Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Ολυμπία Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Κιάτο

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας θα ισχύσουν στη Ν.Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών από Χ.Θ. 103+020 έως Χ.Θ. 103+980, στην περιοχή του αμφίπλευρου ΣΕΑ Κιάτου, από 26.09.2014 έως 24.11.2014 κατά τη διάρκεια των οποίων η κυκλοφορία των οχημάτων σε όλο το μήκος της ρύθμισης θα διεξάγεται σε μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,25 μ. Ειδικά κατά τις περιόδους υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου θα δίδονται μία ακόμη λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,00 στην κατεύθυνση αιχμής.

Οι ανωτέρω ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες κατασκευής του δεξιού κλάδου του αυτοκινητοδρόμου από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (ΤΕΡΝΑ, μέλος της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ).

Καλό θα ήταν οι οδηγοί που κινούνται σε αυτό το τμήμα να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

ypodomes.com

Από 26/9 το «Νήσος Μύκονος» θα συνδέει το ΒΑ Αιγαίο με Πειραιά, Καβάλα

Από την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου, το «Νήσος Μύκονος» θα εξυπηρετεί τη σύνδεση των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου με τον Πειραιά και την Καβάλα.

Στο πλαίσιο αυτό το δρομολόγιο του πλοίου θα είναι Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Εύδηλος-Καρλόβασι-Βαθύ-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα και θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα.

Κατ' αυτό τον τρόπο, πέραν της σύνδεσης της Ικαρίας και της Σάμου με τον Πειραιά, η σύνδεση επεκτείνεται με το ίδιο πλοίο σε όλο τον Βορειοανατολικό νησιωτικό άξονα που περιλαμβάνει τη Χίο, τη Μυτιλήνη και τη Λήμνο, καταλήγοντας στην Καβάλα.

Όπως σημειώνει η εταιρεία, το Επιβατηγό - Οχηματαγωγό «Νήσος Μύκονος», που ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα το 2005, είναι ένα από τα πλέον σύγχρονα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, με δυνατότητα μεταφοράς 1.915 επιβατών και 418 οχημάτων, και ταχύτητα 28 κόμβων

«Η ανάληψη του δρομολογίου αυτού, είναι για την Hellenic Seaways τιμή και συνάδει απόλυτα με την εταιρική της φιλοσοφία να δίνει προτεραιότητα στην παροχή άριστων υπηρεσιών φιλοξενίας και εξυπηρέτησης τόσο των επιβατών της, όσο και των τοπικών κοινωνιών των δεκάδων προορισμών της», καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8917-apo-26-9-to-nisos-mykonos-tha-syndeei-ta-nisia-tou-va-aigaiou-me-peiraia-kavala.html

Υπερψηφίστηκε, επί της αρχής, το ν/σ για τα logistics. Τι ειπώθηκε στη Βουλή.....

Εισήχθη προς συζήτηση και ψήφιση, από την Ολομέλεια της Βουλής (Γ΄ Θερινό Τμήμα), το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για τις «Ρυθμίσεις θεμάτων εφοδιαστικής (logistics)».

Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε επί της αρχής από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τη Δημοκρατική Αριστερά, έστω και με επιμέρους ενστάσεις για την «ελλιπή περιβαλλοντική προστασία» και την «έλλειψη ενός συνολικού σχεδιασμού», αιτίες που επικαλέστηκαν οι ΑΝΕΛ για να το καταψηφίσουν.

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν και οι ανεξάρτητοι βουλευτές, που εκπροσωπήθηκαν από τον Γ. Κασαπίδη, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ. Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε το ΚΚΕ, επισημαίνοντας, συν τοις άλλοις, πως δίνει στις εταιρείες logistics το δικαίωμα να διακινούν προϊόντα και να διατηρούν αποθήκες.

Το αποτέλεσμα θα είναι «χιλιάδες απολύσεις» οδηγών και προσωπικού, «εκτός και αν οι απολυμένοι πάνε να δουλέψουν στις εταιρείες εφοδιαστικής με αποδοχές 586 ευρώ», είπε ο βουλευτής του κόμματος Χρήστος Κατσώτης. 

