Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

«Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ ζητήσει κάτι λογικό, οι εφοπλιστές θα το δώσουν»

«Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ ζητήσει κάτι λογικό, η πλειοψηφία των εφοπλιστών νομίζω ότι θα το δώσουμε, δεδομένου ότι αγαπάμε τη χώρα μας και δεν θέλουμε να φύγουμε απ' αυτήν», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stealhtgas, Χάρης Βαφειάς, στο Bloomberg, όπου κλήθηκε να σχολιάσει το εκλογικό αποτέλεσμα.
Όπως τόνισε, η εφοπλιστική κοινότητα θέλει την παραμονή της χώρας στο ευρώ και πιστεύουν το ΣΥΡΙΖΑ, που λέει, ότι θέλει το ίδιο. Μάλιστα, ερωτηθείς σχετικά, δήλωσε ότι η αποδυνάμωση του ευρώ, το τελευταίο διάστημα, τους ευνοεί με δεδομένο ότι πληρώνονται σε δολάρια.
«Πρώτα απ' όλα είμαστε ευχαριστημένοι για το γεγονός ότι δεν θα πάμε και σε δεύτερη εκλογική αναμέτρηση και ότι θα έχουμε κυβέρνηση εντός 48 ωρών», τόνισε ο κ. Βαφειάς. «Από την άλλη περιμένουμε τώρα να δούμε και το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για την οικονομία και τις επιχειρήσεις διότι λαμβάνουμε μέχρι στιγμής αντικρουόμενα μηνύματα», πρόσθεσε.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κατακρίνει την «φορολογική εύνοια» των εφοπλιστών, αλλά και το γεγονός ότι, αρκετοί από αυτούς, προτιμούν αλλοδαπές σημαίες και εργαζόμενους.
Πάντως, πριν από λίγες ημέρες, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Σταθάκης, σημείωσε σε ναυτιλιακό συνέδριο ότι "δεν θα υπάρξει αιφνιδιασμός. Όποιες αλλαγές γίνουν, θα γίνουν στο πλαίσιο του διαλόγου".
Όπως σημειώνουν ναυτιλιακά στελέχη, «άλλο το θεσμικό πλαίσιο κι άλλο κάποιες αλλαγές στις δευτερογενείς νομοθεσίες», εκτιμώντας ότι η διαπραγμάτευση ΣΥΡΙΖΑ – εφοπλιστών θα επικεντρωθεί σε δευτερεύοντα ζητήματα.


Καθορισμός των οργάνων ελέγχου των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ

Στον καθορισμό των οργάνων ελέγχου των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, της διαδικασίας επιβολής των κυρώσεων που επιβάλλονται στους φορείς Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, καθώς και των κριτηρίων επιμέτρησης των κυρώσεων για παραβάσεις που αφορούν ελλείψεις οχημάτων ή παραβάσεις που αφορούν διοικητικής ή οικονομικής φύσης υποχρεώσεις των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, των οργάνων και της διαδικασίας είσπραξης των προστίμων και κάθε άλλου σχετικού θέματος, προχώρησαν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών.

Αναλυτικά στοιχεία στο επισυναπτόμενο αρχείο. 

Αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της Cosco Pacific.Νέος CEO o Qiu Jinguang

Αλλαγές σημειώθηκαν στο διοικητικό συμβούλιο της Cosco Pacific, έπειτα από τις παραιτήσεις διαφόρων στελεχών και τον επανακαθορισμό αρμοδιοτήτων.
Το νέο δ.σ. της εταιρείας είναι το εξής:
-Πρόεδρος του δ.σ. και μη εκτελεστικός σύμβουλος: WAN Min,
-Αντιπρόεδρος του δ.σ., εκτελεστικός σύμβουλος και διευθύνων σύμβουλος: QIU Jinguang,
-Εκτελεστικοί σύμβουλοι: FENG Jinhua (Deputy Managing Director), TANG Runjiang, FENG Bo και WONG Tin Yau, Kelvin (Deputy Managing Director).  

