Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

Πώς θα γλιτώσουν το πρόστιμο όσοι δεν πέρασαν ΚΤΕΟ

Με μια εγκύκλιο το υπουργείο Οικονομίας επιχειρεί να ξεκαθαρίσει το τοπίο όσον αφορά στο πρόστιμο 150 ευρώ που θα επιβάλλεται για εκπρόθεσμο τεχνικό έλεγχο, ΚΤΕΟ και προβλέπεται στο Μνημόνιο.
Σύμφωνα με την διευκρινιστική εγκύκλιο, ο νόμος προβλέπει ότι επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ σε όλους τους ιδιοκτήτες ΙΧ στην περίπτωση που έχει περάσει χρονικό διάστημα περισσότερο των έξι μηνών από την καταληκτική προθεσμία διενέργειας περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ).
Ωστόσο, ο συγκεκριμένος νόμος ορίζει τρεις νέες ειδικές προθεσμίες για τη διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ), προκειμένου οι ιδιοκτήτες να έχουν τη δυνατότητα να αποφύγουν το πρόστιμο.
Επίσης, δεν θα επιβαρυνθούν με το υψηλό τέλος εκπροθέσμου, που προβλέπεται παγίως από την κείμενη νομοθεσία για όσους είναι εκπρόθεσμοι άνω των έξι μηνών. Κι αυτό γιατί θα έχουν τη δυνατότητα να καταβάλλουν το συγκεκριμένο τέλος μειωμένο: δηλαδή, 33 ευρώ, αντί 65 ευρώ.
Ειδικότερα, θα τύχουν ευνοϊκής μεταχείρισης όσοι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν καταστεί άνω των έξι μηνών εκπρόθεσμοι από την καταληκτική ημερομηνία Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) μέχρι και ένα μήνα από τη δημοσίευση του νόμου, άρα στις 14 Σεπτεμβρίου και εφόσον, αξιοποιήσουν τις παρακάτω ειδικές ευνοϊκές προθεσμίες:
• Α. Τα οχήματα ΙΧ για τα οποία έχουν παρέλθει έξι μήνες από την καταληκτική ημερομηνία τεχνικού ελέγχου έως τις 30/6 του 2014 θα πρέπει να προσκομιστούν για έλεγχο μέχρι και τις 30/9/2015.
• B. Τα οχήματα ΙΧ για τα οποία έχουν παρέλθει έξι μήνες από την καταληκτική ημερομηνία τεχνικού ελέγχου από την 1/7/2014 έως τις 31/12/2014 θα πρέπει να προσκομιστούν για έλεγχο μέχρι την 31/10/2015
• Γ. Τα οχήματα ΙΧ για τα οποία έχουν παρέλθει έξι μήνες από την καταληκτική ημερομηνία τεχνικού ελέγχου από την 1/1/2015 έως και την 14/9/2015, θα πρέπει να προσκομιστούν για τεχνικό έλεγχο έως την 30/11/2015
Στην εγκύκλιο που εξέδωσε η διεύθυνση Ελέγχου Οχημάτων και Εγκαταστάσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, επισημαίνεται στην περίπτωση που κάποιοι ιδιοκτήτες ΙΧ δεν προσέλθουν στις προαναφερθείσες ειδικές ημερομηνίες, αλλά τελικώς διενεργήσουν τον Τεχνικό έλεγχο εντός του 2015 (μέχρι τις 31/12/2015), θα καταβάλλουν μεν το προσαυξημένο τέλος εκπροθέσμου ελέγχου, δηλαδή 65 ευρώ, ωστόσο, δεν θα τους επιβληθεί το πρόστιμο των 150 ευρώ.


Πηγή: naftemporiki.gr

Ιόνια Οδός: Η παράταση δόθηκε, δυσφορία Καλογιάννη

Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηπείρου Χρίστος Παπαβρανούσης, σε χτεσινές του δηλώσεις, ανέφερε ότι θα ήταν ευχής έργον να δοθεί η Ιόνια οδός στην κυκλοφορία τους επόμενους μήνες. «Το γνωρίζαμε όμως εξαρχής ότι το χρονοδιάγραμμα ήταν μέσα στη σφαίρα της φαντασίας και όχι της πραγματικότητας. Το αν είναι η Ιόνια οδός θα γίνει σε 12 μήνες, σε 15 μήνες ή σε 17 μήνες έχει πολύ μικρότερη σημασία από το να μην είχαμε καταληκτική ημερομηνία. Η προσπάθεια όλων πρέπει να είναι να ολοκληρωθούν οι προσβάσεις προς την Ήπειρο για να υπάρξουν επιπτώσεις στην ανάπτυξή της» δήλωσε ο κ. Παπαβρανούσης.

Σε πολιτικό επίπεδο, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης ανέμενε κι αυτός την παράταση στα οδικά έργα. «Την παράταση την έδωσαν γιατί από τον Μάρτιο μέχρι σήμερα δεν κυκλοφορούσε ευρώ στα συγχρηματοδούμενα έργα. Μια δουλειά γινόταν μόνο στην Ιόνια» ανέφερε. Επεσήμανε πάντως ότι και στην Ιόνια οδό υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες με απαλλοτριώσεις, με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες και με περιβαλλοντικά ζητήματα. «Φυσικό είναι οι ανάδοχοι να δικαιούνται παράταση» τόνισε.

