Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Ολυμπία Οδός: Ολιγοήμερες Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στην Κορίνθου-Πατρών από την Τρίτη

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας θα ισχύσουν στη Ν.Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών από Χ.Θ. 128+600 έως Χ.Θ. 129+700, από 18.11.2014 έως 29.01.2015 κατά τη διάρκεια των οποίων η κυκλοφορία των οχημάτων σε όλο το μήκος της ρύθμισης θα διεξάγεται σε μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,25 μ. Ειδικά κατά τις περιόδους υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου θα δίδονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής.

Οι ανωτέρω ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες κατασκευής του νότιου τμήματος της Κάτω Διάβασης που βρίσκεται στην περιοχή των Κάτω Πιτσών, από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (ΤΕΡΝΑ, μέλος της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ).

Καλό θα ήταν οι οδηγοί που θα κινηθούν επί της Ολυμπίας Οδού τις συγκεκριμένες ημερομηνίες να είναι προσεκτικοί και  να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/27622-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CE%BF%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CF%84%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B7

Υπουργείο Υποδομών: Αναλογικά τα διόδια της Εγνατίας Οδού

Θα εφαρμοστεί το αναλογικό σύστημα επιβολής των διοδίων στην Εγνατία Οδό, από το 2017, όπως είχε εξαγγελθεί επιμένουν στο υπουργείο Υποδομών. Σε ανακοίνωση του υπουργείου, με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία οι εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη περί αναλογικών διοδίων δεν θα εφαρμόζονταν, από το υπουργείο διευκρινίζουν τα εξής:

"1. Με την απόφαση του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ περί χωροθέτησης νέων σταθμών είσπραξης διοδίων τελών στην Εγνατία οδό, για πρώτη φορά στην Ελλάδα καθιερώνονται τα αναλογικά διόδια, το σύστημα των οποίων, όπως αναφέρεται, θα ολοκληρωθεί το 2017.

Για πρώτη φορά, υπάρχει δικαιοσύνη στον τρόπο χρέωσης. Ο χρήστης του δρόμου θα πληρώνει μόνο για τη διαδρομή που διανύει.

Πρόκειται για σημαντική αλλαγή, που σίγουρα θα επηρεάσει μελλοντικά και τον τρόπο χρέωσης στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

2. Από σήμερα αρχίζει στην Εγνατία και συγκεκριμένα στον κάθετο άξονα των Ευζώνων η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με ελεύθερη ροή χωρίς μετωπικούς σταθμούς. Μετά την πιλοτική φάση, που θα διαρκέσει 6-8 μήνες θα αρχίσει η σταδιακή εφαρμογή του στους υφιστάμενους σταθμούς.

Η αλλαγή έγινε. Τα διόδια θα είναι δίκαια. Ας φωνάζουν κι ας παραπληροφορούν, όσοι δεν τολμούν να δουν το μέλλον και δεν βολεύονται με την αλήθεια.

Σε ότι αφορά στην αναγκαιότητα χωροθέτησης νέων σταθμών, αλλά και τα σχόλια περί διοδίων στην Αμφίπολη διευκρινίζουμε, ότι:

1. Σήμερα ο δημόσιος προϋπολογισμός καλύπτει το 50% των εξόδων συντήρησης της Εγνατίας Oδού, αδικώντας κατάφωρα όσους πολίτες πληρώνουν χωρίς να χρησιμοποιούν το δρόμο. Είναι επίσης αυτονόητο, ότι αυτή η κατάσταση των ελλειμμάτων θα οδηγούσε σε πλήρες αδιέξοδο την Εγνατία.
2. Με τους νέους σταθμούς το Δημόσιο αντιδρά έγκαιρα και προληπτικά. Αυξάνονται τα έσοδα της Εγνατίας. Από τους χρήστες κι όχι από τους φόρους των άλλων. Εφαρμόζονται δίκαια και προηγμένης τεχνολογίας διόδια που μειώνουν το κόστος λειτουργίας των σταθμών.
3. Παράλληλα, με τους νέους σταθμούς το Δημόσιο επενδύει επιπλέον 70 εκ. € για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του αυτοκινητόδρομου και την άμεση βελτίωση της οδικής ποιότητας και ασφάλειας του.

Δεν πρόκειται λοιπόν για νέα διόδια και τάχα νέα άδικα βάρη στους πολίτες. Πρόκειται για ολοκληρωμένη πολιτική, που αποδίδει δικαιοσύνη, εκσυγχρονίζει και αυξάνει την αξία του αυτοκινητόδρομου , βελτιώνει τις συνθήκες οδήγησης και ασφάλειας.

Ταυτόχρονα, δίνει αξία και προοπτική στην Εγνατία, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον.
Κάποιοι θα ήθελαν να φτάσει η Εγνατία σε αδιέξοδο, ώστε να πουληθεί για μια μπουκιά ψωμί.
Δεν τους κάναμε τη χάρη και φυσικά αντιδρούν.

