποιότητες των υπηρεσιών για τις οποίες, άλλωστε, διαμαρτύρονται διαρκώς. Αυτά είναι μόνο επιστολές διαμαρτυρίας και δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου των τελευταίων τριών μηνών, που δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος.

Δεν μπορούμε να έχουμε ένα Αιγαίο δύο ταχυτήτων, δηλαδή το Βόρειο Αιγαίο να είναι στη χαμηλή ταχύτητα και το Νότιο Αιγαίο να είναι σε ρυθμούς ανάπτυξης. Πρέπει η Πολιτεία πραγματικά να στηρίξει το Βόρειο Αιγαίο.

Εδώ, απευθύνομαι προς όλες τις πτέρυγες της Βουλής. Υπάρχει μια τραγική κατάσταση και ανισοκαταμέρεια σε σχέση με τις επιδοτήσεις γενικά των συγκοινωνιών. Πληρώνουμε πάρα πολλά για σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, για αστικές συγκοινωνίες, για αεροπορικές συγκοινωνίες και πολύ λίγα, αναλογικά με το μεταφορικό τους έργο, για τις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που είναι ο βασικός κορμός σύνδεσης της Νησιωτικής Ελλάδας, της εμπορευματικής της κίνησης και της τουριστικής της ανάπτυξης.

Αυτό νομίζω ότι το αντιλαμβάνονται όλοι όσοι έχουν αυτή την ευαισθησία για τα νησιά του Αιγαίου. Εγώ την έχω και βλέπω εδώ ότι υπάρχουν και συνάδελφοι που έχουν αυτή την ευαισθησία, σίγουρα όχι μόνο οι προερχόμενοι από το Αιγαίο.

Αυτό το στοιχείο θα πρέπει να αναδειχθεί και στο σχεδιασμό των επόμενων περιόδων, χωρίς να ανατρέψουμε τα δεδομένα. Θα πρέπει να ενισχυθούν περισσότερο οι Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Το 2009 το ελληνικό κράτος έδινε 130 εκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεις για Ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Σήμερα, μετά βίας, δίνει 75 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, παραμένουν σχεδόν χωρίς καμία αλλαγή οι επιδοτήσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που δεν έχει αντίστοιχο μεταφορικό έργο ή στο αεροπορικό δίκτυο και σε αεροπορικές συνδέσεις, οι οποίες δεν ξέρω και τι εξυπηρετούν.

Όπως, παραδείγματος χάριν , αεροπορικές συνδέσεις από την Κρήτη στην Αλεξανδρούπολη ή από την Κέρκυρα στην Κρήτη και σε διάφορους τέτοιους προορισμούς, που αποτελούν, αν τα δούμε απλά, πολυτέλεια σε σχέση με τη ζωτική ανάγκη του να φτάνει ένα καράβι σε ένα νησί.

Το καράβι, σχεδόν κάθε ημέρα και για όλη τη διάρκεια του χρόνου, είναι η πύλη μέσα από την οποία μπορεί το νησί να αναπνεύσει, να τραφεί, να εξάγει, να εισάγει και να δώσει ζωή στην αγροτική του παραγωγή, στη βιοτεχνία του και στον τουρισμό του. Ευχαριστώ πάρα πολύ.»

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9154-den-boroyme-na-exoume-aigaio-dyo-taxytiton-ypostirizei-o-m-varvitsiotis.html

Συνολικές προβολές σελίδας