Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Πρόταση Κεφαλογιάννη μεικτής χρηματοδότησης με διόδια για την μετατροπή του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο

Υπέρμαχος είναι σύμφωνα με δημοσίευμα του neakriti.gr o ευρωβουλευτής Μανόλης Κεφαλογιάννης για την πλήρη ανακατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα  και αναβάθμισης του σε κλειστό αυτοκινητόδρομο μέσω συνδυασμού χρηματοδότησης ευρωπαϊκής, ιδιωτικής εμπλοκής και διοδίων.

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα με την άποψη του Μανόλη Κεφαλογιάννη, ταυτίζονται εκπρόσωποι τοπικών φορέων και Αρχών όπως ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης Γρηγόρης Ροκαδάκης και ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης. Η άποψη δηλαδή πως χωρίς συγχρηματοδότηση και διόδια δεν είναι ρεαλιστικά εφικτή η πλήρης ανακατασκευή του ΒΟΑΚ και πως ουσιαστικά θα παραπεμφθεί στις... καλένδες.

Υπάρχει η αντίθετη θέση, αυτή των Κρητών βουλευτών της αντιπολίτευσης και αυτοδιοικητικών, όπως ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, που δηλώνουν κατηγορηματικά ενάντιοι στα διόδια, ενώ υπάρχει και μια τρίτη, ενδιάμεση τάση, στην οποία ανήκουν και βουλευτές της Ν.Δ. στο νησί, που δηλώνουν ανοιχτοί στα διόδια. Διατηρούν, ωστόσο, στάση αναμονής, περιμένοντας να δουν μια τεκμηριωμένη οικονομοτεχνική μελέτη για να ανοίξουν ξεκάθαρα τα χαρτιά τους επί του "καυτού" θέματος των διοδίων.

Το σίγουρο, όπως φαίνεται και από τις σχετικές δηλώσεις και τοποθετήσεις τοπικών πολιτικών προσώπων και φορέων, είναι πως το θέμα των διοδίων καίει. Και αποτελεί επίμαχο σημείο τριβής για σφοδρή αντιπαράθεση. Οι δηλώσεις του Μανόλη Κεφαλογιάννη στο προχθεσινό κεντρικό δελτίο ειδήσεων της "ΚΡΗΤΗ TV" και τα "καρφιά" του περί λαϊκιστών έδωσαν το σύνθημα και η διαμάχη για το αν θα πρέπει να επιβληθούν διόδια στην Κρήτη για να κατασκευαστεί ο πολύπαθος ΒΟΑΚ ξεκίνησε για τα καλά.

Μια διαμάχη όπου οι μεν υπέρμαχοι των διοδίων - ως αναγκαστική για τους ίδιους λύση για να αποκτήσει επιτέλους η Κρήτη ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο - κατηγορούν ευθέως τους φανατικούς πολέμιους των διοδίων ως λαϊκιστές και δημαγωγούς! Οι δε πολέμιοι των διοδίων κάνουν λόγο για θέσεις και προτάσεις που προκαλούν το κοινωνικό αίσθημα εν μέσω κρίσης!

Πηγή: neakriti.gr  http://ypodomes.com

Ολυμπία Οδός: 2.000 εργαζόμενοι σε 120χλμ εργοταξίου, δείτε όλες τις ρυθμίσεις από Κόρινθο μέχρι Πάτρα

Οι εργασίες κατασκευής στα νέα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου –Πατρών είναι σε πλήρη εξέλιξη και η εικόνα του δρόμου σήμερα είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Πάνω από 20 εργοταξιακές ζώνες εκτείνονται σε μήκος 120 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα από τον Ανισόπεδο Κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου μέχρι την Περιμετρική της Πάτρας.

Η αναπτυξιακή διάσταση του έργου όμως, φαίνεται κυρίως από τον μεγάλο αριθμό των εργαζομένων. Σήμερα, οι πρωτογενώς εργαζόμενοι στα εργοτάξια του δρόμου αγγίζουν τους 2.000, ενώ σημαντική είναι η τόνωση των τοπικών οικονομιών από τον έμμεσα απασχολούμενο πληθυσμό (τοπικοί προμηθευτές, προσωπικό μικρών υπεργολάβων και άλλες επιχειρήσεις).

Είναι χαρακτηριστικό ότι η αύξηση του προσωπικού των εργοταξίων από τπρώτο τρίμηνο του έτους στο δεύτερο ξεπέρασε το 60%, ενώ το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Σταδιακά ολοκληρώνονται τμήματα του έργου και μεγάλα τεχνικά έργα (άνω διαβάσεις, κόμβοι, σήραγγες, γέφυρες κα.) και ανοίγουν συνεχώς νέα εργοτάξια.




