Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Περικόπτεται οριστικά το τμήμα της Ολυμπίας Οδού από Πάτρα έως Τσακώνα

Περικόπτεται οριστικά το τμήμα της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα έως την Τσακώνα από την σύμβαση παραχώρησης της ομώνυμης κοινοπραξίας, στο πλαίσιο των νέων συμφωνιών που διαμορφώνονται μεταξύ δημοσίου, εργολάβων και τραπεζών, υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την περιβόητη επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων.
Του Αργύρη Δεμερτζή
Ταυτοχρόνως, το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε το τμήμα της Ολυμπίας Οδού μήκους 87,5 χιλιομέτρων από την Πάτρα έως τον Πύργο και η βελτίωση της παράκαμψης για την Αρχαία Ολυμπία να κατασκευαστεί ως ενιαίο δημόσιο έργο και μάλιστα να δημοπρατηθεί από τις αρχές του 2014, ως έργο πρώτης προτεραιότητας από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Δεδομένου ότι το 90% των χρημάτων θα δοθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ παράλληλα έχουν ολοκληρωθεί ήδη οι προκαταρκτικές εργασίες και σε μεγάλο βαθμό οι απαλλοτριώσεις, το πιθανό είναι ο άξονας της δυτικής Πελοποννήσου να κατασκευαστεί ως αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα γρηγορότερα από τον βόρειο άξονα Πελοποννήσου, που ακολουθεί την τύχη των “παγωμένων” αυτοχρηματοδοτούμενων οδικών αξόνων, τα οποία παραμένουν σε εκρεμμότητα.
Με πόρους από το ΕΣΠΑ το κομμάτι Πάτρα – Πύργος
Αρμόδιες πηγές της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών επιβεβαίωσαν προς δημοσιογράφους ότι ο δρόμος καρμανιόλα από την Πάτρα έως τον Πύργο, όπου σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία γίνονται θανατηφόρα τροχαία με συχνότητα κάθε δεύτερη ημέρα, περικόπτεται από τη σύμβαση παραχώρησης και θα επαναδημοπρατηθεί με πόρους από το νέο EΣΠΑ.
Τα καλά νέα για την Ηλεία ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος ανακοίνωσαν πρώτα στη βουλευτή Ηλείας Διονυσία Αυγερινοπούλου, η οποία είχε καταθέσει στο υπουργείο τη σχετική εναλλακτική πρόταση χρηματοδότησης.

Μετά από τη συνάντηση της στο υπουργείο Υποδομών, η κ. Αυγερινοπούλου ανακοίνωσε ότι, όπως ενημερώθηκε από την πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, η σύμβαση για το τμήμα Πάτρας-Πύργος αναμένεται να έρθει στη Βουλή εντός των προσεχών εβδομάδων.
Η εκτίμηση του υπουργείου είναι ότι, επειδή έχουν ήδη ολοκληρωθεί τεχνικά έργα αξίας 90 εκ. ευρώ κι επειδή υπάρχουν έτοιμες μελέτες, το έργο θα ολοκληρωθεί σύντομα. Συγκεκριμένα στο τμήμα Πάτρα-Πύργος απαλλοτριώσεις για την κεντρική αρτηρία, ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ έχουν δοθεί σε ποσοστό 75%.
Απομένει να εκδικαστούν συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις ύψους 24 εκ. ευρώ για παράπλευρους δρόμους, ενώ οι αρχαιολογικές έρευνες και τα τεχνικά έργα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί.
Στους σχεδιασμούς του υπουργείου είναι να προχωρήσει άμεσα και το τμήμα Τσακώνα -Καλό Νερό, καθώς είναι ο μοναδικός κάθετος άξονας που συνδέει την Αθήνα με τη νοτιοδυτική Ελλάδα.

H Scania έχει δυναμική παράδοσης 120.000 φορτηγών μέχρι το 2020.

Η σουηδική κατασκευάστρια εταιρεία φορτηγών Scania AB ανακοίνωσε ότι έχει τη δυναμική, μέχρι το 2020, να παραδώσει 120.000 φορτηγά ετησίως ή να διπλασιάσει σχεδόν τον αριθμό των οχημάτων που παρέδωσε το 2012, καθώς η ευρωπαϊκή οικονομία θα πρέπει να ανακάμψει μακροπρόθεσμα και οι όγκοι της πιθανότατα θα αυξηθούν σε αγορές, όπως η Ασία και η Αφρική, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Dow Jones.
«Έχουμε δημιουργήσει μια ισχυρή θέση στην Ευρώπη για τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Scania, Martin Lundstedt, σε ανακοίνωση της εταιρείας στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης Capital Markets Day στο Sodertalje της Σουηδίας.
«Στο μεταξύ, η τάση για την αύξηση της ζήτησης στις αναδυόμενες αγορές είναι ευνοϊκή για εμάς και εστιάζουμε τώρα στην επέκταση της παρουσίας μας περαιτέρω σε βασικούς τομείς», πρόσθεσε.
Η Scania βλέπει τη δυναμική να παραδώσει 15.000 λεωφορεία και 20.000 βιομηχανικές μηχανές μέχρι το 2020, αναφέρει. Αναμένει επίσης οι υπηρεσίες μέχρι τότε να αντιστοιχούν στο 25%-30% των συνολικών πωλήσεων, σε σχέση με το 20%-25% τα προηγούμενα χρόνια.

Προκειμένου να αυξήσει την παραγωγικότητα, η Scania επενδύει 1,5 δισ. σουηδικές κορόνες (237 εκατ. δολάρια) σε μια τριετή περίοδο με προηγμένες διαδικασίες στις υπάρχουσες μονάδες της, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Για να αυξήσει το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο και να επιτύχει οικονομίες κλίμακας, η Scania έχει προσδιορίσει έναν αριθμό ευκαιριών για συνεργασία με τη Volkswagen Group σε τομείς όπως τα κιβώτια ταχυτήτων και εξαρτήματα του συστήματος υβριδικής κίνησης.
Στον τομέα των φορτηγών η Scania δεν διαπιστώνει κάποια εποχική πτώση στις παραγγελίες στην Ευρώπη στο διάστημα Ιουλίου και Αυγούστου, αν και διαπίστωσε μερική χαμηλότερη δραστηριότητα στη Λατινική Αμερική στο γ΄ τρίμηνο σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα, δήλωσε. Μετά από την ανακοίνωση, οι μετοχές της Scania σημείωσαν άνοδο 2,7% στις 143,20 σουηδικές κορόνες έναντι της ανόδου 1% στην ευρύτερη σουηδική αγορά.

Συνολικές προβολές σελίδας