Για τον κ. Καχριμάνη πάντως η μεγάλη αγωνία είναι η χρηματοδότηση των οδικών αξόνων. Το μεγαλύτερο μέρος της δημόσιας συμμετοχής καλύπτεται από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς ΕΣΠΑ). Με την παράταση που δόθηκε, οι οδικοί άξονες εκ των πραγμάτων θα γίνουν έργα-«γέφυρες» στο νέο ΕΣΠΑ. Με το σκεπτικό αυτό, ο κ. Καχριμάνης υπενθύμισε το αίτημα των Περιφερειών για παράταση ενός έτους στο τρέχον ΕΣΠΑ προκειμένου να μην περικοπεί το νέο ΕΣΠΑ ή να μη μείνουν μισοτελειωμένα έργα που δεν μπορούν να γίνουν «γέφυρες».

ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΣΤ. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
Από την άλλη, πιο επιθετικός είναι ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ, που έχει υπηρετήσει στη θέση αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Σταύρος Καλογιάννης.

«Η εξέλιξη είναι εξαιρετικά δυσμενής για την Κεντρική και Δυτική Ελλάδα και ειδικότερα για την Ήπειρο, στην οποία καταλήγουν οι δύο αυτοκινητόδρομοι, αλλά αναμενόμενη για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις, καθώς το οκτάμηνο που πέρασε από τις εκλογές, δεν έγινε τίποτα για την προώθηση των αυτοκινητοδρόμων.

Ενδεικτικό άλλωστε είναι το γεγονός ότι η ηγεσία του Υπουργείου απέφυγε να αναφέρει ποιο είναι το κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθούν οι πολίτες, λόγω της διετούς παράτασης ολοκλήρωσης των αυτοκινητοδρόμων» τονίζει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του.

Ασκεί δε κριτική στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των δημοσίων έργων. Τις χαρακτηρίζει «αόριστες και ατεκμηρίωτες» ενώ παράλληλα επισημαίνει ότι η κυβέρνηση «εγκατέλειψε εντελώς τον τεχνικό κόσμο, ο οποίος αδυνατεί ακόμη και να εισπράξει τους λογαριασμούς του λόγω στάσης πληρωμών εδώ και ένα εξάμηνο, ενώ τα capital controls επιδείνωσαν σοβαρά τα προβλήματά του».


Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/ionia-odos/item/31328-%CE%B9%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CF%8C%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B4%CF%85%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Σε θέση εκκίνησης (και πάλι) η αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ

Με ανακούφιση υποδέχτηκαν παράγοντες της αγοράς της Βορείου Ελλάδος την είδηση πως προχωρά ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ αφού δεσμεύτηκε επ’ αυτού εκ νέου έναντι των δανειστών η κυβέρνηση. Με βάση την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και την απόφαση της κυβέρνησης που υπογράφεται από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη, τον υπουργό Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού Γ. Σταθάκη και τον ΥΠΑΠΕΝ Π. Σκουρλέτη και η οποία δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, η υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τους υποψηφίους επενδυτές θα γίνει εντός του Φεβρουαρίου του 2016.

Στην τρέχουσα β΄ φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ συμμετέχουν η APM Terminals, B.V. θυγατρική της Maersk (που συμμετέχει και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ ο οποίος κλείνει τον Οκωβριο), η Deutsche Invest Equity Partners, GmbH, η Duferco Particiption Holding, SA, η International Container Terminal Services, Inc, η Mitsui & Co., Ltd, η P&O Steam Navigation Company (θυγατρικής της DP World), η κοινοπραξία Russian Railways JSC/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Yilport Holding, Inc.

Όπως σημειώνουν κύκλοι της αγοράς, το λιμάνι της συμπρωτεύουσας, παρά την κερδοφόρα πορεία του, δεν έχει καταφέρει να επιτύχει σημαντική άνοδο στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, παραμένοντας σε σχετικά χαμηλή θέση σε σχέση με ανταγωνιστικά λιμάνια της ευρύτερης περιοχής. Και αυτό στερεί από τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα εν γένει, όχι μόνο ευρύτερη αναπτυξιακή δυναμική αλλά και έσοδα.

Παράλληλα με τη διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει και επαναδιαπραγμάτευση από το Ελληνικό Δημόσιο της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης που έχει η ΟΛΘ ΑΕ προκειμένου να εναρμονιστεί με τις βέλτιστες πρακτικές της αγοράς, να εξασφαλίσει τις ευαίσθητες κοινωνικά υπηρεσίες, να προσδιορίσει κανόνες για τα τιμολόγια ακτοπλοΐας και να ορίσει ελάχιστο απαιτούμενο ύψος επενδύσεων. Διευκρινίζεται πως η ΟΛΘ όπως και η ΟΛΠ λειτουργούν τα λιμάνια με συμβάσεις παραχώρησης από το δημόσιο.

