Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016

Ειδική προσθήκη στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ για τη διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων

Ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας συναντήθηκε στο υπουργείο με αντιπροσωπεία του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC) τον κ. Jordi Aragunde, Παγκόσμιο Συντονιστή, τον κ. Anthony Tetard, Ευρωπαίο Συντονιστή και την γραμματέα κα. Susana Busquets, τους οποίους συνόδευαν οι κ. Γεώργιος Γεωργακόπουλος και κ. Απόστολος Ντάλλας, πρόεδρος και αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Λιμενεργατών Ελλάδας, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ, κ. Θεόδωρος Τσεκούρας, ο πρόεδρος κ. Νικόλαος Γεωργίου, ο Γενικός Γραμματέας κ. Γεώργιος Γώγος και ο αναπληρωτής Γ. Γ. κ. Ανέστης Σουλουκίδης, της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και ο πρόεδρος της Ένωσης Εποπτών –Αρχιεργατών ΟΛΠ κ. Πέτρος Ψυχογυιός.
Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, κ. Γιάννης Θεοτοκάς, ο Σύμβουλος Υπουργού κ. Χρήστος Λαμπρίδης, και ο Διευθυντής του Γραφείου Υπουργού κ. Οδυσσέας Καμπόλης.
Ο Υπουργός, αφού καλωσόρισε τις αντιπροσωπείες, έκανε αναφορά στις οικονομικές εξελίξεις, που αφορούν στην ελληνική πραγματικότητα, αλλά και επιμέρους στα λιμάνια, της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στο λιμάνι του Πειραιά, τονίζοντας πως η διαδικασία αποκρατικοποίησης, όπως αυτή γίνεται με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ δεν ήταν μια προγραμματική επιλογή αυτής της Κυβέρνησης και πως έχει προκύψει ως εξέλιξη των δεσμευτικών συμφωνιών με τους εταίρους-δανειστές.
Με τη σειρά τους, οι εκπρόσωποι της αντιπροσωπείας του Διεθνούς Συμβουλίου λιμενεργατών δήλωσαν πως παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στα λιμάνια της Ελλάδας. Επεσήμαναν την ανάγκη να διατηρηθεί ο Δημόσιος Έλεγχος των λιμανιών, να εξασφαλιστεί η συμμετοχή στη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έτσι ώστε να αποσαφηνιστούν και να κατοχυρωθούν οι εργασιακές σχέσεις, ενώ τέλος ζήτησαν την επικύρωση των Διεθνών Συμβάσεων που αφορούν σε αυτές.

Ο κ. Δρίτσας ενημέρωσε τους εκπροσώπους των αντιπροσωπειών πως το Υπουργείο ήδη έχει ως προτεραιότητα και μελετά τη δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου της λιμενικής εργασίας με βάση τις συμβάσεις 137 και 152 του ILO.
Επίσης, τόνισε πως προσετέθη στο άρθρο 5 της Σύμβασης Παραχώρησης, ειδική διάταξη που αναφέρεται στην απασχόληση, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τις εργασιακές σχέσεις, καθώς και την υγεία και ασφάλεια στο χώρο της εργασίας.
Ο Υπουργός τέλος έκανε την παρακάτω δήλωση: «Ανεξάρτητα από την έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον ΟΛΠ, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για τη θεσμοθέτηση Αρχής Λιμένα, ώστε κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα να εξασφαλίζονται οι κανόνες δημοσίου ελέγχου.
Στο πλαίσιο αυτό, αλλά και με σειρά άλλων πρωτοβουλιών και ρυθμίσεων, θα επιδιωχθεί η κατοχύρωση των εργαζομένων και των εργασιακών σχέσεων, όπως επίσης τα δικαιώματα των χρηστών του λιμένα και των παραλιμένιων πόλεων-δήμων.
Στην κατεύθυνση αυτή, στο επόμενο διάστημα, καθίσταται αναγκαίος ένας νέος κύκλος κοινωνικής και θεσμικής διαβούλευσης για την εξειδίκευση και την εξασφάλιση όλων των παραπάνω.
Θεωρώ εξαιρετικά σημαντική τη σημερινή μας συνάντηση με τους εκπροσώπους του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC), προς τους οποίους-όπως και προς τους Ελληνες συναδέλφους τους- δήλωσα πως αναμένω με ενδιαφέρον τις προτάσεις τους για την κατοχύρωση της λιμενικής εργασίας.»