Κόντρα για την αξιοποίηση των λιμανιών

Νέα κόντρα με πρωταγωνιστή τον Αδωνη Γεωργιάδη ξέσπασε την Τετάρτη στη Βουλή, ανάμεσα στην κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τις αντιρρήσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το νομοσχέδιο.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Θοδωρής Δρίτσας, έκανε λόγο για «κυβέρνηση της καταστροφής» και αντέτεινε πως το νομοσχέδιο, όπως και όλα τα κυβερνητικά νομοσχέδια, «ανταποκρίνεται στις ανάγκες του πιο ισχυρού τμήματος της μονοπωλιοποιημένης αγοράς»:
«Για την Αριστερά, η ανάπτυξη δεν ταυτίζεται με την κερδοφορία. Τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, μπορεί να έχουν “κερδοφορία”. Για ποιον όμως; Η μικρή προβλήτα που απέμεινε για το Δημόσιο στον ΟΛΠ, έχει ακόμα κίνηση, γιατί ο Πειραιάς είναι φιλέτο.

Το Δημόσιο όμως έχει δεσμευτεί έναντι της COSCO να μην αναπτύξει ανταγωνιστική δραστηριότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίτσας.
Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος: «Ποιος φορέας ιδρύει τα επιχειρηματικά - εμπορευματικά πάρκα; Ως γνωστόν, οι αρχικοί σχεδιασμοί περιελάμβαναν την πλήρη παραχώρηση του Θριασίου Πεδίου στην COSCO, η οποία στη συνέχεια, για δικούς της λόγους, το “πάγωσε”. Εμείς μιλάμε σαφέστατα για δημιουργία και διαχείριση των πάρκων με ευθύνη του Δημοσίου».

«Είναι λογικό να μην καταλαβαίνετε από λεφτά, γιατί είστε κομμουνιστές», απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ ο Άδωνις Γεωργιάδης. «Ενώ η ΕΕ θέλει ιδιωτικά τα κέρδη και τις επιχειρήσεις, αυτοί θέλουν σοσιαλιστικού τύπου ανάπτυξη, αλλά και να παραμείνουν στην ΕΕ και στο ευρώ.

Η Ευρώπη περιμένει τον κ. Λαφαζάνη να μαζέψει τα λεφτά της Ευρώπης, να τα φέρει εδώ να τα φάμε. Και θα μας πάρουν και στο τέλος και ένα γλειφιτζούρι για δώρο», σάρκασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ.

Ο κ. Γεωργιάδης προκάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ να διευκρινίσει, εάν θα καταργήσει τη σύμβαση με την COSCO για να συμπεράνει ο ίδιος πως στην «κρυφή ατζέντα» του ΣΥΡΙΖΑ είναι «να έρθει και να ξηλώσει όλες τις επιτυχίες της ελληνικής οικονομίας, τους νόμους και τις επενδύσεις» και μετά, μη έχοντας χρήματα, να διεξάγει δημοψήφισμα για το ευρώ, στο πρότυπο της αντίστοιχης σκέψης του Γ. Παπανδρέου. «Να καταλάβουμε κάτι: ΣΥΡΙΖΑ ίσον μεγάλη περιπέτεια!» συμπέρανε ο κ. Γεωργιάδης.

Αντίστοιχες θέσεις, αν και σε άλλο ύφος, εξέφρασε στην ομιλία του και ο πρώην υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, υπό την εποπτεία του οποίου συντάχθηκε και το νομοσχέδιο:

«Τα “λεφτά υπάρχουν” του ΣΥΡΙΖΑ, θα μας οδηγήσουν εκεί που μας οδήγησαν και τα “λεφτά υπάρχουν” το 2009. Την ώρα που η Ελλάδα ετοιμάζεται να γίνει μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα, ο ΣΥΡΙΖΑ και η πολιτική του δεν είναι τίποτε άλλο παρά το χειρότερο μνημόνιο», υποστήριξε στην ομιλία του ο πρώην υπουργός.

Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου για τα logistics

Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, το σχέδιο νόμου:

    -Θέτει το θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την ταχεία και οργανωμένη ανάπτυξη του κλάδου.

    -Περιέχει σύγχρονούς ορισμούς και ειδικά στον όρο της εφοδιαστικής προσδίδει και αναγνωρίζει το σύνθετο ρόλο που σήμερα διαδραματίζει για τη μεταφορά, διαμεταφορά, αποθήκευση αλλά και τη συσκευασία, ανασυσκευασία, ετικετοποίηση, συναρμολόγηση προϊόντων (αρ.1).