To συνολικό ποσοστό προόδου στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα που βρίσκεται υπό κατασκευή είναι 53%. Τα νούμερα είναι καθηλωτικά: στα 120χλμ συνεχόμενου εργοταξίου υπάρχουν περισσότερα από 20 εργοτάξια που μεταξύ άλλων κατασκευάζουν 224 γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση άρα και μεγαλύτερο πλάτος. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η αντικατάσταση των περισσότερων τεχνικών κατασκευών (γέφυρες, άνω διαβάσεις κλπ.) ώστε να προσαρμοστούν στα νέα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά της οδού. Μέχρι σήμερα έχουν γίνει 10 επιχειρήσεις κατεδάφισης γεφυρών και άνω διαβάσεων, ενώ υπολείπεται σημαντικός αριθμός ακόμη.

Τέτοιου είδους επιχειρήσεις είναι χαρακτηριστικές των δυσκολιών του έργου, καθώς για να διασφαλιστούν συνθήκες ασφάλειας για εργαζομένους και οδηγούς απαιτείται ευρείας κλίμακας κινητοποίηση και καλά συντονισμένο σχέδιο.

ypodomes.com

Διαγωνισμοί για εκποιήσεις εγκαταλελειμμένων πλοίων και σκαφών από ΟΛΠ

Ανοικτούς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για την εκποίηση εγκαταλελειμένων πλοίων και σκαφών θα διενεργήσει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), σε μια προσπάθεια να απομακρυνθούν εγκαταλελειμμένα πλοία από τη λιμενική ζώνη του Πειραιά.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, εκποιούνται στο Πέραμα στις 29 Οκτωβρίου το φορτηγό πλοίο «Γεωργία Μ» με τιμή εκκίνησης 18.080 ευρώ, καθώς και τα αλιευτικά «Άρτεμις» και «Σαρωνικός» στις 29 Οκτωβρίου στην ιχθυόσκαλα Κερατσινίου, με τιμή εκκίνησης 12.800 και 16.800 ευρώ, αντίστοιχα.

Στις 31 Οκτωβρίου θα εκποιηθεί το δεξαμενόπλοιο «Μελίνα» που βρίσκεται στη ράδα Περάματος, με τιμή εκκίνησης 61.500, και το δεξαμενόπλοιο «Μαρούλα» στο λιμανάκι Περάματος, με τιμή εκκίνησης 80.000 ευρώ. Επίσης, την ίδια ημέρα θα εκποιηθεί το φορτηγό πλοίο «Χρήστος-Ι» στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, με τιμή εκκίνησης 26.880 ευρώ.

Οι όροι των διαγωνισμών αναφέρονται σε σχετικές διακηρύξεις που θα δημοσιευθούν τις αμέσως προσεχείς ημέρες και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΟΛΠ.

«Στόχος του ΟΛΠ είναι να απομακρυνθούν όλα τα εγκαταλειμμένα πλοία και ναυάγια που παρακωλύουν την ελεύθερη ναυσιπλοΐα και επιβαρύνουν περιβαλλοντικά το λιμάνι, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε., Γιώργος Ανωμερίτης.

Όπως σημείωσε ο κ. Ανωμερίτης, ήδη έχουν απομακρυνθεί από την έναρξη του προγράμματος αυτού 74 πλοία και ναυπηγήματα, που επί χρόνια βρίσκονταν παρατημένα ή μισοβουλιαγμένα στους χώρους ευθύνης του ΟΛΠ.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9021-diagonismoi-gia-ekpoiiseis-egkataleleimmenon-ploion-kai-skafon-apo-olp.html

Συνάντηση ΥΝΑ με Ενωση Εφοπλιστών για την τόνωση της ναυτικής εργασίας

Συνάντηση με το Προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών - EEE πραγματοποίησε ο Υπουργός Ναυτιλίας , Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Η συνάντηση, που έλαβε χώρα στο Υπουργείο Ναυτιλίας, είχε εποικοδομητικό χαρακτήρα για τα ζητήματα που αφορούν την ελληνική ναυτιλία και επιβεβαίωσε τις βάσεις διάλογου που έχει θέσει το Υπουργείο Ναυτιλίας με όλους τους θεσμικούς φορείς της Ελληνικής Ναυτιλίας.

Επισημαίνεται ότι στη συνάντηση συμμετείχαν, επίσης, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αθανάσιος Αθανασόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Αθανάσιος Μπούσιος, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικών Υποδομών και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Aθανάσιος Χριστόπουλος, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Ναυτιλίας του Αιγαίου.

Επίκεντρο της συζήτησης των δύο πλευρών αποτέλεσε η ναυτική εκπαίδευση και η τόνωση της απασχόλησης στους Έλληνες ναυτικούς. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο κ. Βαρβιτσιώτης ζήτησε τη συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την υποβολή προτάσεων από την πλευρά της, ώστε να επιτυγχάνεται με πιο αποτελεσματικό τρόπο η απορρόφηση των αποφοίτων σπουδαστών από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού στα πλοία ελληνικής ή ξένης σημαίας.