Πηγή: 

Πρώτοι σε αγορές πλοίων οι Ελληνες πλοιοκτήτες το 2015

Στο σύνολο των 1.250 περίπου μεταχειρισμένων ποντοπόρων πλοίων, τα οποία πουλήθηκαν κατά το 2015, διεθνώς, οι Ελληνες πλοιοκτήτες κατέχουν για άλλη μία χρονιά την πρώτη θέση μεταξύ των αγοραστών, σύμφωνα με την "Καθημερινή". 
Το ποσό που επενδύθηκε σε αυτά τα πλοία αγγίζει τα 5,1 δισ. δολάρια για 259 ποντοπόρα, σύμφωνα με υπολογισμούς του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, ενώ ανάλογες είναι και οι εκτιμήσεις της VesselsValue.com.
Αλλες εκτιμήσεις, που συμπεριλαμβάνουν και συναλλαγές των οποίων το τίμημα δεν ανακοινώθηκε, μιλούν για ακόμα υψηλότερα ποσά. Η Allied Shipbroking μιλά για 7,1 δισ. ελληνικών επενδύσεων σε 287 πλοία που αποκτήθηκαν στη δευτερογενή.

Σε κάθε περίπτωση ελληνικά συμφέροντα εμφανίζονται να αγοράζουν το ένα από κάθε πέντε πλοία που πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους. Απέκτησαν έτσι περισσότερα απ’ όσα Κινέζοι, Γερμανοί, Νορβηγοί και Δανοί, που βρίσκονται επίσης στην πρώτη πεντάδα.
Μεγάλο μέρος των επενδύσεων αυτών χρηματοδοτήθηκε τόσο από πωλήσεις παλαιότερων ή άλλων τύπων πλοίων και έσοδα από διαλύσεις όσο και από ίδια κεφάλαια και δανεισμό. Η Intermodal μιλά για πωλήσεις 148 ελληνόκτητων ποντοπόρων το 2015, που υπολογίζει πως έφεραν έσοδα 2,34 δισ. δολ. και επιπλέον έσοδα από τη διάλυση άλλων 84 γηραιών ποντοπόρων.
Εάν αθροιστούν οι αγορές μεταχειρισμένων με τις νέες παραγγελίες (143 πλοία) και αφαιρεθούν πωλήσεις και διαλύσεις, προκύπτει καθαρή αύξηση του πλήθους του ελληνόκτητου στόλου της τάξης των 170 ποντοπόρων πλοίων. Οσον αφορά στα δεξαμενόπλοια, η πολύ καλή ναυλαγορά υπήρξε καταλυτική στη στήριξη των αξιών των πλοίων, αλλά παράλληλα οδήγησε και σε συρρίκνωση του αριθμού των υποψηφίων προς πώληση ποντοπόρων.

Στο ξηρό χύδην φορτίο, οι δυνητικοί αγοραστές επέλεξαν να μην επενδύσουν μέχρι τα τέλη Μαΐου, καθώς οι τιμές των πλοίων κρίθηκαν, όπως συνάγεται εκ του αποτελέσματος, ως μη ελκυστικές αναλογικά με τα ναύλα.

Σημειώνεται πως ο δείκτης βαρόμετρο της εν λόγω αγοράς, ο Baltic Dry Index, περιήλθε σε νέα ιστορικά χαμηλά αυτή την εβδομάδα, κάτω από τις 450 μονάδες. Εμφανίζει έτσι ήδη απώλειες, κατά το 2016, της τάξης του 7% και, κυριολεκτικά, συντριπτικές από τα επίπεδα των 11.793 μονάδων του 2008.