    -Αναφέρει ότι το Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ), δηλαδή η μονάδα των logistics, δεν περιορίζεται μόνο στις κύριες δραστηριότητες εφοδιαστικής αλλά επεκτείνεται και σε συμπληρωματικές δραστηριότητες (αρ.1).

    -Απλοποιεί τη διαδικασία αδειοδότησης στον κλάδο των logistics στο πνεύμα του πρόσφατου  νόμου – πλαισίου 4262/2014 για την αδειοδότηση επιχειρήσεων. Κύριο κριτήριο για την ακολουθητέα διαδικασία αδειοδότησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής αποτελεί η περιβαλλοντική κατάταξη των Κέντρων αυτών επί τη βάσει των διατάξεων του ν. 4014/2011 και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού κανονιστικών πράξεων (αρ.8).

    -Ορίζει ότι τα περισσότερα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής, τα οποία δεν εμπίπτουν στην κατηγορία Α΄, κατατάσσονται δηλαδή στην κατηγορία Β΄ ή δεν κατατάσσονται λόγω της ιδιαίτερα μικρής όχλησης για το περιβάλλον, θα αδειοδοτούνται με μόνη την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης για την τήρηση της κείμενης νομοθεσίας και την υποβολή λοιπών δικαιολογητικών που θα καθορισθούν με την έκδοση υπουργικής αποφάσεως (αρ.8).

    -Εξισώνει τους όρους δόμησης των αποθηκευτικών χώρων με τα βιομηχανικά κτήρια και καταργεί το διαχωρισμό βιομηχανικής-εμπορικής αποθήκης. Ήταν ένα αίτημα του κλάδου που ικανοποιείται και θα διευκολύνει την υλοποίηση επενδύσεων (αρ.8).

    -Θέτει για πρώτη φορά κανόνες για την αστική μεταφορά και διανομή προϊόντων εντός του αστικού ιστού μέσω των σχετικών ολοκληρωμένων σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας (urban mobility plans), καθώς και δράσεις για την προώθηση της πράσινης εφοδιαστικής (green logistics). Στόχος των διατάξεων αυτών είναι η ανάπτυξη πρακτικών αστικής μεταφοράς που προωθούν την αποσυμφόρηση του αστικού οδικού δικτύου, τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), την εξοικονόμηση πόρων, την αειφόρο ανάπτυξη των ελληνικών πόλεων (αρ.4-5).

    -Προβλέπει τη δημιουργία εθνικής εμβέλειας πάρκων εφοδιαστικής, τα οποία θα υπάγονται σε διαδικασίες fast track ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών (αρ.14).

    -Δίνει τη δυνατότητα ώστε στα ακίνητα του Θριασίου πεδίου και του στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσ/νικη να αναπτύσσονται επιχειρηματικά πάρκα εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας (αρ.15).

    -Προβλέπει την τυποποίηση στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ) (αρ.16).

    -Αναβαθμίζει την υφιστάμενη Επιτροπή logistics σε Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής, χωρίς επιβάρυνση για τον κρατικό προϋπολογισμό (αρ.7).

    -Προβλέπει ότι όσες εγκαταστάσεις φέρουν τα χαρακτηριστικά των ΚΑΔ και έχουν ήδη αδειοδοτηθεί, δεν χρειάζονται νέα διαδικασία αδειοδότησης.

    -Ορίζει ότι όσες εγκαταστάσεις δεν έχουν μέχρι σήμερα αδειοδοτηθεί μπορούν να λάβουν ενιαία άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, χωρίς την επιβολή προστίμου, εντός περιόδου δύο ετών από την έκδοση και έναρξη ισχύος της υπουργικής απόφασης με την οποία θα καθορίζονται τα ειδικότερα δικαιολογητικά και οι λοιπές διαδικαστικές προϋποθέσεις για την αδειοδότηση των ΚΑΔ (αρ.13).

    -Για τις επιχειρήσεις με χαρακτηριστικά ΚΑΔ, που λειτουργούν σε περιοχές με ασύμβατες προς τη δραστηριότητα αυτή χρήσεις γης, εξετάζεται η δυνατότητα χορήγησης προθεσμίας μετεγκατάστασης (αρ.75§1 ν.3982/2011).