«Διαπιστώνοντας το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες σπουδαστές να μπαρκάρουν έλαβα μία πρωτοβουλία να διευθετηθεί με υπουργική απόφαση η διαφορετική ασφαλιστική αντιμετώπιση μεταξύ των σπουδαστών που πραγματοποιούν εκπαιδευτικά ταξίδια σε πλοία με σημαία κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σημαίας τρίτης χώρας, και εκείνων που πραγματοποιούν εκπαιδευτικά ταξίδια σε πλοία υπό ελληνική σημαία.

Με τη δική σας συμβολή, μπορούμε να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο αυτή τη ρύθμιση και να δούμε τους σπουδαστές μας να πραγματοποιούν το όνειρο τους να βγουν στη θάλασσα»,σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Παράλληλα, ο Υπουργός Ναυτιλίας ενημέρωσε την Ένωση για τον σχεδιασμό του Υπουργείου αναφορικά με την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας, βρίσκεται στο τελικό στάδιο από τις υπηρεσίες του Υπουργείου, η κατάρτιση των απαραίτητων κανονιστικών πράξεων για τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης, που έχουν ως σκοπό τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών ναυτικής εκπαίδευσης που παρέχονται στη χώρα, «αντάξιες των προσδοκιών των ναυτικών και του εμπορικού μας στόλου», όπως χαρακτηριστικά ο Υπουργός.

«Η λειτουργία των ιδιωτικών σχολών θα έχει έναν επιπλέον στόχο, την ευελιξία στην εξυπηρέτηση των ναυτικών, που θα αποκτήσουν ευχερέστερη πρόσβαση στις εκπαιδεύσεις που κρίνονται απαραίτητες για την ναυτολόγησή τους όλο το χρόνο και όχι με ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα».

Εκτενώς αναφέρθηκε ο κ. Βαρβιτσιώτης και στη στενή συνεργασία που έχει αναπτυχθεί με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την ανακαίνιση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, την αναβάθμιση τους σε εκπαιδευτικό εξοπλισμό, αλλά και την αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων.

«Η συμβολή της Ένωσης με τις δωρεές που πραγματοποιεί για την ανακαίνιση των σχολών σε όλη την επικράτεια είναι καθοριστική, καθώς οι πόροι από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης δεν επαρκούν για να έχουμε σχολές αντάξιες της φήμης της ελληνικής ναυτιλίας»,τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας.

Επιπλέον όμως και για την ενίσχυση του εκσυγχρονισμού των σχολών, το Υπουργείο, όπως είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης, ήδη προχώρησε σε προκήρυξη διαγωνισμού 1.600.000 ευρώ για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού εξοπλισμού των σχολών σε όλη την επικράτεια.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών,Θεόδωρος Βενιάμης, τόνισε ότι η Ένωση ήδη έχει προχωρήσει σε ένα ευρύ πρόγραμμα χορηγιών για την ανακαίνιση των σχολών της Σύρου και της Ύδρας, ενώ ακολουθούν οι σχολές της Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης, της Χίου και των Οινουσσών.

«Γνώμονας των δωρεών μας είναι η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης προς όφελος των νέων ανθρώπων και της κοινωνίας. Εκπροσωπούμε την κορυφαία δύναμη στη ναυτιλία παγκοσμίως και βούληση μας είναι οι νέοι σπουδαστές να λαμβάνουν σύγχρονη εκπαίδευση σε σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης.

Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Ένωσης, υπογράμμισε την ανάγκη το κράτος να προχωρήσει στο άνοιγμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς, όπως είπε, «υπάρχουν διεθνούς φήμης εκπαιδευτικά ιδρύματα που επιθυμούν να εγκατασταθούν στη χώρα και δεν μπορούν».

Έμφαση έδωσε, επίσης, στη στην ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλαισίου που διέπει την ελληνική ναυτιλία, λέγοντας ότι: «Όλες οι μελέτες από ερευνητικά ινστιτούτα όπως το ΙΟΒΕ, δείχνουν ότι υπάρχει μία δυναμική για την ελληνική ναυτιλία να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας φθάνουν έως τις 200.000. Είναι στο χέρι μας αυτό να το κάνουμε πράξη».

Καταλήγοντας οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συνεχισθεί η εποικοδομητική συνεργασία και ο παραγωγικός διάλογος για τις αλλαγές στη ναυτική εκπαίδευση, την τόνωση της ναυτικής εργασίας, αλλά και εν γένει της προάσπισης του ρόλου της ελληνικής ναυτιλίας στο διεθνές περιβάλλον, ώστε να πολλαπλασιαστούν τα οφέλη από αυτήν.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9025-synantisi-m-varvitsioti-me-enosi-efopliston-gia-tin-tonosi-tis-naftikis-ergasias.html

Συνολικές προβολές σελίδας