Τόσο άστοχα, τόσο προκλητικά, που θυμήθηκαν και την Αμφίπολη. Όμως και η Ακρόπολη έχει εισιτήριο. Για να μπορεί να συντηρείται και να συνεχίσει να μας εμπνέει. Η μόνη αλήθεια λοιπόν, είναι, ότι χωρίς διόδια στην Εγνατία σε λίγα χρόνια δεν θα είχαμε καν δρόμο για να πάμε στην Αμφίπολη".

Αφορμή για τα δημοσιεύματα ήταν το σχέδιο απόφασης του υπουργού Υποδομών για τους 15 συν 3 σταθμούς διοδίων που πρόκειται να αναπτυχθούν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnadia-odos/item/27618-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%8D

Cosco: Επιδιώκει υπεραγορά χονδρικής κινεζικών προϊόντων στο Θριάσιο



Η κατασκευή και λειτουργία ενός ελληνικού «Dragon Mart», μιας υπεραγοράς χονδρικής δηλαδή, για κινεζικά προϊόντα, στην έκταση του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου που διεκδικεί η Cosco στον σχετικό διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ, είναι μεταξύ των projects που εξετάζονται από τους εμπλεκομένους, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Τα Dragon Mart ή Dragon City αποτελούν αχανή εμπορικά κέντρα χονδρικής για κινεζικές μεγάλες, αλλά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Γνωστότερο όλων είναι το 50 στρεμμάτων και μήκους 1,2 χιλιομέτρων Dragon Mart στο Ντουμπάι που έχει κοστίσει, στις δύο φάσεις ανάπτυξής του, πάνω από 500 εκατ. δολάρια.

Ανάλογα εμπορικά κέντρα από τον ίδιο όμιλο αναπτύχθηκαν στο Κατάρ και στο Μπαχρέιν, ενώ επένδυση 180 εκατ. δολάρια δρομολογείται και στο Κανκούν στο Μεξικό. Σε αρχική φάση βρίσκεται και το Dragon Mart του Παναμά, ενώ παρουσία υπάρχει μεταξύ άλλων και στην Ολλανδία.

Ο φορέας επενδύσεων

Ο φορέας πίσω από αυτές τις επενδύσεις, που συχνά γίνονται από κοινού με τοπικούς ομίλους σε συνεργασία με εγχώριες κατασκευαστικές, είναι η China Machinery & Electronic Products Exhibition Center, ευρύτερα γνωστός πλέον ως Chinamex. Υποστηρίζεται από το κινεζικό υπουργείο εμπορίου ως πλατφόρμα προώθησης κινεζικών εξαγωγών.

Το επιχειρηματικό σχέδιο ανάπτυξής τους έχει στο επίκεντρό του τη δημιουργία περιφερειακών διαρκών εμπορικών εκθέσεων σε κομβικά γεωγραφικά σημεία από τις οποίες μπορούν να πουληθούν προϊόντα στις αγορές της ευρύτερης περιοχής.

«Φέρνει έτσι τα κινεζικά προϊόντα κοντύτερα στις αγορές τους και μειώνει σημαντικά τα κόστη για τους δυνητικούς πελάτες των κινεζικών ομίλων» εξηγεί στην «Κ» πηγή σε γνώση των σχεδιασμών για το ελληνικό Dragon Mart.

Επικεφαλής του ομίλου Chinamex είναι ο Χάο Φενγκ, που αποτελεί πλέον έναν από τους μεγαλύτερους διεθνείς επενδυτές σε εμπορικά ακίνητα. Ενίοτε προκαλώντας και τις αντιδράσεις των τοπικών επιχειρηματικών συνδέσμων και επιμελητηρίων. Οπως στην περίπτωση του Μεξικού, καθώς εγχώρια συμφέροντα αντιμετωπίζουν με μεγάλη καχυποψία τη μαζική εισβολή του φτηνού ανταγωνισμού που συνεπάγονται αυτά τα projects.

Το μοντέλο για κάθε Dragon Mart διαφέρει, καθώς ενίοτε περιλαμβάνει και κέντρα ψυχαγωγίας και λιανικών πωλήσεων, φιλοξενώντας και διεθνή brands, όπως τα McDonalds. Αυτή είναι η περίπτωση της δεύτερης φάσης ανάπτυξης του υπερμεγέθους εμπορικού στο Ντουμπάι, προϋπολογισμού 270 εκατ. δολάρια.

Το πρώτο εμπορικό

Το πρώτο εμπορικό του ομίλου άνοιξε στο εσωτερικό της Κίνας και ειδικότερα στην επαρχία Σανγκντόνγκ προ δεκαετίας, με σκοπό να προσελκύσει διεθνείς πελάτες και να εξυπηρετήσει την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων της χώρας.