    -Η εθνική στρατηγική για την εφοδιαστική συμπληρώνεται, τέλος, με: α) κατά προτεραιότητα χρηματοδότηση μέσω του νέου ΕΣΠΑ και β) τον εκσυγχρονισμό των μεταφορικών υποδομών, χωρίς τον οποίο δεν είναι ευχερής η ανάπτυξη των Logistics.

Όπως επισημαίνει το υπουργείο Ανάπτυξης, η εφοδιαστική μπορεί σήμερα να δώσει μεγαλύτερη ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας, ως εξωστρεφής κλάδος που ενισχύει τη διεθνή θέση και ανταγωνιστικότητα της χώρας και προσφέρει άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.

Αξίζει να σημειωθεί σχετικά με τη σημασία της εφοδιαστικής για την παγκόσμια οικονομία ότι ο κύκλος εργασιών της ανέρχεται στα 5,4 τρισ. € ή 13,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελλάδος για την ανάπτυξη του κλάδου αποτελεί η γεωγραφική της θέση, καθώς το 52% του διερχόμενου φορτίου που διακινείται μέσω του Σουέζ με κατεύθυνση προς τον Ευρωπαϊκό Βορρά καταλήγει σε λιμένες της Μεσογείου, ενώ από εκεί μεταφέρεται με άλλα μεταφορικά μέσα προς το Βορρά. Η Ελλάδα βρίσκεται στη μικρότερη απόσταση μεταξύ της Ευρώπης και της διώρυγας του Σουέζ.

Ωστόσο, ο κλάδος της εφοδιαστικής στην Ελλάδα υπολογίζεται περίπου στο 10% του ΑΕΠ, ενώ, σύμφωνα με το υπουργείο, ακριβώς λόγω της εμπορευματικής κίνησης και της γεωγραφικής θέσης της χώρας, μπορεί να αναπτυχθεί πολύ περισσότερο.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8925-yperpsifistike-epi-tis-arxis-to-n-s-gia-ta-logistics-ti-eipothike-sti-vouli.html

Ολική επανεκκίνηση ετοιμάζει η Θεσσαλονίκη στο μεταφορικό της δίκτυο



Δίκτυο γρήγορων μεταφορών, "που θα ξεκινά από την παράκτια συγκοινωνία και θα περιλαμβάνει τραμ, λεωφορεία και ποδήλατα", ενδέχεται να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη μέσα στην επόμενη 5ετία ή το αργότερο 10ετία, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ. 

Αυτή τουλάχιστον είναι η φιλοδοξία τού δήμου, όπως την περιέγραψε χθες, ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, μιλώντας σε ανοιχτό φόρουμ της Εβδομάδας Ευφυούς Κινητικότητας.

Χαρακτήρισε το τραμ ως απόλυτη προτεραιότητα για τη δημαρχία, εξέφρασε την πεποίθηση ότι η “Εγνατία Οδός ΑΕ θα πρέπει να αναλάβει το στήσιμό του” και πρόσθεσε ότι αυτό θα είναι συμπληρωματικό και όχι ανταγωνιστικό του Μετρό.

Ο κ.Μπουτάρης επανέλαβε την αντίθεσή του στην κυκλοφορία ΙΧ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και συμπλήρωσε ότι στις αρχές του 2015 ελπίζει ότι θα έχει ξεκινήσει η εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού συστήματος για τη στάθμευση αυτοκινήτων. "Η Θεσσαλονίκη είναι μια εξαιρετικά άναρχη πόλη στη διαχείριση της κυκλοφορίας. Χωρίς συστήματα ελέγχου, ό,τι και να προσπαθήσουμε, δεν θα καταφέρουμε να έχουμε μια έξυπνη πόλη στο πεδίο της κινητικότητας.

Άμεσο μέλημα του δήμου είναι να βρεθεί τρόπος να αποκατασταθούν τα συστήματα ελέγχου, π.χ., για τις φορτοεκφορτώσεις ή το παράνομο παρκάρισμα", σημείωσε ο κ.Μπουτάρης, μιλώντας από το βήμα του φόρουμ της Εβδομάδας Ευφυούς Κινητικότητας (22-26/9), που διοργανώνουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), με την υποστήριξη του δήμου.

Πρόσθεσε ότι ο δήμος εργάζεται συστηματικά για τη διασφάλιση κονδυλίων, που κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020 θα καταστήσουν την πόλη αρχικά ευφυή και σε επόμενη φάση βιώσιμη. Επισήμανε ότι επόμενο μέλημα του δήμου είναι η προώθηση της συνεργασίας με τις δημοτικές αρχές του πολεοδομικού συγκροτήματος, αλλά και με τοπικούς φορείς, ώστε να βρεθούν λύσεις.