Μια σύντομη όμως, όπως αποδείχτηκε, άνοδος των ναύλων τον Ιούνιο τόνωσε σημαντικά το επενδυτικό ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα φορτηγά πλοία στο ξηρό χύδην φορτίο, τάση που συνεχίστηκε κατά το δεύτερο εξάμηνο.
Ομως οι τιμές των πλοίων, όχι μόνον δεν ανέκαμψαν, αλλά υποχώρησαν περαιτέρω, καθώς η ναυλαγορά του ξηρού φορτίου επέστρεψε σε ιστορικά χαμηλά και η υπερπροσφορά προς πώληση πλοίων λειτούργησε αρνητικά.
Η νέα πτώση έφερε πρόσθετο ενδιαφέρον, καθώς κάποιοι επιχειρηματίες αρχίζουν και εκτιμούν πως υπάρχει αξία πλέον σε αυτά τα επίπεδα. Οπως αναφέρει στην «Κ» η επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal Shipbrokers Co. Εύα Τζίμα:
«Είναι χαρακτηριστική η επιλογή πολλών Ελλήνων, ακόμα και εκείνων που παραδοσιακά επένδυαν σε δεξαμενόπλοια, να επενδύσουν σε πλοία ξηρού χύδην φορτίο κατά το διάστημα αυτό, λόγω των εξαιρετικά χαμηλών τιμών».
Να σημειωθεί πως πριν από λίγες μέρες οι όμιλοι Γ. Αγγελικούση και J. Fredriksen αγόρασαν, αντίστοιχα, τέσσερα και τρία μεγάλα υπό ναυπήγηση φορτηγά capsize από εισηγμένους ομίλους, με σημαντικό discount έναντι των τιμών με τις οποίες είχαν συμβολαιοποιηθεί από τους πωλητές.
Η Anangel Shipping Enterprises αγόρασε τέσσερα capsize της Star Bulk και ο Fredriksen τρία της Scorpio. Αν όμως η ναυλαγορά των φορτηγών δεν δώσει θετικά σημάδια για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι δυνητικοί επενδυτές αναμένεται να απομακρυνθούν.

Την ώρα όμως που η κρίση σοβεί στα φορτηγά ξηρού φορτίου, η ισχυρή ναυλαγορά στα δεξαμενόπλοια προσελκύει έντονο ενδιαφέρον για αγορές πλοίων, αλλά «εν τη απουσία υποψηφίων προς πώληση τάνκερ και ελκυστικών τιμών δεν αναμένεται σημαντική τόνωση των συναλλαγών το 2016», σημειώνει στην «Κ» η κ. Εύα Τζίμα.

H τάση δε των ιδιοκτητών δεξαμενοπλοίων να επενδύουν σε νεότευκτα πλοία έναντι μεταχειρισμένων, που άρχισε να παρατηρείται το τελευταίο εξάμηνο, αναμένεται να συνεχιστεί και το 2016.

O OΛΠ συμπαρασύρει τους διαγωνισμούς σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θριάσιο και ΟΛΘ

Πως τα φέρνει η ζωή… Η πρώτη αποκρατικοποίηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει «κινεζική σφραγίδα». Η Cosco ή θα «κάνει μάγκα» την κυβέρνηση ή θα της προσδώσει «επενδυτική ανυποληψία».
Την Τρίτη 12 Ιανουαρίου ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για την πώληση του 67% του ΟΛΠ, οπότε θα διαφανεί, εάν το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, σε επιβατική κίνηση, οδηγηθεί σε «κινεζικό μονοπώλιο».   
Όλα εξαρτώνται από την οικονομική προσφορά της Cosco και εάν αυτή υπερκαλύψει την αποτίμηση των δυο ανεξάρτητων εκτιμητών.
Σύμφωνα με αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς, ένα εφάπαξ τίμημα μεταξύ 300 – 400 εκατ. (δεν συμπεριλαμβάνονται οι επενδύσεις) δεν θα προκαλέσει «αμηχανία» στο ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση.
Όπως και να έχει, στο προσκήνιο, αλλά και στο παρασκήνιο η ελληνική κυβέρνηση «πιέζει» για «ότι καλύτερο» την κινεζική εταιρεία.
Από την πλευρά της, η Cosco «παίζει» από θέση ισχύος. Αυτό που θέλει το έχει ήδη πετύχει (διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, πέρασε, μέσω του φιλικού διακανονισμού, και την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ), ανεξάρτητα εάν πλειοδοτήσει στο διαγωνισμό.
Πάντως, εάν προχωρήσει ο διαγωνισμός του ΟΛΠ, αυτόματα καλλιεργούνται προσδοκίες για επιτυχή κατάληξη των αντίστοιχων διαδικασιών σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εκτιμάται ότι, ακόμα και εάν κηρυχτεί άγονος ο υπάρχον διαγωνισμός, θα προκηρυχτεί νέος - εξπρές), ΕΕΣΣΤΥ, Θριάσιο και ΟΛΘ.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/13505-o-olp-symparasyrei-tous-diagonismoys-se-trainose-thriasio-kai-olth.html

Συνολικές προβολές σελίδας