Εκτοτε τα Dragon Mart ή Dragon City έχουν πολλαπλασιαστεί διεθνώς, έχοντας όμως ενίοτε και απογοητευτικά αποτελέσματα. Τέτοια είναι η περίπτωση του κέντρου στην Ατλάντα των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

Στα εμπορικά αυτά απασχολούνται στη συντριπτική πλειονότητά τους Κινέζοι εργαζόμενοι, ενώ η ίδρυση και λειτουργία τους συνοδεύεται και από υποστηρικτικές υποδομές, όπως οι αποθήκες που χρειάζονται για να τροφοδοτούν την έκθεση και τις πωλήσεις αλλά και οικισμοί για τη διαμονή των εργαζομένων, ξενοδοχεία για τη φιλοξενία πελατών από τις γύρω χώρες κ.λπ.

Τον Δεκέμβριο οι προσφορές

Το ελληνικό εγχείρημα, εφόσον προκριθεί η υλοποίησή του, θα ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων που θα κάνει η Cosco Pacific εάν επικρατήσει στη διαγωνιστική διαδικασία για το Θριάσιο. Οι δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να ζητηθούν εντός του επομένου μήνα, ενώ δεν έχει αποφασιστεί ακόμα εάν η έκταση των 600 στρεμμάτων θα παραχωρηθεί ολόκληρη ή θα κατατμηθεί μεταξύ των ενδιαφερομένων.

Η Cosco ενδιαφέρεται ακόμα και για το σύνολο των 600 στρεμμάτων, σύμφωνα με κύκλους της ΓΑΙΑΟΣΕ, αλλά διατυπώνονται επιφυλάξεις εάν πρέπει να επιλεγεί αυτή η λύση προκειμένου να μην αποκλειστεί η είσοδος σε άλλους χρήστες. Μεταξύ των άλλων υποψηφίων είναι και οι Grivalia Properties, Sarmed και Goldair. Υπενθυμίζεται πως η Cosco φιλοξενεί ήδη στις εγκαταστάσεις της στον Πειραιά κέντρα διανομής πολυεθνικών όπως η Huawei, η ZTE και άλλες.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/9495-yperagora-xondrikis-gia-kinezika-proionta-thelei-na-dimiourgisei-i-cosco-sto-thriasio.html

Αεροπορικές μεταφορές φορτίου: Παγκόσμιες τάσεις, τοπικές ευκαιρίες



Η ΙΑΤΑ (International Air Transport Association) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της ετήσιας στατιστικής μελέτης WATS για το 2013. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι παγκόσμιες αεροπορικές μεταφορές φορτίου (air cargo) αυξήθηκαν κατά 1,8% την περασμένη χρονιά, αριθμός που αντιστοιχεί σε περισσότερους από 48 εκατομμύρια τόνους φορτίου.

Στην κορυφή βρέθηκε - για μια ακόμα χρονιά - η FedEx, που διακίνησε 7,1 εκατομμύρια τόνους φορτίου, σχεδόν τον διπλάσιο όγκο από την επόμενη στη σειρά εταιρεία. Σύμφωνα δε με τον Tony Tyler, Διευθύνοντα Σύμβουλο της IATA, οι αερομεταφορές αφορούν το 3,4% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ενώ διατηρούν 58,1 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

Στη «γειτονιά» μας, η Ε.Ε. έχει εκπονήσει μελέτη και χάρτη προς «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Μεταφορών» έως το 2050, που προβλέπει, μεταξύ άλλων, πλήρη εκσυγχρονισμό του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας (SESAR) έως το 2020, ο οποίος θα οδηγήσει στον ευρωπαϊκό ενιαίο ουρανό, με βραχύτερες και ασφαλέστερες αεροπορικές μετακινήσεις και μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Το σχέδιο σημειώνει πως, εντός της Κοινότητας, στις μεταφορές απασχολούνται απευθείας περισσότερα από 10 εκατομμύρια άτομα, ο δε κλάδος αντιπροσωπεύει περίπου το 5% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ).

Αναμφισβήτητα, πρόκειται για έναν κλάδο με δυναμική και προοπτική, που μπορεί να συμβάλλει, όχι μόνο στην εισαγωγή υπηρεσιών και συναλλάγματος, αλλά και στην στήριξη άλλων κλάδων, όπως η μεταποίηση, οι εξαγωγές, η βιομηχανία αλλά και η μικρή επιχείρηση.

Σε μια πιο κοντινή θεώρηση, το νέο σχέδιο νόμου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα προχωρεί τον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών και logistics στην Ελλάδα, φέρνοντας πιο κοντά το όραμα για ανάδειξη της χώρας μας σε διαμετακομιστικό κόμβο, που θα λειτουργεί, όχι μόνο ανταγωνιστικά, αλλά και περιβαλλοντικά υπεύθυνα.