Σύσκεψη για τους ποδηλατοδρόμους

Όσον αφορά το φλέγον θέμα της δημιουργίας λειτουργικών ποδηλατοδρόμων, ο κ.Μπουτάρης επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας με την Περιφέρεια, καθώς οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης ανήκουν στην αρμοδιότητά της. Ο επίσης παρευρισκόμενος στο φόρουμ περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, προανήγγειλε την άμεση πραγματοποίηση σύσκεψης για το θέμα.

"Θέλουμε να αναβαθμίσουμε το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, αλλά πολλές φορές υπάρχουν διαφωνίες για το πού θα πάνε. Στο επόμενο διάστημα, ίσως και την επόμενη εβδομάδα, προγραμματίζουμε σύσκεψη για να ολοκληρωθούν αυτές οι διαδικασίες και να συμφωνήσουν οι υπηρεσίες του δήμου και της Περιφέρειας, ώστε να δημιουργηθεί ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στη Θεσσαλονίκη", γνωστοποίησε.

Επίδειξη έξυπνων συστημάτων μεταφορών του αύριο

Στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Έξυπνης Κινητικότητας", η Περιφέρεια συμμετέχει στην «Επίδειξη των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη», που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 3 μετά το μεσημέρι, στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) στη Θέρμη. Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί επίδειξη των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών στην πόλη.

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή για το κοινό και περιλαμβάνει επισκέψεις στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στο Κέντρο Ελέγχου Δημοσίων Συγκοινωνιών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, στο Κέντρο Διαχείρισης Σηράγγων της Εγνατίας Οδού ΑΕ και στο Κέντρο Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης του ΙΜΕΤ.

Η συμμετοχή των ενδιαφερομένων στην εκδήλωση είναι δωρεάν, αλλά λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων (τρία λεωφορεία), απαιτείται εγγραφή μέσα από την ιστοσελίδα www.itsweek.gr.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8929-oliki-epanekkinisi-etoimazei-i-thessaloniki-sto-metaforiko-tis-diktyo.html

Αποτελέσματα της 7ης ετήσιας έρευνας της UPS «Pain in the (Supply) Chain»

Η UPS παρουσιάζει τα αποτελέσματα της 7ης Ετήσιας έρευνας της με τίτλο «Pain in the (Supply) Chain», σύμφωνα με την οποία, το περιβάλλον των αυξανόμενων κινδύνων, οι πολύπλοκες νομοθεσίες και οι συνεχείς πιέσεις κόστους, εμποδίζουν στελέχη από τον κλάδο της υγείας να κινηθούν άμεσα και να αξιοποιήσουν ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες της βιομηχανίας αυτής.

Σύμφωνα με την έρευνα, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα στελέχη του κλάδου υγείας, σχεδιάζουν στρατηγικές συνεργασίες και επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες με σκοπό να περιορίσουν τους κινδύνους και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες ανάπτυξης.

Οι σημαντικότεροι παράγοντες που συμβάλλουν άμεσα στην αβεβαιότητα που επικρατεί στην εφοδιαστική αλυσίδα του κλάδου υγείας είναι οι αυστηρότεροι κανονισμοί/νομοθεσία και οι αυξημένες προκλήσεις προστασίας προϊόντος. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, συμμόρφωση με τους κανονισμούς  αποτελεί το κορυφαίο (αδύνατο) σημείο αναφοράς της εφοδιαστικής αλυσίδας, αναφερόμενο από το 60% των ερωτηθέντων.

Επιπλέον, το 78% αναφέρουν τη συμμόρφωση στους κανονισμούς και την αύξηση των κανονισμών ως τη βασική τάση που οδηγεί τις επιχειρήσεις και την εφοδιαστική αλυσίδα σε αλλαγές. Παράλληλα, η προστασία των προϊόντων είναι επίσης όλο και πιο δύσκολη σε μια παγκόσμια αγορά, με το 46% των ερωτηθέντων να αναφέρει την ασφάλεια του προϊόντος ως βασική πρόκληση και το 40% να αναφέρει την καταστροφή του προϊόντος και τις αλλοιώσεις ως βασικό πρόβλημα.