Ν. Ροδόπουλος, OnLine Data - EEL: Η πληροφορική είναι, από μόνη της, logistics

Εάν και οι εταιρείες του κλάδου των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας χρησιμοποιούν λύσεις πληροφορικής, η βέλτιστη εκμετάλλευση και διαχείρισή τους κινείται σε χαμηλά επίπεδα.
Ωστόσο, εάν ο τομέας της πληροφορικής διεισδύσει αποδοτικά στη λειτουργία μιας επιχείρησης, συνεπάγεται μείωση του λειτουργικού κόστους άνω του 14%, μέσα στο πρώτο εξάμηνο.
Τα ανωτέρω υποστηρίζει, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, ο νέος πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Νίκος Ροδόπουλος, ο οποίος – από το 1989 - βρίσκεται στο τιμόνι της OnLine Data, που ειδικεύεται στη δημιουργία πληροφοριακών συστημάτων για την ευρύτερη αγορά της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Είναι εκσυγχρονισμένες, στον τομέα της πληροφορικής, οι εταιρείες του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας; Ποιες οι αυριανές τάσεις;
-Σύμφωνα με τις μελλοντικές τάσεις που καταγράφονται στην 3η Πανελλήνια Έρευνα της ΕΕL, οι συνέργιες αναμένεται να ενταθούν βραχυπρόθεσμα, αλλά και οι τεχνολογίες αιχμής (RFID, cloud computing, big data analysis), ενώ οι «πράσινες» πρωτοβουλίες (μείωση κόστους ενέργειας, χλμ. με έξυπνη δρομολόγηση, συμφορτώσεις, φορτηγά Euro V & VI, ή LPG, CNG) κατακτούν έδαφος, αναγνωρίζοντας τα αντίστοιχα οικονομικά οφέλη.
Ωστόσο, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, το οutsourcing υπηρεσιών logistics παραμένει, στη χώρα μας, σε χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, μόλις το 20% των μεταφερόμενων τόνων ανατέθηκε εξ ολοκλήρου σε τρίτους και σχεδόν το 30% ενδοεπιχειρησιακά, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη αγγίζει το 80%
Γενικότερα, η Ελλάδα παρουσιάζει μέτριες επιδόσεις στην παγκόσμια αγορά logistics και βρίσκεται στην 44η θέση, με βάση το δείκτη LPI, πάνω από τη Βουλγαρία και κάτω από τη Ρουμανία και την Τουρκία, που βρίσκονται στην 40ή και την 30ή θέση αντίστοιχα.
Όσον αφορά, αμιγώς τον τομέα της πληροφορικής, η διείσδυση στις εταιρείες της εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε καλό επίπεδο. Όμως, από την άλλη πλευρά, δεν συντελείται βέλτιστη αξιοποίησή της. Η πληροφορική είναι, από μόνη της, logistics. Η πληροφορική είναι ένα εργαλείο υποδομής. Δεν είναι πολυτέλεια.
-Γιατί δεν αξιοποιείται επαρκώς η πληροφορική; Τι ωφέλειες προκύπτουν;   
-Δυστυχώς, η εκμετάλλευση των εργαλείων της πληροφορικής κινείται σε χαμηλά επίπεδα.  Αυτό πρέπει να αλλάξει, όπως και οι υποδομές χρειάζεται να βελτιωθούν. Δεν εννοώ μόνο τις αποθήκες και τα κλαρκ. Μιλάω για διαδραστικότητα  των εταιρειών, με τους πελάτες, σε B2B και B2C εφαρμογές. Για παράδειγμα, η διανομή και η περισυλλογή οφείλουν να αναβαθμιστούν, πρέπει να πάμε σε άλλη λογική, στο πλαίσιο και της κοινοτικής οδηγίας 2020.
Σε ότι αφορά στις ωφέλειες στη μείωση του κόστους των επιχειρήσεων, από την είσοδο της πληροφορικής, αυτές είναι πολύ σημαντικές. Σύμφωνα με μελέτες, στο πρώτο εξάμηνο εφαρμογής νέων τεχνολογιών, η μείωση κόστους φτάνει στο 14%.