Λίγες οι εμπορευματικές πτήσεις στην Ελλάδα

Η Ελλάδα διαθέτει 40 αεροδρόμια, με τον ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος» να έχει «τη μερίδα του λέοντος», τόσο στις εμπορευματικές, όσο και στις επιβατικές πτήσεις, ακολουθούμενος από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου Κρήτης.

Την ίδια στιγμή, εκτιμάται πως μόλις ένα 9% των πτήσεων είναι εμπορευματικές. Αριθμός, όχι και τόσο ικανοποιητικός όταν, σε όλον τον κόσμο, το 1/3 των εμπορικών αγαθών διακινείται, μέσω αέρος (βάσει αξίας – στοιχεία ΙΑΤΑ).

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) και την ανάλυση του Ινστιτούτου Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ, για το πρώτο εξάμηνο του 2014, οι ελληνικές εξαγωγές εμπορευματικών συναλλαγών κατέγραψαν πτώση κατά 4,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Ακόμα και προϊόντα απαράμιλλης αξίας και μοναδικής ποιότητας σημειώνουν πτώση. Ενδεικτικά αναφέρουμε το ελληνικό ελαιόλαδο, του οποίου οι πωλήσεις στις διεθνείς αγορές σημείωσαν κάμψη κατά 68,6%!

Ανεκμετάλλευτες οι υποδομές της χώρας

Είναι ο κλάδος των μεταφορών ανταγωνιστικός στις υπηρεσίες που παρέχει; Πέραν της στρατηγικής της γεωγραφικής θέσης και της εγγύτητας του ΔΑΑ με το λιμάνι του Πειραιά, η χώρα διαθέτει επίσης υποδομές, μέχρι στιγμής ανεκμετάλλευτες, για τη στήριξη των αεροπορικών μεταφορών φορτίου, αλλά και για τη διαχείριση αποθήκευσης και logistics.

Ο κλάδος έχει επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει συστηματικά και σοβαρά στην καινοτομία, στην πληροφορική τεχνολογία και τις πράσινες, βιώσιμες μεταφορές. Ο κλάδος μας έχει και αμιγώς ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις που λειτουργούν, με παγκόσμια πρότυπα και είναι άκρως ανταγωνιστικές. Δεν λείπει ούτε η τεχνογνωσία – εταιρείες, όπως η Ορφεύς Βεϊνόγλου δραστηριοποιούνται στις διεθνείς μεταφορές σχεδόν έναν αιώνα.

Η FedEx, που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς στη διακίνηση air cargo, διαθέτει τις υπηρεσίες της στα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ελλάδας, μέσω της επίσημης αντιπροσώπου της, Orbit Couriers, θυγατρικής του Ομίλου Βεϊνόγλου.

Ειδικά, οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές συνδέονται με επιπλέον αξία επί του προϊόντος: ταχύτερη παράδοση, παράδοση «πόρτα-πόρτα», ασφάλεια στη μεταφορά, εγγυημένος χρόνος παράδοσης, εντοπισμός (tracking) ακόμα και μέσω κινητού τηλεφώνου και πολλά άλλα, με καινοτομίες στην υπηρεσία του τελικού καταναλωτή. Έχουν δηλαδή όλα τα στοιχεία μιας άριστης υπηρεσίας.

Οι λόγοι της γενικής κάμψης στην τοπική αγορά είναι πολλοί και σύνθετοι και είναι αδύνατο να αναλυθούν εδώ. Υπάρχει όμως μια ξεκάθαρα αυξητική διεθνής τάση, που υπονοεί ευκαιρίες για τη χώρα και τον κλάδο.

Πέραν των προκλήσεων, που διαφαίνεται πως θα συνεχίσουν να ταλανίζουν την αγορά και τον κλάδο για αρκετά χρόνια ακόμα, οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές έχουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να είναι οι επιχειρήσεις ανταγωνιστικές και επιτυχημένες στον διεθνή στίβο.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να παράγει κορυφαία και μοναδικά –από πλευράς ποιότητας- προϊόντα: τρόφιμα, ποτά, καλλυντικά, είδη μόδας κ.α. Η συνεργασία των παραγωγών, κατασκευαστών και μεταποιητών με αξιόπιστες εταιρείες αεροπορικής μεταφοράς θα βοηθούσε να διατεθούν τα προϊόντα σε όλον τον κόσμο, με ανταγωνιστικούς όρους μεταφοράς και παράδοσης. Είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να αφήσουμε να πάει χαμένη.

Δημήτρης Κατσαδάκης

(αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Orbit Couriers, η οποία αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τη FedΕx)

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/gnomh/item/9489-aeroporikes-metafores-fortiou-pagkosmies-taseis-topikes-efkairies.html

Συνολικές προβολές σελίδας