Σημαντικό ρόλο παίζουν όμως και οι οικονομικοί παράγοντες, καθώς το 49% των ερωτηθέντων αισθάνονται ακόμα τον αντίκτυπο από την οικονομική ύφεση των τελευταίων έξι ετών.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων που εκφράζουν αυτή την άποψη, βρίσκεται στις ΗΠΑ, όπου το 60% των υπευθύνων λήψεων αποφάσεων των logistics του κλάδου υγείας επικαλούνται οικονομικούς προβληματισμούς. Σε αυτό το δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, η διαχείριση του κόστους παραμένει πρώτη προτεραιότητα, με το 44% να το αναφέρει ως βασικό προβληματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Παρά το γεγονός ότι λειτουργούν σε ένα περιβάλλον γεμάτο κινδύνους, μόνο το 26% των στελεχών του τομέα της υγείας αναφέρουν τον σχεδιασμό έκτακτης ανάγκης ως μια από τις κορυφαίες ανησυχίες της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εν τω μεταξύ, το 34% των ερωτηθέντων στην Ασία και το 22% στη Λατινική Αμερική λένε ότι περισσότερο από το ένα τέταρτο των αλυσίδων εφοδιασμού των εταιρειών τους είχαν επηρεαστεί από απρογραμμάτιστα γεγονότα κατά τα τελευταία τρία έως πέντε χρόνια.

Ανάμεσα στις προκλήσεις που μπορούν να επηρεάσουν την επιχειρησιακή συνέχεια περιλαμβάνονται γεγονότα που είναι πάρα πολύ απίθανα ή σπάνια να γίνουν(61%), οι back-up υποδομές οι οποίες είναι πάρα πολύ ακριβές για να αναπτυχτούν (46%) και λίγη έως καθόλου προτεραιότητα δίνεται σε αυτή την περιοχή (42%) σε σχέση με άλλα πιο επείγοντα θέματα.

«Οι εταιρείες που αξιοποιούν νέες τεχνολογίες και μετασχηματιστική στρατηγική εφοδιαστικής αλυσίδας για τον περιορισμό των κινδύνων θα είναι πιο πιθανό να επωφεληθούν από τις νέες ευκαιρίες ανάπτυξης στον κλάδο υγείας του αύριο», δήλωσε ο John Menna, Αντιπρόεδρος της UPS, παγκόσμιας στρατηγικής υγείας.

Επιτυχημένες στρατηγικές για τον περιορισμό των κινδύνων

Από τις εταιρείες που είναι επιτυχημένες στον περιορισμό των κινδύνων και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, η πλειοψηφία τους αξιοποιεί συνεργασίες μαζί με συνεχιζόμενες επενδύσεις σε τομείς τεχνολογίας. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων του κλάδου των logistics που ρωτήθηκαν σε όλο τον κόσμο:

-Το 78% αναφέρουν logistics και συνεργασίες διανομής ως βασική στρατηγική για τη διαχείριση του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας.

-Το 65% χρησιμοποιούν logistics και συνεργασίες διανομής για να έχουν πρόσβαση με επιτυχία στις παγκόσμιες αγορές

-Το 61% προχωρούν σε συνεργασίες, συμπεριλαμβανομένων των υπαρχόντων logistics και συνεργασίες διανομής, για να υιοθετήσουν με επιτυχία νέα κανάλια διανομής και go-to-market, ενώ 23% προχωρούν σε συγχωνεύσεις και εξαγορές για να το πραγματοποιήσουν

-To 59% εργάζονται με 3PL ως βασική στρατηγική για την αύξηση της αποτελεσματικότητας και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας

Και τη φετινή χρονιά, οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες αποτελούν τη βασική στρατηγική για την αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητας για τα επόμενα πέντε χρόνια. Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, μέσα στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, το 80% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες.

Αναξιοποίητες ευκαιρίες στην εφοδιαστική αλυσίδα του κλάδου υγείας

Παρά την πρόοδο στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της βιομηχανίας, υπάρχουν ακόμη πολλές ευκαιρίες. Μία από αυτές είναι η χρήση νέων καναλιών διανομής και μοντέλων για να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο, η αστικοποίηση και η κατ’ οίκον περίθαλψη που συνεχώς αυξάνονται.