Αυτό, διότι, εφαρμόζοντας ένα πληροφοριακό σύστημα, ουσιαστικά πραγματοποιείς «αναδιοργάνωση» της εταιρείας. Θα βρεις και θα ανακαλύψεις τομείς και διαδικασίες, που δεν «ήξερες» ότι λειτουργούσαν και το πώς λειτουργούσαν, μειώνοντας, άμεσα και αποτελεσματικά, επιμέρους κόστη.   
Άξιο αναφοράς είναι ότι, λόγω κρίσης, οι τιμές για την προμήθεια και εγκατάσταση λύσεων πληροφορικής έχουν μειωθεί σχεδόν 50%, ενώ η ποιότητα έχει αναβαθμιστεί. Εξαιτίας του γεγονότος ότι έχουν συρρικνωθεί οι εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, αυτομάτως έχουν μειωθεί και οι εταιρείες πληροφορικής.
Από την πλευρά μας, η OnLine Data, έχει μια συνεχή ανοδική πορεία και διευρύνει την παρουσία της στο εξωτερικό, όπως στην Κύπρο και τη Γερμανία, στοχεύοντας σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 
-Ποιοι επιμέρους κλάδοι των μεταφορών παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης;
-Σίγουρα, οι θαλάσσιες και οδικές μεταφορές. Δυναμικά αναπτύσσεται και το τρένο. Είναι φανερό σε όλους ότι η Ελλάδα χρειάζεται να κινηθεί με μεγαλύτερη ταχύτητα, ώστε να ολοκληρωθούν οι κρίσιμες υποδομές (σιδηροδρομικές, οδικές, λιμενικές) και να εφαρμόσει το θεσμοθετημένο θεσμικό πλαίσιο, που άρει σειρά στρεβλώσεων, οι οποίες, έως σήμερα, ταλανίζουν τον κλάδο, όπως, π.χ., χωροταξικά και πολεοδομικά προβλήματα.
-Όντας εταιρεία πληροφορικής, πως κινείται η εγχώρια αγορά;
-Οι εταιρείες πληροφορικής στηρίχθηκαν, τα τελευταία χρόνια, πάνω στο δημόσιο και τις τράπεζες. Μόλις η κρίση γιγαντώθηκε, αυτομάτως ο κλάδος «χτυπήθηκε». Πολλές εταιρείες έκλεισαν κι άλλες συγχωνεύτηκαν.
Παρόλα ταύτα, η πληροφορική έχει λαμπρό μέλλον, εάν στηριχθεί σε δυο άξονες. Πρώτον, την εξωστρέφεια, η οποία μπορεί να δημιουργήσει νέες αγορές και δεύτερον, την χρηστικότητα στη δημόσια επιχείρηση. Δυστυχώς, τα προγράμματα ΕΣΠΑ που προκηρύσσονται, δεν έχουν ουσιαστική συμμετοχή στην εξωστρέφεια των εταιρειών, δεν έχουν στρατηγικό σχεδιασμό. 

Πέρα των ανωτέρω, είναι θλιβερό δήμοι και δημόσιο να μην έχουν μια ψηφιοποιημένη - κεντρικοποιημένη διαχείριση, ώστε να μειωθεί το κόστος λειτουργίας τους. Τουναντίον, παρατηρείται πανσπερμία πληροφοριακών συστημάτων, τα οποία – πολλές φορές – δεν συμβαδίζουν μεταξύ τους.
-Ποιες είναι οι επόμενες δράσεις – παρουσίες της OnLine Data;  
-Την Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου, στις 14.30, η εταιρεία διοργανώνει, σε συνεργασία με τη Microsoft, την ημερίδα: «Think Cloud – Το Πρόγραμμα Πάει Σύννεφο», που θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του κτηρίου της Microsoft. Στην ημερίδα αυτή θα παρουσιαστούν οι τάσεις που αλλάζουν τα δεδομένα στην κλασική πληροφορική, με κυρίαρχο θέμα το Cloud. 
Σήμερα, οι συνθήκες επιχειρηματικότητας έχουν μεταλλαχθεί. Η υποβοήθηση της επιχειρησιακής λειτουργίας από παραδοσιακά πληροφοριακά συστήματα δεν είναι αρκετή. Η πολυπλοκότητα, η αλληλεπίδραση και το ευμετάβλητο κόστος αποτελούν στοιχεία που απαιτούν διαφορετικότητα. Τη διαφορετικότητα αυτή, μετά από 3 και πλέον χρόνια συνεχούς έρευνας και ανάπτυξης, η OnLine Data την παρουσιάζει, μέσα από τη νέα της τεχνολογία, που ονομάζει «WeLogic».

Συνολικές προβολές σελίδας