Δεν έχουν δικαιώματα επί των υποδομών οι οποίες παραμένουν περιουσία του ελληνικού δημοσίου και δεν πωλούνται.

Η αξιοποίηση του ΟΛΘ συνδέεται άμεσα με τις αναπτυξιακές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας, αφού μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας, δημιουργώντας σημαντικό αναπτυξιακό μέρισμα για την περιοχή και τους πολίτες, αναφέρουν κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας αλλά και της επιχειρηματικότητας της Βορείου Ελλάδος.

Η. Μπέλλος - capital.gr

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/31329-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AC%CE%BB%CE%B9-%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%BB%CE%B8

Θριάσιο: Ζωντανέυει ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο

Θέμα εβδομάδων, κυρίως εξαιτίας του φόβου επιστροφής ποσού 125 εκατ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), είναι ο διεθνής διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο. Όπως υποστήριξε την προηγούμενη εβδομάδα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο διαγωνισμός είναι έτοιμος, αλλά αναμένεται η ολοκλήρωση της συμφωνίας με τους δανειστές, με την ελπίδα πως θα υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Αρχικό, μη δεσμευτικό ενδιαφέρον, για την έκταση των 588 στρεμμάτων, είχαν εκδηλώσει η κινεζική Cosco (που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του εμπορευματικού σταθμού στον Πειραιά), καθώς και ελληνικές εταιρείες από το χώρο των logistics όπως η Sarmed, η Goldair καθώς και η επενδυτική εταιρεία ακινήτων Grivalia. Η τελευταία είχε ανακοινώσει πως προωθεί κοινό σχήμα για τη διεκδίκηση του εμπορευματικού, χωρίς τον τελευταίο χρόνο να υπάρξουν περαιτέρω ανακοινώσεις.

Το ενδιαφέρον των Κινέζων παραμένει, πάντως, καθώς το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου συμπληρώνει τη δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά. Προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Θριασίου αποτελεί, πάντως, η επιστροφή του τραπεζικού τομέα στην ομαλότητα ώστε να διευκολυνθεί η μεταφορά φορτίων μέσω Ελλάδας. Ακόμα σοβαρότερη προϋπόθεση θεωρείται η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο αδυνατεί να υποστηρίξει αυξημένη δραστηριότητα στον τομέα της μεταφοράς φορτίων.

Υπενθυμίζεται πως η ΕΤΕπ είχε χρηματοδοτήσει με 180 εκατ. ευρώ το έργο κατασκευής του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων σε γειτονικό οικόπεδο του ΟΣΕ, υπό τον όρο πως θα παραχωρηθεί το Εμπορευματικό Κέντρο. Επειδή η διαδικασία έχει καθυστερήσει, υπάρχει ο κίνδυνος επιστροφής των κονδυλίων, υποστήριζαν πρόσφατα στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση. Οι ίδιοι επιμένουν πως υπάρχει ενδιαφέρον για το Εμπορευματικό το οποίο προωθείται για περισσότερα από δέκα χρόνια από τον ΟΣΕ, χωρίς αποτέλεσμα.

Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών είχε προγραμματιστεί για τις αρχές Ιανουαρίου, αλλά αναβλήθηκε (όπως παραδοσιακά συμβαίνει…) για τον Ιούνιο. Τώρα εκτιμάται πως οι δεσμευτικές προσφορές μπορούν να υποβληθούν και μέσα στον Σεπτέμβριο. Μια πιθανή εκλογική αναμέτρηση, όμως, μπορεί να οδηγήσει τη διαδικασία ακόμα πιο πίσω.

Η ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που προωθεί ο ΟΣΕ για τη σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο και την αναβάθμιση του τελευταίου προβλέπονται στο νομοσχέδιο για τα logistics που είχε ψηφιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση χωρίς ποτέ να εφαρμοστεί. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου, που προβλέπει π.χ. και εμπορευματικά κέντρα σε Ηγουμενίτσα και Θεσσαλονίκη, επιβάλλεται από το νέο μνημόνιο που ψηφίστηκε προ ημερών από τη Βουλή.

Συγκεκριμένα, στο νέο μνημόνιο προβλέπεται πως «όσον αφορά τις µεταφορές και την εφοδιαστική, έως τον Ιούνιο του 2016, οι αρχές θα θεσπίσουν ένα γενικό σχέδιο για τις µεταφορές και την εφοδιαστική στην Ελλάδα που θα καλύπτει όλους τους τρόπους µεταφοράς (οδικούς, σιδηροδροµικούς, θαλάσσιους, εναέριους και συνδυαστικούς), καθώς και ένα σχέδιο δράσης για τη στρατηγική εφοδιαστικής, και θα εφαρµόσουν τον νόµο περί εφοδιαστικής (βασικό παραδοτέο)».

Φώτης Κόλλιας - euro2day.gr

Συνολικές προβολές σελίδας