Τα τελευταία δύο χρόνια, το 70% ή περισσότερο των ερωτηθέντων έχουν δηλώσει ότι σχεδιάζουν να αυξήσουν τη χρήση των νέων καναλιών διανομής, ενώ κατά την ίδια χρονική περίοδο το μείγμα δικτύων διανομής τους παραμένει σχεδόν το ίδιο. Αυτό καταδεικνύει ότι, ενώ η πρόθεση να αξιοποιηθούν οι ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες είναι προφανής, η πραγματική αλλαγή καθυστερεί. Μεταξύ των λόγων για την αργή στροφή, το 68% απαντά ότι ακόμα σχεδιάζουν τη δημιουργία άμεσων στρατηγικών καναλιών.

Η άνοδος της περίθαλψης κατ΄ οίκον έχει ήδη σημειώσει σημαντική αύξηση, ενώ αναμένεται επιπλέον αύξηση κατά την επόμενη δεκαετία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 21% των ερωτηθέντων αναφέρουν τη στροφή προς την κατ΄ οίκον περίθαλψη ως βασική τάση που οδηγεί τις επιχειρήσεις και την εφοδιαστική αλυσίδα σε αλλαγές και ότι το 30% των προϊόντων τους θα υποστηρίξουν το δίκτυο κατ’ οίκον περίθαλψης κατά τα επόμενα 7 έως 10 χρόνια.

Ένας άλλος τομέας με ανεκμετάλλευτο δυναμικό είναι οι συμπράξεις συνεργασίας. Το 2011, το 62% των φορέων λήψης αποφάσεων που ερωτήθηκαν, ανέφεραν ότι εργάζονται με ή αυξημένη εξάρτηση σε έναν τρίτο πάροχο logistics, αποτελώντας βασική στρατηγική για τα επόμενα χρόνια, με το 60% να το αναφέρει ως μια επιτυχημένη στρατηγική κατά τους τελευταίους 18 μήνες.

Σύμφωνα με τα ευρήματα του τρέχοντος έτους, το 59% το αναφέρουν ως μια στρατηγική κατά τους τελευταίους 18 μήνες και τα επόμενα χρόνια, υποδεικνύοντας ότι ενώ η βιομηχανία της υγείας αναγνωρίζει τη σημασία της εφαρμογής αυτών των στρατηγικών για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, οι εταιρείες αργούν να δράσουν.

Η παγκόσμια επέκταση της αγοράς είναι ένας άλλος τομέας στον οποίο οι εταιρείες υγείας επενδύουν, ενώ συνεχίζει να προσφέρει νέες ευκαιρίες. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 18 μηνών, 65% έχουν αξιοποιηθεί σε νέες παγκόσμιες αγορές με σκοπό να διευρύνουν την πελατεία τους και να αυξήσουν τα έσοδά τους. Κοιτώντας προς το μέλλον, το 78% θα επεκταθεί σε νέες παγκόσμιες αγορές για τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια. Οι απαντήσεις αυτές αντικατοπτρίζουν  τα στοιχεία της έρευνας του 2011, όταν το 81% των στελεχών ανέφεραν ότι σχεδιάζουν να επεκταθούν σε νέες παγκόσμιες αγορές για τα επόμενα λίγα χρόνια.

«Περισσότερες αλλαγές αναμένονται στην αλυσίδα εφοδιασμού του κλάδου υγείας», δήλωσε ο Dirk Van Peteghem, UPS αντιπρόεδρος, logistics κλάδου υγείας. «Στην UPS, δουλεύουμε για να είμαστε μπροστά από τις εξελισσόμενες τάσεις της βιομηχανίας και την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων για τους πελάτες μας βασιζόμενοι στην εκτεταμένη τεχνογνωσία μας, τις υποδομές μας και την καλύτερη στην κατηγορία μας τεχνολογία. Η μοναδική προσέγγιση μας με γνώμονα την παροχή λύσεων, δίνει στις επιχειρήσεις ένα νέο επίπεδο ευελιξίας για να προωθήσουν τους στόχους της εκάστοτε επιχείρησης, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπουν τη κανονιστική συμμόρφωση και την ιεράρχηση της προστασίας των προϊόντων και την εξυπηρέτηση πελατών».

Για περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα και για να κατεβάσετε μια σύντομη περίληψή της επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.pressroom.ups.com/healthcare

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8933-apotelesmata-tis-7is-etisias-erevnas-tis-ups-pain-in-the-supply-chain.html

Συνολικές προβολές σελίδας